Vastattu

Hbo nordic, puuttuvat jaksot

  • 20 kesäkuu 2017
  • 11 kommenttia
  • 1315 katselukerrat

Hei minulla on menossa hbo nordic kuukauden ilmainen kokeilu. Aloitin katsomaan game of thrones sarjaa ja pääsin 3 kauden 5 jaksoon. Nyt kun menin katsomaan niin kolmannessa kaudessa on vain jakso 2. Myös muista kausista puuttuu jaksoja. Vielä toissapäivänä oli kaikki jaksot tallella. Mitä tehdä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 20 kesäkuu 2017, 15:20

HBO huoltaa näitä jaksoja parhaimmillaan, ja ne lisätään takaisin "puunauksen" jälkeen.
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kävi ihan melkein sama nyt - kolmen kuukauden ilmainen kokeilu, tänään olen katsonut Game of Thronesia, katsoin ensimmäisen kauden jakson 5, ja nyt väittää että ensimmäisessä kaudessa on vain kolme jaksoa, 2, 4 ja 5. Mitä ihmettä?
Sama ongelma täällä myös. Onkohan tämä tätä nykyajan yritys kulttuuria että raha kelpaa vaikka asiakas ei saa siihen mitään vastinetta:P
Käyttäjätaso 1
Miten voi muutenkin olla näin äärettömän epäkätevä käyttöliittymä? Netflixissä on sentään se "Jatka katsomista" valikko jossa voi palata keskeneräiseen jaksoon tai sarjaan, tässä ei näytä olevan mitään vastaavaa. Pitää etsiä sarja aina uudestaan ja arpoa että mihin nyt viimeksi jäinköön? Ja suosikkeihin voi lisätä vain yksittäisiä jaksoja, wtf?

Tuo "Sinulle suositellut" on myös täysi läppä, eilen katsoin Big Lovea ja nyt tuo osio on täynnä yksittäisiä Big Love -jaksoja sekalaisilta kausilta eikä missään järjestyksessä. Eikö olisi 1000 kertaa helpompaa, että se ehdottaisi vain jotain sarjaa, joka sitten jatkuisi siitä mihin viimeksi jäi jos sitä on ennenkin katsonut?

Näillä näkymin tuskin jatkan tilausta kokeilujakson jälkeen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
HBO huoltaa näitä jaksoja parhaimmillaan, ja ne lisätään takaisin "puunauksen" jälkeen.
Käyttäjätaso 1
No jo on että tämäkin tehdään noin vaan ilman mitään tiedotetta niin että pitää tulla jonnekin palstalle huutelemaan perään kun jaksot häviävät kesken katselun. Ei tällaista(kään) ole ikinä tapahtunut Netflixin kanssa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No jo on että tämäkin tehdään noin vaan ilman mitään tiedotetta niin että pitää tulla jonnekin palstalle huutelemaan perään kun jaksot häviävät kesken katselun. Ei tällaista(kään) ole ikinä tapahtunut Netflixin kanssa.

Ongelma ei ilmeisesti johdu Elisasta vaan HBO:sta. Näin voisi päätellä eBinin vastauksesta:

HBO huoltaa näitä jaksoja parhaimmillaan, ja ne lisätään takaisin "puunauksen" jälkeen.

Elisa ei itse ylläpidä HBO:n sisältöä tai vastaa sisällön toimivuudesta. He ovat vain yksi HBO Nordicin levittäjistä. Jos palveluntuottaja (HBO Nordic) tekee "huoltotöitä" palvelimillaan, ei Elisalla ole vastuuta tässä, eikä Elisa voi muuta kuin odottaa, että HBO saa hommansa hoidettua.

Tilannetta voisi verrata siihen, että tilaat jonkin palvelun kautta vaikkapa Nortonin tietoturvan. Kun Norton tekee esim. palvelinhuoltoa, mikä näkyy vaikkapa päivitysten viivästymisestä tms. ei vika ole sen tahon, jolta tuotteen tilasit vaan palveluntuottajassa, joka olisi tässä tapauksessa Norton.
Käyttäjätaso 1
Asia selvä. Joistain toisista ketjuista vain päättelin, että varsinainen HBO Nordic ja Elisan HBO Nordic ovat ns. erillisiä kokonaisuuksia, eikä HBO pysty noin vain Elisa Viihteestä vetämään jaksoja pois - siksi päivittyisivät myös meidän palveluumme eri tahdissa kuin jossain HBO-kanavalla ja siksi ohjelmakirjasto saatavilla vain digiboksilla ja mobiililla. Vaan en minä tiiä, pitää rakentaa käsitys koko palvelun toimivuudesta joistain irrallisista Palsta-ketjuista - mistään en löydä sivua, jossa oli esimerkiksi käyttöohjeita tai yleisimpiä ongelmatilanteita tai ylipäätään selitys siitä, missä on kyse Elisa Viihteen tarjoamasta HBO Nordic -kirjastossa. Ehkä en osaa vaan etsiä tietoa tarpeeksi hyvin, mutta on niitä minua huonompiakin, joille informaation helppo saatavuus olisi vielä tärkeämpää. Ja jostain se on palstatiimiläisillekin info tullut, että HBO vetää jaksoja "puunattaviksi" niin hyvä olisi olla joku tiedotesivu esim. jossa info jaetaan asiakkaillekin.
Miten voi muutenkin olla näin äärettömän epäkätevä käyttöliittymä? Netflixissä on sentään se "Jatka katsomista" valikko jossa voi palata keskeneräiseen jaksoon tai sarjaan, tässä ei näytä olevan mitään vastaavaa. Pitää etsiä sarja aina uudestaan ja arpoa että mihin nyt viimeksi jäinköön? Ja suosikkeihin voi lisätä vain yksittäisiä jaksoja, wtf?

Tuo "Sinulle suositellut" on myös täysi läppä, eilen katsoin Big Lovea ja nyt tuo osio on täynnä yksittäisiä Big Love -jaksoja sekalaisilta kausilta eikä missään järjestyksessä. Eikö olisi 1000 kertaa helpompaa, että se ehdottaisi vain jotain sarjaa, joka sitten jatkuisi siitä mihin viimeksi jäi jos sitä on ennenkin katsonut?

Näillä näkymin tuskin jatkan tilausta kokeilujakson jälkeen.
Hmm... itse olen testannut eri operaattoreiden HBO sovelluksen ja lopulta päätynyt tilaamaan suoraan palvelun HBO kautta jota katson apple tv (4.sukupolvi) laitteella.Ei ongelmia sarjojen jaksojen kanssa ja viimeksi katsotut toimii sekä peräkkäisten jaksojen katsominen esim.jatka katselua,seuraava jakso alkaa yleensä 10sec kuluttua automaattisesti edellisen loputtua.Juuri katsoin Game of Thrones 6.kauden muistin virkistämiseksi 7.kautta odotellessa,kaikki kaudet ja jaksot katsottavissa kokoajan.
Käyttäjätaso 3
Hmm... itse olen testannut eri operaattoreiden HBO sovelluksen ja lopulta päätynyt tilaamaan suoraan palvelun HBO kautta jota katson apple tv (4.sukupolvi) laitteella.Ei ongelmia sarjojen jaksojen kanssa ja viimeksi katsotut toimii sekä peräkkäisten jaksojen katsominen esim.jatka katselua,seuraava jakso alkaa yleensä 10sec kuluttua automaattisesti edellisen loputtua.Juuri katsoin Game of Thrones 6.kauden muistin virkistämiseksi 7.kautta odotellessa,kaikki kaudet ja jaksot katsottavissa kokoajan.

Sama täällä. Elisan HBO on onneton viritelmä. AppleTV gen. 4 ja HBO HBO:lta suoraan tilattuna toimii parhaiten, samalla hinnalla, Samoin AppleTV:n leffavuokraaminen/ostaminen toimii erittäin hyvin, ja niissä ei ole poltettuja tekstityksiä kuten Elisalla. Elisa sahaa omaa oksaansa huonoilla softilla ja sekavilla kuvioilla (esim 2v pakkodeletointi). Itse nettiyhteys on toimiva - muu ei.
Aloitin katselemaan 'I'm dying here' ja kappas, kakkosjakso puuttuu. Tämä alkaa olla jo ihan naurettavaa, jaksoja puuttuu milloin mistäkin sarjasta. Tässä 'vähän' romuttuu koko ohjelmakirjaston idea, kun aina pitää odottaa, josko jaksot ilmestyisivät katsottavaksi. Erityisesti tietysti kiukuttaa, kun kyse on kuukausimaksullisesta palvelusta, jossa odottelu maksaa.

Osallistu keskusteluun