Vastattu

Hd kanavat pätkii

  • 27 toukokuu 2014
  • 22 kommenttia
  • 4697 katselukerrat

Mitenkähän noi hd kanavat muilla, itsellä alkaa tuntua, että maksaa ihan turhasta, kun niitä ei pysty katselemaan.

Välillä nykyy joku hd-kanava ihan ok, mutta yleensä ei, samoin on myös bonuskanavan laita.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattimies 27 toukokuu 2014, 10:53

Moi, mikki1970!

Pistin sinulle yksityisviestiä asiasta, jotta saadaan kanavat näkymään!
Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moi, mikki1970!

Pistin sinulle yksityisviestiä asiasta, jotta saadaan kanavat näkymään!
Asia kunnossa, kiitokset avusta.
Sama vika täällä, mikähän se ratkaisu mahtoi olla?

-Totte
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Varmaan muutkin haluaisi tietää miten HD kanavat saisi näkymään kunnolla! Voisihan sen ohjeen laittaa ihan julkisestikin näkymään jos kerran on joku ohje millä systeemit toimivat siten kuin niiden kuuluukin toimia.Miksi ohjeita pitää laittaa yksityisviestillä vain sille joka on asiasta valittanut!
Käyttäjätaso 5
Kyseessä ei ollut mikään erityinen toimenpide, ihan vaan johtojen herkistelyä :)

Aina jos palvelussa ilmenee ongelmia, olisi hyvä jos voisi käyttää johdot irti ja kytkeä ne tiukasti takaisin ja testata uudelleen. Ja jos käytössä on Elisa Viihde ADSL tai VDSL-yhteydellä, kannattaa yhteyttä ehdottomasti testata maksimissaan pari metriä pitkällä puhelinjohdolla.
Tere,

Käytössä Elisa Viihde ADSL:

Laitteisto 02010100

Laiteohjelmisto 238

Ohjelmisto 147278

Minä olen kaikki kaapelit vaihtanut ja "herkistellyt" ja puhelinkaapeli on alle metrin. Siitä huolimatta HD-kanavat pikselöityy osittain sellaisella 5 sekunnin intervallilla ja samalla ääni pätkäisee. Satunnaisina päivinä kuva ja ääni on ok.

Kuitenkin jos nauhoitan ohjelman hd-kanavalta ja katson sitten ei pikselöintiä esiinny. Samaten ElisaViihteen HD-elokuvien vuokraus toimii ok.

Yritin myös siten että irroitin antennikaapelin jos häiriö tulisi sieltä mutta kuva säilyi samanlaisena. Samalla myös suljin kaikki muut nettiä käyttävät laitteet jotta kaikki kaista olisi vapaana.

Eli vika ilmenee ainoastaan "live streamauksella" muutoin pelaa ok.

Mistä apua?

-Totte
TotteF kirjoitti:
Tere,

Käytössä Elisa Viihde ADSL:

Laitteisto 02010100

Laiteohjelmisto 238

Ohjelmisto 147278

Minä olen kaikki kaapelit vaihtanut ja "herkistellyt" ja puhelinkaapeli on alle metrin. Siitä huolimatta HD-kanavat pikselöityy osittain sellaisella 5 sekunnin intervallilla ja samalla ääni pätkäisee. Satunnaisina päivinä kuva ja ääni on ok.

Kuitenkin jos nauhoitan ohjelman hd-kanavalta ja katson sitten ei pikselöintiä esiinny. Samaten ElisaViihteen HD-elokuvien vuokraus toimii ok.

Yritin myös siten että irroitin antennikaapelin jos häiriö tulisi sieltä mutta kuva säilyi samanlaisena. Samalla myös suljin kaikki muut nettiä käyttävät laitteet jotta kaikki kaista olisi vapaana.

Eli vika ilmenee ainoastaan "live streamauksella" muutoin pelaa ok.

Mistä apua?

-Totte

Oletko buutannut modeemin?
Tere,

Kyllä olen kymmeniä kertoja...

-Totte
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Oletko mitannut yhteytesi nopeutta? Sen voit tehdä helposti osoitteessa www.nopeustesti.com
    Testin aikana on hyvä kytkeä tietokone verkkojohdolla modeemilla ja sammuttaa muut laitteet, jotka käyttävät nettiyhteyttä.

    Linjasi nopeudet näyttäisivät olevan OK täältä päin katsottuna. Virheilyä linjalla näyttäisi hieman olevan, mikä voi johtua esim. modeemista. Olitko testannut toimivuutta toisella laitteella, tai olitko huomannut, että modeemin resetoinnin jälkeen kanavat näkyisivät paremmin?
  • Tere,

    Nopeus on n. 12Mbps.

    En ole toista modeemia vielä koittanut. Voin sen vielä kokeilla, pitäisikö viihteen toimia millä tahansa modeemilla?

    Resetointi ei vaikuta kuvan laatuun, mutta tosiaan silloin tällöin kuva on ollut ok.

    -Totte
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Koitin sinulle tässä soittaa, mutta et varmaan kerinnyt vastata. Aika kovasti tuota virheilyä nyt ainakin näkyy yhteydellä että oletan että tämä vaikuttaa ainakin HD tavaraan mutta voi vaikuttaa kyllä muuallekin. Palveluun kyllä suositellaan elisalta tai saunalahdelta saatua modeemia että palvelut toimii kaikinpuolin. Jos ei sinulla ole toista jo valmiina niin lähetämme sinulle uuden. Teoriassa voi myös puh. johto tuon tehdä, mutta oletan että käytät mukana tullutta lyhyttä puh. johtoa? Ajoin etänä tästä vielä modeemille nollauksen joka voi myös auttaa. Vastaa tähän miten meni tai pistä viestiä vaikka minulle jos ei auttanut niin laitetaan modeemia tulemaan.
  • Käyttäjätaso 1
    Ja taas Elisan neuvo on että puhelinjohto voisi olla syynä ongelmiin. Voisitteko kertoa mikä siinä johdossa vanhenee tai kuluu? Jos puhelinkaapeli hajoaa itsestään parissa vuodessa niin eikös taloyhtiön tai Elisan kuparit vanhene samalla lailla?

    Itse en ole yli vuoteen edes yrittänyt katsoa tai nauhoittaa HD lähetyksiä koska niiden toiminta tuntuu olevan verkon kuormituksesta, ilmanpaineesta, tuulen suunnasta ja kuun asennosta kiinni. Eli joskus saattaa jotakin nähdä, mutta mitään takuuta ei ole että voisi kokonaisen ohjelman katsoa HD:nä.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kyllähän se kuparikin, ikävä kyllä, on fysiikan laille altistuva aine. Nopealla aikavälillä signaalin laatu ei kyllä normaalisti heikkene niin paljoa, että se yhteyden kokonaan pilaisi.

    Mitä Urhokas tuolla kommentillaan varmaan haki oli, että jos välissä on pitkä puhelinjohto, saattaa se ongelman aiheuttaa.
    Itsekin kerran "korjasin" vanhempieni yhteyden vaihtamalla 5m pitkän kuparijohdon 1.5m pituiseen, nopeudet hyppäsi jostain 2M->16M luokkaan :D

    Vilkaisin
  • linjaasi asiakasnumerosi perusteella ja äkkiseltään nopeudet näyttäisi olevan OK.
    Onko sinulla pätkimistä kaikissa netin yli tulevissa ominaisuuksissa (tallenteet, vuokraleffa, IPTV)?
    Oliko digiboksisi kytkettynä modeemille suoraan verkkojohdolla, eikä välissä mitään ylimääräisiä laitteita? 🙂
  • Terve,

    Uusi modeemikin on nyt koitettu eikä siitäkään ollut apua.

    Meillehän ei pitkään aikaan saanut kuin sen 4Mbs:n nopeuden tänne perämettään. Voiko se nyt vaan olla niin ettei signaali tule kelvollisena tuolla nopeudella tänne asti? Olisiko sille mitään tehtävissä? 

    Nyt olen huomannut että myös SD kanavat jotka tulevat netin kautta pätkivät, joskin ehkä hieman vähemmän. Edelleen kuitenkin tallennetut ohjelmat tuntuvat toimivan. Eli "streamaukseen" tuntuu jotennin liittyvän.

    -Totte
    Täällä taas... 2 vuoden toimimisen jälkeen on HD kanavat alkaneet  pätkimään ja alkaa ottaa pattiin tilanne kun kertaalleen jo korjattukin.

    https://drive.google.com/file/d/0B_yt9D09jGKmZncxWGh2SEJkU0k/edit?usp=sharing" target="_blank

    Toinen asia mikä ihmetyttää on katsomo.fi tunnuksien kanssa. Ostin gigantista 3kk voucher paketin ja se toimikin hienosti kannettavalla, mutta eipä se kelpaakaan teidän tarjoamaanne katsomo.fi palveluun. Onko tilanne oikeasti se että katsomo.fi ja teidän tarjoamanne katsomo palvelu eivät ole synkassa? Eli jos haluan katsoa katsomoa tietokoneelta ja teidän boksin kautta pitää minun maksaa 120euroa 3kk ajanjaksolta? Mielestäni kuulostaa aika kohtuuttomalta.

    Ja jos saisin vielä vastauksia tämän viikon aikana niin olisi kiva, koska valitin asiasta Riihimäen asiakaspalveluun kuukausi sitten, mutta siitäkään ei ole mitään taas kuulunut.

    Terveisin,

    Marko
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Vaihdoithan johdot samalla, kun vaihdoit modeemin? 🙂 Miten nopeana laajakaistasi toimii tällä hetkellä?
    Olihan digiboksisi liitettynä modeemille verkkojohdolla, eikä välissä ollut mitään ylimääräistä? :)

  • Lisäätkö asiakasnumerosi tietoihisi, niin katsotaan tilannettasi myös tarkemmin! 🙂
  • Itselläni on ollut Elisa Viihde kaapelissa useamman vuoden ja nyt viime aikoina HD-kanavat ovat alkaneet pätkiä. Signaalin laatu on 90% ja voimakkuus 70%.

    Otin kokeeksi haaroittajan pois välistä ja laitoin antennijohdon suoraan digiboksilta rasiaan. Signaalin voimakkuus ei parantunut ja pätkimistä esiintyi edelleen. Testasin asiaa myös yhdistämällä digiboksin toiseen rasiaan, mutta tämäkään ei auttanut asiaan. Kaapelimodeemi ei ollut käytössä lainkaan testauksen aikana ja käytin testauksessa kahta eri antennijohtoa. Ajansiirto ei ollut myöskään ollut käytössä testauksen aikana.

    Onkohan vika taloyhtiön johdoissa? MItä asian hyväksi voisi vielä tehdä?
    Samaa ilmiötä Joensuun kaapelissa. IP puolessa ei ole katkomista.

    Muutama asiakas myös valittanut samasta asiasta. (Olen töissä TV korjaamossa).
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Laitoin tästä sinulle yksityisviestiä!
  • Tere,

    Nopeus on sama 12 mbit/s modeemista riippumatta ja johdotkin on vaihdettu. Eikä boxin ja modeemin välissä ole mitään. Ja olen koittanut kaikki muut nettiä käyttävät laitteet sammuttaa.

    Nyt on kuitenkin tilanne ollut jo viikon ajan vähän parempi. Pätkimistä tapahtuu enää ajoittain. Tässä päässä ei mitään muutosta ole kuitenkaan tehty, joten olen melkoisen varma että vika ei ole minun laitteissani/johdoissani.

    -Totte
    Meillä on Viasatin leffa HD-kanavat pätkineet nyt useamman kuukauden. Asiakastuki kertoo joka kerta saman litanian, hae kanavat käynnistä uudelleen. Tätä on tehty n+1 kertaa ja joskus lotto osuu ja kanavat näkyy. Pari viikkoa sitten leipäännyin puhelimessa jonottamiseen ja laitoin sähkopostia, johon usean päivän ventin perästä vastattatiin ukkonen sitä, ruuhka tätä.

    Viasatin urheilukanavat toimivat toistaiseksi hyvin, joten vika ei voi olla laitteissa tai johdoissa.

    Ei tämä nyt ihan sitä ole mitä on luvattu.
    Tere,

    Viikon verran tosiaan näkyi taas paremmin, mutta nyt on taas alkanut pätkimään pahemmin. Olisin jo valmis väittämään että vika ei ole minun laitteissani / johdoissa, kun tällaista ailahtelua esiintyy...

    -Totte

    Osallistu keskusteluun