Kysymys

! Huomio... yhteys tallennuspalvelimeen...

  • 13 tammikuu 2010
  • 15 kommenttia
  • 3956 katselukerrat

Kaukosaatimen painonapit ovat epäloogisessa paikasa ja vahingossa tulee painettua jotain ilm. rec-nappia.
Silloin näyttöön tulee:

! Huomio... yhteys tallennuspalvelimeen epäonnistui. Tarkista internet-yhteyden sopivuus.

Miten sen saa pois näkyvistä?

jp

15 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Mene Viihdeportaaliin (esim. *-näppäimellä) ja paina OK. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Joskus Saunavision aikakaudella REC-näppäimellä pystyi aloittamaan ohjelman tallennuksen kesken ohjelman, jolloin ohjelma tallentui siitä hetkestä eteenpäin. Nykyään REC-näppäintä painaessa tulee vain aloitusviestissä mainittu virheilmoitus. Tämä tapahtuu millä tahansa kanavalla.

Jos REC-näppäimellä on tarkoitus voida tallentaa ohjelman loppuosa, korjaisitteko ongelman? Jos REC-näppäimellä ei enää ole tarkoituskaan voida tallentaa keskeneräistä ohjelmaa, poistaisitteko näppäimen käytöstä? Tällöin ei tulisi turhaan tätä virheilmoitusta. Tai jos käyttäjälle halutaan ilmoittaa, ettei ohjelma tallennu, virheilmoitus voisi olla jotain tyyliin "Tallennuspyyntöä ei voi tehdä, koska ohjelma on jo alkanut".
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Joskus Saunavision aikakaudella REC-näppäimellä pystyi aloittamaan ohjelman tallennuksen kesken ohjelman, jolloin ohjelma tallentui siitä hetkestä eteenpäin. Nykyään REC-näppäintä painaessa tulee vain aloitusviestissä mainittu virheilmoitus. Tämä tapahtuu millä tahansa kanavalla.

Jos REC-näppäimellä on tarkoitus voida tallentaa ohjelman loppuosa, korjaisitteko ongelman? Jos REC-näppäimellä ei enää ole tarkoituskaan voida tallentaa keskeneräistä ohjelmaa, poistaisitteko näppäimen käytöstä? Tällöin ei tulisi turhaan tätä virheilmoitusta. Tai jos käyttäjälle halutaan ilmoittaa, ettei ohjelma tallennu, virheilmoitus voisi olla jotain tyyliin "Tallennuspyyntöä ei voi tehdä, koska ohjelma on jo alkanut".


Kyllä REC-näppäimellä edelleenkin saa tallennuspyynnön lisättyä esim. tallentaakseen jo alkaneen ohjelman loppuosan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mikähän minun digiboksissa mättää, kun minulla tulee aina tuo virheilmoitus REC-näppäintä painaessa? Sama virheilmoitus tulee myös, jos painan GUIDE-näppäintä ja yritän tallentaa nykyisiä tai tulevia ohjelmia ohjelmaoppaan kautta. Olen yrittänyt tallentaa mm. YLE TV1:n ja YLE HD:n ohjelmia. Digiboksin Internet-yhteydessä ei luulisi olevan vikaa, koska IPTV-kanavia ja tallenteita pystyy katsomaan ongelmitta. Digiboksin tehdasasetusten palautus ei korjannut ongelmaa.

Web-käyttöliittymän kautta tallenteiden tekeminen onnistuu ongelmitta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Mikähän minun digiboksissa mättää, kun minulla tulee aina tuo virheilmoitus REC-näppäintä painaessa? Sama virheilmoitus tulee myös, jos painan GUIDE-näppäintä ja yritän tallentaa nykyisiä tai tulevia ohjelmia ohjelmaoppaan kautta. Olen yrittänyt tallentaa mm. YLE TV1:n ja YLE HD:n ohjelmia. Digiboksin Internet-yhteydessä ei luulisi olevan vikaa, koska IPTV-kanavia ja tallenteita pystyy katsomaan ongelmitta. Digiboksin tehdasasetusten palautus ei korjannut ongelmaa.

Web-käyttöliittymän kautta tallenteiden tekeminen onnistuu ongelmitta.


Kokeile, auttaako Menu > Vianselvitys > Verkko -valikon kautta tehty yhteyden manuaalinen katkaiseminen ja yhdistäminen takaisin. Jos ei, onko digiboksin verkkoasetuksissa käytössä DHCP vai oletko määrittänyt IP-verkon käsin laitteelle?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Yhteyden manuaalinen katkaiseminen ei ratkaissut ongelmaa. Digiboksi saa Wippies-modeemilta IP-osoitteeksi 192.168.0.70. Verkon asetukset ovat automaatilla ja muutenkin digiboksin asetukset ovat tällä hetkellä tehdasasetusten palautuksen jäljiltä enimmäkseen oletusarvoilla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Yhteyden manuaalinen katkaiseminen ei ratkaissut ongelmaa. Digiboksi saa Wippies-modeemilta IP-osoitteeksi 192.168.0.70. Verkon asetukset ovat automaatilla ja muutenkin digiboksin asetukset ovat tällä hetkellä tehdasasetusten palautuksen jäljiltä enimmäkseen oletusarvoilla.


Hmm, kenen antenni-/kaapeliverkossa olet ja onnistuuko tallentaminen digiboksin kautta miltään kanavalta? Sama virheilmoitus voi myös tulla tilanteessa, että paikallinen antenni-/kaapeliverkon tarjoaja on nimennyt kanavat siten, että kanavien nimet eivät ole nk. kanavien viralliset nimet eikä digiboksi täten löydä kanavaa Viihteen palvelimen päästä tallennuspyyntöä käsiteltäessä, jossa kanavien niminä käytetään kanavien virallisia nimiä.

Tuollaisessa tilanteessa poikkeussääntöjen lisääminen Viihteen palvelimille on mahdollista, kunhan kerrot millä nimillä kanavat digiboksin kautta näkyvät (olettaen, että kyseessä on kanavien nimeämiseen liittyvä ongelma).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kävin läpi kaikki 12 kanavaa, joiden ohjelmia voi tallentaa Web-käyttöliittymän kautta. Sama virheilmoitus tulee kaikilla kanavilla sekä REC-näppäimellä että GUIDE-näppäimen ohjelmaoppaassa. Digiboksini vastaanottaa TV-lähetykset Digitan antenniverkosta pääkaupunkiseudulla, joten tuskin tässä on kanavan nimistä kyse.

Voisiko tämä jotenkin liittyä siihen, että minulle tehtiin laitevaihto joskus alkuvuodesta, kun vanha digiboksi ei tukenut HDCP:tä? Olisiko järjestelmäänne jäänyt kummittelemaan jotkin vanhan digiboksin tiedot? Tosin tallenteiden katselu onnistuu ongelmitta, joten en tiedä, voiko tässä tuostakaan olla kyse.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Voisiko tämä jotenkin liittyä siihen, että minulle tehtiin laitevaihto joskus alkuvuodesta, kun vanha digiboksi ei tukenut HDCP:tä? Olisiko järjestelmäänne jäänyt kummittelemaan jotkin vanhan digiboksin tiedot? Tosin tallenteiden katselu onnistuu ongelmitta, joten en tiedä, voiko tässä tuostakaan olla kyse.


Tämä on mahdollista ja kannattaa tarkistuttaa vikapalvelusta. Jos vanhasta laitteesta on jäänyt viitteitä käyttäjätunnuksesi linkityksiin, niin ongelma ilmenee juuri kuvatulla tavalla myös.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kiitos neuvoista. Tein häiriöilmoituksen netin yhteydenottolomakkeen kautta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Muutaman viestin verran tilannetta piti arpoa palveluasiantuntijoiden kanssa, mutta nyt he saivat digiboksin kautta tulevat tallennuspyynnöt toimimaan. En ole varma, johtuiko ongelma laitevaihdosta, mutta tulipahan kuntoon.  🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Muutaman viestin verran tilannetta piti arpoa palveluasiantuntijoiden kanssa, mutta nyt he saivat digiboksin kautta tulevat tallennuspyynnöt toimimaan. En ole varma, johtuiko ongelma laitevaihdosta, mutta tulipahan kuntoon.  :)


Hienoa! 🙂
Mulla on täsmälleen sama ongelma ollut helmikuisen laitevaihdon jälkeen, mutten ole aiemmin jaksanut ottaa siitä selvää. Nyt soitin vikarinumeroon, ja asiaa arvottiin taas aika lailla ja laitettiin vikaria eteenpäin.

Voisitteko Elisassa laittaa aiheesta jotain teidän supporttitietokantaan, että osaisivat käsitellä asian oikein, eikä kyseltäisi tyhmiä jostain modeemeista jotka ei liity asiaan yhtään millään tavalla? Itsellä on boksi suoraan netissä elisan liittymässä ilman palomuureja tai natteja ja toimii muilta osin loistavasti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Mulla on täsmälleen sama ongelma ollut helmikuisen laitevaihdon jälkeen, mutten ole aiemmin jaksanut ottaa siitä selvää. Nyt soitin vikarinumeroon, ja asiaa arvottiin taas aika lailla ja laitettiin vikaria eteenpäin.

Voisitteko Elisassa laittaa aiheesta jotain teidän supporttitietokantaan, että osaisivat käsitellä asian oikein, eikä kyseltäisi tyhmiä jostain modeemeista jotka ei liity asiaan yhtään millään tavalla? Itsellä on boksi suoraan netissä elisan liittymässä ilman palomuureja tai natteja ja toimii muilta osin loistavasti.


On kyllä, mutta satojen henkilöiden kokoisessa tukiyksikössä on toisinaan omat ongelmansa tiedonkulun kanssa. Pahoittelut omalta osaltani, jos asiakaspalvelukokemuksesi ei vastannut odotuksiasi. Hyvä kuitenkin, että asia saatiin eteenpäin.
No ei siinä palvelussa sinänsä ollut vikaa, kaveri oli ihan ystävällinen ja asiakaspalveluhenkinen. Se vaan aina vähän harmittaa kun näet hirveän vaivan ja otat asioista selvää, teet diagnoosin ja rajaat vian etukäteen, niin aspa alkaa tinkimään siitä että modeemi ei ole virallisesti tuettua mallia (mulla kun on sopimus jo saunavision alkuajoista asti niin eipä ole sitä kotiboksiakaan). Yhteysongelmista kun ei tässä ollut lainkaan kysymys.

Mutta vika oli tänään poistunut, kiitokset!

Osallistu keskusteluun