Vastattu

Internetin / verkon hidastelu ?

  • 5 tammikuu 2018
  • 16 kommenttia
  • 1098 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Miksi Elisan internetyhteys on ollut viimeiset 3 päivää normaalia hitaampi ? Myös Elisa Viihteen Netflix hidastelee.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 9 tammikuu 2018, 21:39

Joko resetoit modeemin? Eli painoit modeemin takaa löytyvää "reset" -painiketta esim. avatulla klemmarilla niin kauan, että kaikki modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa? Pelkkä bootti ei välttämättä riitä.

Tämän jälkeen uudet mittaukset speedtestillä. Linkkaa ne tulokset tänne tai ota niistä kuvakaappaus.
Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kerrohan hieman lisää.

Onko kyseessä mobiilinetti vai joku kiinteän verkon netti ? Käytetäänkö laitteita langattomasti vai langallisesti ?
Käyttäjätaso 2
Elisa Viihteen netti. Digiboksiin tulee modeemista kaapeli, läppärit, tabletit ja muut langattomia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kovasti pumppaamalla pitää sitä riittävää lisätietoa pyytää/anoa.

Onko sinulla kaapeli-netti, adsl, vdsl, mobiilinetti vaiko mikä? Mikä nopeus nimellisesti?
Modeemi (malli?) buutattu tai jopa resetoitu?

Mitä www.speedtest.net sanoo langallisella yhteydellä nopeudeksi?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Se on sen merkki jos ei tietoa tipu, että netti pelaa vielä tarpeeksi hyvin 🙂
Käyttäjätaso 2
Kaapeli, modeemi buutattu. Nopeutta en ole testannut, joten palaan asiaan
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja se modeemin merkki ja malli oli?

Tee nuo speedtestit siten, että kone on langallisessa verkossa ja muut verkkoa käyttävät laitteet on sammutettuna tai irrotettu verkosta.
Käyttäjätaso 2
Modeemi on Arris TG2492S ja testi näyttää vajaata 50 Mbps
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja sopimuksen nimellisnopeus on 50Mbit/s vai 100Mbit/s? Jos sopimuksessa lukee 50Mbit/s, yhteyden osalta kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Mikäli sopimuksen mukaan pitäisi olla 100Mbit/s yhteys tai jopa nopeampi ja saat alle 50Mbit/s nopeuksia, jossain on vikaa.

Tässä tapauksessa kannattaa varmistaa, että sinulla on asiakasnumero profiilissasi täällä Palstalla. Asiakasnumero löytyy esim. laskusta. Näin Palstatiimi pääsee tutkimaan tuota linjasi toimivuutta ja tekemään tarvittavia toimenpiteitä.

Modeemi kannattaisi resetoida. Tämä toimenpide kannattaa suorittaa sellaiseen aikaan, että netille ei ole välitöntä tarvetta. Syynä on se, että linjoille palaamisessa saattaa vierähtää huonolla tuurilla jopa tunteja.
Käyttäjätaso 2
Nopeuden pitäisi olla 100Mbit/s. Tsekkaan sen asiakasnumeron.
Käyttäjätaso 2
Nyt tiedoissa on asiakasnumero .
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joko resetoit modeemin? Eli painoit modeemin takaa löytyvää "reset" -painiketta esim. avatulla klemmarilla niin kauan, että kaikki modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa? Pelkkä bootti ei välttämättä riitä.

Tämän jälkeen uudet mittaukset speedtestillä. Linkkaa ne tulokset tänne tai ota niistä kuvakaappaus.
Käyttäjätaso 2
En ole vielä resetoinut. Ehdin tehdä sen vasta viikonloppuna.
Käyttäjätaso 1
Miksi Elisan internetyhteys on ollut viimeiset 3 päivää normaalia hitaampi ? Myös Elisa Viihteen Netflix hidastelee.
Täällä on sama ongelma putoaa alle 10 Megan ( liittymä 50 M ) YoyTube vaivoin pyörii, saati muut videoklipit Alussa ja useiden kuukausien ajan toimi kuten pitääkin. Meillä on kaapeliyhteys, joten näin suuri verkon putoaminen ei tunnu hyvältä. Mitään häiriötiedoituksia ei ole näkynyt Miten Elisa hoitaa tällaiset jutut, ei tällaista kauvaa jaksa katsella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Vikailmoituksia otetaan kellon ympäri vastaan

010 190 240
(mpm/pvm)

Voi jättää myös yhteydenottopyynnön:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

sivun oikeassa alareunassa täyttää kysytyt kohdat.
Käyttäjätaso 2
En resetoinut modeemia, kun ongelma näyttää hävinneen itsestään.
muuta kanava siitä purkista eli jos langaton ei toimi sillee pelaa joka kanava käyttää omaa taajuutta hakee autom kohilleen vaikka teet muutoksen

Osallistu keskusteluun