Kysymys

IPTV huono signaali / ei voi avata

  • 3 helmikuu 2010
  • 23 kommenttia
  • 2731 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kun laitteet saapuivat, mutta yhteys ei ollut vielä kytketty, kokeilin IPTV:tä silti.
YLE HD-kanava näkyi pätkimättä (tuli taitoluistelua), ohjelmatiedot näkyivät, ja viihdepalveluun pääsi. Kokeilin sekä A-linkillä, että Elisan omalla modeemilla ja kumpikin toimi.

Nyt tuli viesti, että liittymä on kytketty ja ongelmat alkoivat.
Viihdepalveluun ei pääse, eikä näy ohjelmatiedot. Salatuista kanavista puhumattakaan.
Säädöt olivat samat kuin viestin alussa olevassa tilanteessa. Sen jälkeen olen kokeillut edelleen kummallakin modeemilla ja säätänyt asetuksia. Mutta ei vaan toimi.

YLE-HD:lta tulee edelleen kuva ja ääni. Tai no siis Vancouver-"testikuva" ja radio kuuluu taustalta.

Mistä muuten saa tunnukset millä pääsee sinne Viihteen nettisivulle? Tilausvahvistuksessa ei sellaisia ollut.

23 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Voit tarkistaa tunnukset Oma Elisan Viihde-välilehdeltä "Web- ja mobiilitunnukset" -osiosta.

Tuo muu kuvaamasi tilanne on aika sekava, kuulostaa ettei digiboksi ole yhteydessä verkkoon, mutta jos YLE (HD) näkyy, verkkoyhteys on olemassa. Kokeilepa palauttaa tehdasasetukset digiboksiin (Menu > Vianselvitys > Info > Tehdasasetusten palautus).
Itsellä antennitaloudessa myös nyt viihde ja ongelmia on nimenomaan näiden iptv kanavien kanssa, tosin itse en ole vielä saanut mitään näkymään. Digiboksi on nyt tehdaspalautettu ja asennettu 3 kertaa, samoin myös kotiboksi vähintään yhtä monta kertaa.

Vieläkään esim al jazeera tai muu ilmaiskanava ei näy, vaan tulee ilmoitus jossa valittaa tuttu "iptv huono signaali....". Digiboksilla pääsen viihteeseen ja tallenuksia katsomaan, eli yhteydessä ei ole mitään vikaa.

En ymmärrä miksi se on tilaajan tehtävä kaiken aikaa resetoida ja buuttailla tuotteita jotka on kuitenkin myyty toimintavalmiina. Ei mitään muita laitteita mitä kaupasta ostat tarvi kaiken aikaa olla resetoimassa ja buuttaamassa, esim. kännykkää, se toimii useimmiten moitteetta koko ajan.

Myös tähän liittymätön ongelma mutta aika mielenkiintoinen. En saa Elisa Avustajaa asennettua koska Elisa Avustaja väittää ettei minulla ole Elisan Laajakaista yhteyttä. Käyttkisenä vista ja ainoa turva ohjelma on elisan tietoturvapalvelu, eli mikään palomuuri tms ei sitä blokkaa.

Jollei nämä mun ongelmat ala tästä pikku hiljaa korjaantua, palautan kyllä tuotteet koska jos joka päivä kahden vuoden ajan on tappelua näiden vehkeiden kanssa, niin hermothan siinä menee. Ei tuote voi olla silloin toimiva.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
"Huono IPTV-signaali" -ilmoitus tarkoittaa, ettei IPTV-signaali tule digiboksille asti läpi. Mikä ADSL-modeemi käytössä ja miten digiboksi on kytketty modeemiin?

Kokeile Avustaja-ongelmaan määrittää Elisan DNS-palvelimet (193.229.0.40 ja 193.229.0.42) verkkosovittimen TCP/IP-asetuksiin käsin.

"Huono IPTV-signaali" -ilmoitus tarkoittaa, ettei IPTV-signaali tule digiboksille asti läpi. Mikä ADSL-modeemi käytössä ja miten digiboksi on kytketty modeemiin?

Kokeile Avustaja-ongelmaan määrittää Elisan DNS-palvelimet (193.229.0.40 ja 193.229.0.42) verkkosovittimen TCP/IP-asetuksiin käsin.


Ei auttanu dns-palvelimien manuaalinen syöttö tohon ongelmaan. Ei usko edelleenkään että on elisan liittymä. Elisa Avustajan versio siis v1.4.2

Elisan kotiboksi on käytössä, digiboksi on kytketty paketin mukana tulleella kaapelilla, modeemin muutin siltaavaksi, mutta ei auttanut sekään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ei auttanu dns-palvelimien manuaalinen syöttö tohon ongelmaan. Ei usko edelleenkään että on elisan liittymä. Elisa Avustajan versio siis v1.4.2


OK, varmista siinä tapauksessa, ettei tietokoneen palomuuri blokkaa elisa.exe -sovellusta.


Elisan kotiboksi on käytössä, digiboksi on kytketty paketin mukana tulleella kaapelilla, modeemin muutin siltaavaksi, mutta ei auttanut sekään.


Kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun, ongelma jäänee verkkoon jos ei siltanakaan tule signaali läpi.

IVieläkään esim al jazeera tai muu ilmaiskanava ei näy, vaan tulee ilmoitus jossa valittaa tuttu "iptv huono signaali....". Digiboksilla pääsen viihteeseen ja tallenuksia katsomaan, eli yhteydessä ei ole mitään vikaa.


Mulla tasan sama ongelma ollut viikon verran, sitä ennen toiminut ihan ok. Olen tehnyt vikailmoituksen mutta mitään ei ole viime perjantain jälkeen kuulunut. Urho tietty pimeenä myös.

Mikä voi blokata pois just noi IPTV-jutut? Tallenteet kuitenkin näkyy hienosti...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ei auttanu dns-palvelimien manuaalinen syöttö tohon ongelmaan. Ei usko edelleenkään että on elisan liittymä. Elisa Avustajan versio siis v1.4.2


Onhan noita joskus harvoin ollut, että keskuksella on kytkentä tai dsl-provisiointi pielessä
ja asiakkaalla ei olekaan se liittymä joka pitäisi.

Eli varmistapa, että sinulla on oikeasti nyt Elisan liittymä, eli minkä ip-osoitteen kertoo esim. http://www.hostip.info/ ja onhan siellä näkyvä hostname xxx-xxx-xxx-xxx-elisa-laajakaista.fi ?


Ei auttanu dns-palvelimien manuaalinen syöttö tohon ongelmaan. Ei usko edelleenkään että on elisan liittymä. Elisa Avustajan versio siis v1.4.2


Onhan noita joskus harvoin ollut, että keskuksella on kytkentä tai dsl-provisiointi pielessä
ja asiakkaalla ei olekaan se liittymä joka pitäisi.

Eli varmistapa, että sinulla on oikeasti nyt Elisan liittymä, eli minkä ip-osoitteen kertoo esim. http://www.hostip.info/ ja onhan siellä näkyvä hostname xxx-xxx-xxx-xxx-elisa-laajakaista.fi

No eihän se ihan juu oo elisa, vaan xxxx-xx-xxx-xx-xx.nebulazone.fi.

No mitäs sitten tehdään ilmeisesti pakko soittaa sinne maksulliseen asiakaspalveluun, kun tota avustajaa ei saa asennettua ja spostilla menee vuosia saada vastaus. Tää on just niin tyypillistä elisan touhua. Ensimmäistä laskua en oo maksamassa ennen kun kaikki on kunnossa.
Käyttäjätaso 3
Homma on edennyt sen verran, että sain viihdevalikon ja ohjelmatiedot näkymään. Usean resetin jälkeen olen huomannut, että välillä käynniestyessä lukee "yhdistetty ethernetillä", mutta joskus ei, jolloin pitää resetoida uudestaan tai yhdistää verkon vianhaun kautta manuaalisesti.

Eurosport HD:kin näkyy ok. Tavallinen Eurosport sanoo ettei iptv signaalia löydy. Mitä eroa noilla kanavilla on teknisesti? Siis miksi on mahdollista, että toinen näkyy ja toinen ei?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Ei auttanu dns-palvelimien manuaalinen syöttö tohon ongelmaan. Ei usko edelleenkään että on elisan liittymä. Elisa Avustajan versio siis v1.4.2


Onhan noita joskus harvoin ollut, että keskuksella on kytkentä tai dsl-provisiointi pielessä
ja asiakkaalla ei olekaan se liittymä joka pitäisi.

Eli varmistapa, että sinulla on oikeasti nyt Elisan liittymä, eli minkä ip-osoitteen kertoo esim. http://www.hostip.info/ ja onhan siellä näkyvä hostname xxx-xxx-xxx-xxx-elisa-laajakaista.fi

No eihän se ihan juu oo elisa, vaan xxxx-xx-xxx-xx-xx.nebulazone.fi.

No mitäs sitten tehdään ilmeisesti pakko soittaa sinne maksulliseen asiakaspalveluun, kun tota avustajaa ei saa asennettua ja spostilla menee vuosia saada vastaus. Tää on just niin tyypillistä elisan touhua. Ensimmäistä laskua en oo maksamassa ennen kun kaikki on kunnossa.


Aiheetonta yleistämistä. Vikatilanteita toisinaan tulee ja sitä varten on olemassa vikapalvelu numerossa 050 960 600. Mitä maksullisuuteen tulee, puhelu on normaali pvm/mpm-hintainen: http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot

Laskuista suosittelen neuvottelemaan laskutuksemme kanssa, kun häiriösi on korjattu.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Eurosport HD:kin näkyy ok. Tavallinen Eurosport sanoo ettei iptv signaalia löydy. Mitä eroa noilla kanavilla on teknisesti? Siis miksi on mahdollista, että toinen näkyy ja toinen ei?


Miltä kanavapaikalta katsot Eurosport HD:ta ja miltä yrität katsoa Eurosportia?

Aiheetonta yleistämistä. Vikatilanteita toisinaan tulee ja sitä varten on olemassa vikapalvelu numerossa 050 960 600. Mitä maksullisuuteen tulee, puhelu on normaali pvm/mpm-hintainen: http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot

Laskuista suosittelen neuvottelemaan laskutuksemme kanssa, kun häiriösi on korjattu.

Niin vikatilanteita ilmenee, mutta niiden selvittäminen pitäisi omasta mielestä olla hyvinkin maksutonta. Enhän minä vikatilannetta ole aiheuttanut, vaan te. Enkä tiedä aiheetonta, ensin lähetitte minulle antenni kohteeseen kaapeli modeemin, jonka jälkeen asiakaspalvelussa palvelija vaihtoi tilaukseni viikoksi laajakaistaksi, jonka jälkeen vihdoin kk tilauksen jälkeen sain paketin itselleni kotiin. Nyt vielä selvisi että asentajat ovat kytkeneet minut taloyhtiöni tarjoamaan nebulan verkkoon, ja sitä nyt vielä sitten selvitellään.

Minun mielestäni tuossa on yhtä asiakasta kohden jo virhe jos toinenkin liikaa. En minäkään omassa työssäni voi hoitaa asiakkaitani miten sattuu ilman että siitä ei jotain seuraisi, niin miten teidän kohdalla se on eri asia. Minun ei kuuluisi itse tehdä sitä ja tätä ja tota, vaan kyllä ihan teidän puolelta tarvisi jo huolissani minusta, teidän asiakkaastanne.

Mulla tasan sama ongelma ollut viikon verran, sitä ennen toiminut ihan ok. Olen tehnyt vikailmoituksen mutta mitään ei ole viime perjantain jälkeen kuulunut. Urho tietty pimeenä myös.

Mikä voi blokata pois just noi IPTV-jutut? Tallenteet kuitenkin näkyy hienosti...


Groner, osaatko auttaa tähän ongelmaan, kun vikailmoituksesta ei näytä olevan mitään hyötyä 😞
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Aiheetonta yleistämistä. Vikatilanteita toisinaan tulee ja sitä varten on olemassa vikapalvelu numerossa 050 960 600. Mitä maksullisuuteen tulee, puhelu on normaali pvm/mpm-hintainen: http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot

Laskuista suosittelen neuvottelemaan laskutuksemme kanssa, kun häiriösi on korjattu.

Niin vikatilanteita ilmenee, mutta niiden selvittäminen pitäisi omasta mielestä olla hyvinkin maksutonta. Enhän minä vikatilannetta ole aiheuttanut, vaan te. Enkä tiedä aiheetonta, ensin lähetitte minulle antenni kohteeseen kaapeli modeemin, jonka jälkeen asiakaspalvelussa palvelija vaihtoi tilaukseni viikoksi laajakaistaksi, jonka jälkeen vihdoin kk tilauksen jälkeen sain paketin itselleni kotiin. Nyt vielä selvisi että asentajat ovat kytkeneet minut taloyhtiöni tarjoamaan nebulan verkkoon, ja sitä nyt vielä sitten selvitellään.


Pahoittelen kokemiasi tilausongelmia. Kytkennät tehdään asennuksessa talojakamoon taloyhtiön toimittamien kytkentäkuvien mukaan, joissa on monesti virheitä ja näin kytkentä menee pieleen. On toki mahdollista, että asentajakin on tehnyt virheen, mutta yleensä kyse on tuosta ensimmäisestä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Mulla tasan sama ongelma ollut viikon verran, sitä ennen toiminut ihan ok. Olen tehnyt vikailmoituksen mutta mitään ei ole viime perjantain jälkeen kuulunut. Urho tietty pimeenä myös.

Mikä voi blokata pois just noi IPTV-jutut? Tallenteet kuitenkin näkyy hienosti...


Groner, osaatko auttaa tähän ongelmaan, kun vikailmoituksesta ei näytä olevan mitään hyötyä :(


Näkyykö kanavilta pelkkää mustaa kuvaa vai saatko ilmoituksen huonosta IPTV-signaalista? Onko sama ongelma myös ilmaisilla 5xx -kanavapaikoilla?

Näkyykö kanavilta pelkkää mustaa kuvaa vai saatko ilmoituksen huonosta IPTV-signaalista? Onko sama ongelma myös ilmaisilla 5xx -kanavapaikoilla?


Mustaa kuvaa ja ilmoitus huonosta IPTV-signaalista. Ongelma kaikilla IPTV-paikoilla eli myös 5xx-kanavilla.

Kiitos kun autat!
Käyttäjätaso 3


Eurosport HD:kin näkyy ok. Tavallinen Eurosport sanoo ettei iptv signaalia löydy. Mitä eroa noilla kanavilla on teknisesti? Siis miksi on mahdollista, että toinen näkyy ja toinen ei?


Miltä kanavapaikalta katsot Eurosport HD:ta ja miltä yrität katsoa Eurosportia?

toimii:
Eurosport HD 580
YLE 585

huono signaali - IPTV-signaalia ei löydy:
Eurosport 624
Bonuskanava 550
Al Jazeera 552
RT 553
Star 554
MTV 555
TV7 556
Travel Channel 557

Selailin myös noita maksullisia kanavia, ja niillä kuva pysyy mustana eikä tule virheilmoitusta signaalista. Joillakin kanavilla näkyy myös mustan ruudun lisäksi tekstit.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ilmoitus huonosta IPTV-signaalista tarkoittaa, ettei IPTV-signaali tule digiboksille asti. Kannattaa varmistaa, ettei digiboksin ja modeemin välissä ole omia reitittimiä tätä estämässä. Onhan teillä molemmilla käytössä Viihde-paketin mukana tullut modeemi eikä omaa modeemia?

Jos Viihde-modeemi käytössä, kannattaa ensi alkuun resetoida modeemi pitämällä reset-painiketta 10 sekuntia pohjassa. Jos ei tällä korjaannu, voi kokeilla vielä asettaa modeemin siltaavaan tilaan testimielessä (hallinnasta tilaksi ADSL / Bridged IP). Siltauksen jälkeen tarvittaessa virtabuutit kaikille laitteille, jotta hakevat julkisen IP-osoitteen. Resetoimalla modeemin uudelleen laite menee takaisin NAT-tilaan.
Käyttäjätaso 3
Kokelin juuri viihdemodeemilla sekä siltaavana, että NATin kanssa. Laitteet buutattu, digiboksi myös palautettu tehdasasetuksiin jne.

Kummallakin tavalla tulos sama mitä aiemmassa viestissä kerroin.

Normaalisti käytössä on A-linkin modeemi, jossa yksi porteista on säädetty IPTV:lle. Näin tietokoneet pysyvät NATin takana ja saavat yhteisen julkisen ip:n. Digiboksi saa oman julkisen ip:n.
Mutta kuten sanottua, modeemista riippumatta
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Siinä tapauksessa yhteys vikapalveluumme, ongelma johtuu verkosta.

Kokelin juuri viihdemodeemilla sekä siltaavana, että NATin kanssa. Laitteet buutattu, digiboksi myös palautettu tehdasasetuksiin jne.

Kummallakin tavalla tulos sama mitä aiemmassa viestissä kerroin.


Sama täällä,kokeiltu resetoituna ja siltaavana, käytössä viihdemodeemi. Ei auttanut, otin yhteyttä viidennen kerran vikapalveluunne.


Ei auttanu dns-palvelimien manuaalinen syöttö tohon ongelmaan. Ei usko edelleenkään että on elisan liittymä. Elisa Avustajan versio siis v1.4.2


Onhan noita joskus harvoin ollut, että keskuksella on kytkentä tai dsl-provisiointi pielessä
ja asiakkaalla ei olekaan se liittymä joka pitäisi.

Eli varmistapa, että sinulla on oikeasti nyt Elisan liittymä, eli minkä ip-osoitteen kertoo esim. http://www.hostip.info/ ja onhan siellä näkyvä hostname xxx-xxx-xxx-xxx-elisa-laajakaista.fi


Nyt kun mut kytkettiin oikeeseen verkkoon, nopeudet nousi ja kaikki pelaa kuten pitääkin, on pelannut jo päivän täysin. Pakko kiittää että nyt korjaus tuli nopeasti, kesti päivän että keskuskella mut kytkettiin oikein, erittäin suuri kiitos!

Näin kun toimisi tuon olympialaisten ajankin, kyllä tuo eurosport hd aika nätiltä fullhd tykiltä näyttää.

Kaikki iptv-kanavat mitkä pitäiskin näkyä, näkyy ongelmitta ja pätkimättä koko ajan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Ei auttanu dns-palvelimien manuaalinen syöttö tohon ongelmaan. Ei usko edelleenkään että on elisan liittymä. Elisa Avustajan versio siis v1.4.2


Onhan noita joskus harvoin ollut, että keskuksella on kytkentä tai dsl-provisiointi pielessä
ja asiakkaalla ei olekaan se liittymä joka pitäisi.

Eli varmistapa, että sinulla on oikeasti nyt Elisan liittymä, eli minkä ip-osoitteen kertoo esim. http://www.hostip.info/ ja onhan siellä näkyvä hostname xxx-xxx-xxx-xxx-elisa-laajakaista.fi


Nyt kun mut kytkettiin oikeeseen verkkoon, nopeudet nousi ja kaikki pelaa kuten pitääkin, on pelannut jo päivän täysin. Pakko kiittää että nyt korjaus tuli nopeasti, kesti päivän että keskuskella mut kytkettiin oikein, erittäin suuri kiitos!

Näin kun toimisi tuon olympialaisten ajankin, kyllä tuo eurosport hd aika nätiltä fullhd tykiltä näyttää.

Kaikki iptv-kanavat mitkä pitäiskin näkyä, näkyy ongelmitta ja pätkimättä koko ajan.



Hyvä!

Osallistu keskusteluun