Kysymys

IPTV pätkii nettiä käytettäessä

  • 25 kesäkuu 2011
  • 64 kommenttia
  • 6247 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

64 kommenttia

Kerta avauduttiin, niin pitäähän sitä kiittä.
Kiitos. Kanavat eivät enään puuroudu kun koneella työskentelee.
Perherauha palautettu 🙂

Meillä IPTV ongelmin alkaminen ajoittuu samoihin aikoihin kuin elisa suoritti valtakunnallisia verkonpäivityksiään. Myös elisan viihdemodeemiin tuli noihin aikoihin päivitys.

Vaikeudet alkoivat kesäkuun alkupäivinä. Suurinpiirtein neljännestä päivästä eteenpäin.

IPTV ongelmat ovat pahempia elisan omalla modeemilla kuin telewellin modeemilla, paha sanoa missä vika on mutta jossain se on ja kaiketi pahempi.

Elisan modeemipäivityksestä en huomannut mitään hyötyä, päinvastoin taisi olla haittaa.

Netin käyttö tai sen käyttämättömyys ei vaikuta vian olemassaoloon mitenkään.


Taisi siis vian aiheutajiksi jäädä ne elisan valtakunnalliset verkkopäivitykset?? Kuukausihan siinä melkein taisi sitten mennä ennen kuin asiaan saatiin korjaus, eli aivan liian pitkä aika asiakkaan kannalta katsottuna.
Tähänastisena yhteenvetona voisi olla se että 17 kk aikana elisaviihde on toiminut meillä jokseenkin ilman moitteita ehkäpä noin 4- 5 kk joka ei ole mikään hurraamisen arvoinen asia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Meillä IPTV ongelmin alkaminen ajoittuu samoihin aikoihin kuin elisa suoritti valtakunnallisia verkonpäivityksiään. Myös elisan viihdemodeemiin tuli noihin aikoihin päivitys.

Vaikeudet alkoivat kesäkuun alkupäivinä. Suurinpiirtein neljännestä päivästä eteenpäin.

IPTV ongelmat ovat pahempia elisan omalla modeemilla kuin telewellin modeemilla, paha sanoa missä vika on mutta jossain se on ja kaiketi pahempi.

Elisan modeemipäivityksestä en huomannut mitään hyötyä, päinvastoin taisi olla haittaa.

Netin käyttö tai sen käyttämättömyys ei vaikuta vian olemassaoloon mitenkään.


Taisi siis vian aiheutajiksi jäädä ne elisan valtakunnalliset verkkopäivitykset?? Kuukausihan siinä melkein taisi sitten mennä ennen kuin asiaan saatiin korjaus, eli aivan liian pitkä aika asiakkaan kannalta katsottuna.
Tähänastisena yhteenvetona voisi olla se että 17 kk aikana elisaviihde on toiminut meillä jokseenkin ilman moitteita ehkäpä noin 4- 5 kk joka ei ole mikään hurraamisen arvoinen asia.


Ei ollut syynä tämä, vaan n. 2 viikkoa sitten tehty parametrimuutos multicast-liikenteen priorisointeihin. Pahoittelut tosiaan häiriöstä vielä kerran.

Tämän tyyppiset häiriöt pitäisi pystyä tottakai tunnistamaan ja korjaamaan nopeammin, mutta haasteelliseksi sen tekee niiden paikallistaminen. Yleensä paikallistamiseen tarvitaan useampi ilmoitus, joiden perusteella häiriö pystytään rajaamaan.



Meillä IPTV ongelmin alkaminen ajoittuu samoihin aikoihin kuin elisa suoritti valtakunnallisia verkonpäivityksiään. Myös elisan viihdemodeemiin tuli noihin aikoihin päivitys.

Vaikeudet alkoivat kesäkuun alkupäivinä. Suurinpiirtein neljännestä päivästä eteenpäin.

IPTV ongelmat ovat pahempia elisan omalla modeemilla kuin telewellin modeemilla, paha sanoa missä vika on mutta jossain se on ja kaiketi pahempi.

Elisan modeemipäivityksestä en huomannut mitään hyötyä, päinvastoin taisi olla haittaa.

Netin käyttö tai sen käyttämättömyys ei vaikuta vian olemassaoloon mitenkään.


Taisi siis vian aiheutajiksi jäädä ne elisan valtakunnalliset verkkopäivitykset?? Kuukausihan siinä melkein taisi sitten mennä ennen kuin asiaan saatiin korjaus, eli aivan liian pitkä aika asiakkaan kannalta katsottuna.
Tähänastisena yhteenvetona voisi olla se että 17 kk aikana elisaviihde on toiminut meillä jokseenkin ilman moitteita ehkäpä noin 4- 5 kk joka ei ole mikään hurraamisen arvoinen asia.


Ei ollut syynä tämä, vaan n. 2 viikkoa sitten tehty parametrimuutos multicast-liikenteen priorisointeihin. Pahoittelut tosiaan häiriöstä vielä kerran.

Tämän tyyppiset häiriöt pitäisi pystyä tottakai tunnistamaan ja korjaamaan nopeammin, mutta haasteelliseksi sen tekee niiden paikallistaminen. Yleensä paikallistamiseen tarvitaan useampi ilmoitus, joiden perusteella häiriö pystytään rajaamaan.


Meillä vika ainakin ilmaantui kesäkuun alussa , palstalle siitä kirjoitin ekaa kertaa 12 päivä kesäkuuta kun katsoin ettei vika ollut ohimenevää laatua.
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,4185.0.html

Asia korjaantui ja luultavasti vikana sama laajempi vika koska vikailmoitukseen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta tästä eikä muista korjauksista.
Ihanaa. He's ALIVE! 😃
Nostan nyt tämän ketjun, koska se koskee omaa ongelmaani. 
Meillä nimittäin on juuri eripäin tämä ongelma kuin tässä ketjussa, eli kun IPTVn laittaa päälle, internet-yhteys katkeaa kokonaan. Tämä on sinänsä ikävää, että meitä on kolme ihmistä jotka asuvat saman liittymän takana, ja kun yksi katsoo Eurosporttia(ei hd) niin kaikista muista päätelaitteista katoaa nettiyhteys. Esimerkiksi Skypepuhelun katkeaminen tapahtuu samalla sekunnilla, kun laittaa Eurosportin.

Tallenteita voi kyllä katsoa digiboksin läpi, tällöin internet vähän hidastuu, ja latenssit esim. Internetpeleissä kasvavat aika paljon. Kuitenkin, jos katsoo tallennetta, vaikka HDna, läppärin läpi Elisa Viihteen internetsivulta, niin se ei vaikuta internetin toimintaan juuri mitenkään, tai saman verran kuin katselisi YouTubessa HD-videota.

3vuotta vanha Viihdeboksi(musta, yksi valkoinen ledi) ja 3vuotta vanha valkoinen Kotiboksi modeemina. ADSLn läpi tulee.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
SalaHyena kirjoitti:
Nostan nyt tämän ketjun, koska se koskee omaa ongelmaani. 
Meillä nimittäin on juuri eripäin tämä ongelma kuin tässä ketjussa, eli kun IPTVn laittaa päälle, internet-yhteys katkeaa kokonaan. Tämä on sinänsä ikävää, että meitä on kolme ihmistä jotka asuvat saman liittymän takana, ja kun yksi katsoo Eurosporttia(ei hd) niin kaikista muista päätelaitteista katoaa nettiyhteys. Esimerkiksi Skypepuhelun katkeaminen tapahtuu samalla sekunnilla, kun laittaa Eurosportin.

Tallenteita voi kyllä katsoa digiboksin läpi, tällöin internet vähän hidastuu, ja latenssit esim. Internetpeleissä kasvavat aika paljon. Kuitenkin, jos katsoo tallennetta, vaikka HDna, läppärin läpi Elisa Viihteen internetsivulta, niin se ei vaikuta internetin toimintaan juuri mitenkään, tai saman verran kuin katselisi YouTubessa HD-videota.

3vuotta vanha Viihdeboksi(musta, yksi valkoinen ledi) ja 3vuotta vanha valkoinen Kotiboksi modeemina. ADSLn läpi tulee.

Onko ne tietokoneet ym. WLAN:lla yhteydessä modeemiin? Jos on , niin kokeile ethernetillä , sillä IPTV-kanavat käyttävät multicast tekniikkaa , joka vanhemmilla modeemeilla tukkii WLAN:n. Tallenteet taas ovat unicastia ja ne eivät tuki WLAN:ia.

Uudemmissa modeemeissa on IGMP Snooping tuki , joka ohjaa sen multicastin automaattisesti vain siihen porttiin , jossa digiboksi on kytkettynä.
Kuulostaa erittäin hankalalta, sillä läppärit ja tabletti varsinkin on vaikea laittaa ethernettiin kiinni. Myös pöytäkone on Wlanilla kiinni, koska tällöin ei tarvitse 50m Cat-johtoa. Jos pyytää, saakohan Elisalta uudemman ADSL-modeemin jossa tuo IGMP Snooping-tuki on?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
SalaHyena kirjoitti:
Kuulostaa erittäin hankalalta, sillä läppärit ja tabletti varsinkin on vaikea laittaa ethernettiin kiinni. Myös pöytäkone on Wlanilla kiinni, koska tällöin ei tarvitse 50m Cat-johtoa. Jos pyytää, saakohan Elisalta uudemman ADSL-modeemin jossa tuo IGMP Snooping-tuki on?

Tee vikailmoitus ja ainahan sitä modeemin vaihtoa voi kysyä. Jos ei saa Elisalta , niin kaupasta saa muutamalla kympillä.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/3291/dhvgd/TeleWell-TW-EAV510-VDSL2-ADSL2-3G-4G-LTE-WLAN-modeemi-ja-rei
Hei, 

Nostanpa minäkin, nyt kun ongelmat alkoivat.

Ongelma on vähän erilainen, mutta liittyy iptv:n.

Käytän viihdettä ainoastaan iptv:n kautta ja nyt kuva ja ääni on alkanut pätkimään oikein kunnolla. Kaapelin / antennin kautta katsominen ei ole vaihtoehto eikä mahdollista. Se alkoi sen jälkeen kun hyväksyin tarjouksen Viasat sport +nelonen pro extra paketista noin viikko sitten.

Ongelma on sellainen, että kuva ja ääni pätkii noin 5-25 kertaa noin sekunnin välein ja tätä tapahtuu 5-30 minuutin välein. Sillä ei ole merkitystä onko tietokone tietokone kiinni vai auki. Modeemi on sammutettu ja buutattu, samoin digiboksi. Digiboksi (musta) on myös palautettu useamman kerran tehdasasetuksille, mutta ei ole auttanut. Pätkimistä tapahtuu erityisesti HD kanavilla, mutta myöskin ns. tavallisilla kanavilla. Kellon ajalla eikä päivällä ole myöskään ole merkitystä.

 

Tallenteet sen sijaan toimivat moitteetta, samoin vuokravideot.

 

-Mika
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Chipmunk kirjoitti:
Hei, 

Nostanpa minäkin, nyt kun ongelmat alkoivat.

Ongelma on vähän erilainen, mutta liittyy iptv:n.

Käytän viihdettä ainoastaan iptv:n kautta ja nyt kuva ja ääni on alkanut pätkimään oikein kunnolla. Kaapelin / antennin kautta katsominen ei ole vaihtoehto eikä mahdollista. Se alkoi sen jälkeen kun hyväksyin tarjouksen Viasat sport +nelonen pro extra paketista noin viikko sitten.

Ongelma on sellainen, että kuva ja ääni pätkii noin 5-25 kertaa noin sekunnin välein ja tätä tapahtuu 5-30 minuutin välein. Sillä ei ole merkitystä onko tietokone tietokone kiinni vai auki. Modeemi on sammutettu ja buutattu, samoin digiboksi. Digiboksi (musta) on myös palautettu useamman kerran tehdasasetuksille, mutta ei ole auttanut. Pätkimistä tapahtuu erityisesti HD kanavilla, mutta myöskin ns. tavallisilla kanavilla. Kellon ajalla eikä päivällä ole myöskään ole merkitystä.

 

Tallenteet sen sijaan toimivat moitteetta, samoin vuokravideot.

 

-Mika

Usein IPTV:n pätkiminen johtuu modeemista. Kokeilepa resetoida modeemikin. Jos ei auta , niin sitten on vikailmoituksen paikka.
Käyttäjätaso 2
Olisiko wlan- tai Ethernet-verkon tai ADSL:n nopeus liian alhainen. Minulla Saunalahden ADSL- nopeus tippuu välillä 3 megaan ( 10 megan liittymä) jolloin pätkii. Tietysti uudella digiboxilla voi käyttää myös Soneran LTE yhteyttä joka ei pätki.
Itse asiassa kyllä, nyt kun tutkaili asiaa.

Normaali on sellainen 7-10 megaa niin pätkimisen aikana nopeus on kolme tai jopa alle kahden megan

Pitääpä kokeilla vielä tuota modeemin resetointia jos auttaisi.

-Mika
Juu, ei auttanut :(

Pitää alkaa rustailemaan ilmoitusta.

-Mika

Osallistu keskusteluun