Vastattu

Jatkuva talleenus mobiililaitteissa.

  • 24 kesäkuu 2015
  • 9 kommenttia
  • 1483 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
Elisa tallennuksen mobiilisovelluksesta hävisi pari kuukautta sitten mahdollisuus jatkuvaan tallennukseen. Minä ainakaan en ole löytänyt sen jälkeen kohtaa, jossa sen voi asettaa. Homma menee näin: ohjelmaopas - TV kanava - tallenna - tallennekansio (kansion voi nimetä) - tallennettu ohjelma. Missään vaiheessa ei tule sivua, jossa voi ruksata jatkuvaksi tallennukseksi.

Aikaisemmin jatkuvan tallennuksen näki vielä erilaisena tallennuksen symbolina ohjelman vieressä. 

Onko muilla vastaavaa ongelmaa, ja miten sen saa poistettua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jortsu67 25 kesäkuu 2015, 22:51

Piti ihan kokeilla kun on kakkospuhelimena L520 ja hetken kun ihmettelin niin taisin hoksata missä sinulla menee pieleen...

Eli ilmeisesti olet laittanut ohjelman tallennukseen painamalla sitä nimen perässä olevaa pientä täppää ("pikatallennus") joka sitten muuttuu punaiseksi? Jos teet noin, niin tällöin ohjelma menee "kertatallennettavaksi" ja käy juuri kuten kerroit eli ei pääse asettamaan jatkuvaa tallennusta vaan (valittaessa ko. ohjelma uudelleen) antaa vain mahdollisuuden poistaa tallennuksen.

Kun haluat asettaa jatkuvan tallennuksen, ei pidä painaa sitä täppää vaan ohjelman nimeä jolloin esiintulevalta sivulta voit valita tallennekansion sekä jatkuvan tallennuksen laittamalla rastin ruutuun - kuten @sakarialanne tuossa edellä jo sanoi.

wp_ss_20150626_0001.png

Tällöin myös ohjelmaoppaaseen tulee ohjelman nimen perään se jatkuvan tallennuksen symboli kaksi punaista täppää.

Eli toimii ihan oikein. Onko sitten muuttunut, en osaa sanoa kun en tuota aktiivisesti ole käyttänyt.

Jos sinulla toimii edelleenkin eri lailla (eli et pysty tekemään sitä em. tavalla) on kyseessä joku vikatilanne, sitten kannattaa tehdä häiriöilmoitus tms.
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
leinir kirjoitti:
Elisa tallennuksen mobiilisovelluksesta hävisi pari kuukautta sitten mahdollisuus jatkuvaan tallennukseen. Minä ainakaan en ole löytänyt sen jälkeen kohtaa, jossa sen voi asettaa. Homma menee näin: ohjelmaopas - TV kanava - tallenna - tallennekansio (kansion voi nimetä) - tallennettu ohjelma. Missään vaiheessa ei tule sivua, jossa voi ruksata jatkuvaksi tallennukseksi.

Aikaisemmin jatkuvan tallennuksen näki vielä erilaisena tallennuksen symbolina ohjelman vieressä. 

Onko muilla vastaavaa ongelmaa, ja miten sen saa poistettua?

Minulla näkyy siinä tallennekansion valinnan alapuolella kohta "Tallenna jatkuvasti" ja siihen voi laittaa ruksin, jonka jälkeen voi vielä halutessaan muokata tallennussäännön nimeä.

Näin se on aina ollut, eikä ole mihinkään muuttunut versiopäivityksissäkään.

Voisit vaikka ensiapuna poistaa Elisa Viihde sovelluksen ja ladata+asentaa sen uudelleen Play-kaupasta. Tämä toimenpide ei vaikuta olemassaoleviin tallenteisiisi millään tavalla, niiden puolesta ei siis tarvitse pelätä, että katoaisivat.
Niin minullakin näkyi vielä pari kuukautta sitten tallennekansion alapuolella "Tallenna jatkuvasti", ja siihen kun laittoi ruksin, homma hoitui hienosti. Nyt tallenekansion alapuolella on pelkkää tyhjää. Ilmeisesti ohjelma on päivitetty muutama kuukausi sitten, koska tallennetun ohjelman viimeinen näkymä on erilainen. Ennen oli pyöreä pylpyrä (tai soikea jatkuvassa tallennuksessa) ohjelmatietojen oikeassa laidassa. Nyt sitä ei ole. Sen sijaan siinä on poikittainen punainen palkki jossa lukee: poista tallennus. Ennen tallennus piti poistaa alavalikosta. 

Arveluni on, että uusi ohjelmapäivitys ei toimi moitteetta kaikissa puhelimissa. Näin kävi minulle silloinkin, kun ohjelmaan tehtiin isompi remontti ja se sai nykyisen näkymänsä. Tallennus ei toiminut millään lailla. Silloin käytiin kauan keskustelua yleisellä tasolla, ja viimein sain Elisan ihmiset kiinnostumaan ongelmasta. He korjasivat sen sitten nopeasti aika kivuttoman tuntuisesti. Nyt siis pitää aloittaa varmaan sama ruljanssi. Pikkuisen tälläinen riepoo.

Ohjelman poistaminen ja uudelleen lataaminen ei auta. Ei auta puhelimen täydellinen resetointi. Puhelimeni on Lumia 520.

Toivoisin Elisa-ihmisten kiinnostuvan tästä. Mobiilitallennus on oleellinen osa palvelua ja se on saatava toimimaan.  
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Piti ihan kokeilla kun on kakkospuhelimena L520 ja hetken kun ihmettelin niin taisin hoksata missä sinulla menee pieleen...

Eli ilmeisesti olet laittanut ohjelman tallennukseen painamalla sitä nimen perässä olevaa pientä täppää ("pikatallennus") joka sitten muuttuu punaiseksi? Jos teet noin, niin tällöin ohjelma menee "kertatallennettavaksi" ja käy juuri kuten kerroit eli ei pääse asettamaan jatkuvaa tallennusta vaan (valittaessa ko. ohjelma uudelleen) antaa vain mahdollisuuden poistaa tallennuksen.

Kun haluat asettaa jatkuvan tallennuksen, ei pidä painaa sitä täppää vaan ohjelman nimeä jolloin esiintulevalta sivulta voit valita tallennekansion sekä jatkuvan tallennuksen laittamalla rastin ruutuun - kuten @sakarialanne tuossa edellä jo sanoi.

wp_ss_20150626_0001.png

Tällöin myös ohjelmaoppaaseen tulee ohjelman nimen perään se jatkuvan tallennuksen symboli kaksi punaista täppää.

Eli toimii ihan oikein. Onko sitten muuttunut, en osaa sanoa kun en tuota aktiivisesti ole käyttänyt.

Jos sinulla toimii edelleenkin eri lailla (eli et pysty tekemään sitä em. tavalla) on kyseessä joku vikatilanne, sitten kannattaa tehdä häiriöilmoitus tms.
Siinähän se vitsi nimenomaan piilee, että minulla ei ole kuvaamallasi sivulla ruutua, eikä sen vieressä tekstiä: jatkuva tllennus. Siinä on vain pelkkää valkoista. 

Mutta nyt kun painoin tyhjästä kohdasta siitä kohtaa, missä kuvasi perusteella ruudun pitäisi olla, niin kas kummaa; ruutu vilahtaa mustana ja alapuolelle ilmestyi kenttä, jossa jatkuvan tallennuksen voi tehdä. 

Ohjelma ei siis toimi edelleenkään niin kuin pitäisi (koska ruutu pitää arvailemalla hakea tyhjästä kentästä) mutta sillä voi jatkuvasti tallentaa kun vain osaa! Eläköön Elisan teknologia!

Kiitos lähettämästäsi kuvasta, siitä oli paljon apua tässä arvailussa. Ja kiitos muillekkin vastanneille. En tee häiriöilmoitusta, pärjää tällä rammalla ohjelmallani näinkin. Katsotaan, korjaako Elisa sitä koskaan. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Mielenkiintoista. :smileyrolleyes:

Onko puhelimen ohjelmistoversio ajan tasalla, omassa:

wp_ss_20150627_0001.jpg

Vaikuttaako sitten asiaan, en tiedä...
Minulla on täsmälleen samat puhelimen tiedot, joten siitä ohjelmistovirhe ei voi johtua. Katsastellaan tekeekö Elisa asian hyväksi jotain. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
leinir kirjoitti:
Minulla on täsmälleen samat puhelimen tiedot, joten siitä ohjelmistovirhe ei voi johtua. Katsastellaan tekeekö Elisa asian hyväksi jotain. 

Itselläni ei ole Lumioista kokemusta, mutta tuli vielä mieleen sellainen mahdollisuus, että onko sinulla "näyttöfontin" koko vakiona, vai oletko sitä muuttanut ? Siis ihan puhelimen omista asetuksista, jos Lumiassa sellainen mahdollisuus on, vai voisiko esim. käytössä olevalla "Teemalla" olla jotain merkitystä ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Lumia 920, 635 ja 630 näyttää ainakin normi fonttikoolla ym. asetuksilla

tuon Jatkuva tallennusruudun.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
KooMikko kirjoitti:
Lumia 920, 635 ja 630 näyttää ainakin normi fonttikoolla ym. asetuksilla

tuon Jatkuva tallennusruudun.

Lumia 520, en myöskään löytänyt mitään asetusta, jolla olisi ko. ruutu/teksti jäänyt näkymättä (kokeiltu fontti, taustan väri, zoomaus yms.).

Osallistu keskusteluun