Vastattu

Joka päivä joku kanava poissa käytöstä!

  • 28 helmikuu 2016
  • 13 kommenttia
  • 603 katselukerrat

Nyt jo neljäs päivä peräkkäin, kun joku kanava ei näy lainkaan. Kolme kertaa ollut MTV3 ja kerran Nelonen.

Tulee teksti tuntemattomasta virheestä jne

Siihen tosin auttaa, kun käynnistelee boxia useamman kerran peräkkäin, palauttaa tehdas asetukset tai resetoi modeemin, mutta ei kait se ole tarkoitus tehdä joka päivä?

Mielestäni maksamalla korkeaa kuukausihintaa olen oikeutettu myös toimivaan palveluun, ilman että asian kanssa täytyy painia ja käyttää tuhottomasti aikaa.

Nyt kaivataan pikaisesti sellainen ratkaisu, että homma alkaa pelittämään
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 2 maaliskuu 2016, 18:08

  • ? No niinpä lähtikin viesti väärälle henkilölle. Laitan nyt oikealle :)

  • Katso alkuperäinen viesti

    13 kommenttia

    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Asutko antenni- vai kaapeliverkon alueella? Jos asut omakotitalossa, osaatko arvioida katolla olevan antennin ikää ja onko se suunnattu oikein?

    Nuo peruskanavat tulevat antennikaapelin kautta (paitsi niille pienelle joukolle entisiä ppo asiakkaita) ja niiden näkymiseen ei tarvita internettiä. Voit ainakin lopettaa sen modeemin resetoinnin.

    Yksi mahdollinen syy vialle voisi olla heikko antennisignaali. Tuo digiboksi tarvitsee aika vahvan antennisignaalin, että se saa kuvan näkyville (näin väittivät fiksummat jossain toisessa keskusteluketjussa). Voisit katsoa digiboksista millaista signaalitasoa se näyttää noille kanaville.

    Mahdollisesti antennijohdon vaihtamisesta tai jonkinlaisen antennivahvistimen hankinnasta voisi olla hyötyä, jos vika on heikossa signaalissa.
    valokuitua pitkin tulee...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    mixula67 kirjoitti:
    valokuitua pitkin tulee...

    Okei, kannattaa laittaa nuo oleelliset tiedot tuohon kysymykseen. Helpottaa kovasti ongelmanratkaisua. :)

    Jos kuulut siihen joukkoon asiakkaita, joille kaikki kanavat tulevat internetin kautta IPTV-lähetyksenä, sitten tuo haiskahtaa siltä, että se sun modeemi on rikki tai epäyhteensopiva IPTV-lähetysten kanssa ja blokkaa niitä yhteyksiä.

    Laita yksityisviesti jollekin moderaattorille asiasta. Jos sulla on Elisalta hankittu modeemi, jossa on takuuta jäljellä, he saattavat ehdottaa että kokeillaan modeemin vaihtamista, elleivät sitten keksi jotain muuta ratkaisua ongelmaan.
    mistä täältä löytää Modet?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    mixula67 kirjoitti:
    mistä täältä löytää Modet?

    http://yhteiso.elisa.fi/t5/Tiedotteet/Moderaattorit-palstatiimi/ba-p/451762

    Valitset siitä mieleisesi naaman ja klikkaat kuvan alla olevaa sinistä nimimerkkiä niin pääset lähettämään yksityisviestiä.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Onko sulla siellä boksissa kiinni antennijohto kuitenkin? Jos sulla tulee kaikki kanavat IPTV:nä niin se antennijohto voi sotkea boksia turhaan. Jos ilman sitä ei näy mitään kanavia niin sitten kanavat tulee antennin tai kaapelin kautta. Tuleeko tuon virheilmoituksen mukana jokin numerokoodi vai pelkästään tuo teksti-ilmoitus?
  • Antennijohto on boxissa kiinni ja ilman sitä ei näy mitään (heikko signaali ilmoitus)

    Ei tule mitään koodia, tuo teksti ja kehotus käynnistämään boxi uudestaan. Siihen ei vaan yks tai kaks käynnistä riitä...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Soittelinkin sinulle jo, palaa tähän ketjuun jos antennikaapelin vaihto ei auta, kaikki muut asiathan tuossa tuli jo tsekattua ja kunnossa olivat 🙂
  • Moro,

    Sama vika vaikka vaihdoin toisen johdonkin. Vika kyllä palautuu itsestään noin tunnin päästä, mutta on tietysti harmiitava haitta kun kyseessä nuo eniten katsotut kanavat.

    T: Mika
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Veikkaisin, että joko antennin kautta tuleva signaali on niin heikko, että se aiheuttaa kanavien katoamisen tai sitten digiboksi on viallinen. Digiboksin vaihtaminen on tietysti helppo ratkaisu, mutta se ei ratkaise ongelmaa, jos se johtuu heikosta antennisignaalista.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Laittelin yksityisviestiä.
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    eBin kirjoitti:
    @jusvuori Laittelin yksityisviestiä.

    Itseasiassa kommenttini koski mixula67:n ongelmaa, ei omaani. Eli laittaisitko vielä hänelle saman viestin. 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? No niinpä lähtikin viesti väärälle henkilölle. Laitan nyt oikealle 🙂
  • Osallistu keskusteluun