Vastattu

Kaapelimodeemi C5200 ja WLAN: joko pätkimisiin on tullut ratkaisu??

  • 12 maaliskuu 2015
  • 6 kommenttia
  • 1041 katselukerrat

Terve. Lueskelin, että muillakin on ollut samanlaisia haasteita C5200 kaapelimodeemin WLAN:n kanssa kuin mitä minulla on nyt. Pari laitetta toimii ihan moitteettomasti, mutta mobiililaitteet aiheuttavat jonkunlaisen resetin koko modeemille 2-3 minuutin välein. Olen kokeillut vaihtaa WLAN-kanavaakin, mutta samaa rataa menee.

Joko tähän vikaan on olemassa kattava meriselitys ja kenties jokin kokonaisvaltainen ratkaisu, jolla sen saisi toimimaan ilman pätkimisiä???
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 17 maaliskuu 2015, 11:13

  • Näytti olevan uusin ohjelmisto modeemilla joten lähetän sinulle uuden tilalle. Ei tarvitse palauttaa entistä 🙂 On suoraan myös käyttövalmis ja mukana tulee lisäksi tarvittavat johdot jotka kannattaa ottaa käyttöön.
  • Katso alkuperäinen viesti

    6 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
    Laitatko asiakasnumeron tietoihisi, niin katsotaan ensin onko modeemilla uusin ohjelmistoversio, mitä on tarjolla.

    Tätä modeemimallia ei enää ole meillä valikoimissa,  onko laite ollut sinulla jo kauan?
    Asiakasnumero on nyt tiedoissa.

    Modeemi on ollut jo useamman vuoden, olisikohan neljä tms.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Näytti olevan uusin ohjelmisto modeemilla joten lähetän sinulle uuden tilalle. Ei tarvitse palauttaa entistä 🙂 On suoraan myös käyttövalmis ja mukana tulee lisäksi tarvittavat johdot jotka kannattaa ottaa käyttöön.
  • Kiitos. Kuittaan ketjun ratkaistuksi kunhan uusi vehje on paikallaan ja toimii.
    Uusi modeemi tuli ja on nyt paikallaan. Mutta: 1) laitteen pohjassa ei ollut merkintöjä WLAN:n SSID:stä tai salasanasta; 2) kotiverkon hallintasivu vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan (tyhjillä ei pääse, vaikka käyttöohje niin neuvookin)
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Ilmeisesti sinulla nykysellään Ciscon kaapelimodeemi? Wlan-verkon nimi on laitteen CM MAC:n kuusi viimeistä merkkiä (kaksoispisteitä ei lasketa) ja salasana on laitteen sarjanumero kokonaisuudessaan. Lisätietoja http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/130/#wlan

    Oletuksena laitteen lähihallinnan käyttäjänimi ja salasana ovat tyhjät. Jos laite vaatii syystä tai toisesta salasanaa, tilanteen pitäisi korjautua laite resetoimalla.

    Osallistu keskusteluun