Kysymys

Kaapelimodeemi kaatuu

  • 23 huhtikuu 2010
  • 25 kommenttia
  • 899 katselukerrat

Välillä ottaa päähän kun toi kaapelimodeemia alkaa masentaa ja pitää mennä vetää virtapiuha pois varsinkin iltaisin. Kun kuuntelen nettiradiota niin yleensä joutuu mennn. ä sitä kaapelimodeemia säätämää. Ärsyttää kun pitää käydä alhaalla ramppaamassa ja odotella.........
Tai jos lataa jotain isoa tiedostoa netistä niin kun on ladannu noin 200mt niin hyytyy taas. Muuten toimii hienosti toi digiboxi ja tallenteet mutta vähän vois tehä parempii, boxi tallentaa jatkuvas tallennukses uusinnat!!!
Jännää kun toi kaapelimodeemi tekee tolleen, vanha yhteys oli elisa 1mega ja adls ja joku telewell modeemi ja kerran puoles vuodes ehkä hyyty, mut kun tää laitos hyytyy päivittäin. Ja mukavinta on kun se on vähän hankalas paikassa se mun modeemi nii et tälleen...
Onko muilla samantapasia ongelmia ollut?

25 kommenttia

Mulla modeemi "kaatuu" pari kertaa viikossa, olen netti pelaamisen suuri ystävä ja kyllä se päähän ottaa ku toi modeemi ei kunnolla toimi.  😠 mistä tämä vika johtuu? onko jotain esim, päivitystä tulossa?
Käyttäjätaso 5
Tämä on kaapelimodeemin ominaisuus ja siihen ei ole tullut parannusta ja tuskin tuleekaan koskaan lupauksista huolimatta. Kohta puoli vuotta töpseliä seinästä vedelleenä hymy on herkässä kun netti on poikki ja samaan aikaan telkusta rullaa Elisan propagandaa tuutin täydeltä
Täälläkin on ongelmia kaapelimodeemin kaatuilun kanssa. Taloudessa on kaksi konetta, molemmat kiinni wlanissa. Jos vain toinen kone on päällä, ei modeemin toiminnassa ole mitään ongelmia, mutta heti kun toinen kone pistetään päälle, alkaa kaapelimodeemi boottailemaan itseään. Yleensä 3-5 boottikerran jälkeen modeemi jää päälle ja nettiyhteys molempiin koneisiin toimii. Olisi tietysti mukavaa, jos yhteys toimisi ilman näitä boottailuita.
Pistäkää seuraava linkki kirjanmerkkeihin, ja kokeilkaa seuraavalla kerralla jos auttaa.
http://192.168.100.1/en_US/basic/reconnect.htm ' TARGET='_blank
Mulla tuo auttaa 8 kertaa 10:nestä.
Eipä tarvii joka kerta tuulettaa virtajohtoa.
joo täällä olisi samaa hommaa ja elisan "asiakaspalvelun" kanssa vietetty myös tuntitolkulla puhelimessa (jonossa, tietty) ja useita sähköposteja viimeisen kolmen kuukauden aikana.

modeemi siis tekee sitä että kun yritän liittyä puhelimen tai kannettavan kanssa sen lähettämään verkkoon se sekoaa ja rupeaa buuttaamaan itseään, joskus jopa useita kertoja peräjälkeen.

"asiakaspalvelussa" ovat "tienneet" kertoa että missään ei ole ollut samaa ongelmaa ja että minun pitää vain elää tämän kanssa tai yrittää etsiä ratkaisu ongelmaan itse. heidän myymäänsä tuotteeseen.

VOI VIT..!

paras mitä joku elisalta pystyi ehdottamaan yhdessä meilissä siksi kun modeemi ja digiboksi ovat vierekkäin  ja "jos toinen saa toisesta häiriötä" oli seuraavanlainen:

Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Joissakin verkkokaupoissa on myös myynnissä infrapunansuojakalvoja, jota voisit
tässä tapauksessa sitten kokeilla.

Ystävällisin terveisin,

Matti H*******
Palveluasiantuntija
Elisa Oyj
Elisan tekninen asiakastuki / Helpdesk

että näin täällä ja tällä tullaan toimeen.
aika komediaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

joo täällä olisi samaa hommaa ja elisan "asiakaspalvelun" kanssa vietetty myös tuntitolkulla puhelimessa (jonossa, tietty) ja useita sähköposteja viimeisen kolmen kuukauden aikana.

modeemi siis tekee sitä että kun yritän liittyä puhelimen tai kannettavan kanssa sen lähettämään verkkoon se sekoaa ja rupeaa buuttaamaan itseään, joskus jopa useita kertoja peräjälkeen.

"asiakaspalvelussa" ovat "tienneet" kertoa että missään ei ole ollut samaa ongelmaa ja että minun pitää vain elää tämän kanssa tai yrittää etsiä ratkaisu ongelmaan itse. heidän myymäänsä tuotteeseen.

VOI VIT..!

paras mitä joku elisalta pystyi ehdottamaan yhdessä meilissä siksi kun modeemi ja digiboksi ovat vierekkäin  ja "jos toinen saa toisesta häiriötä" oli seuraavanlainen:

Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Joissakin verkkokaupoissa on myös myynnissä infrapunansuojakalvoja, jota voisit
tässä tapauksessa sitten kokeilla.

Ystävällisin terveisin,

Matti H*******
Palveluasiantuntija
Elisa Oyj
Elisan tekninen asiakastuki / Helpdesk

että näin täällä ja tällä tullaan toimeen.
aika komediaa.


Tuossa on palveluasiantuntijamme varmasti ymmärtänyt, että sinulla olisi ongelmaa digiboksin käytössä. Pahoittelut siitä. :)

Tapahtuuko tuota kaatumista nimenomaan ainostaan silloin, kun yrität liittyä mainituilla laitteilla verkkoon? Mitä muita laitteita modeemin kautta on samaan aikaan yhteydessä vai onko mitään?
Käyttäjätaso 1

modeemi siis tekee sitä että kun yritän liittyä puhelimen tai kannettavan kanssa sen lähettämään verkkoon se sekoaa ja rupeaa buuttaamaan itseään, joskus jopa useita kertoja peräjälkeen.

Been there,done that. :D
Hyvin usein riittää läppärin avaaminen (läppäri wlanilla) kun se on jo päällä niin kaapelimotukka boottaa,tätä ei tapahdu läheskään joka kerta vaan säännöllisen epäsäännöllisesti.
En ole enää jaksanu ihmetellä tota kun yksi selittämätön bootti useiden muiden joukossa ei tunnu enää missään.

Ainoastaan pöytäkone samaan aikaan wlanilla motukkaan yhteydessä,Nintendon Wii olisi myös jos sais motukan kanssa toimimaan.
Juuri samoin kuin edelliselläkin, säännöllisen epäsäännöllisesti tätä
ilmenee.

Modeemissa on johdolla kiinni ps3 ja tv ja tietty digiboksi, näiden kanssa
en ole ongelmaan törmännyt, ainostaan puhelimen ja kannettavan
kanssa.
Ja sekoamiseen todellakin riittää se että avaan kannettavan kannen
jolloin sen wifi herää tai samoin jos otan puhelimesta lukon pois
jolloin myös se hakee verkon ilman siis että edes varsinaisesti tekee
mitään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Juuri samoin kuin edelliselläkin, säännöllisen epäsäännöllisesti tätä
ilmenee.

Modeemissa on johdolla kiinni ps3 ja tv ja tietty digiboksi, näiden kanssa
en ole ongelmaan törmännyt, ainostaan puhelimen ja kannettavan
kanssa.
Ja sekoamiseen todellakin riittää se että avaan kannettavan kannen
jolloin sen wifi herää tai samoin jos otan puhelimesta lukon pois
jolloin myös se hakee verkon ilman siis että edes varsinaisesti tekee
mitään.


Tapahtuuko samaa, jos testin ajaksi kytket kaikki muut laitteet pois verkosta ja yrität liittyä verkkoon pelkästään kannettavalla?
voin yrittää testaa kaikkia muita laitteita irti mutta kun tämä onkelma esiintyy niin ailahtelevaisesti niin katsotaan koska tuloksia saadaan...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

voin yrittää testaa kaikkia muita laitteita irti mutta kun tämä onkelma esiintyy niin ailahtelevaisesti niin katsotaan koska tuloksia saadaan...


Juu, tuota on tietysti vähän hankala testata, jos ongelma ilmenee vain satunnaisesti. Tuollainen satunnainen kyykähtäminen kuulostaa siltä, että joku laite / jonkin laitteen liikenne kuormittaisi modeemia liikaa ja modeemi buuttaa itsensä, kun rajat tulevat vastaan (kun verkkoon liittyy lisää laitteita).
kun modeemi sekoaa, verkossa ei ole mitään laitetta kiinni, ainoastaan se mikä siihen yrittää kiinni.

modeemissa on piuhalla kiinni digiboksi, ps3 ja tv. näissä ei missään ole virtaa päällä kun kaatuminen tapahtuu ja langattomana verkossa ei ole siis mitään kiinni.
niin oliko gronerilla mielipidettä tähän?
verkko siis ei kuormasta voi kyykähtää kun siinä ei mitään kiinni ole.

nyt näyttäisi parin päivän otannalla siltä että jos digiboksi on päällä koko ajan verkkoon voi liittyä sen kaatumatta.
voiko tällä olla merkitystä, pitääkö digiboksi auki ollessaan modeemin jotenkin hereillä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

niin oliko gronerilla mielipidettä tähän?
verkko siis ei kuormasta voi kyykähtää kun siinä ei mitään kiinni ole.

nyt näyttäisi parin päivän otannalla siltä että jos digiboksi on päällä koko ajan verkkoon voi liittyä sen kaatumatta.
voiko tällä olla merkitystä, pitääkö digiboksi auki ollessaan modeemin jotenkin hereillä?


Vaikea kyllä sanoa, sillä tilanne ei testilaitteilla toistu. Voisi epäillä, että tuossa olisi jotain yhteensopivuusongelmaa ongelmalaitteiden WLAN-ajureiden ja modeemin WLAN-ajureiden välillä.

Digiboksi tietysti pitää verkkoyhteyttään aktiivisena päällä ollessaan.
nyt taas parin päivän ajan tehnyt oikein urakalla tuota sekoilua tuo modeemi, ei meinaa jäädä linjaan ollenkaan
vaan noin kolmesta jopa kymmeneen kertaan resetoi itsensä ennenkuin jää päälle.

ihan naisensukuelimen verran raskasta kun ei ikinä voi vain nopeasti katsoa posteja yms vaan pitää odotella modeemia ties kuinka kauan. voimasana.

koittakaa nyt helvetissä jotain keksiä tähän tai kertokaa mistä saan paremman modeemin tilalle.
voitteko nyt hommata yhden macin sinne millä voisitte koittaa testata tätä hommaa?
voin lainata vaikka omaani jos resurssit on pienessä.
tai voitte tulla vaikka joukolla ekskursiolle tänne tampereelle katsomaan miten tuotteenne ei toimi.

ainakin tuolla teidän "asiakaspalvelussa" tyyppi tiesi kertoa että "me ei tueta mäkkipuolen koneita" eikä siis osannut  neuvoa miten asetetaan kiinteä ip koneeseen siksi aikaa että pääsen muuttamaan modeemin siltaavasta takaisin reitittäväksi kun se ei resetillä onnistunut.
tästä voin siis päätellä että mäkkiä siellä teillä ei ole.

ja seuraavan laskun saa sitten taas hyvitellä pois, sen verran on naapurin maksama verkko käytössä tän sirkuksen kanssa.
Täällä ollut jo puolisen vuotta samanlaisia ongelmia.
Eli jos iPhonella tai MacBookilla liityn langattomaan verkkoon, niin modeemi kaatuu.
Joskus ongelma kestää hyvin pitkään, eikä modeemista virrat pois tai reset auta. Ollaan myös kokeiltu eri kanavia, mutta ilman tulosta. Modeemikin vaihdettu kerran jo uuteen, muttei ollut apua.

Huomasin, että ongelma toistuu yleensä, jos olen ollut puhelimella tai läppärillä jossain muussa verkossa ja kun tulen kotiin ja yhdistän omaan WLAN:iin, niin modeemi tilttaa.

Hyvin ärsyttävä ongelma, johon toivoisin pikaista korjausta!
yep yep laitan tänne nyt itsekkin hieman palautetta.
Itellä oli aikaisemmin normi kaapelimodeemi (10mbit? mikä se nyt nopein olikaan), yhteys katkesi satunnaisesti päivittäin, yhteys ei ollut alhaalla kuin 2min, mutta tarpeeksi saamaan sappinesteet kuohumaan. Tämä ei haittaisi jos surffaisin päivät pitkät vain facebookissa tai iltalehden sivuilla, mutta kun pelaat, niin tuo ei todellakaan ole suotavaa.
Noh, kaiken liirumlaarumin jälkeen sattui joku viisaampi joka osasi ehdottaa nopeuden laskemista, ja kas kummaa, sehän toimi!
Noh, nyt kun hienoa nykyaikaa, elisan lippulaivaa, eli viihdekaistaa, sama basha kaatu takas niskaan. nettisurffauksessa ei mitään, mutta heti kun vähän yrität pelailla niin naps. netti alas ja netti takas ylös. Nähtävästi Keravan piuhat on enemmän tai vähemmän pashaa.
Tänään esim tunnin peli sessiossa netti kaatui 7 kertaa.

Onko nyt rehellisesti niin että kaapeli on vaan survottu liian tiukalle ja se ei vaan jaksa moista nopeutta? miksi tämä kaatuilu tapahtuu vain pelatessa, eikä silloin kun lataa netistä 3Mbit/s? onko tähän jotain kikkailua joka voisi auttaa? muuta kuin hyppääminen takas ADSL?

Vastauksesta voit unohtaa kaikki teknisen tuen yleisen höpötyksen, piuhojen irrottamisesta, modeemin resetoinnista, tai kaapelin pituudesta. Olen höpöttänyt samaa 7 vuotta elisalla, joten perus kömmähdyksen osaan katsoa, tämä vika on jossain muualla kuin meidän pistokkeissa.

btw. se toinen keravalainen täällä, Relacomin setä sano että "jos haluat nää toimimaan, muuta pois" 🙂 siitä sitte
Tähän onkin näköjään tullut aika monta vastausta eli en ole ainut millä tuo ongelma on. Ja toinen juttu on kun on MacBookkini tai mikä tahansa Applen laite kiinni, valo on sininen  ???
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Se sininen valo tarkoittaa että käytössä on gigabitin ethernet-yhteys, normaali väri taas kuvastaa vain sadan megabitin yhteyttä.
Edelleen kyllä ihmettelen että miten ongelma koskettaa vain osaa kaapelimodeemeista? Jokin ero niissä on siis pakko olla.
minulla on kolmas modeemi käytössä ja kaikissa niissä ollut sama ongelma.
luultavimmin jokin laitekokoonpano on syyllinen tähän mutta elisan asiantuntemus ainakin on loppunut jo aikaa sitten, kuten myöskin kiinnostus.

ilmeisesti tätä ei kuitenkaan "tarpeeksi" monella asiakkaalla esiinny jotta se saisi isompaa huomiota elisalta.

muistakaa vaatia niistä laskuistanne hyvityksiä kun kerran tuote ei ole toimintakuntoinen koko aikaa!
Täälläkin on ollut samaa ongelmaa. Käytössä Macbook pro ja Macbook. Nettiyhteys toimii yleensä moitteetta, kunhan yhteyden wlaniin on saanut ensin muodostettua. Ongelmana on boxin kaatuminen, kun kone yrittää ensimmäistä kertaa ottaa yhteyttä wlaniin. Jos toinen kone käyttää wlania ja toinen kone avataan, voi boxi myös kaatua. Kaatumisen jälkeen yhteyden uudelleen muodostaminen yleensä myös kestäää aika kauan.
Kaapeli viihde on nyt ollut käytössä n. 2 - 3 kuukautta. Normaalikanavat näkyvät ok, HD -kanavat pätkivät ja Yle HD ei näy ollenkaan. Haaroitin viimeistä huutoa eli paras mahdollinen. No, tämän kärsii vielä. (Miksi elisa laittaa semmoisen haaroittimen jonka tietää toimimattomaksi)

Modeemi buuttailee epämääräisesti. En ole keksinyt mitään syytä. MaC oli verkossa boksin kautta. Wlan pois päältä sekä IP -lukittu. Toimi vähän aikaa muttei kauaa. Buuttailee. En jaksa leikkiä kun kyseessä työkone eli ADSL -piuha kiinni.
Nyt boksissa kiinni PS3. Buuttailee. Riippumatta onko se päällä vai ei.
Välillä nettiyhteys päällä kun avaa television. Sen jälkeen yhteys poikki ja ei auta muu kuin letku seinästä. Keskimäärin 5 - 30 minuuttia ja taas uudestaan.
Kerran lasten kanssa vuokrattiin joku leffa. Yhteys poikki 4 kertaa 1,5 tunnin aikana. Leffa alusta ja kelaus siihen kohtaan johon oli jääty  >:(

Kysymyksiä: Jos vaihtaa sen elisan raiskatun purkin johonkin muuhun jota voi säätää, toimiiko eli onko joku kokeillut? Aikooko elisa korjata asian jollain tavalla esim siitä mainosbudjetista jolla se pyörittää elisaviihde mainoksia televisiossa? Eikö olisi parempi korjata tuote toimivaksi ennenkuin haalii lisää asiakkaita? Onko elisalla fyrkat loppu ettei saa korjattua muutoin kuin tekemällä lisää sopimuksia? Mitä maksaa jos palauttaa/irtisanoo sopimuksen ja palauttaa romut jotka on lyöty lekalla litteäksi?  ;)

Auttaako jos asettaa IP:n kiinteäksi purkkiin? En ole kokeillut. Onko joku? Mielenkiintoinen harrastus tämä joka maksaa nelisenkymppiä kuussa ::)
Käyttäjätaso 1

Kaapeli viihde on nyt ollut käytössä n. 2 - 3 kuukautta. Normaalikanavat näkyvät ok, HD -kanavat pätkivät ja Yle HD ei näy ollenkaan. Haaroitin viimeistä huutoa eli paras mahdollinen. No, tämän kärsii vielä. (Miksi elisa laittaa semmoisen haaroittimen jonka tietää toimimattomaksi)


Nykyään ei enää toimiteta tuollaista haaroitinta: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1133.msg16944.html#msg16944

Kaapeliviihteessä HD-kanavat (kuten myös YLE HD) eivät tule IP:n yli vaan normaalina kaapelitv-lähetyksenä. Viittaa siis siihen, että joko antennikaapeleissa, haaroittimessa, rasiassa, talon kaapeloinnissa tai alueen kaapelitv-verkossa olisi jokin ongelma. Olethan tehnyt jo ilmoituksen vikapalveluun, jotta asia voi mennä eteenpäin selvitykseen?

Kaapelitv-ongelmat myös heijastuvat kaapelimodeemin toimintaan.


Modeemi buuttailee epämääräisesti. En ole keksinyt mitään syytä. MaC oli verkossa boksin kautta. Wlan pois päältä sekä IP -lukittu. Toimi vähän aikaa muttei kauaa. Buuttailee. En jaksa leikkiä kun kyseessä työkone eli ADSL -piuha kiinni.
Nyt boksissa kiinni PS3. Buuttailee. Riippumatta onko se päällä vai ei.
Välillä nettiyhteys päällä kun avaa television. Sen jälkeen yhteys poikki ja ei auta muu kuin letku seinästä. Keskimäärin 5 - 30 minuuttia ja taas uudestaan.
Kerran lasten kanssa vuokrattiin joku leffa. Yhteys poikki 4 kertaa 1,5 tunnin aikana. Leffa alusta ja kelaus siihen kohtaan johon oli jääty  >:(


Mitä tarkoitat buuttailulla? Modeemi sammuttaa kaikki valonsa vai että modeemi vain sammuttaa ne linja-valot (2. ja 3. valo ylhäältä laskien)? Ja jos modeemi buuttailee koko ajan itseään niin voihan olla mahdollista, että sinulla on jopa viallinen modeemi, tuonkin tekninen asiakaspalvelu kyllä selvittää ja auttaa eteenpäin.

Vianselvitystä auttaa paljon jos kokeilet kytkeä modeemin suoraan rasiaan ilman haaroitinta sekä erikseen digiboksia suoraan rasiaan ilman modeemia ja haaroitinta. Digiboksi muistaa jonkin aikaa salausavaimet joten kanavat kyllä jatkavat toimintaansa ja voit testata HD-kanavia. Jos häiriöt (esim. HD-kanavien pätkimiset) poistuvat niin syy voi kuitenkin olla haaroittimessa ja on myös mahdollista, että kaapelitv:ssä on alueellasi jokin häiriö.

Suosittelen silti sitä vikailmoitusta jollet ole jo tehnyt.
"Nykyään ei enää toimiteta tuollaista haaroitinta: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1133.msg16944.html#msg16944"

Paikallisessa liikkeessä eivät olleet kuulleetkaan uudesta.

"Modeemi sammuttaa kaikki valonsa vai että modeemi vain sammuttaa ne linja-valot (2. ja 3. valo ylhäältä laskien)? Ja jos modeemi buuttailee koko ajan itseään niin voihan olla mahdollista, että sinulla on jopa viallinen modeemi, tuonkin tekninen asiakaspalvelu kyllä selvittää ja auttaa eteenpäin."

Linjavalot sammuvat ja sen jälkeen yrittää saada yhteyden uudelleen. Yleensä se ei onnistu. Letku seinästä niin sitten löytyy yhteys, yleensä.

"Vianselvitystä auttaa paljon jos kokeilet kytkeä modeemin suoraan rasiaan ilman haaroitinta sekä erikseen digiboksia suoraan rasiaan ilman modeemia ja haaroitinta. Digiboksi muistaa jonkin aikaa salausavaimet joten kanavat kyllä jatkavat toimintaansa ja voit testata HD-kanavia. Jos häiriöt (esim. HD-kanavien pätkimiset) poistuvat niin syy voi kuitenkin olla haaroittimessa ja on myös mahdollista, että kaapelitv:ssä on alueellasi jokin häiriö."

Nettiyhteys pätkii 5 - 30 min välein vaikka haaroitinta ei ole välissä. Kanavilla signaali on tasainen 90 % eli hyvä, kai.

Osallistu keskusteluun