Kysymys

Käyttäjätutkimus Elisa Viihteestä

  • 2 joulukuu 2013
  • 10 kommenttia
  • 2510 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Milloin Elisa on viimeksi tehnyt käyttäjätutkimuksen Viihteen käyttäjistä? Pelkästään tätä palstaa lukemalla saa sen käsityksen, että koko Viihde on p-stä eikä toimi juuri koskaan. Itse olen ollut kohta vuoden Viihteen käyttäjä ja ollut hyvin tyytyväinen sen toimintaan. Digiboxin jumiutuminen oli alkuvaiheessa ongelma, mutta viimeisten ohjelmistopäivitysten jälkeen ei sitäkään ole esiintynyt. Tallenteet tallentuvat ja toistuvat pätkimättä. Antenniverkon käyttäjänä olen saanut mukavasti lisäkanavia, sekä ilmaisia että maksullisia. En kuitenkaan ole kiirehtinyt joka päivä Palstalle julistamaan tyytyväisyyttäni. Luonnollista onkin, että kriittiset ja negatiiviset kirjoitukset hallitsevat tämän tyyppistä foorumia.

Kattavalla tutkimuksella saisi käsityksen siitä, miten yleisiä ongelmat ovat, ja ehkä pääsisi jopa selvittämään, millaisissa ympäristöissä ne esiintyvät. Huonot käyttäjäkokemukset leimaavat koko palvelun.

10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Sivupersoona kirjoitti:

Milloin Elisa on viimeksi tehnyt käyttäjätutkimuksen Viihteen käyttäjistä? Pelkästään tätä palstaa lukemalla saa sen käsityksen, että koko Viihde on p-stä eikä toimi juuri koskaan. Itse olen ollut kohta vuoden Viihteen käyttäjä ja ollut hyvin tyytyväinen sen toimintaan. Digiboxin jumiutuminen oli alkuvaiheessa ongelma, mutta viimeisten ohjelmistopäivitysten jälkeen ei sitäkään ole esiintynyt. Tallenteet tallentuvat ja toistuvat pätkimättä. Antenniverkon käyttäjänä olen saanut mukavasti lisäkanavia, sekä ilmaisia että maksullisia. En kuitenkaan ole kiirehtinyt joka päivä Palstalle julistamaan tyytyväisyyttäni. Luonnollista onkin, että kriittiset ja negatiiviset kirjoitukset hallitsevat tämän tyyppistä foorumia.

Kattavalla tutkimuksella saisi käsityksen siitä, miten yleisiä ongelmat ovat, ja ehkä pääsisi jopa selvittämään, millaisissa ympäristöissä ne esiintyvät. Huonot käyttäjäkokemukset leimaavat koko palvelun


Tämä onkin mielenkiintoinen asia kieltämättä. Laitoin tiedustelua eteenpäin ja ilmoitan kun saan tarkempaa tietoa asiasta. 
Käyttäjätaso 3
Kyllä itselleni on tullut noin pari kertaa vuoteen kysely Elisa Viihteestä jossa voinut antaa palautetta. En tiedä miten laajoilla otannoilla kyselyitä järjestetään mutta kyllä niitä toteutetaan.

Olisi kyllä mukava vaan tietää miten niihin vastattu 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Minulle on myös kerran tullut kysely Elisaviihteestä, vastasinkin siihen.

Hypoteettinen tilanne Elisan viihdekyselystä

Ajetaan ristiin asiakasrekisteri ja vikailmoituksen tehneet ja poistetaan yhteyttä ottaneet.

Muotoillaan kysymykset sopivasti

Kysymys x: Minulla on ollut pieniä ongelmia Elisa Viihteen kanssa Kyllä/Ei Jos on ollut suuria ongelmia, niin silloin oikea vastaus on Ei, ja sen jälkeen ei kysellä asiasta enempää.

Hyvin tehdyllä kyselyllä saadaan kyllä haluttu tulos. Puoliklassinen esimerkki antiikin ajoilta, Suomi ja liittyminen EU:hun. Jos halutaan ääniä liittymisen puolesta, voidaan painottaa esim. Venäjäuhkaa, korostaa "olemme eurooppalaisia". Jos halutaan ääniä liittymistä vastaan, voidaan kysellä "Haluatko, että sinun asiasi päätetään Brysselissä?"
Käyttäjätaso 4
Aina voi tietysti keksiä syitä, miksi asiaa ei voi tutkia. Tällä hetkellä minusta kuitenkin tuntuu, että olen se ainoa Viihteen käyttäjä, jolle on toimitettu toimiva digiboksi. Ainakin tätä palstaa lukemalla näin voisi päätellä.
Käyttäjätaso 1
Et oo ainoo hyvin on toiminut täälläkin.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Elisa tekee kuukausittain asiakastyytyväisyyskyselyn uusista ja nykyisistä Viihde –asiakkaista poimittuun kohderyhmään. Asiakkaat voivat lisäksi antaa palautetta oma-aloitteisesti elisaviihde.fi –sivulla olevassa Fiilismittarissa. Näiden palautteiden avulla palvelua voidaan kehittää asiakaslähtöisempään suuntaan. Kaikki palaute on tervetullutta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tähän voisi laittaa että mikä "fiilismittari"?

En ole tällaiseen törmännyt enkä pikavilkaisulla äsken löytänytkään...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Onhan tuossa elisaviihde.fi sivuston etusivulla kysymys: "Mitä mieltä olit Elisa Viihteestä tänään?". Sitä klikkaamalla pääsee kyselyyn. Tosin en sitten tiedä, onko tämä = fiilismittari?
ThouniH kirjoitti:
Onhan tuossa elisaviihde.fi sivuston etusivulla kysymys: "Mitä mieltä olit Elisa Viihteestä tänään?". Sitä klikkaamalla pääsee kyselyyn. Tosin en sitten tiedä, onko tämä = fiilismittari?

Tuossa kohdassa näkyy vaihtuvan eri linkit.

Esimerkiksi nyt näkyy "Katso vinkkejä Elisa Viihteen käytöstä"

Saattaa riippua myös selaimen välimuistista.

Lisäksi IE 11 perusasetuksilla piilottaa sen kohdan suojaamattomana ellei eikseen salli näytettävän.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
No joo löytyhän tuo, eli on vaihtuvana, joten ei osunut tarkastelussa kohdalle.

Normaalisti mulla tietenkin käytössä adblock, joten testausta varten laitoin pois ja katoin mainoksilla sivua, mutta osui siis muu kuin tuo kyselyn kuva sillä kertaa.

Osallistu keskusteluun