Kysymys

Kanavia hukassa ja WLAN pätkii

  • 16 syyskuu 2014
  • 17 kommenttia
  • 1481 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 9 kommenttia
Hei,
Viimeisen versiopäivityksen jälkeen WLAN on pötkinyt pahasti. Teen työtä kotona ja langaton yhteys on toiminut moitteettomasti tähän asti. Nyt yhteys pätkii, sekä puhelimessa että läppärin langattomassa verkossa päivän aikana useitakin kertoja.

Nyt viimeisen viikon aikana myös kanavat ovat olleet hukassa. Eilen esim. Ylen kanavia ei näkynyt, tänään näkyvät mutta pätkivät pahasti, samalla makkarin kanavia ei löydy enää ollenkaan.

Modeemi ja boksi on molemmat palautettu tehdasasetuksiin ja boottailtu ties kuinka monta kertaa. Olen tehnyt asiasta häiriöilmoituksia, viimeksi tänään. Mitään ei ole kuulunut...

Anne

17 kommenttia

Lisäisin vielä että kaikki johdot on irroitettu, koneet resetoitu ja tehdasasetuksetkin on palautettu. Maikkarin kanavaa katsoakseni heitin koko boxin kiinni ja katselen televisiota suoraan antenniverkossa, tietenkin harmittaa että maksan turhaan kanavapaketista mitä en edes näe.
Mikähän modeeemi ja ohjelmistoversio sinulla on?

Jos vaikka olisi vastaava tapaus kuin tämä:

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Uusi-p%C3%A4ivitys-aiheuttaa-p%C3%A4tkimist%C3%A4/m-p/393697#M36129
Laitoin sinulle yv..
Valitettavasti en noilla tiedoilla voi auttaa, kun en ole elisalainen-
Tässä malli
Malli:
Kotiboksi ADSL A2100N ja
Laiteohjelmistoversio B13002-Elisa11-93934
AnneO-T kirjoitti:
Tässä malli
Malli:
Kotiboksi ADSL A2100N ja
Laiteohjelmistoversio B13002-Elisa11-93934
Tuossa ohjelmistoversiossa on esiintynyt ongelmia ainakin WLANissa.

Moderaattorit ovatkin  tarvittaessa päivittäneet takaisin Elisa9-versioon.;)
Eli soitti Elisalle 😉
AnneO-T kirjoitti:
Eli soitti Elisalle ;)
Ei ole tarvinnut soittaa, vaan on riittänyt, että on pyytänyt täällä Palstalla tai YV:llä.

Asiakasnumero Omat asetukset > Henkilökohtaisessa profiilissa nopeuttaa asian hoitamista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Jos lisäät asiakasnumerosi tietoihisi, voin täältä tehdä muutoksen! 🙂
  • Nyt on asiakasnumero lisätty 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Laitoin toisen ohjelmistoversion tulemaan modeemillesi!

    Oliko muut ongelmat jo ok ja kunnossa?
  • Jahka päivitys menee loppuun ilmoittelen.. Vähän pahaan aikaan työpäivästä meni yhteys poikki.. Mutta sanoa kahvitauon ????
    Edelleen puuttuu kanavia. Esim. Jim..
    WLAN toimii nyt hyvin. Mutta puolet kanavista hukassa... Esim. Maikkarin kaikki kanavat, kutonen ja jim.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Sinulla ei tietojen mukaan ollut meiltä ainakaan kaapelitv joten oletan että ihan antennitelevisio ja sieltä kautta tuleepi kanavat. Jos kanavat näkyneet ok ennen niin sitten tehdasasetusten palautus boksille menu napista, asetukset, diagnostiikka ja tehdasasetusten palautus. Laite käynnistyy kohta uudelleen ja joudut mm. kanavat hakemaan uudelleen. Jos ei vieläkään löydy kaikki niin se on melkein antennijohto vaihdettava lyhyempään tai ainakin toiseen johtoon ja sitten uusi kanavahaku perään. Jommallakummalla pitäisi tulla viimeistään kuntoon 🙂
  • Urhokas kirjoitti:
    @AnneO-T Sinulla ei tietojen mukaan ollut meiltä ainakaan kaapelitv joten oletan että ihan antennitelevisio ja sieltä kautta tuleepi kanavat. Jos kanavat näkyneet ok ennen niin sitten tehdasasetusten palautus boksille menu napista, asetukset, diagnostiikka ja tehdasasetusten palautus. Laite käynnistyy kohta uudelleen ja joudut mm. kanavat hakemaan uudelleen. Jos ei vieläkään löydy kaikki niin se on melkein antennijohto vaihdettava lyhyempään tai ainakin toiseen johtoon ja sitten uusi kanavahaku perään. Jommallakummalla pitäisi tulla viimeistään kuntoon :)

    Mikäli antennisignaali ei ole voimakas, niin se mahdollisesti ei riitä Viihteen boksille, joka vaatii useimpia muita laitteita paremman signaalin toimiakseen.  Erityisesti tuo Jimin kanavanippu tuottaa usein ongelmia.
    Ei toimi vieläkään. Suoraan antennissa toimii. Ehkä on aika unohtaa EV.

    Osallistu keskusteluun