Katsomme elokuvia aika usein C More Play palvelusta sekä vuokrataan maksullisia elokuvia Viihde-palveluista. Noin joka toinen kerta elokuvan katsominen pitää keskeyttää, koska toisto menee mosaiikiksi, ääni pätkii ja lopulta kuva katoaa. Olen kerännyt speedtestillä pientä tilastoa ja huomasin, että yhteysnopeus yleensä on hyvin hyvin matala. Itselläni pitäisi kuitenkin olla 100-megainen yhteys. Latauksia ei ole päällä, koska ei löydy edes tietokonetta. Olen tästä asiasta ollut yhteydessä asiakaspalveluun muistaakseni nyt 4 kertaa ja aina asian selvittäinen on jäänyt kesken.
Ohjeeksi olen joka ikinen kerta saanut modeemin/digiboksi buuttaaminen ja tehdasasetusten palautus yms. joten kysynkin, että kuinka monta kertaa nämä kyseiset toimenpiteet pitää oikein tehdä, jotta saisin tämän maksullisen palvelun toimimaan?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jaria
Tässä tapauksessa voi sitten olla, että vika olikin omassa päässä.
Jälkikasvu oli asentanut tietämättäni yhdelle (testauksessa käytetylle) koneelle jotain p2p-softaa, joka nähtävästi ajoittain kuormitti ADSL:n uplinkin (lähes) täyteen. Kun uplinkki vetää tukkoon niin down-linkkikin tahmaa. Nämä kuormitukset sattuivat sitten noihin verkon ruuhka-aikoihin.
Opetus itselle on, että ennen (minkään) testin ajamista kannattaa koneen verkkoliikenteen tilanne tutkia joko kytkimen valojen tai/ja task-managerin kautta. Jos koneen verkkokortin 100 Mbps Ethernetin kuormitus on 1% ja se suuntautuu sitten valtaosin Internetin suuntaan, on 24/1 ADSL:n up-suunta tukossa.
Seuraillaan sitten nyt josko ongelma katosi tuon p2p:n poistamisen myötä.
Katso alkuperäinen viesti
Jälkikasvu oli asentanut tietämättäni yhdelle (testauksessa käytetylle) koneelle jotain p2p-softaa, joka nähtävästi ajoittain kuormitti ADSL:n uplinkin (lähes) täyteen. Kun uplinkki vetää tukkoon niin down-linkkikin tahmaa. Nämä kuormitukset sattuivat sitten noihin verkon ruuhka-aikoihin.
Opetus itselle on, että ennen (minkään) testin ajamista kannattaa koneen verkkoliikenteen tilanne tutkia joko kytkimen valojen tai/ja task-managerin kautta. Jos koneen verkkokortin 100 Mbps Ethernetin kuormitus on 1% ja se suuntautuu sitten valtaosin Internetin suuntaan, on 24/1 ADSL:n up-suunta tukossa.
Seuraillaan sitten nyt josko ongelma katosi tuon p2p:n poistamisen myötä.