Kysymys

Kauanko ihmiset jaksavat Elisan Viihdettä

  • 27 marraskuu 2010
  • 22 kommenttia
  • 2631 katselukerrat

  • Vakituinen vieras
  • 68 kommenttia
Joka kerta kun luen ihmisten valituksia viihteen toimivuudesta niin ihmettelen samalla kauanko he jaksavat "valittaa" kun tää nopeus on näin hidas,tallenteet tökkii,videot ei toimi ääntä ei kuulu,ennenkuin he tekevät mitään radikaalia muutosta.
Odottavatko he vain sitä että Elisa korjaa vian.
Itse olen periaatteen mies jos jotain luvataan niin se myös TOIMII.
Itse en jaksanu Elisa viihdettä kuin 10 päivää ja olin ihan täynnä netin takkuamista,hitaasta nopeudesta,tallenteitten tökkimisestä.
Tukeen soittaessa aina sanottiin kaapelipäivityksiä tulossa mut ei tarkkaa ajankohtaa.Itse en rupeais odotteleen et joskus kuukauden puolen vuoden  tai pitemmän ajan päästä tulis kapasiteettipäivitys tulis ja korjais ongelman tosin Elisa olis myyny tän odotteluajan aikana lisää Viidettä ja taas oltaisiin ongelman ytimessä.
Kaikki höpöttävät että vikailmoitusta vaan ja reklamaatiota ja hinnan hyvitystä niin kyllä se sillä hoituu EPÄILLEMPÄ.
Oma mielipiteeni on et kellä Viihde ei toimi sillain kun on sovittu niin sopimuksen irtisanominen on perusteltu jolla on enemmän vaikutusta saada asiat kuntoon.
Tässä oma radikaali ratkaisu.

Elikkkäs viihde on irtisanottu ja adsl liittymä tulee tiistaina (8meganen) sama kun ennen viihdettä.
Tarinani lyhyehkäisyydessään.
Viikko takaperin hangittiin kaapeliviihde jonka mukana 100meganen HUIPPUNOPEA  liittymä.Asentelin koneet samana iltana nopeus näytti pyörivän jossain 60-80 ja olin ihan suu vaahdossa.Sitten digiboksi päälle ja samantien viihteen puolelle rupes päivittään jotain salaustietoja ajattelin no ootellaan,pari tuntia vierähti sama homma ,soitto tukeen katto etänä et boksi RIKKI asiaa!!no ei muutakun ootteleen uutta boksia postista.Netin kans rupes takkuillu samana iltana/yönä nopeudet laski aivan alhaalle (10-17 megaa) oli keskiarvo ja sekin tökki,tätä samaa jatku koko ajan.Olin aivan täynnä tätä NOPEETA nettiä.Oorait uus boksi tuli 4 päivän sisällä ja eikun seinään kaikki näytti toimivan ok.Laitoin pari tallenusta päälle jotka olisin kattonu kuun tuun töistä(klo22.00) Töistä tultiin ja saman tien tallenteet kehiin(eka katoin netin nopeuden näytti n.13 ajattelin ei hyvä seuraa)eikä seurannu tallenteet tökki pahemman kerran.Ei tullu mitään.No vuokrataan leffa ja sillä sit tää ilta leffa vuokraukseen ja pin koodi sisään odottelu MUSTA RUUTU ajattelin et joku bugi tuli  uus leffa sisään ja sama juttu annoin olla jos vaikka kestää jonki aikaa odoteltu n.30 min ei mitään musta ruutu edelleen TÄÄ OLI VIIMENEN PISARA,viihde sai lähteä.Kaiken hitaan ja pätkivän netin, toimimattoman viihdepalvelun, tekniseen tukeen soittelu tulin siihen tulokseen aivan liian raakile viä tämä viihde kaapelipuolella on(jos asut kapasiteeti ongelmaisella alueella joka pitäis kertoa asiakkaalle jo tilausta tehdessä).Ideana viihde on ihan jees.Ongelmat ei viä loppunu tähän purettaessa sopimusta sovittiin et kaapeli toimii siihen saakka kun uus liittymä avataan(joka oli hieno homma).No pari päivää tuli tuijotettua modeemin mökkivaloja kun vilkutti koko ajan ei löytäny kaistaa ei resettiä buuttia kaapelien vaihtoja kaikkia kokeiltiin ei auttanu.Kaupungilla ollessani kävin Elisa shopitissa(koskikeskuksen) kysymässä missä vikä.Ystävällinen tytteli katteli vähän aikaa asiakastietoja ja sano et kaapeli on otettu käytöstä POIS(näinhän me sovittiin ei juman kekka tota Elisan hommaa).Onneksi tytteli oli asiallinen ja otti asian hoitaakseen(ihan erinlaista toimintaa kun keskustorin shopitissa) soitti pari puhelua yrittä aikaistaa adsl liittymän kytkentää mut ei ollu mahdollista.Anto nettitikun siksi aikaa kun uus liitymä aukee.Mutta sain itselleni tyydyttävät korvaukset ja olin tosi tyytyväinen tyttelin  tyyliin hoitaa homma,olispa kaikki Elisan asiakaspalvelijat  noin avuliaita niin asiat hoitusivat kunnolla ja
ENNEN KAIKKEA ASIAKAS SÄILYISÄ TYYTYVÄISENÄ ELISAN ASIAKKAANA ja asiakassuhde jatkuisi pitkään.
Toivottavasti jaksoitte lukea ja nämä olivat vain minun omia mielipiteitä.

22 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Toivottavasti jaksoitte lukea ja nämä olivat vain minun omia mielipiteitä.

Jos hieman jaottelisit tuota sun tekstiä niin tulisi luettuakin,hankalaa lukea yhteenpötköön kirjoitettua.
-Peace-
En oo oikein ollu koskaan hyvä jaottelussa :D
Mut eiköhän tosta saa jotain tolkkua vaikka on "vähän" yhteenkirjoitettua
Niin vois sitä vähän ees editoida edit ja muutama enterin näpäytys olis paikallaan
Ei tota pötköä jaksa lukea. Otsikko meni just ja just.
Käyttäjätaso 1
Tämä ei ole sitten loukkaukseksi tarkoitettu, mutta:
Eispiin viesteistä päätellen on tainnut äidinkielentunnit jäädä käymättä kokonaan, tai sitten on ADHD-tapaus (tunnen pari, vähän sama ongelma heillä :)

Mutta peräti 10 päivää kestit, eli eihän tuossa nyt ole edes kestämistä vielä. Mutta samaa mieltä olen kyllä siitä, ettei tuo homma toimi ihan niinkuin pitäisi - esimerkkinä se, kun vaihdoin Sauniksen kaapelista Viihteeseen, laskutuksen piti alkaa Viihteen osalta vasta kun tuo Saunalahden kaapelin laskutuskausi olis päättynyt. Näin sanottiin siis Keravan Prismakeskuksen Shopitissa. Mutta mitä vielä! Heti kun purkki oli linjoilla (eli pari päivää tilauksesta) -> laskutuskausi alkoi ja tuli lasku. Toki se hyvitettiin ja sitten puhelinaspan kautta selvisi asia: Kuulemma laskutus alkaa automaattisesti heti, kun laitteet kytkee verkkoon. Hienoa. :)
Mutta onneksi on reklamaatiot ja tuo eka lasku hyvitettiin kokonaisuudessaan.
No pojat pojat orginaali on paras eikä sitä muuteta. 8)



Mutta peräti 10 päivää kestit, eli eihän tuossa nyt ole edes kestämistä vielä.

Ei se ole tyhmä joka pyytää VAAN SE JOKA MAKSAA. 😉 😉 ;D



Mutta onneksi on reklamaatiot ja tuo eka lasku hyvitettiin kokonaisuudessaan.

Jos jaksaa tehdä joka viikko reklamaatiota ja pyytää hyvitystä niin mikäs siinä ja netti ei kuitenkaan toimi ;)


Tämä ei ole sitten loukkaukseksi tarkoitettu, mutta:
Eispiin viesteistä päätellen on tainnut äidinkielentunnit jäädä käymättä kokonaan, tai sitten on ADHD-tapaus (tunnen pari, vähän sama ongelma heillä :)


Eiköhän keskitytä ollennaiseen eikä ruveta toisiamme solvaamaan 😉
On ollut kaapelimodeemi aika pitkään. Nyt sitten kun Viihdettä (tuota kaapeliversiota) myydään enemmän ja enemmän niin tuo "kaapeliyhteys" on todella ollut ongelmallinen.

Päätinpä ottaa sitten Viihteen, kun kumminkin joudun kärsimään. Nyt sitten on enemmän palveluita käytettävissä, jos vain ne nopeudet olisivat kelvollisia illalla.

Kauanko ihmiset jaksavat Elisan Viihdettä? Katsotaan nyt.
Taloyhtiö ottaa käyttöön Saunalahden Huoneistokaistan ensi vuoden puolella. Data kulkee Elisa Kiinteistökuidussa, jolla ei toivottavasti ole mitään tekemistä Viihteen kanssa.

Lähtee kyllä Viihde ulos ikkunasta heti kun on mahdollisuus vaihtaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Taloyhtiö ottaa käyttöön Saunalahden Huoneistokaistan ensi vuoden puolella. Data kulkee Elisa Kiinteistökuidussa, jolla ei toivottavasti ole mitään tekemistä Viihteen kanssa.

Lähtee kyllä Viihde ulos ikkunasta heti kun on mahdollisuus vaihtaa.


Eikös tuon yhteyteenkin saa Elisan Viihteen ilman tietoliikenneyhteyttä?
Muistaakseni sellainenkin tuote olisi saatavissa, jos muuten tykkää Viihteen ominaisuuksista, mutta tuo tietoliikenne ei toimi omalla kohdilla.

Taloyhtiö ottaa käyttöön Saunalahden Huoneistokaistan ensi vuoden puolella. Data kulkee Elisa Kiinteistökuidussa, jolla ei toivottavasti ole mitään tekemistä Viihteen kanssa.

Lähtee kyllä Viihde ulos ikkunasta heti kun on mahdollisuus vaihtaa.


Ja tässä siihen hinnat  http://saunalahti.fi/internet/huoneistokaista/hinnat.php
Ja jos kuulut tohon yhtiövastikkeelliseen niin toi  50/10 M olis aika maiskis.


Taloyhtiö ottaa käyttöön Saunalahden Huoneistokaistan ensi vuoden puolella. Data kulkee Elisa Kiinteistökuidussa, jolla ei toivottavasti ole mitään tekemistä Viihteen kanssa.

Lähtee kyllä Viihde ulos ikkunasta heti kun on mahdollisuus vaihtaa.


Ja tässä siihen hinnat  http://saunalahti.fi/internet/huoneistokaista/hinnat.php
Ja jos kuulut tohon yhtiövastikkeelliseen niin toi   50/10 M olis aika maiskis.


Vuokran hintaan pitäisi sisältyä tuo 2M/2M, joten 100M/10M lähtee tilaukseen heti kun on mahdollista.
Jep toi 2meganen sisältyy hintaan.
Ja tässä viä ominaisuudet  http://saunalahti.fi/internet/huoneistokaista/ominaisuudet.php
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Joo, täälläkin odotellaan VTS/Elisa/Saunalahti-symbioosia. Peukut pystyyn ja sormet ristiin sen puolesta että aloittavat täältä muutostyöt... 😃
Irtisanoin Viihteen vedoten 36h-ominaisuuden poistoon (tilasin viihteen viikkoa ennen poistoa). Ärsytti katkot, hitaudet ja käytettävyys. Ei ole vanhan kunnon tapitetun Topfieldin voittanutta... Tilalle otin Saunalahden kaapelin 10/1 kahdeksi vuodeksi hintaan 9.90/kk/eka vuosi ja loppu 19.90/kk. Ihme ja kumma kaapeli on toiminut loistavasti, vaikka kaapelimodeemi on samaa mallia kuin Viihteessä! Nyt hermot lepää.
Käyttäjätaso 1
Onhan se harmillista että kaikilla ei toimi. Kuinka montakohan asiakasta on Viihteellä? Suurinosa täällä valitetaan toimimattomuudesta. Jos todellakaan mitkään jipot mitä täällä neuvotaan ei toimi niin kyllä sitten on mahdollisuus irtisanoa.

Ne ketkä täällä valittaa niin on vaan murto-osa käyttäjistä. Mä ainakin otan rauhallisesti nää jutut. Kyllä meilläkin oli ongelmia alkutaipaleella, otin selvää asioista enkä ottanut heti hernettä nenään. Täältä Palstalta löyty hyviä ohjeita yhteyden parantamiseen. Emäntä oli vaan välillä kireenä ku netti ei toiminut.
Ostin kunnon T-haaroittimen ja kaapelin modeemin ja haaroittimen väliin. Vaihdoin Wlan-kanavan toiseen ja siirsin modeemin kauemmaksi boxista.

Elisan kapasiteetti ei välillä riitä nopeaan asiakasmäärän nousuun. Se edellinen kapasiteettipäivitys lisäsi nopeutta meillä. Kyllä se nopeus pyöri alussa kaapelilla 40-60Mb. Sit ku alkoi lähestyä kapasiteettipäivitys niin sitä ennen oli 20-40Mb. Nyt on sisäiset wlan-kortit koneissa niin yhteys on 50-70mb välillä. En ole sen jälkeen ku kortit taitoin sisään niin kokeillut kaapelilla.

Ne ketkä täällä valittaa niin on vaan murto-osa käyttäjistä.


Tämä on kyllä totta,kun yksi irtisanoo niin kaks tulee lisää joten homma toimii Elisan puolesta (rahaa tulee sisään)


otin selvää asioista enkä ottanut heti hernettä nenään.


Oikein.
Kaikilla ei ole tieto/taitoo/viitseliäisyyttä ottaa asioista selvää.


Ostin kunnon T-haaroittimen ja kaapelin modeemin ja haaroittimen väliin.


Kaikki eivät viitsi panostaa omaa rahaa laitteisiin,kun viihteen mukana tulee pelit ja vehkeet JOILLA pitäisi toimia.
Luulisi Elisan panostavan parempiin haaroittimin ja kaapeleihin.

😃 😃 😃
Käyttäjätaso 1
Sitä parempaa t-haaroitinta ei ollut viel viihdepaketissa mukana. Sen takia ostinkin et jos taloyhtiössä on vanha/huono kaapelointi. Joku edellinen asukas oli tehnyt lisää antenniseinäpistokkeita niin en ollu varma että kuinka hyvin ne oli tehty ja/tai haaroitettu jostain yhdestä lisää siihen toiseen.

En tiedä miten hyvä ja uus on talon kaapelijako-keskus, koska jos se on huono niin se ei jaksa puskea signaalia tarpeeksi monelle jos on monella viihde.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Onhan se harmillista että kaikilla ei toimi. Kuinka montakohan asiakasta on Viihteellä? Suurinosa täällä valitetaan toimimattomuudesta. Jos todellakaan mitkään jipot mitä täällä neuvotaan ei toimi niin kyllä sitten on mahdollisuus irtisanoa.


Ei näin!

Myydyn palvelun tulee toimia kuten on luvattu. Jos se ei toimi niin siitä saa, ja pitää, reklamoida palvelun tuottajaa. Asiakkaan irtisanoessa palvelun, se on sama kuin heittäisi pyyhkeen kehään, ja antaisi omien oikeuksiensa olla.


Ne ketkä täällä valittaa niin on vaan murto-osa käyttäjistä. Mä ainakin otan rauhallisesti nää jutut. Kyllä meilläkin oli ongelmia alkutaipaleella, otin selvää asioista enkä ottanut heti hernettä nenään. Täältä Palstalta löyty hyviä ohjeita yhteyden parantamiseen. Emäntä oli vaan välillä kireenä ku netti ei toiminut.
Ostin kunnon T-haaroittimen ja kaapelin modeemin ja haaroittimen väliin. Vaihdoin Wlan-kanavan toiseen ja siirsin modeemin kauemmaksi boxista.


Eikä näinkään!

Myytyyn palvelukokonaisuuteen kuuluu palvelun tuottajan toimittamat  ja määräajan palveluntuottajan omistuksessa olevat, laitteet. Kyse on kokonaisuudesta josta palveluntuottaja vastaa. Jos nämä laitteet vaativat huoltoa tai korjausta sinä aikana kun ne ovat palveluntuottajan omistuksessa ja määräysvallassa, niin vastuukin niiden toimivuudesta on selvä.

Älkää luopuko oikeuksistanne vaan vaatikaa sopimuskumppania täyttämään velvollisuutensa.


Elisan kapasiteetti ei välillä riitä nopeaan asiakasmäärän nousuun. Se edellinen kapasiteettipäivitys lisäsi nopeutta meillä. Kyllä se nopeus pyöri alussa kaapelilla 40-60Mb. Sit ku alkoi lähestyä kapasiteettipäivitys niin sitä ennen oli 20-40Mb. Nyt on sisäiset wlan-kortit koneissa niin yhteys on 50-70mb välillä. En ole sen jälkeen ku kortit taitoin sisään niin kokeillut kaapelilla.


Saako näin olla? Eli voiko palveluntuottaja myydä jotakin olematonta?

Kyllähän toimittaja-asiakassuhteessa molempien täytyy täyttää velvollisuutensa. Eikä siinä ole mitään odotusjaksoa, jos siitä ei ole erikseen sovittu. Kapasiteettia täytyy olla riittävästi käytettävissä heti ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien jotta palvelua voi käyttää.

Kapasiteettiarvoilla ei sinänsä ole mitään merkitystä, jos niitä ei ole erikseen myyty, Jos on myyty "vain" huippunopea yhteys, jolla voi katsoa tallenteitaan ja elokuvia, niin sen täytyy pitää. Asiakkaan pitää voida katsoa tallenteita ja elokuvia silloin kun asiakas niin haluaa, kellonajasta riippumatta.
Minne ovat Elisan henkilökunta kaikonnut keskustelu-alueelta? Voisivat antaa "vastauksia". Vaikka *aska on *askaa vaikka päälle kermavaahtoa laittaisi..
Voi kyynel jos on hidas netti tai joskus tallenteet pätkivät. Meillä on tämä ollut kolme kuukautta. Nettiyhteys katkeilee päivittäin kymmeniä kertoja, on välillä poikki tuntikausia myös. Modeemia uudelleenkäynnistäen yhteyden saa joskus takaisin.

Nyt lähettävät sitten uuden modeemin. Ihan OK, mutta kun ovat sitten vaihtaneet tuon meidän nykyisen mac:in pois käytöstä ja uusi modeemi tulee ehkä jo ensi viikolla  >:(

Ei tätä ihan oikeasti jaksa. Perheemme tulot ovat paljon kiinni Internetissä, joten yhteyden poikkiolo tarkoittaa meille käytännössä suoraa tulonmenetystä. ADSL:n meille saisi, kytkentä tiedusteluni mukaan noin 1800 .

Ei hyvää päivää. Odotellaan ihmettä sen uuden modeemin myötä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Minne ovat Elisan henkilökunta kaikonnut keskustelu-alueelta? Voisivat antaa "vastauksia". Vaikka *aska on *askaa vaikka päälle kermavaahtoa laittaisi..


Jostain syystä eivät vain juuri tällä kaapelimodeemi osiolla viihdy.

Meneppä kysymään vaikka tuolta maksukanava alueelta, että miten saat tilattua jonkin kanavapaketin.
Saat muutamassa minuutissa vastauksen Elisan edustajalta.


Ikävä kyllä näihin kaapeliverkon ongelmiin ei ole juuri mitään sanottavaa eikä annettavana apuja, koska ne edellyttävät alueellisia verkkopäivityksiä. Päivityksiä tehdään tiuhaan tahtiin, kuten tuolta Tiedote-alueen http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,862.0.html ' TARGET='_blank voi lukea, mutta niitä odotellessa ei auta kuin odotella.


Ikävä kyllä näihin kaapeliverkon ongelmiin ei ole juuri mitään sanottavaa eikä annettavana apuja, koska ne edellyttävät alueellisia verkkopäivityksiä. Päivityksiä tehdään tiuhaan tahtiin, kuten tuolta Tiedote-alueen http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,862.0.html ' TARGET='_blank voi lukea, mutta niitä odotellessa ei auta kuin odotella.


Eipä siihen ole paljon sanomista eikä oikein "kannata" sanoa ettei tuu luvattua mitään ihmeellistä.Se vaan on fakta
ettei kaapeli puoli Elisalla toimi.
Eikö Elisankin puolesta olisi mielekästä et jos jossain päin on kapasiteettiongelmaa niin sinne ei viihdettä myytäisi ennenkuin viat on korjattu?

Sitten niitä hyviä uutisia

Eilen tuli vanha kunnon adsl taloon ja taas netti toimii,ei lagia ei pätkimistä nopeus nätisti tasan 10.12 megaa.
Ja tallenteista huolehtii topfield joka toimii kun junan vessa.

JA HERMOT LEPÄÄ 😉 😉 😉 😉

Osallistu keskusteluun