Kellottaa Aitiosta katsottaessa

  • 24 tammikuu 2017
  • 3 kommenttia
  • 218 katselukerrat

Hei, Miksi ohjelma keskeytyy yrittäin usein "kellottamaan" ja ruudulle ilmestyy ympäripyöriviä viivoja. Koska sovellusta ei suoraan Apple TV:lle ole, katsomme ohjelmia Iphone 7 kautta Airplay peilauksella. Langaton nettikin on 150 megaa ja toimii muuten moitteettomasti. Ei auta sovelluksen uudelleen käynnistys, ei nettilaitteen katkaisu + käynnistys, ei puhelimen netin katkaisu + käynnistys. Mitä pitäisi tehdä? Olisi kovinkin hyödyllinen sovellus, mutta rasittavaa, kun se katkeaa 10 s välein, jollein pysähdy kokonaan.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko sinulla iPhonessa siis Viihde-sovellus, jonka kautta Aitiota pyörität vai käytätkö puhelimen selaimella elisaviihde.fi-sivustoa? Käyttääkö puhelin tällöin wifi-verkkoa vai mobiilidataa, kun yrität katselua? Modeemilaitteen resetointia voisi ainakin koettaa, jos wifi on käytössä ja Viihde-sovelluksen voisi kokonaan kokeilla vielä uudelleenasentaa laitteellesi. 🙂 Jos kokeilet pelkällä puhelimella katsella Aitiota, toimiiko se silloin moitteetta eli ilmeneekö pätkimistä vain Airplay-toiminnossa, vai pätkiikö Aitio myös ihan puhelimesta katseltuna?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei, Miksi ohjelma keskeytyy yrittäin usein "kellottamaan" ja ruudulle ilmestyy ympäripyöriviä viivoja. Koska sovellusta ei suoraan Apple TV:lle ole, katsomme ohjelmia Iphone 7 kautta Airplay peilauksella. Langaton nettikin on 150 megaa ja toimii muuten moitteettomasti. Ei auta sovelluksen uudelleen käynnistys, ei nettilaitteen katkaisu + käynnistys, ei puhelimen netin katkaisu + käynnistys. Mitä pitäisi tehdä? Olisi kovinkin hyödyllinen sovellus, mutta rasittavaa, kun se katkeaa 10 s välein, jollein pysähdy kokonaan.

Langaton netti 150 megaa.. Mobiililaajakaistaa käytät siis? Tuo kuvailemasi puskurointiin liittyvä ongelma voisi hyvinkin johtua siitä, että mobiililaajakaistan nopeus ei ole riittävän suuri ja tasainen, jotta video voisi pyöriä sujuvasti ilman, että se jäisi välillä puskuroimaan.

Mobiililaajakaistassa maksat yleensä noin 5 Mbit/s miniminopeudesta ja kaikki muu sen yli on vain plussaa. Mobiililaajakaista on hyvin altis erilaisille häiriöille, joista ruuhka on yksi merkittävimmistä. Mitä enemmän käyttäjiä tukiasemalla/solulla on, sitä hitaampi yhteys kaikilla. Tilanne yleensä kärjistyy iltapäivisin ja iltaisin kun kaikki muutkin mobiililaajakaistan käyttäjät ovat kotosalla ja haluavat katsella esim. Netflixiä tai vaikkapa Aitiota.

Jos sinulla on käytössä erillinen 4G -modeemi/reititin, kannattaa kokeilla myös sen siirtämistä sijainnista toiseen. Joskus jopa itse rakennus voi aiheuttaa ns. katvealueen laitteelle, jolloin yhteysnopeus ja yhteyden laatu heikkenevät. Toki myös maaston muodot sekä oma sijainti tukiasemaan nähden voivat olla syitä huonoon signaaliin.

Alhaisempikin ja hiukan epävakaa yhteysnopeus riittää yleensä perus nettisurffailuun vallan mainiosti. Videoiden toistaminen vaatiikin sitten jo enemmän kaistaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Apple-tv tarvitsee myös erittäin hyvän ja häiriöttömän wlan verkkoyhteyden. Usein kerrostaloissa on niin paljon wlan verkkoja, että ne häiritsevät toisiaan ja apple tv:n airplay peilaus ei toimi kunnolla. Tosin se ilmenee pätkimisenä ja nykimisenä, ei kuvaamasi puskurointina mikä viittaisi kaistan riittämättömyyteen.

Osallistu keskusteluun