Kysymys

Kiintolevyn jakaminen ei onnistu


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Kun yritän asettaa Omassa Elisassa kiintolevyn jakamisen päälle, tulee vain ilmoitus 'Valitettavasti järjestelmässä tapahtui virhetilanne'  ja ehdotus poistua Omasta Elisasta. Onkohan virhe purkin vai Elisan järjestelmässä?  ???

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Johtuu samasta ongelmasta kuin tässä viestiketjussa keskusteltu (asetus menee todellisuudessa kyllä päälle):
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,273.msg1240.html#msg1240


Johtuu samasta ongelmasta kuin tässä viestiketjussa keskusteltu (asetus menee todellisuudessa kyllä päälle):
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,273.msg1240.html#msg1240



Tila vaihtuu Oma Elisan näytöllä, mutta ei boxi sitä kuitenkaan osaa vaihtaa, koska USB - muistitikkua ei löydy verkosta Elisa Kotiboksin alta.  Kummallista on myös se, että kun laitan muistitikun boksin USB 1 -liittimeen, näyttää boksin USB ledi sen olevan USB 3:ssa.  Liittimessä 2 olevan tikun näyttää kyllä USB led 2.

Onko niin, että boksi ei pysty jakamaan kiintolevyä, vaikka Oma Elisa -palvelu väittää sen tapahtuvan?
Tää voi olla vanhaa asiaa, mutta onhan se kiintolevy mitä koitat käyttää modeemissa, jotain näistä tuetuista tiedostojärjestelmistä: FAT16, FAT32, EXT2 ja EXT3?

Mulla nimittäin kävi niin että täppä oli Oma Elisassa oikein päällä kohdassa "Jaa Laajakaistamodeemiin liitetty USB-kiintolevy kotiverkkoon", mutta se levy mitä koitin jakaa olikin NTFS tiedostojärjestelmää. Sillä ei toiminut, mutta kun FAT32 tikun laitoin sisään, niin toimi samantien.


Tää voi olla vanhaa asiaa, mutta onhan se kiintolevy mitä koitat käyttää modeemissa, jotain näistä tuetuista tiedostojärjestelmistä: FAT16, FAT32, EXT2 ja EXT3?

Mulla nimittäin kävi niin että täppä oli Oma Elisassa oikein päällä kohdassa "Jaa Laajakaistamodeemiin liitetty USB-kiintolevy kotiverkkoon", mutta se levy mitä koitin jakaa olikin NTFS tiedostojärjestelmää. Sillä ei toiminut, mutta kun FAT32 tikun laitoin sisään, niin toimi samantien.



Kyllä tiedostojärjestelmä on Elisan ohjeiden mukainen, lukutaitoinen kun olen.  Onkohan boksi viallinen, kun  se USB liitin 1 ja sitä vastaava ledinkin on väärin merkitty?  Auttaako buuttaus ja mitä tapahtuu boksin asetuksille, salausaseteuksille ja salasanalle buutattaessa? Pystyisikö tekninen tukli, groner, vastaamaan nyt näinkin tekniseen ongelmaan?  ???
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Tää voi olla vanhaa asiaa, mutta onhan se kiintolevy mitä koitat käyttää modeemissa, jotain näistä tuetuista tiedostojärjestelmistä: FAT16, FAT32, EXT2 ja EXT3?

Mulla nimittäin kävi niin että täppä oli Oma Elisassa oikein päällä kohdassa "Jaa Laajakaistamodeemiin liitetty USB-kiintolevy kotiverkkoon", mutta se levy mitä koitin jakaa olikin NTFS tiedostojärjestelmää. Sillä ei toiminut, mutta kun FAT32 tikun laitoin sisään, niin toimi samantien.



Kyllä tiedostojärjestelmä on Elisan ohjeiden mukainen, lukutaitoinen kun olen.  Onkohan boksi viallinen, kun  se USB liitin 1 ja sitä vastaava ledinkin on väärin merkitty?  Auttaako buuttaus ja mitä tapahtuu boksin asetuksille, salausaseteuksille ja salasanalle buutattaessa? Pystyisikö tekninen tukli, groner, vastaamaan nyt näinkin tekniseen ongelmaan?  ???



Ehdottomasti boksi kannattaa buutata, jos sitä ei vielä ole tehty. Laite voi olla vain jumissa levyjaon osalta. Buutatessa ei menetetä mitään asetuksia. Resetoidessakin menetetään ainoastaan paikallisesta http://192.168.100.1 -hallinnasta tehdyt asetukset. Kaikki Oma Elisasta tehdyt asetukset säilyvät niin kauan, kunnes niitä Oma Elisasta muutetaan tai boksi vaihdetaan uuteen.

Jos boksin uudelleenkäynnistys ei ratkaise ongelmaa, resetoi boksi pitämällä takapaneelin reset-painiketta pohjassa n. 10 sekuntia.
Resetointi auttoi sen, että IPTV -kanavat näkyvät taas, kun nekin olivat  hukassa.  En viitsinyt siitäkään mainita. Varsinainen ongelma ei poistunut, jakaminen ei toimi.  Taitaa olla niin, että Elisa ostattaa asiakkaillaan raakiletuotetta.  Vikoja on aivan liikaa.  Ei tällaisia palveluja ja bokseja saisi myydä.  Ei kukaan suostuisi buuttaamaan ja resetoimaan autoankaan jatkuvasti!  Ei taida olla kuluttajansuojaa näissä Elisan virityksissä.  Kun tätäkin palstaa lukee niin näkee, että tämä VIIHDE-VIRITYS ON TÄYSI RAAKILE.  TÄLLAISELLA KESKUSTELUPALSTALLAKIN YRITETÄÄN VAIN SAADA ASIAKKAAT ITSE TESTAAMAAN JA KORJAAMAAN TUOTTEEN BUGIT! 

MUUTEN TÄMÄ ON AIVAN AIHEELLISTA PALAUTETA === MEIDÄN ASIAKKAIDEN PITÄÄ KANTAA NÄMÄ ROMUBOKSIT ELISAN PÄÄKONTTORIIN JA VAATIA RAHAT TAKAISIN!===
Käyttäjätaso 2
Minä ainakin sain laitteet ilmaseksi,mistä voisin sitten rahat takaisin saada?? 😉


Minä ainakin sain laitteet ilmaseksi,mistä voisin sitten rahat takaisin saada?? ;D



Vai luulit saaneesi ilmaiseks! Saitko muka sitten lahjuksen?  Ettet  kuitenkin tehnyt sinäkin 24 kk:n sopimuksen ja suostuit maksamaan viihde-virityksestä (=laitteet, softa, palvelut) vähittäin ainakin sen 957,7 euroa.
Käyttäjätaso 2
10e kuukausimaksu tippui nettiyhteydestä,että säästöä tuli ,ja 24kk sopimus mutta yhteyshän pitää aina olla vakka havemmallakin nyt.

Osallistu keskusteluun