Vastattu

Kohta poistuvat

  • 9 toukokuu 2017
  • 41 kommenttia
  • 2941 katselukerrat

Mihin perustuu uusi kansio Elisaviihteessä, jonka nimi on: Kohta poistuvat?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 9 toukokuu 2017, 15:44

Kohta voimaan astuvaan verkkotallunnuslakiin.

https://palsta.elisa.fi/sovellukset-ja-verkkopalvelut-16/verkkotallennuslaki-tekijanoikeuslain-muutokset-ja-vaikutukset-verkkotallennukseen-505627
Katso alkuperäinen viesti

41 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kohta voimaan astuvaan verkkotallunnuslakiin.

https://palsta.elisa.fi/sovellukset-ja-verkkopalvelut-16/verkkotallennuslaki-tekijanoikeuslain-muutokset-ja-vaikutukset-verkkotallennukseen-505627
Käyttäjätaso 1
Ainakaan iltalehdet uutisen mukaan laki ei vaadi tallenteiden poistoa.
Niin kauan kun maksan korkeata kuukausimaksua,tallenteiden pitää säilyä.
Käyttäjätaso 3
Sinällään erikoinen tilanne, koska vähän samalla tavalla laki voisi velvoittaa C-kasetteja ostaneet tyhjentämään kasettinsa 2v kopioinnista rangaistuksen uhalla...
Käyttäjätaso 1
En ymmärrä miten tallenne muuttuu kahden vuoden jälkeen tekijänoikeus ongelmaksi,jos kerran kahden vuoden ajan voin katsoa tallennetta yötä päivää,ja näyttää sitä vaikka kaikille tuttavillekin .
Kyllä sen kuukausimaksun pitäis kattaa tekijänoikeus maksut myös kahden vuoden jälkeenkin
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tämä lakimuutos koskee verkkotallennuspalveluita, eli esimerkiksi C-kasetteja ei voida velvoittaa tyhjäämään. Tallennemuutos koskee kaikkia alan toimijoita ja lain muutos aiheutti operaattoreille merkittäviä kustannuksia, mutta hintaan emme ole tekemässä tässä yhteydessä muutoksia suuntaan tai toiseen. Kansainväliset TV-jakelusopimukset vaikuttavat Suomen markkinaan, joten tässä ei ole kyse vain Suomen sisäisestä asiasta. Kansainvälisesti Suomi on edelläkävijä TV-pilvitallennuspalveluiden osalta ja verkkotallennusta ei ole monessa maassa sallittu ollenkaan tai siihen on puututtu ja kielletty. Suomessa sallitaan kuitenkin tuo max. 2 vuoden tallennusaika, joka meillekin nyt tulee voimaan.
Käyttäjätaso 3
Korulauseita, mutta miksi edelläkävijä kehitti hienon tekniikan ja sitten se romutetaan ja palataan takaisin VHS-kasettien aikakauteen? Tästä nykyisestä palvelusta on edelläkäynti kaukana.
Tähän poistuviin tallenteisiin pitäisi Elisan koodata tallennusautomaatti, jolla samaa tallennetta voisi "päivittää" uudempaan tallennuspäivään automaattisesti, jos sama ohjelma tulee tv:stä uudestaan!!

Nyt jos pitää itse tehdä automaattiset tallennukset kaikille vanhoille leffoille käsin uudestaan niin ei onnistu. Jos tulevaisuudessa voisi vaikka valita kaikki elokuvat jotka haluaa säilyttää, niin riittäisi että Viihde päivittäisi kyseisen elokuvan "lisenssiä", että säilyisi taas seuraavat 2 vuotta.

Miltä tämmöinen kuulostaisi?
Käyttäjätaso 1
Ilmanmuuta hinnan tulee laskea,eihän tämä ole enää sama tuote mikä meille on myyty,vaan ratkaisevasti huonompi.
Finlex ja Edilex ei tunne sanaa "verkkotallenuslaki" Voiskohan joku täysjärkinen kertoo ihan yksinkertaisesti sen lakipykälän jossa mainitaan että tallenteiden poistoaika on kaksivuotta tai mikä se aika sitten onkaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuo 2 vuoden maksimitallennusaika tulee tekijänoikeusjärjestöjen määrittämistä sopimusehdoista ja maksimiaika on kaikille toimijoille sama. Varsinainen lakipykälä puolestaan on Tekijänoikeuslain 25 l § (Televisio-ohjelmien verkkotallennuspalvelu), jossa kerrotaan, että luvat tähän myöntää sopimuslisenssitekijänoikeusjärjestöt. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404)
Käyttäjätaso 3
Tuo 2 vuoden maksimitallennusaika tulee tekijänoikeusjärjestöjen määrittämistä sopimusehdoista ja maksimiaika on kaikille toimijoille sama. Varsinainen lakipykälä puolestaan on Tekijänoikeuslain 25 l § (Televisio-ohjelmien verkkotallennuspalvelu), jossa kerrotaan, että luvat tähän myöntää sopimuslisenssitekijänoikeusjärjestöt. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404)

Käytän tällaiseen usein sanontaa: "Anna tyhmälle valtaa niin se käyttää sitä". Tässä laki on antanut vapaat kädet tuolle järjestölle tehdä mitä parhaaksi näkee. Lain valmisteluvaiheessa on päästetty tuollainen "kompromissiratkaisu" läpi, koska ensin on uhiteltu koko verkkotallennusoikeuden poistolla. Löysät housussa on pistetty nimiä paperiin ja hyväksytty tuo järjetön sopimusehto, joka on käytännössä ryöstö kansalaisilta suoraan. Tässä on selvästi aineksia joukkokanteelle ja isompaankin ryöpytykseen. Minä lähden kyllä mukaan kanteeseen heti.
Käyttäjätaso 5
Piratismi tulee kasvamaan kun tämä laki tulee voimaan.
Käyttäjätaso 1
Silloin kuin minulle myytiin tämä palvelu puhuttiin ainoastaan siitä, että voin katsoa AINA kun haluan tallenteitani. Mistään kahden vuoden ajasta ei puhuttu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Silloin kuin minulle myytiin tämä palvelu puhuttiin ainoastaan siitä, että voin katsoa AINA kun haluan tallenteitani. Mistään kahden vuoden ajasta ei puhuttu.

Missä vaiheessa tämä tapahtui?

Jos myynnistä on alle 14 vrk aikaa, sinulla voisi olla oikeus purkaa kauppa, etenkin jos on tilattu netistä.

Palvelu heikkenee oleellisesti, olisiko siinä muuten eroa, jos jokaiselle tallennettaisiin ohjelmat erikseen henkilökohtaiseen pilveen? Nythän tuhannet asiakkaat jakavat samaa tallennetta. Onko tämä syy tähän kahden vuoden säilytysjuttuun? Jos tallenne on henkilökohtainen, niin luulisi, ettei sitä ne lait koskisi - vaikka se olisi yrityksen palvelimilla salasanan takana.

Ärsyttävää on myös se, että eiköhän ne ohjelmantekijät ovat jo rahansa saaneet kanavalta ja kanava mainoksista alkuperäisenä esityksenä. Toki mainokset tallenteena voi kelata ohi, mutta niin voi tallentavassa boksissakin, tuplamaksamista. Ahneita nämä televisioyhtiöt.

Yritähän purkaa sopimus, saatat löytää parempia vaihtoehtoja.
Elisan olisi pitänyt ilmoittaa asiasta jo kaksi vuotta sitten. Kukaan ei enää tarvitse 3000 tuntia tallennusaikaa, kun tallennukset häviävät niin nopeasti. Tuote on ihan toinen, kuin millä se aikanaan myytiin. Elisalle tämä on tietysti voitto, kun saa siivota asiakkaidensa levytilat tyhjiksi. Nyt pitää palata omiin tallennuslaitteisiin. Toivottavasti löytyisi joku, joka viitsisi oikeudessa testata tämän Elisan lain tulkinnan laillisuuden. Lähteekö Yoytubesta ja Facebookista kaikki samalla tekijänoikeuslailla. Onko laki maaimanlaajuinen vai joku suomalainen juttu.
Käyttäjätaso 1
Silloin kuin minulle myytiin tämä palvelu puhuttiin ainoastaan siitä, että voin katsoa AINA kun haluan tallenteitani. Mistään kahden vuoden ajasta ei puhuttu.

Missä vaiheessa tämä tapahtui?

Jos myynnistä on alle 14 vrk aikaa, sinulla voisi olla oikeus purkaa kauppa, etenkin jos on tilattu netistä.

Palvelu heikkenee oleellisesti, olisiko siinä muuten eroa, jos jokaiselle tallennettaisiin ohjelmat erikseen henkilökohtaiseen pilveen? Nythän tuhannet asiakkaat jakavat samaa tallennetta. Onko tämä syy tähän kahden vuoden säilytysjuttuun? Jos tallenne on henkilökohtainen, niin luulisi, ettei sitä ne lait koskisi - vaikka se olisi yrityksen palvelimilla salasanan takana.

Ärsyttävää on myös se, että eiköhän ne ohjelmantekijät ovat jo rahansa saaneet kanavalta ja kanava mainoksista alkuperäisenä esityksenä. Toki mainokset tallenteena voi kelata ohi, mutta niin voi tallentavassa boksissakin, tuplamaksamista. Ahneita nämä televisioyhtiöt.

Yritähän purkaa sopimus, saatat löytää parempia vaihtoehtoja.


Yli kuusi vuotta sitten.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tämä lakimuutos koskee verkkotallennuspalveluita, eli esimerkiksi C-kasetteja ei voida velvoittaa tyhjäämään. Tallennemuutos koskee kaikkia alan toimijoita ja lain muutos aiheutti operaattoreille merkittäviä kustannuksia, mutta hintaan emme ole tekemässä tässä yhteydessä muutoksia suuntaan tai toiseen. Kansainväliset TV-jakelusopimukset vaikuttavat Suomen markkinaan, joten tässä ei ole kyse vain Suomen sisäisestä asiasta. Kansainvälisesti Suomi on edelläkävijä TV-pilvitallennuspalveluiden osalta ja verkkotallennusta ei ole monessa maassa sallittu ollenkaan tai siihen on puututtu ja kielletty. Suomessa sallitaan kuitenkin tuo max. 2 vuoden tallennusaika, joka meillekin nyt tulee voimaan.

Kuluttajan näkökulmasta on vaikea nähdä, että tallenteiden automaattinen poistaminen ja mahdollinen mainosten lisääminen tallenteisiin olisivat sellaisia asioita, jotka aiheuttivat operaattoreille merkittäviä kustannuksia. Varsinkin kun Elisan viime vuoden tulos oli yksi parhaista.
Käyttäjätaso 1
Nyt jos tallenteiden tulisi vielä pakkomainokset,niin silloin on jo ihan sama katsoa ohjelmat ruudusta,katsomosta tai areenasta. Eli viihde kuolee pois turhana tuotteena.
Käyttäjätaso 2
Tämä lakimuutos koskee verkkotallennuspalveluita, eli esimerkiksi C-kasetteja ei voida velvoittaa tyhjäämään. Tallennemuutos koskee kaikkia alan toimijoita ja lain muutos aiheutti operaattoreille merkittäviä kustannuksia, mutta hintaan emme ole tekemässä tässä yhteydessä muutoksia suuntaan tai toiseen. Kansainväliset TV-jakelusopimukset vaikuttavat Suomen markkinaan, joten tässä ei ole kyse vain Suomen sisäisestä asiasta. Kansainvälisesti Suomi on edelläkävijä TV-pilvitallennuspalveluiden osalta ja verkkotallennusta ei ole monessa maassa sallittu ollenkaan tai siihen on puututtu ja kielletty. Suomessa sallitaan kuitenkin tuo max. 2 vuoden tallennusaika, joka meillekin nyt tulee voimaan.

Voisitko Red vastata rehellisesti ja suoraan seuraaviin kysymyksiin?

1) Mitä merkittäviä lisäkustannuksia tämä muutos teille aiheuttaa?

2) Miksei teille merkitse mitään se periaate, että myyjän pitää pitää lupauksensa, jotka on annettu tuotetta myydessä?

3) Jos palvelun tuottajan myymä palvelu OLENNAISESTI heikkenee yksipuolisesti, pitäisikö siitä maksaa sama maksu kuin ennen heikkenemistä?

4) Minkä takia asiakkaitenne palvelukokemus ei näytä merkitsevän teille mitään, vaikka vuoden 2010 kokemukset olivat antanteet teille jo hyvän esimerkin siitä, miten ei ainakana pidä toimia? (http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001663362.html)?

5) Mitä te aiotte tehdä, jotta säilyttäisitte ne asiakkaat, joiden palvelulupaus on rikottu? Vai oletteko vain sitä mieltä, että lähtekööt mokomat valittajat.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.
Käyttäjätaso 2
Kiitos eBin vastauksesta, vaikka ihan kaikkiin kysymyksiin ei vastausta tullutkaan.

Tämän vastauksen ja muiden elisan väen kommenttien perusteella keskeinen erimielisyys tuntuu olevan siitä, miten palvelusopimusta voidaan muuttaa kesken sopimuskauden. Ensinnäkään omasta tilausvahvistuksesta en löytänyt ao. mainintaa ja toisaalta sopimusta uusittaessa tiedossa olevat sopimusmuutokset olisi reilua kertoa etukäteen suoraan eikä vain pykälänä sopimusehdoissa. Väännän nyt vielä rautalangasta: Jos sinulla on ollut vuosikausia sopimus A, jonka olet uusinut useasti ja olet jälleen sitä uusimassa, mutta palvelutarjoaja tietää, että sopimus tulee OLENNAISESTI muuttumaan, niin luulenpa, että asiakkaalla on jopa juridisesti kestävä keissi - varsinkin, kun minulle ja palstan mukaan monelle muulle on tarjottu myös lisätallennustilaa, mikä on merkityksetön tilauslahja kahden vuoden määräajallisille ja sellaisen antaminen antaa vahvan viestin siitä, että asianomainen palvelujatkuu. Mutta vaikkei se kestäisikään juridisesti, moraalisesti tällainen toiminta on Antti Törmästä lainaten: "Törkeää, se on mun ainoa analyysi". Ja kun jokin firma tällaista tekee, voisi odottaa, että se tarjoaisi jotain hyvitystä näille asiakkaille - varsinkin, kun joku elisalaisista toisessa ketjussa ilmoitti, että tämä on merkittävä heikennys vain muutamalle prosentille asiakkaista. Mutta sen sijaan Elisa on valinnut jonkinlaisen "tiukan linjan", mitään korvaavia toimenpiteitä ei voi tehdä, mitään hyvityksiä ei tule ja jos lähdette pois, niin lähtekää. (Varmaan ainoa asia, jossa on opittu on se, että sopimustekstit on laadittu siten, ettei mistään jää vastuuseen toisin kuin 2010 tai sitten silloin oltiin vielä sen verran pieni tekijä markkinoilla, että asiakkaiden palautteestakin piti välittää siinä määrin, että se aiheutti toimienpiteitä).

Minäkin olen vanha asiakas jo 1990-luvulta Helsingin Puhelin Oyj:n ajoilta ja mulla on ollut Kolumbuksen Internet-liittymä ja radiolinjan puhelimet ja siten oli luontevaa valita myös Viihde. Olen jopa valinnut muuttaessani asuntoni sillä perusteella, että Elisa Viihde pelaa myös siellä (oli siinä toki muitakin syitä...) - nimenomaan tämän rakentamani videokirjaston takia. Ja nyt ei minkäänlaista vastaantuloa teiltä. Ei mitään. Jos on yleisten sääntöjen takia pakko jotain muuttaa, niin muuttakaa, mutta jos asiakassuhteilla on teille mitään merkitystä, niin jonkinlainen nöyryys ja hyvittäminen olisi enemmän kuin paikallaan. Sinun viestisi on ensimmäinen näistä palstatiimiläisten viesteistä, josta hieman edes välittyy jonkinlainen todellinen anteeksipyytämismieliala ylimielisten ja vähättelevien kommenttien jälkeen.

Uusin nyt vielä kysymyksen, että mitä konkreettista te aiotte tehdä hyvittääksenne asiakkaiden palvelun oleellisen heikentymisen?
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.



Julkisuus tai yritys- tai sopimussalaisuus on usein hyvä keino säästyä selityksen antamiselta vaikeissa asioissa, tai sellaisissa, joissa ei haluta edes alkaa selittelemään. vaan toimitaan yksinvaltiaan ottein.

Ottakaa kuitenkin huomioon, että teillä eräänä sopimusosapuolena on se maksava asiakas joka omalta osaltaan mahdollistaa toimintanne ja joka haluaa myös saada tietoa syistä, miksi hinta ei laske vaikka palvelu hänen kannaltaan oleellisesti heikkenee mainostettuun ja annettuun mielikuvaan verrattuna.

Toisekseen tuon elisa-viihteen kehittämisessä tuntuu hieman olevan sellainen jatkuvan päivittämisen trendi, jolloin jatkuvasti jotakin asiaa muutetaan. Välillä tuntuu siltä, että ihan muuttamisen vuoksi. Ja sitten välillä nuo muutokset heikentävät toiminnan laatua, ja sitten taas on tekemistä kun korjaillaan sitä edellisen päivityksen yhteydessä tullutta toimintavirhettä.

Ehdottaisin suoran palautekanavan (ilmainen)avaamista pelkästään elisa-viihteen ongelmien välittämiseen ylläpitäjälle. Pätkimiseen, yhteysongelmien ilmoittamiseen, painikkeitten toimintahäiriöihin yms. Vai tietty olisi ehkä kovin ruuhkautunut linja tuollainen.
Käyttäjätaso 5
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.


Ihan tässä tulee tippa linssiin kun noin olette noin yhdessä yrittäneet kaikkenne. Totta kai olen pahoillani, että joudun murskaamaan kuvitelmasi. Palaute tai asiakaspalvelu ei ole teille Elisalla minkään arvoista. Maksavien asiakkaittenne lyttääminen on suurin huvinne. Soita vaikka Elisan asiakaspalveluun ja mittaa aika ennen kuin mitään tapahtuu. Ehdota vaikka FoxHD kanavaa viihteeseen, niin te arvotte 3 vuotta ja selittelette mitä sattuu. Se on myös ihan tosiasia, että te valehtelitte Viihteen mainoksissa. Luulin maksavani asiasta jota ette olleet sopineet mitenkään. Se on myöskin tosiasia, että yrityksenne toimitusjohtajalle on maksettu samaan aikaan n.15 MILJOONAA EUROA kun mummoilta ja köyhiltä karhutaan rahaa jostain paperilaskusta. Osaatko kerto miten te kehtaatte tehdä noin? Tiesitkö, että samaan aikaan toimitusjohtajanne Mattila ihan pokerinaamalla väitti vielä minun ja sinun tienaavan liikaa. Jos firmanne moraaliset arvot ovat noinkin matalat, niin en ainakaan minä ja toivottavasti kukaan muukaan halua sijoittaa enää senttiäkään Mattilan pohjattomaan taskuun. Varmaan todella herkkä tilanne kun piti valita maksetaanko Mattilalle vai tuhotaanko viihde. Siinähän haette ratkaisua. Minä olen jo omani tehnyt. Olen pahoillani, mutta en ota feikkipahoitteluasi vastaan. Sen lauluja laulat jonka leipää syöt.

https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/elisa-pomo-mattilan-palkkasumma-jo-yli-15-miljoonaa-lisaa-tulee-6632767
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.


Monia varmaan juuri ihmetyttää se, että Elisa on tiennyt asiasta jo vuodesta 2015 (todellisuudessa varmaan jo aikaisemminkin), mutta ei ole aktivisesti asiasta kertonut markkinoinnissaan. Se, että tieto on ollut sopimusehdoissa varmaan täyttää lain vaatimuksen, mutta ei todellakaan ole hyvää asiakaspalvelua ja asiakkaat kokevat sen huijaamisena.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.


Monia varmaan juuri ihmetyttää se, että Elisa on tiennyt asiasta jo vuodesta 2015 (todellisuudessa varmaan jo aikaisemminkin), mutta ei ole aktivisesti asiasta kertonut markkinoinnissaan. Se, että tieto on ollut sopimusehdoissa varmaan täyttää lain vaatimuksen, mutta ei todellakaan ole hyvää asiakaspalvelua ja asiakkaat kokevat sen huijaamisena.

No ei todellakaan.

Vielä eilen (tai toissapäivänä) ElisaViihteen mainoksessa siitä ei mainittu mitään.

Nyt kun katsoin, teksti oli muutettu muotoon "Elisa Viihde -palvelussa saat käyttöösi noin 2500 tuntia tallennustilaa TV-ohjelmille. Tallenteet säilyvät verkkopalvelun levyllä kaksi vuotta."

Kysymys Elisalle: eikö tuo teksti olisi pitänyt olla noin jo kaksi vuotta sitten, kun tiesitte yli 2v vanhojen tallenteiden poistuvan ensi syksystä lähtien???

Törkeätä harhaanjohtamista! 😠

Osallistu keskusteluun