Vastattu

Kohta poistuvat

  • 9 toukokuu 2017
  • 41 kommenttia
  • 2941 katselukerrat

Mihin perustuu uusi kansio Elisaviihteessä, jonka nimi on: Kohta poistuvat?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 9 toukokuu 2017, 15:44

Kohta voimaan astuvaan verkkotallunnuslakiin.

https://palsta.elisa.fi/sovellukset-ja-verkkopalvelut-16/verkkotallennuslaki-tekijanoikeuslain-muutokset-ja-vaikutukset-verkkotallennukseen-505627
Katso alkuperäinen viesti

41 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Silloin kuin minulle myytiin tämä palvelu puhuttiin ainoastaan siitä, että voin katsoa AINA kun haluan tallenteitani. Mistään kahden vuoden ajasta ei puhuttu.
Elisan olisi pitänyt ilmoittaa asiasta jo kaksi vuotta sitten. Kukaan ei enää tarvitse 3000 tuntia tallennusaikaa, kun tallennukset häviävät niin nopeasti. Tuote on ihan toinen, kuin millä se aikanaan myytiin. Elisalle tämä on tietysti voitto, kun saa siivota asiakkaidensa levytilat tyhjiksi. Nyt pitää palata omiin tallennuslaitteisiin. Toivottavasti löytyisi joku, joka viitsisi oikeudessa testata tämän Elisan lain tulkinnan laillisuuden. Lähteekö Yoytubesta ja Facebookista kaikki samalla tekijänoikeuslailla. Onko laki maaimanlaajuinen vai joku suomalainen juttu.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tämä lakimuutos koskee verkkotallennuspalveluita, eli esimerkiksi C-kasetteja ei voida velvoittaa tyhjäämään. Tallennemuutos koskee kaikkia alan toimijoita ja lain muutos aiheutti operaattoreille merkittäviä kustannuksia, mutta hintaan emme ole tekemässä tässä yhteydessä muutoksia suuntaan tai toiseen. Kansainväliset TV-jakelusopimukset vaikuttavat Suomen markkinaan, joten tässä ei ole kyse vain Suomen sisäisestä asiasta. Kansainvälisesti Suomi on edelläkävijä TV-pilvitallennuspalveluiden osalta ja verkkotallennusta ei ole monessa maassa sallittu ollenkaan tai siihen on puututtu ja kielletty. Suomessa sallitaan kuitenkin tuo max. 2 vuoden tallennusaika, joka meillekin nyt tulee voimaan.

Kuluttajan näkökulmasta on vaikea nähdä, että tallenteiden automaattinen poistaminen ja mahdollinen mainosten lisääminen tallenteisiin olisivat sellaisia asioita, jotka aiheuttivat operaattoreille merkittäviä kustannuksia. Varsinkin kun Elisan viime vuoden tulos oli yksi parhaista.
Käyttäjätaso 5
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.


Ihan tässä tulee tippa linssiin kun noin olette noin yhdessä yrittäneet kaikkenne. Totta kai olen pahoillani, että joudun murskaamaan kuvitelmasi. Palaute tai asiakaspalvelu ei ole teille Elisalla minkään arvoista. Maksavien asiakkaittenne lyttääminen on suurin huvinne. Soita vaikka Elisan asiakaspalveluun ja mittaa aika ennen kuin mitään tapahtuu. Ehdota vaikka FoxHD kanavaa viihteeseen, niin te arvotte 3 vuotta ja selittelette mitä sattuu. Se on myös ihan tosiasia, että te valehtelitte Viihteen mainoksissa. Luulin maksavani asiasta jota ette olleet sopineet mitenkään. Se on myöskin tosiasia, että yrityksenne toimitusjohtajalle on maksettu samaan aikaan n.15 MILJOONAA EUROA kun mummoilta ja köyhiltä karhutaan rahaa jostain paperilaskusta. Osaatko kerto miten te kehtaatte tehdä noin? Tiesitkö, että samaan aikaan toimitusjohtajanne Mattila ihan pokerinaamalla väitti vielä minun ja sinun tienaavan liikaa. Jos firmanne moraaliset arvot ovat noinkin matalat, niin en ainakaan minä ja toivottavasti kukaan muukaan halua sijoittaa enää senttiäkään Mattilan pohjattomaan taskuun. Varmaan todella herkkä tilanne kun piti valita maksetaanko Mattilalle vai tuhotaanko viihde. Siinähän haette ratkaisua. Minä olen jo omani tehnyt. Olen pahoillani, mutta en ota feikkipahoitteluasi vastaan. Sen lauluja laulat jonka leipää syöt.

https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/elisa-pomo-mattilan-palkkasumma-jo-yli-15-miljoonaa-lisaa-tulee-6632767
Käyttäjätaso 1
Nyt jos tallenteiden tulisi vielä pakkomainokset,niin silloin on jo ihan sama katsoa ohjelmat ruudusta,katsomosta tai areenasta. Eli viihde kuolee pois turhana tuotteena.
On kyllä naurettavaa luettavaa tämä ketju. Onko joku oikeasti luullut, että ne tallennukset säilyvät ikuisuuden? Kilpailijalla kuitenkin tallennukset säilyvät vain 3kk, niin tuo 2 vuotta on mielestäni todella pitkä aika. Muutenkaan vaikea uskoa, että kukaan samaa ohjelmaa useampaan kertaan haluaa katsoa (pois lukien lapset). Hommatkaa oikeat tallentavat digiboksit niin sitten pääsette tästä ongelmasta, mutta muistakaa, että sieltäkin tallenteet voivat yllättäen kadota, kun ei noi kiinttolevytkään ikuisia ole 😉
Käyttäjätaso 5
On kyllä naurettavaa luettavaa tämä ketju. Onko joku oikeasti luullut, että ne tallennukset säilyvät ikuisuuden? Kilpailijalla kuitenkin tallennukset säilyvät vain 3kk, niin tuo 2 vuotta on mielestäni todella pitkä aika. Muutenkaan vaikea uskoa, että kukaan samaa ohjelmaa useampaan kertaan haluaa katsoa (pois lukien lapset). Hommatkaa oikeat tallentavat digiboksit niin sitten pääsette tästä ongelmasta, mutta muistakaa, että sieltäkin tallenteet voivat yllättäen kadota, kun ei noi kiinttolevytkään ikuisia ole ;)

Minulle voi olla myös ihan sama jos joku taho sinua joskus huijaa ja käyttää hyväksi. Se on vain omaa tyhmyyttäsi jos näin käy. Jos Elisa vielä viikko sitten uskotteli ihmisille, että tallenteet eivät katoa, niin Elisa valehteli ja valehtelee edelleen. Kilpailija ei ole koskaan uskotellut niiden säilyvän kolmea kuukautta enempää. Ensi vuonna tallennusaika lyhenee kuulemma Elisallakin kolmeen kuukauteen. Kun vähän kasvat tulet huomaamaan, että 2 vuotta on hyvinkin lyhyt aika. Se, että sinä et pysty katsomaan jotain ohjelmaa kahteen kertaa ei poista sitä tosiasiaa, että minä ja moni muu voi haluta katsella hyviä ohjelmia enemmän kuin kerran. Esimerkiksi elokuvan voit katsoa 7 vuoden välein uudestaan muistamatta siitä juuri mitään. Elisan harhaanjohtavan toiminnan ja valehtelun takia moni on jo luopunut tallentavista digiboxeistaan. Nyt ne on taas ostettava uudestaan. Ensin Mattila vie rahasi ja kertoo sitten vielä sinun ansaitsevan liikaa. Onko mielestäsi oikein, että firman toimitusjohtaja Mattilalle maksettiin lähes 7 miljoonaa euroa samalla kuin tekijänoikeusjärjestöille ei maksettu maksamastani palvelusta käsittääkseni mitään vaikka niin annettiin ymmärtää. Kahdella ilmaisella vuokraelokuvalla tai mahdollisuudella irtisanoa voimassaoleva määräaikaisuus tuota EI hyvitetä vaikka Elisalla niin itse luullaankin. Itse ajattelin tallennusteni poistumisen jälkeen irtisanoa Elisa viihteen ja suositella irtisanomista kaikilla joilla tiedän sen vielä olevan. Sen lisäksi aion osallistua jonkun keksimään leikkimieliseen haistattele Elisalle kampanjaan. Siinä käydään kuulemma iloisesti haistattelemassa syyttömille Elisan työntekijöille ja lähetetään terveiset Mattilalle. Toivottavasti kampanjaan osallistuu mahdollisimman moni, koska sosiaalisen median voima on ihan merkittävä nykyään. Syksyä odotellen.

https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/elisa-pomo-mattilan-palkkasumma-jo-yli-15-miljoonaa-lisaa-tulee-6632767
Käyttäjätaso 3
Lisäsin kota poistuvat kansioon meidän talouden Elisa-Viide sopimuksen, jo aiemmin poistuneiden kännykkä- mobiililaajakaistaliittymän kaveriksi. Kiitos kuluneesta 20-vuodesta ja hyvää jatkoa toivottaa tyytymätön asiakas, juuri kun laitteenne ja palvelunne oli toimavat niin ammutte itseänne jalkaan. Netflix on minun formaatti ja paljon halvempi.
Käyttäjätaso 3
Korulauseita, mutta miksi edelläkävijä kehitti hienon tekniikan ja sitten se romutetaan ja palataan takaisin VHS-kasettien aikakauteen? Tästä nykyisestä palvelusta on edelläkäynti kaukana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Silloin kuin minulle myytiin tämä palvelu puhuttiin ainoastaan siitä, että voin katsoa AINA kun haluan tallenteitani. Mistään kahden vuoden ajasta ei puhuttu.

Missä vaiheessa tämä tapahtui?

Jos myynnistä on alle 14 vrk aikaa, sinulla voisi olla oikeus purkaa kauppa, etenkin jos on tilattu netistä.

Palvelu heikkenee oleellisesti, olisiko siinä muuten eroa, jos jokaiselle tallennettaisiin ohjelmat erikseen henkilökohtaiseen pilveen? Nythän tuhannet asiakkaat jakavat samaa tallennetta. Onko tämä syy tähän kahden vuoden säilytysjuttuun? Jos tallenne on henkilökohtainen, niin luulisi, ettei sitä ne lait koskisi - vaikka se olisi yrityksen palvelimilla salasanan takana.

Ärsyttävää on myös se, että eiköhän ne ohjelmantekijät ovat jo rahansa saaneet kanavalta ja kanava mainoksista alkuperäisenä esityksenä. Toki mainokset tallenteena voi kelata ohi, mutta niin voi tallentavassa boksissakin, tuplamaksamista. Ahneita nämä televisioyhtiöt.

Yritähän purkaa sopimus, saatat löytää parempia vaihtoehtoja.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kohta voimaan astuvaan verkkotallunnuslakiin.

https://palsta.elisa.fi/sovellukset-ja-verkkopalvelut-16/verkkotallennuslaki-tekijanoikeuslain-muutokset-ja-vaikutukset-verkkotallennukseen-505627
Käyttäjätaso 2
Tämä lakimuutos koskee verkkotallennuspalveluita, eli esimerkiksi C-kasetteja ei voida velvoittaa tyhjäämään. Tallennemuutos koskee kaikkia alan toimijoita ja lain muutos aiheutti operaattoreille merkittäviä kustannuksia, mutta hintaan emme ole tekemässä tässä yhteydessä muutoksia suuntaan tai toiseen. Kansainväliset TV-jakelusopimukset vaikuttavat Suomen markkinaan, joten tässä ei ole kyse vain Suomen sisäisestä asiasta. Kansainvälisesti Suomi on edelläkävijä TV-pilvitallennuspalveluiden osalta ja verkkotallennusta ei ole monessa maassa sallittu ollenkaan tai siihen on puututtu ja kielletty. Suomessa sallitaan kuitenkin tuo max. 2 vuoden tallennusaika, joka meillekin nyt tulee voimaan.

Voisitko Red vastata rehellisesti ja suoraan seuraaviin kysymyksiin?

1) Mitä merkittäviä lisäkustannuksia tämä muutos teille aiheuttaa?

2) Miksei teille merkitse mitään se periaate, että myyjän pitää pitää lupauksensa, jotka on annettu tuotetta myydessä?

3) Jos palvelun tuottajan myymä palvelu OLENNAISESTI heikkenee yksipuolisesti, pitäisikö siitä maksaa sama maksu kuin ennen heikkenemistä?

4) Minkä takia asiakkaitenne palvelukokemus ei näytä merkitsevän teille mitään, vaikka vuoden 2010 kokemukset olivat antanteet teille jo hyvän esimerkin siitä, miten ei ainakana pidä toimia? (http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001663362.html)?

5) Mitä te aiotte tehdä, jotta säilyttäisitte ne asiakkaat, joiden palvelulupaus on rikottu? Vai oletteko vain sitä mieltä, että lähtekööt mokomat valittajat.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
On kyllä naurettavaa luettavaa tämä ketju. Onko joku oikeasti luullut, että ne tallennukset säilyvät ikuisuuden? Kilpailijalla kuitenkin tallennukset säilyvät vain 3kk, niin tuo 2 vuotta on mielestäni todella pitkä aika. Muutenkaan vaikea uskoa, että kukaan samaa ohjelmaa useampaan kertaan haluaa katsoa (pois lukien lapset). Hommatkaa oikeat tallentavat digiboksit niin sitten pääsette tästä ongelmasta, mutta muistakaa, että sieltäkin tallenteet voivat yllättäen kadota, kun ei noi kiinttolevytkään ikuisia ole ;) Onko sulle sitten saman tekevää mitä operaattori tekee ? mulle ainakin tää on periaattellinen asia operaattori ei saa antaa semmosta kuvaa että kyse on laista vaikka
kyse onkin operaattorin ja tekijänoikeusfirman sopimuksesta
jos elisa olis ollu alusta lähtien avoin ja rehellinen asian suhteen niin uskon että tämmöstä keskustelua ainakaan tässä laajuudessa ei olis syntyny koska silloin operaattorin olis rehellisesti sanonu että tää on elisan ja tekijänoikeusfirman sipimus mikä ei liity lakiin
nyt elisa yrittää asiakkaiden silmissä luikerrella ulos vastuustaan
meinaan jos asiakas tekis saman tempun niin se on varmaa että elisa kyllä tulis vaatiin mitä vaadittavissa on et kyllä asiakkaillakin on oikeudet mistä on itse pidettävä kiinni muuten on heikoilla
On kyllä naurettavaa luettavaa tämä ketju. Onko joku oikeasti luullut, että ne tallennukset säilyvät ikuisuuden? Kilpailijalla kuitenkin tallennukset säilyvät vain 3kk, niin tuo 2 vuotta on mielestäni todella pitkä aika. Muutenkaan vaikea uskoa, että kukaan samaa ohjelmaa useampaan kertaan haluaa katsoa (pois lukien lapset). Hommatkaa oikeat tallentavat digiboksit niin sitten pääsette tästä ongelmasta, mutta muistakaa, että sieltäkin tallenteet voivat yllättäen kadota, kun ei noi kiinttolevytkään ikuisia ole ;) Onko sulle sitten saman tekevää mitä operaattori tekee ? mulle ainakin tää on periaattellinen asia operaattori ei saa antaa semmosta kuvaa että kyse on laista vaikka
kyse onkin operaattorin ja tekijänoikeusfirman sopimuksesta
jos elisa olis ollu alusta lähtien avoin ja rehellinen asian suhteen niin uskon että tämmöstä keskustelua ainakaan tässä laajuudessa ei olis syntyny koska silloin operaattorin olis rehellisesti sanonu että tää on elisan ja tekijänoikeusfirman sipimus mikä ei liity lakiin
nyt elisa yrittää asiakkaiden silmissä luikerrella ulos vastuustaan
Ei tietenkään ole ihan sama, mutta maalaisjärjellä ajateltuna ei noita tallennuksia voi ikuisuutta säilyttää.


Edit. Se on myyjän vika jos on sanonut, että tallennukset säilyvät ikuisuuden, koska todellisuudessa myyjä ei sitä itse tiedä tuleeko ne joskus poistumaan.
Edit2. Omasta mielestä ratkaisu olisi tähän, että saisi tallennukset siirrettyä ulkoiselle kovalevylle. Siinä tilanteessa luulisi kaikkien olevan tyytyväisiä. Ennen ainakin tallennukset on saanut siirrettyä tietokoneelle pienellä kikkailulla, mutta en tiedä onnistuuko enään.
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.



Julkisuus tai yritys- tai sopimussalaisuus on usein hyvä keino säästyä selityksen antamiselta vaikeissa asioissa, tai sellaisissa, joissa ei haluta edes alkaa selittelemään. vaan toimitaan yksinvaltiaan ottein.

Ottakaa kuitenkin huomioon, että teillä eräänä sopimusosapuolena on se maksava asiakas joka omalta osaltaan mahdollistaa toimintanne ja joka haluaa myös saada tietoa syistä, miksi hinta ei laske vaikka palvelu hänen kannaltaan oleellisesti heikkenee mainostettuun ja annettuun mielikuvaan verrattuna.

Toisekseen tuon elisa-viihteen kehittämisessä tuntuu hieman olevan sellainen jatkuvan päivittämisen trendi, jolloin jatkuvasti jotakin asiaa muutetaan. Välillä tuntuu siltä, että ihan muuttamisen vuoksi. Ja sitten välillä nuo muutokset heikentävät toiminnan laatua, ja sitten taas on tekemistä kun korjaillaan sitä edellisen päivityksen yhteydessä tullutta toimintavirhettä.

Ehdottaisin suoran palautekanavan (ilmainen)avaamista pelkästään elisa-viihteen ongelmien välittämiseen ylläpitäjälle. Pätkimiseen, yhteysongelmien ilmoittamiseen, painikkeitten toimintahäiriöihin yms. Vai tietty olisi ehkä kovin ruuhkautunut linja tuollainen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää. Siksi olemmekin pyrkineet tässä asiassa asiakkaidemme kannalta mahdollisimman hyvään kompromissiratkaisuun. Olemme yrittäneet hakea ratkaisua tallenteiden säilyttämiselle sekä neuvottelemalla tekijänoikeusjärjestöjen kanssa, että etsimällä teknistä ratkaisua jolla asiakkaat voisivat tärkeät sisällöt kopioida talteen. Valitettavasti nämä neuvottelut eivät kuitenkaan onnistuneet ja olemme pahoillamme asiasta.

Muutoksen kustannusrakennetta emme voi kommentoida, koska sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa, uudistuksesta on ollut infoa sopimusehdoissa vuodesta 2015 alkaen. Niissä myös mainitaan, että Elisa pidättää oikeuden muuttaa palvelun ominaisuuksia kesken sopimuskauden.

Tottakai olemme todella pahoillamme, jos asiakas tämän muutoksen takia päättää irtisanoa sopimuksensa. Pyrkimyksemme on jatkossakin kehittää Elisa Viihdettä siihen suuntaan, että voisimme tarjota asiakkaille parhaan ratkaisun mielenkiintoisen katsottavan löytämiseksi.


Monia varmaan juuri ihmetyttää se, että Elisa on tiennyt asiasta jo vuodesta 2015 (todellisuudessa varmaan jo aikaisemminkin), mutta ei ole aktivisesti asiasta kertonut markkinoinnissaan. Se, että tieto on ollut sopimusehdoissa varmaan täyttää lain vaatimuksen, mutta ei todellakaan ole hyvää asiakaspalvelua ja asiakkaat kokevat sen huijaamisena.
Käyttäjätaso 2
V***isin temppu ever!
Törkeä petos lypsää vuosia rahoja ja sitten tallennuskapasiteetin lopuessa tai jostain muusta firmalle tyypillisestä ahneudesta johtuen EU-ukaasilla ratsastaen keksitään väkivaltäinen asiakkaan vuosia hilloaman aineiston poisto. En purematta niele, hei minä tiedän, missä Elisa asuu, rahasäliössä...
Millään tempulla ei enää saa edes yhtään helmeä pelastettua. Ostaisin vaikka koko p***aläjän, en kuitenkaan aio käyttää kesääni muuhun, kuin Elisanvastaiseen totaaliseen sotaan. Kiva ilmoitus tämä: 3kk aikaa katsoa satoja tallenteita...
Tyrkytetty lisää tallenustilaa "hyvän asiakkaan" lahjana, joten sitä on nyt 5 000 tuntia, käytetty yli 4 500 tuntia. Aikoihin en ole käynyt hillokellarissa, nyt huomasin materiaalin olevan Elisalle taakka kun niin vanhaakin. Kaikki yli 2v.
Kosto elää, Varma Kosto. Tieoliikenneguruna, talousmiehenä ja ankarana propagandasonnan levittäjänä luulen aikaansaavani liikevaihtoon notkahduksen. Tosin p**aako suuret johtajat siitäkään välittävät, YT-neuvottelut käyntiin ja lisää väkeä kilometritehtaalle.

EDIT: Moderoitu voimasanat piiloon. -Red
Käyttäjätaso 2
S****ta huijausta ja kusetusta koko tiedottaminen asiasta. Joskus oli mahdollista pudotella jotain kovalevylle. Nyt nekin porsaanreiät on tukittu. Sikojen toimesta. Minun jälkeeni vedenpaisumus, raskaan veden, osoitteeseen:Elisa Oyj Pääkonttori eli Läävä, jossa tupsulakkiset Johtajat nauravat, vielä hetken verran tällekkinteekkarivitsille...
Tuossa maali, koordinaatitkin on.
010 26060

EDIT: Moderoitu voimasanat piiloon. -Red
Ratavartijankatu 5, 00520 Helsinki
PL 1, 00061 Elisa
Käyttäjätaso 2
Tikkakosken mannekiinien tikkakerhon uusittu versio maalitauluihin lisätään Veli-Matti Mattila.
Käyttäjätaso 1
Ainakaan iltalehdet uutisen mukaan laki ei vaadi tallenteiden poistoa.
Niin kauan kun maksan korkeata kuukausimaksua,tallenteiden pitää säilyä.
Käyttäjätaso 3
Sinällään erikoinen tilanne, koska vähän samalla tavalla laki voisi velvoittaa C-kasetteja ostaneet tyhjentämään kasettinsa 2v kopioinnista rangaistuksen uhalla...
Käyttäjätaso 1
En ymmärrä miten tallenne muuttuu kahden vuoden jälkeen tekijänoikeus ongelmaksi,jos kerran kahden vuoden ajan voin katsoa tallennetta yötä päivää,ja näyttää sitä vaikka kaikille tuttavillekin .
Kyllä sen kuukausimaksun pitäis kattaa tekijänoikeus maksut myös kahden vuoden jälkeenkin
Näytäs meille se lakipykälä jossa mainitaan tuo 2 vuoden tallennusaika.
Käyttäjätaso 7
Näytäs meille se lakipykälä jossa mainitaan tuo 2 vuoden tallennusaika.

Onhan tätä jo vatvottu moneen kertaan , mutta todetaan kuitenkin vielä kerran , että laissa ei ole mainintaa 2v tallennusajasta , vaan se löytyy tekijäoikeusjärjestöjen ja operaattoreiden välisestä lisensiointisopimuksesta.

Siis laki ei sitä vaadi. Lisensiointisopimus on Elisan ilmoituksen mukaan liikesalaisuus ja he eivät sitä julkista.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Näytäs meille se lakipykälä jossa mainitaan tuo 2 vuoden tallennusaika.

Onhan tätä jo vatvottu moneen kertaan , mutta todetaan kuitenkin vielä kerran , että laissa ei ole mainintaa 2v tallennusajasta , vaan se löytyy tekijäoikeusjärjestöjen ja operaattoreiden välisestä lisensiointisopimuksesta.

Onhan tätä jo vatvottu moneen kertaan , mutta todetaan kuitenkin vielä kerran , että laissa ei ole mainintaa 2v tallennusajasta , vaan se löytyy tekijäoikeusjärjestöjen ja operaattoreiden välisestä lisensiointisopimuksesta.

Siis laki ei sitä vaadi. Lisensiointisopimus on Elisan ilmoituksen mukaan liikesalaisuus ja he eivät sitä julkista.
Siis laki ei sitä vaadi. Lisensiointisopimus on Elisan ilmoituksen mukaan liikesalaisuus ja he eivät sitä julkista.[/quote][quote=Sokrates]Näytäs meille se lakipykälä jossa mainitaan tuo 2 vuoden tallennusaika. mikä tarkoittaa käytännössä sitä että on ihan oikeutettua syyttää operaattoria tästä asiasta kun laki ei liity tähän mitenkään vaan tää on elisan päätös vaikka liittyykin licenssisopimukseen

Osallistu keskusteluun