Vastattu

Korvaavat kanavat????

  • 29 toukokuu 2014
  • 33 kommenttia
  • 5054 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

33 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Minäpä tässä työvuoron mittaan selvittelin tämän vyyhdin!

Ihan ekana hatunnosto ja iso käsi pieni_kaverille! Vaihtamalla ohjelmalähteen HLS:lle boksi poimii oikean kuvavirran käyttöön. Merkkasin postauksen myös ratkaisuksi.

Ja sitten itse ongelman ytimeen. Tampereen Puhelin on siis vaihtanut KTV-verkkonsa kanavapaikkoja jonka seurauksena kyseisen verkon kanavat ovat Elisan iptv-kanavien kanssa samalla kanavapaikalla. Tämä sotkee digiboksin toiminnan siten, että se näyttää oletuksena väärää kanavaa. "Oikea" kanava alkaa näkyä ohjelmalähdettä HLS:ksi vaihtamalla.
Siis ongelmahan on Elisan, jolla on samalla kanavanumerolla Viihteen kanavia, kuin asiakkaan käytämällä operaattorilla, jonka verkkoon on myyty Elsa Viihde ilman laajakaistaa -palvelu.

Tähän tilanteeseenhan Elisan olisi pitänyt olla varautunut ellei jossain ole sovittu siitä, mitä kanavpaikkoja saa kaapeliverkossa käyttää.

Muistaakseni ennekin on ollut ongelmia päällekkäisten kanavanumeroiden takia.;)
Spaideri kirjoitti:
Minäpä tässä työvuoron mittaan selvittelin tämän vyyhdin!

Ihan ekana hatunnosto ja iso käsi pieni_kaverille! Vaihtamalla ohjelmalähteen HLS:lle boksi poimii oikean kuvavirran käyttöön. Merkkasin postauksen myös ratkaisuksi.

Ja sitten itse ongelman ytimeen. Tampereen Puhelin on siis vaihtanut KTV-verkkonsa kanavapaikkoja jonka seurauksena kyseisen verkon kanavat ovat Elisan iptv-kanavien kanssa samalla kanavapaikalla. Tämä sotkee digiboksin toiminnan siten, että se näyttää oletuksena väärää kanavaa. "Oikea" kanava alkaa näkyä ohjelmalähdettä HLS:ksi vaihtamalla.

Selvittelisitkö vielä senkin, kuinka nämä "oikeat" kanavat saa pysymään päällä boksin buuttauksen jälkeenkin ilman tätä manuaalista toimenpidettä.
Käyttäjätaso 2
Tämä vanha Netgem toimiikin eri tavalla. Tulee myös Tampereen Puhelimen kaapelitv. TV joka on suoraan seinässä haki nuo "musiikkikanavat" paikoille 501-545. Netgem taas näyttää niitä paikoilla 501-509, 850-861, 875-883. Ei löydä kaikkia näköjään mutta en kaipaakaan (509 sama molemmissa, 510 = 850).
Käyttäjätaso 1
Kyllä nyt tartteis Elisan jotain tehdä, kanavapaikalta 500 eteenpäin tulee vain musiikkia, pääasiassa rokkia. Tampereen puhelin väittää ettei ongelmai heistä johdu ja taasen Elisa väittää, että ongelma johtuu Tampereen puhelimesta, joka toimittaa kuitukaapelin kautta signaalin?????!!!!!!!

Kaikki lisäkanavat on poissa, ei edes maksulliset näy luettelossa. Yritin ohjetta HLS, ei onnistu hyppää yli.

JOS MINÄ MAKSAN TÄYTTÄ HINTAA VIIHDEPAKETISSA, PITÄÄ ELISAN MYÖSKIN TOIMITTAA SE MITÄ ON SOVITTU, SELITTELYT JA TAMPEREEN PUHLIMEN SYYTTELYT EI AUTA. 
Vääryys kirjoitti:
Kyllä nyt tartteis Elisan jotain tehdä, kanavapaikalta 500 eteenpäin tulee vain musiikkia, pääasiassa rokkia. Tampereen puhelin väittää ettei ongelmai heistä johdu ja taasen Elisa väittää, että ongelma johtuu Tampereen puhelimesta, joka toimittaa kuitukaapelin kautta signaalin?????!!!!!!!

Kaikki lisäkanavat on poissa, ei edes maksulliset näy luettelossa. Yritin ohjetta HLS, ei onnistu hyppää yli.

JOS MINÄ MAKSAN TÄYTTÄ HINTAA VIIHDEPAKETISSA, PITÄÄ ELISAN MYÖSKIN TOIMITTAA SE MITÄ ON SOVITTU, SELITTELYT JA TAMPEREEN PUHLIMEN SYYTTELYT EI AUTA. 

Tämä uusi päivitys ainakin minulla on tehnyt kanavien käsittelyn bugiseksi. Vaatii usein uuden tehdasasetusten palautuksen, jotta toimisi esimerkiksi peruskanavan ip-lähetykseen vaihto tai suosikkikanavavalinta. Jos et ollut juuri ennen HLS-kokeilua tehnyt tehdasasetusten palautusta, niin vosit sitä vielä yrittää, jos kokeiluintoa on jäljellä.

Vastuu kanavien näkymättömyydestä  kyllä on  Elisalla, joka sinulle on palvelun myynyt ja laskuttaa täyden hinnan vajaasta palvelusta. Jos ei pysty täyttä palvelua tarjoamaan, niin siitä kyllä täytyy antaa hyvitys.
Käyttäjätaso 1
:smileyhuh:Tehdasasetusten palautus ei auta, 26.5.2014 jälkeen aluksi kanavaluetteloon tuli maksulliset lisäkanavat nyt nekin on poistunut tulee vain rokkia.

Olen resetoinut, hakenut kanavia, palauttanut tehdasasetuksia, mikään ei auta. Tulee mieleen, että johtuuko Elisan haluttomuus korjata asiaa siitä, että soittelisimme kalliiseen asiakaspalveluun?

Hyvää asiakaspalvelua olisi se, että vikapalvelusta soiteltaisiin ja pyrittäisiin selvittämään ongelmat, koska ne johtuu Elisasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vääryys kirjoitti:
 

Tulee mieleen, että johtuuko Elisan haluttomuus korjata asiaa siitä, että soittelisimme kalliiseen asiakaspalveluun?

Hyvää asiakaspalvelua olisi se, että vikapalvelusta soiteltaisiin ja pyrittäisiin selvittämään ongelmat, koska ne johtuu Elisasta.

Elisa ei ole omassa verkossaan tai palvelussaan tehnyt mitään muutosta, vaan Tampereen Puhelin on ottanut kaapelitv-verkossaan käyttöön kanavapaikkanumerointeja, jotka menevät päällekkäin Elisan käyttämien numeroiden kanssa.

Jos et laita digiboksiin mitään antennikaapelia kiinni, teet asetuksista kanavahaun uusiksi antenniverkkoon ja menet IPTV-kanavapaikalle 525 = Eurosport, niin mitä näkyy ? musta ruutu vai jotain muuta ?

Osallistu keskusteluun