Kysymys

kun ei toimi, niin ei toimi.... olkoon...

  • 1 joulukuu 2013
  • 7 kommenttia
  • 3811 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Tonttu Toljanterin sanoin: voihan madon silmä ja kehvatsu.

Tänään se tapahtui. Kuppi meni nurin tässä taloudessa. Pacen toimimattomuus on yleisesti tunnustettu asia tälläkin palstalla ja silti sitä myydään täyttä häkää uusille asiakkaille. Hienoa jos homma toimii joillain. Kaikilla se ei kuitenkaan tämän palstankin tietojen mukaan toimi. Meidän taloudessa on ollut ongelmia alusta saakka. Ja tätä hiuksien repimistä on kestänyt jo kohta kolme vuotta.

Käytössä on ollut mustaa boxia ja valkoista pacea. Oikein ärsyttää että alussa vaihdoin sen mustan tähän paceen. Täysin toimimaton matolaatikko joka ei täytä mitään tämän päivän laatuvaatimuksia... Modeemeita on ollut elisalta kolme ja viimeisin oma telewell. No modeemi toimii, mutta vaikutusta boxiin vaihdoksilla ei ole ollut. Piuhoja on vaihdettu omalla kustannuksella kun tyhmänä olen toivonut asialla olevan merkitystä.

Harmi sinänsä, kun viihde on ideana mielestäni loistava ja palvelua on laajennettu. Mutta kun pace on huono laite joka ei toimi kaikilla asiakkailla, niin sitten se ei vaan toimi. Vaikka asiakas palvelijat sinisin silmin muuta väittävätkin.

Meidän vikalistaa...

Iptv kanavat pätkii joka jumalan siunaama päivä vähintään kerran päivässä.

Katsomo f1 palvelu pätki jokaisena kisaviikonloppuna jokaisessa lähetyksessä.

Katsomo jääkiekko (silloin kun sen toissa vuonna? tilasin) pätki joikaisessa ottelussa mitä livenä katsoin.

Tallenteet pätkii

Joskus tallenteista puuttuu tekstitys, joskus suomenkielinen selostus. Ompa ainakin kerran puuttunut molemmat.

Epg valikko on vähän väliä sekaisin. Nytkään ei ole viikkoon natgeon tietoja näkynyt .

Joskus iptv kuva vain katkeaa, jähmettyy ja ääni katkeaa. Noin viiden minuutin päästä homma saattaa toimia taas kunnes joskus katkeaa uudelleen. Joskus jokin iptv kanava on ihan kauheaa pikselimössöä ja ääni särisee ja rätisee. Kummastakaan ei siis saa mitään selvää.

Boxi on hidas.

Pacen muokkaaminen asetuksissa ei ole nykypäivän tasolla (esim kanavalistan järjestyksen muokkaaminen)

Kanavalistaan kun tulee operaattorin puoleta muutoksia, niin se aiheuttaa asiakkaalle sormijumppaa.

Tehdasasetusten palautus on maratoonin verrattavissa oleva jännetuppitulehduksen aiheuttava tuskien taival.

Ajansiirto ei toimi. Tai toimii, mutta kun haluaa jatkaa katsomista, niin kuva on pelkkää rätisevää pikselimössöä. Tänään saunan jälkeen piti jatkaa leffan katsomista, mutta aika psykedeeliseksi oli tuotos muuttunut. Hetken aikaa koitin kaken kanssa jumppailla, mutta koska kuva ei suostunut parantumaan, muuttui kake paristojen poiston jälkeen kelluvaksi veneeksi akvaarioomme. Siellä se nyt lipuu kilpikonnamme ja kalojen ihmeteltävänä.

Ja ei. En uhkaa siirtymisellä kilpailijan leiriin. Samaa tuskaa näyttäisi vain sielläkin olevan... Tallentava digiboxi huomenna gigantista ja pacesta askartelen mummolle kaksi lintulautaa...

Pahoitteluni teille Elisalaisille ketkä luette tätä tunteikasta palautetta. Syy ei ole teidän (paitsi jos olette olleet vastuussa pacen strategiasta). Nyt vain loppui hitaalta hämäläiseltä varapäreetkin ja uusia saa vasta huomenna kaupasta.

7 kommenttia

Eipä toimi täälläkään...

Enpä tosiaan tiedä, mitä Elisa-Viihteelle on tapahtunut.

Meillä on kolmas  2-vuotissopimus menossa.

Kolmannen uusin viime kesänä, kesäkuun alussa, kun vuosia palvellut ElisaViihteen modeemi hajosi.

Uuden modemin myötä alkoi uskomaton rumba nettiyhteyden kanssa.

Mikään muu ei pitänyt muuttua, kuin saada uusi modeemi rikkinäisen tilalle...

Ja kuitenkin kaikki muuttui,ei saatu internetyhteyttä vakaaksi, eikä siten viihdettäkään toimimaan.

Kolmannen modeemin vaihdon jälkeen nettiyheys on nyt vakaa ja toimiva,vaan ei Elisa viihde.

Jatkuvasti pikselöivät maksukanavat, tallenteista puuttuu tekstit,ei auta tehdasasetusten palautus,resetointi...

Olen myös luovuttanut.

En jaksa jonottaa as.palveluun ja kertoa samaa storya uudelleen ja uudelleen...

Ihmettelen sangen syvästi, kuinka näin luokattomia tuotteita sekä välinpitämätöntä asiakaspalvelua myydään.

Olen kyllä usein ajatellut ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, mutta nyt olen myös luovuttanut.

Maksan siis yli-hintaa pelkästä nettiyhteydestä vielä puolitoista vuotta.

Sen jälkeen on uuden operaattorin vuoro.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Miksi uusit 2-v. jatkoajan?

Toistaiseksi voimassaolevassa sopimuksessa laitetekuu toimii täydellisesti, eli jos joku värkki hajoaa muuten kuin käyttäjän tai tämän koiran toimesta, niin uuden saa veloituksetta aina takuuseen Elisalta niin  kauan kuin viihde on käytössä.

Tosin osa aspan väestä /myymälöiden myyjistä yrittää saadaa uusittua noita kiinteitä sopimuksia puhumalla läpiä päähänsä,  :smileyangry:
Meillähän oli ollut jo 4vuotta  hyvin toimiva Elisa-viihde.

Sopimus olisi taas umpeutunut elokuussa, mutta tuntui ihan hyvältä

tehdä  taas 2vuoden shoppari, uuden modeemin kanssa.

Ongelmat alkoivat  vasta uuden modeemin myötä.

En olisi katsonut edes Elisa Shopitin suuntaankaan, jos olisin tiennyt, mitä tulossa on.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Laitoin sulle hurme_80 yksityisviestin asiaan liittyen. Käytkö kattomassa niin saadaan asia selvitettyä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Aksuliini kirjoitti:
Meillähän oli ollut jo 4vuotta  hyvin toimiva Elisa-viihde.

Sopimus olisi taas umpeutunut elokuussa, mutta tuntui ihan hyvältä

tehdä  taas 2vuoden shoppari, uuden modeemin kanssa.

Ongelmat alkoivat  vasta uuden modeemin myötä.

En olisi katsonut edes Elisa Shopitin suuntaankaan, jos olisin tiennyt, mitä tulossa on.

Jälkiviisauttahan tämä on , mutta kuten KooMikkokin jo edellä totesi , niin uutta määräaikaista ei tarvita vain laitetakuun vuoksi , vaan se  on voimassa myös toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Eri asia on sitten , että joskus uuden määräaikaisen kylkiäisenä tarjotaan muuta alehintaan.

Jos motu on rikki , niin vikapalvelu vaihtaa sen ilmaiseksi takuun puitteissa.
Toisaalta määräaikainen takaa hinnan ja palvelun sisällön jatkumisen sopimuskauden loppuun.

Esimerkiksi  Elisa voi lakkauttaa Elisa tietoturvan toistaiseksi voimassa olevista sopimuksista 14 päivän irtisanomisajan puitteiissa.
Käyttäjätaso 3
No niin. Nyt on sitten katsottu viimeisen kerran vikailmoitusrumba läpi... (vuosien varrella sähköposti keskusteluja on tullut noin 40 kpl) Ohjeiden mukaan viikonloppuna piti telewellin tilalle vaihtaa elisan oma modeemi. Tein työtä käskettynä. Olinkin unohtanut mitä se tuo mukanaan. Eli kun käynnistän jakorasian päävirtakatkaisimesta virrat päälle, niin starttaamisen jälkeen boxi ei näytä epg tietoja kuin muutamalta hajanaiselta kanavalta. Muut kanavatiedot tyhjää täynnä, eikä tiedot sinne tule ennenkuin käynnistää boxin uudestaan... Siltasin modeemin, mutta sillä ei vaikutusta.

Eilen sitten tuli tekstiviesti: "olemme tutkineet elisan verkon emmekä löytäneet vikaa..." Kuitenkin meillä esim yle hd pätkii tuttuun tapaan samana päivänä...

Enkä mä uskonutkaan että verkossa vikaa olisi ollutkaan. Vehkeethän tässä ei toimi. Tai siis pace. Sen huomasi myös kun teki tehdasasetusten palautusta tähän vikailmoitukseen liittyen... Ensimmäisellä kerralla kun haki kaapelikanavia, niin laite ilmoittikin hakevansa antennikanavia ja löysikin niitä (vaikka asumme kaapeli taloudessa) mutta eipä löytänyt iptv kanavia. Toisella yrittämällä kaikki kanavat löytyi oikein, mutta kanavalistaa muokatessa toosa kadotti ylen kanavat ja jätti näkyviin sellaisia kanavia jotka oli valittu piilotettaviksi... Kolmannen tehdasasetusten palautuksen jälkeen sain vasta kanavat kohdilleen... Mutta siis kuten sanoin, niin epg tiedot saa näkyviin vasta kun on käynnistänyt boxin kahteen kertaan...

Joten kiitos ja näkemiin. En kaipaa enään "asiantuntijan" soittoa, ellei hänellä ole valtuuksia hyvittää menettämiäni elinvuosia tämän palvelun kanssa taistellessani.

Lähden jouluostoksille, enkä vaivaa itseäni enään pacella.

Osallistu keskusteluun