Kysymys

Kuva viipaloituu ja verkkoyhteys ei pysy

  • 3 maaliskuu 2014
  • 8 kommenttia
  • 1154 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Boksin kautta tuleva kuva viipaloituu ei saa mitään selvää, lisäksi verkkoyhteys katoaa pitää usein hakea uusiksi. Ilmoittaa ettei internetyhteyttä ole.

Laite on Viihde ilman laajakaistaa, kuitunopeus n 60 mb

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onko digiboksi liian kaukana reitittimestä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vääryys kirjoitti:
Boksin kautta tuleva kuva viipaloituu ei saa mitään selvää, lisäksi verkkoyhteys katoaa pitää usein hakea uusiksi. Ilmoittaa ettei internetyhteyttä ole.

Laite on Viihde ilman laajakaistaa, kuitunopeus n 60 mb

Yhteyden katoaminen kuulostaisi siltä, että langattoman verkon signaali ei ole tarpeeksi vahva. Toimiiko piuhalla kytkettynä paremmin ? "Viipaloituuko" kaikki kanavat, vai ainoastaan IP-verkon kautta katsottavat ?
Käyttäjätaso 1
Kytketty verkkoyhteyden kautta, elikkä kaapelilla. Laite on aikaisemmin nyt esiintyvät ongelmat ovat olleet muutaman päivän.
Käyttäjätaso 1
Viipaloituu vain ip-verkon kautta katsottavat, nopeus reilut 60 Mbps, pitäis riittää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vääryys kirjoitti:
Viipaloituu vain ip-verkon kautta katsottavat, nopeus reilut 60 Mbps, pitäis riittää.

Tarkistapa, ettei ole upstream suuntaan kovasti liikennettä ?

Nuo IP-verkon kanavat on unicastia ja eivät oikein tykkää siitä jos upstreamissa on ahdasta, vaikka downstream-suunnan nopeus riittäisikin.

 

Testaa vaikka niin, että pistät digiboksin suoraan sinne datanousuun kiinni, saadaan vähän eliminoitua, että toimiiko kunnolla mahdollisimman simppelillä kytkennällä, ilman ylimääräisiä härpättimiä. Antennipiuhaa ei tarvitse viritellä mukana, jos se osuus kerran toimii kunnolla.

 

Joskus on tullut sellainenkin tapaus vastaan, että ethernet-johto toimi "normaalikäytössä" mutta virheili sen verran paljon, että TV-kuvassa näkyi häiriöitä, eli toisella kaapelillakin voisi testata.
Käyttäjätaso 1
Tässä alkaa väsyä näihin Elisan tarjoamiin palveluihin, ainut mikä toimii kunnolla se, että laskut tulee ajallaan eikä koskaan ole sellaista virhettä, että olisi jotain jäänyt laskuttamatta.

Olen tehnyt "netin" kautta häiriöilmoituksen muutama päivä sitten, eipä ole tapahtunut asian suhteen mitään, Elisa odottaa, että soitettaisiin  maksulliseen palveluun, aika härskiä.

Häiriö-/ vikailmoituspuhelut pitäisi ehdottomasti olla maksuttomia ja lisäksi Elisan pitäisi korvata selvittelyyn mennyt aika ja hyvittää laskussa aika jolloin laite ei ole toiminut kunnolla.    
Käyttäjätaso 6
Onhan tuossa mahdollista, että itse digiboksin verkkokortti olisi vialla tai muuta vastaavaa. Tällöin vaihdamme laitteen :)

Onko tuo IPTV-kanavien reistailu jatkuvaa vai välillä ilmenevää?

Kuinka usein digiboksi hukkaa verkkoyhteyden?

Onko samat ongelmat myös jos digiboksi kytketään langattomasti verkkoon?

Kuituyhteys on ilmeisesti toiselta operaattorilta, kun meiltä ei saa 60 megaa kuidulla suoraan seinästä. Oliko sinulla kuitumuunnin asunnossa, jonka voi resetoida? Auttaako tuo lainkaan ongelmaan?
Käyttäjätaso 1
Tänään kuva palautui normaaliksi, empä tiedä kuka korjasi.

Osallistu keskusteluun