Vastattu

Laitteiden takuu määräaikaisuuden päätyttyä

  • 26 lokakuu 2013
  • 15 kommenttia
  • 3638 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
PasiS kirjoitti:

Tuolla keskustelussa aiemmin mainittiin, että vanha sim oli 0000-alkuinen ja uudet ainakin silloin olivat 1304-alkuisia. Eli voisiko tuosta jotenkin päätellä, että ainakin 0000-alkuista kannattaa välttää, jos haluaa roamaamattoman kortin.


Piipahdin muissa asioissa Espoon Isossa Omenassa ja samalla poikkesin myös Elisa Shopitissa kyselemässä roamaamatonta SIM-korttia 4G-mobiililaajakaistaani. No löytyihän sellainen ja nyt näyttäisi mobiilinetti pelittävän natiivi-tilassa eli ollaan kotiverkossa. No verkoksi kyllä MP ilmoittaa Saunalahden ei Elisaa. Uuden SIM:n numerosarja on 1309-alkuinen eli niitä numerosarjoja näyttäisi olevan jo jaossa muitakin kuin tuo 1304-alkuinen.

PS. Sattuipa siellä Shopitissa seuraavanlainen episodi. Asiakaspalvelija tapansa mukaan rupesi kauppaamaan minulle Viihdettä ja sanoi , että sinulla näyttäisi jo määräaikaisuus päättyneen ja sen myötä myös laitteiden takuu. Siis ehdotti , että tekisin uuden määräaikaisen , jotta saisin takuun jatkumaan. En tietenkään sellaista tehnyt , vaan ilmoitin , että laitteiden takuu on voimassa määräaikaisuudesta riippumatta niin kauan kuin Viihteen sopimuskin. Näinhän täällä Palstallakin on Elisa taholta moneen otteeseen todettu. Tässä yksi esimerkki

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Elisa-Viihde-laitteiden-takuu-toistaiseksi-voimassa-olevalla/m-p/306947#M30069

Voi pyhä yksinkertaisuus tätä Elisan asiakaspalvelua. Ei voi kuin ihmetellä , että jatkuvasti tätä samaa pajunköyttä syötetään asiakkaille. No meikäläiseen se ei uppoa , mutta liikkeessä oli muutama muukin henkilö asioimassa ja porukka katseli ja kuunteli silmät pyöreänä allekirjoittaneen ja asiakaspalvelijan väittelyä. Lopulta asiakaspalvelija rupesi vain mutisemaan , että ei olisi tarpeen julkisesti asiasta siellä liikkeessä puhua , kun pyysin häntä tarkistamaan tietonsa.

Onko tosiaan niin , ettei Elisa saa ohjeistettua asiakaspalvelijoitaan oikeilla tiedoilla vai onko kyse ihan tarkoituksellisesta asiakkaiden huijaamisesta? Hävetkää vähän Elisalaiset.  :(

//Norris: Siirretty omaksi ketjukseen ja muokattu otsikkoa sopivammaksi.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Norris 28 lokakuu 2013, 07:27

Siirsin tämän keskustelun omakseen, pois siis Saunalahden SIM-kortteja koskevasta keskustelusta :)

Ja mitä laitteiden takuuseen tulee, kuten Ilanakin sen sanoi: Viihde-laitteiden takuu on voimassa koko sopimuskauden ajan. Sillä ei ole merkitystä, vaikka sopimuksen määräaikaisuus olisikin jo päättynyt ja sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva.

Ja kuten Papparaiselle jo toisaalla vastasinkin, asia tullaan käymään läpi kanssasi asioineen myyjän kanssa (juttelin asiasta juuri myymäläpäällikön kanssa) ja huolehdimme, että ajantasainen tieto päätyy muillekin myyjille 🙂
Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Yleensähän tuota harrastavat puhelinmyyjät ja silloin syy vieritetään Enialle, mutta jos samaa harrastetaan ElisaShopissa, ketä silloin voi syyttää ? Papparainen oli hankala asiakas, tiesi liikaa.

//Norris: Muokattu otsikko
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
papparainen kirjoitti:

Onko tosiaan niin , ettei Elisa saa ohjeistettua asiakaspalvelijoitaan oikeilla tiedoilla vai onko kyse ihan tarkoituksellisesta asiakkaiden huijaamisesta? Hävetkää vähän Elisalaiset.  :(


En nyt tähän hätään löydä Viihteen sopparia, mutta muistaakseni siinä lukee, että takuu on 24 kuukautta. Tai sitten muistan väärin. Mutta eikös laite ole Elisan eikä asiakkaan omaisuutta? Eihän siinä silloin mitään takuuta asiakkaalle voi tulla. Jos laite menee rikki tahattomasti, kyllä se on aina laitteen omistajan ongelma.

//Norris: Muokattu otsikko
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hyvis kirjoitti:

papparainen kirjoitti:

Onko tosiaan niin , ettei Elisa saa ohjeistettua asiakaspalvelijoitaan oikeilla tiedoilla vai onko kyse ihan tarkoituksellisesta asiakkaiden huijaamisesta? Hävetkää vähän Elisalaiset.  :(


En nyt tähän hätään löydä Viihteen sopparia, mutta muistaakseni siinä lukee, että takuu on 24 kuukautta. Tai sitten muistan väärin. Mutta eikös laite ole Elisan eikä asiakkaan omaisuutta? Eihän siinä silloin mitään takuuta asiakkaalle voi tulla. Jos laite menee rikki tahattomasti, kyllä se on aina laitteen omistajan ongelma.


Eikö se mennyt niin että Viihteen laitteiden omistusoikeus Elisalta asiakkaalle siirtyy määräaikaisen sopimuksen loputtua eli kahden vuoden kuluttua palvelun avauksesta?

//Norris: Muokattu otsikko
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hyvis kirjoitti:
papparainen kirjoitti:
Onko tosiaan niin , ettei Elisa saa ohjeistettua asiakaspalvelijoitaan oikeilla tiedoilla vai onko kyse ihan tarkoituksellisesta asiakkaiden huijaamisesta? Hävetkää vähän Elisalaiset.  :(

En nyt tähän hätään löydä Viihteen sopparia, mutta muistaakseni siinä lukee, että takuu on 24 kuukautta. Tai sitten muistan väärin. Mutta eikös laite ole Elisan eikä asiakkaan omaisuutta? Eihän siinä silloin mitään takuuta asiakkaalle voi tulla. Jos laite menee rikki tahattomasti, kyllä se on aina laitteen omistajan ongelma.

Väärin muistat.  ;)

Tässä ne sopimusehdot muistin virkistämiseksi.

http://asiakastuki.elisa.fi/attachment/content/aspa_Elisa_Viihde_Sopimusehdot_08_2011.pdf

Lue kappale 5.

PS. Elisan palstalla on monessa ketjussa asiasta keskusteltu ja Elisan virallinen kanta on , että laitetakuu on voimassa niin kauan kuin sopimuskin määräaikaisuuksista riippumatta.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Elisa-Viihde-laitteiden-takuu-toistaiseksi-voimassa-olevalla/m-p/307003#M30074

Sopimusehdoista puuttuu selkeä maininta laitetakuusta ja asiasta on tehty Ideapajaan jo korjausehdotus. Eli sopimukseen maininta mikä virallinen Elisan tulkinta on tällä hetkellä.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Ideapaja/Viihteen-sopimusehdot-ajantasalle/idi-p/316143

//Norris: Muokattu otsikko

PS. Etpä ollut sitten muuttanut tämän postauksen otsikkoa. No muutin itse 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Siirsin tämän keskustelun omakseen, pois siis Saunalahden SIM-kortteja koskevasta keskustelusta :)

Ja mitä laitteiden takuuseen tulee, kuten Ilanakin sen sanoi: Viihde-laitteiden takuu on voimassa koko sopimuskauden ajan. Sillä ei ole merkitystä, vaikka sopimuksen määräaikaisuus olisikin jo päättynyt ja sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva.

Ja kuten Papparaiselle jo toisaalla vastasinkin, asia tullaan käymään läpi kanssasi asioineen myyjän kanssa (juttelin asiasta juuri myymäläpäällikön kanssa) ja huolehdimme, että ajantasainen tieto päätyy muillekin myyjille 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Norris kirjoitti:
Siirsin tämän keskustelun omakseen, pois siis Saunalahden SIM-kortteja koskevasta keskustelusta :)

Ja mitä laitteiden takuuseen tulee, kuten Ilanakin sen sanoi: Viihde-laitteiden takuu on voimassa koko sopimuskauden ajan. Sillä ei ole merkitystä, vaikka sopimuksen määräaikaisuus olisikin jo päättynyt ja sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva.

Ja kuten Papparaiselle jo toisaalla vastasinkin, asia tullaan käymään läpi kanssasi asioineen myyjän kanssa (juttelin asiasta juuri myymäläpäällikön kanssa) ja huolehdimme, että ajantasainen tieto päätyy muillekin myyjille :)
Kiitos siitä.

Laittakaapa myös sopimusehdot ajan tasalle. Sitä on toivottu jo ainakin pari vuotta. Täällä asiasta ehdotus.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Ideapaja/Viihteen-sopimusehdot-ajantasalle/idi-p/316143
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hohhoijaa!!!!

Vieläkään Elisa ei noudata lupaamiaan toimintatapoja puhumattakaan , että sopimusehdot olisi korjattu , vaikka niin on luvattu monen kertaan.  Surkeaa räpiköintiä ja asiakkaiden tahallista sumutusta. :(

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Ideapaja/Viihteen-sopimusehdot-ajan-tasalle/idi-p/316143

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Pace-digiboxi-hajosi-Korjataan-mik%C3%A4li-uusitaan-24kk-sopimus/m-p/405167#M36913
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kuten Ideapajassakin on jo vastattu:
"Myyjillä ja asiakaspalvelun työntekijöillä on tosiaan ollut tästä asiasta ristiriitaista, virheellistä, tietoa ja sitä on pyritty oikaisemaan pitkäjänteisellä ja huolellisella työllä. Asiakasrajapinnan ohjeistuksen ja joka ikisen pään ajan tasalla pitäminen on työtä, joka meiltä ei koskaan lopu 🙂 Meillä Elisalla on hirveä kasa erilaisia toimintamalleja, pyrkimyksiä ja sovittuja tapoja, joita ei kirjata erikseen sopimusehtoihin, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö niitä olisi syytä kaikkien tietää, muistaa ja noudattaa. Pistetään siis tämä täydennysehdotus lakimiesten pöydälle odottamaan seuraavaa päivitystä. Varmaksi emme muutosta lupaa nyt tai tulevaisuudessa, mutta korvan takana on :)"

Käsitellään tuo toinen Kenopapin avaama asia omassa ketjussaan, pysyvät hommat selkeämmin hanskassa 🙂
Norris kirjoitti:
Pistetään siis tämä täydennysehdotus lakimiesten pöydälle odottamaan seuraavaa päivitystä. Varmaksi emme muutosta lupaa nyt tai tulevaisuudessa, mutta korvan takana on :)"

Tätä täsmennystä on odotetu jo ainakin kolme ja puoli vuotta! :smileyangry:
MOi, Onko tämä vielä voimassa kun äsken mieheni kävi Turun Skanssin myymälässä ja sieltä oli sanottu ettei tammukuussa käyttöönotetussa ZyXEL VMG3326-d20A adsl-modeemissa ole enää takuuta kun meidän elisa viihde sopimus ei ole määräaikainen vaan toistaiseksi voimassa oleva? Ja olivat sanoneet että ainut tapa saada toimiva laite tilalle on jatkaa määräaikaisuutta 2 vuodella???

Aika oudolta kuulostaa luettuani tämän ketjun täällä palstalla. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
lenasaa kirjoitti:
MOi, Onko tämä vielä voimassa kun äsken mieheni kävi Turun Skanssin myymälässä ja sieltä oli sanottu ettei tammukuussa käyttöönotetussa ZyXEL VMG3326-d20A adsl-modeemissa ole enää takuuta kun meidän elisa viihde sopimus ei ole määräaikainen vaan toistaiseksi voimassa oleva? Ja olivat sanoneet että ainut tapa saada toimiva laite tilalle on jatkaa määräaikaisuutta 2 vuodella???

Aika oudolta kuulostaa luettuani tämän ketjun täällä palstalla. 

P*skaa puhuivat, takuu on voimassa niin kauan kuin Viihde-sopimuskin, oli sitten määräaika loppunut tai ei.

Ei todellakaan tarvitse uuttaa määräaikaista tuon takia tehdä, nyt jotain rotia, Elisa!

Modet, laittakaahan palautetta tuonne myymälään oikein kunnolla!

Mitä tulee tuohon teidän modeemiin, niin onko se varmalla tavalla todettu vialliseksi? Esim. kokeilemalla ehjää laitetta tilalla? Jos näin on, niin kannattaa laittaa asiakasnumero Palstan profiilin tietoihin ja nakata yksityisviesti jollekin moderaattorille asiasta niin laitta(ne)vat asian hoitumaan, pyytävät ensin ehkä tekemään jotain testauksia tms.

Tuolla ohjeita: http://yhteiso.elisa.fi/t5/Palstan-blogi/Minua-pyydettiin-l%C3%A4hett%C3%A4m%C3%A4%C3%A4n-yksityisviesti-moderaattorille-tai/ba-p/460620
Joo modeemista on menny varmaan virtalähde tai muuntaja. Eli ei mene päälle vaikka töpseli pistorasiassa. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
lenasaa kirjoitti:
Joo modeemista on menny varmaan virtalähde tai muuntaja. Eli ei mene päälle vaikka töpseli pistorasiassa. 

Tee modeemin toimimattomuudesta vikailmoitus niin saat uuden veloituksetta.
palstan moderaattori hoiti jo homman, täällä homma hoituu paremmin kuin hyvin :)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
lenasaa kirjoitti:
palstan moderaattori hoiti jo homman, täällä homma hoituu paremmin kuin hyvin :)

No sehän oli kuin toimintaleffassa!

Hyvää viikon jatkoa.

Osallistu keskusteluun