Kysymys

lasten elokuvat dubattu saksaksi?

  • 2 marraskuu 2010
  • 5 kommenttia
  • 2642 katselukerrat

Varmasti joku kieliasetus mulla tökkii, mutta jo kahdesti on videovuokraamosta "me puhumme suomea" tai dubattu suomeksi - elokuva paljastunut vuokrauksen jålkeen saksan tms. kieliseksi.

Eli osaako joku neuvoa josko jostakin kielen voi vaihtaa, vai onko vuokraaminen (lasten elokuvien) vain tehtävä liikkeessä?

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Varmasti joku kieliasetus mulla tökkii, mutta jo kahdesti on videovuokraamosta "me puhumme suomea" tai dubattu suomeksi - elokuva paljastunut vuokrauksen jålkeen saksan tms. kieliseksi.

Eli osaako joku neuvoa josko jostakin kielen voi vaihtaa, vai onko vuokraaminen (lasten elokuvien) vain tehtävä liikkeessä?


Kerrotko mitkä elokuvat ovat kyseessä niin tarkistellaan varmuuden vuoksi ääniraidat samalla.
Niko lentäjän poika ja Salama Seepra.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tämä on tiedossa oleva ominaisuus vanhemmissa tilausvideoissa (jotka lisätty aiemmin, uusissa ongelmaa ei enää ole), että oletusääniraitana voi tulla muu kuin suomi. Pahoittelut tilanteesta.

Ääniraitaa pystyy vaihtamaan Info-näppäin > keltainen toimintanäppäin, josta vaihtoehdoksi saa näissä ongelmaisissakin suomen.
Sama juttu kun lainasin Piniccio "dubattu suomeksi" version niin ne puhuu vaan ruotsia. Info näppäimen alla ei ole keltaista vaihtoehtoa kielen vaihtamiseksi. :(

Asiakaspalvelussa eivät osanneet auttaa kun soitin vaan käskivät soitella maksulliseen Omaguru palveluun. Tökeröä. Miten tästä viallisesta videosta edes voi hakea hyvitystä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Sama juttu kun lainasin Piniccio "dubattu suomeksi" version niin ne puhuu vaan ruotsia. Info näppäimen alla ei ole keltaista vaihtoehtoa kielen vaihtamiseksi. :(

Asiakaspalvelussa eivät osanneet auttaa kun soitin vaan käskivät soitella maksulliseen Omaguru palveluun. Tökeröä. Miten tästä viallisesta videosta edes voi hakea hyvitystä?


Todennäköisesti asiakaspalvelu on ymmärtänyt tilanteen käytön ongelmaksi eikä virheeksi tilausvideon päässä. Kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun ja pyytää varmistamaan tilanne. Vikapalvelu pystyy tarvittaessa tekemään myös hyvityksen sinulle.

Vikapalveluun voit olla yhteydessä myös lomakkeella (keskiosasta häiriötilanteet > Viihde > digiboksi):
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/

Osallistu keskusteluun