Kysymys

Maksukanavien tilausajankohta näkyy missä?

  • 7 marraskuu 2011
  • 7 kommenttia
  • 2229 katselukerrat

Terve,

Mistähän löytyy se kyseinen päivämäärä kun olen m-kanavapaketin (3kk ilmaisjakso) käyttöönottanut, ja se päivä kun olen Formula 1 loppukauden ilmaispaketin käyttöönottanut?

En löydä Elisa Viihteen kautta muuta infoa, kuin että paketit ovat käytössäni. Kyselen tätä siksi, että paketit pitää ilmeisesti peruuttaa 14 päivää ennen seuraavan laskutuskauden alkua.

Vielä lopuksi, eihän m-kanavapaketti sitten lopeta toimintaansa ennen ilmaisjakson virallista päättymistä vaikka joudunkin sen irtisanomaan 14 päivää ennen virallista lopetusta?

7 kommenttia

Osaako tähän kukaan vastata, vai olenko puusilmä?
Käyttäjätaso 2
Hei jassol.

Asiakas ei itse pääse näkemään, koska on kanavapakettitilauksen tehny. Kun tekee irtisanomisen elisaviihde.fi -sivuston kautta, ajastuu se automaattisesti kuukauden viimeiselle päivälle. Tämä silloinkin vaikka sielä olisi joku erillinen kampanja etu.

Kanavapaketille on 14 vuorokauden irtisanomisaika, joka lasketaan siitä eteenpäin, kun irtisanomispyyntö tulee. Elisaviihde.fi sivu antaa kuitenkin tehdä irtisanomisen vain laskutuskauden viimeiselle päivälle.

Mikäli kanavapaketti on avattu  kesken kuukauden. Ja haluat päättää sen keskelle kuukautta, laita viestiä http://www.elisa.fi/yhteydenotto/ tai soita 050 950 500.
Jotta nyt varmasti ymmärrän mitä tarkoitat, niin..

Miten minun pitää toimia, jotta M-kanavapaketista ei tule kuukausimaksua kun ilmaisjakso päättyy?
Miten minun pitää toimia, jotta F1-paketista ei tule kuukausimaksua kun ilmaisjakso päättyy?

Onko irtisanomispyyntö se ajankohta jolloin sopimus päättyy, vai päättyykö se vasta tuon 14 vuorokauden kuluttua generoiden asiakkaalle mahdollisesti uuden kuukauden maksupaketin kustannukset? Ilmeisesti näin ei voi olla, mikäli Viihteen sivuilta pakettia ei voi päättää ennen sopimuskauden loppua..
Käyttäjätaso 2
Hei!

Siis se 14 vuorokautta lasketaan siitä eteenpäin, kun irtisanomista on pyydetty. Mikäli siis irtisanomista pyydetään asiakaspalvelun kautta.  Elisaviihde.fi sivuston kautta irtisanottaessa se ajastuu aina automaattisesti kuukauden loppuun. Toki huomioon ottaen 14 vuorokauden irtisanomisaika. Mikäli se ei täyty ajastuu se seuraavan täyden kuukauden loppuun. Laskutus jatkuu siihen päivään saakka, kun palvelu päättyy.

Eli mikäli M- paketti on avattu kesken kuukauden, etkä ylimääräisiä maksuja halua olethan asiakaspalveluun yhteydessä. Samalla voivat laittaa Formula1 paketin irtisanoutumaan.

Hei!

Siis se 14 vuorokautta lasketaan siitä eteenpäin, kun irtisanomista on pyydetty. Mikäli siis irtisanomista pyydetään asiakaspalvelun kautta.  Elisaviihde.fi sivuston kautta irtisanottaessa se ajastuu aina automaattisesti kuukauden loppuun. Toki huomioon ottaen 14 vuorokauden irtisanomisaika. Mikäli se ei täyty ajastuu se seuraavan täyden kuukauden loppuun. Laskutus jatkuu siihen päivään saakka, kun palvelu päättyy.

Eli mikäli M- paketti on avattu kesken kuukauden, etkä ylimääräisiä maksuja halua olethan asiakaspalveluun yhteydessä. Samalla voivat laittaa Formula1 paketin irtisanoutumaan.



Miksi ihmeessä palvelusta on tehty näin hankala.. Ensin tarjotaan ilmaispalvelua x kuukautta/viikkoa Viihde-paketin kylkiäisinä, sitten erikseen asiakkaan pitää ymmärtää irtisanoa sopimus. Tämähän on kuin lehtimyyntiä parhaimmillaan. Sopimuksentekoajankohtaa ei tietenkään ilmoiteta asiakkaalle missään, vaan tämäkin jää asiakkaan huoleksi. Jos vaikka vahingossa joku unohtaisi irtosanoa, niin Elisalla on loistava mahdollisuus periä seuraavan kuukauden kanavapaketin maksut asiakkaalta. Hieman sylettää varsinkin tuo tilauspäivämäärän pimittäminen, kun se varsinkin teidän järjestelmistänne löytyy ja sitä varmasti käytetään kustannusperusteena /kk/asiakas. Miksei sitä tietoa voi palvelussa näkyä.. oikestaan asiakkaana haluaisin nähdä kaikkien sopimusten tilaamisajankohdat joista syntyy kustannuksia.. eikös tämä ole ihan perusjuttuja..

Sitten omaan tilanteeseeni:

Eli, asiakkaan pitää irtisanoa kanavapaketit puhelimitse ellei kanavapaketit satu päättymään juurikin kuun viimeisenä päivänä. Irtisanominen onnistuu ilman lisämaksua internetistä vain jos soppari päättyy kuun viimeinen päivä.


Eli, asiakkaan pitää irtisanoa kanavapaketit puhelimitse ellei kanavapaketit satu päättymään juurikin kuun viimeisenä päivänä. Irtisanominen onnistuu ilman lisämaksua internetistä vain jos soppari päättyy kuun viimeinen päivä.

Mikäli kanavapaketti on avattu  kesken kuukauden. Ja haluat päättää sen keskelle kuukautta, laita viestiä http://www.elisa.fi/yhteydenotto
Tästä saat sähköpostiisi kopion, jolla voit tarvittaessa osottaa irtisanomisen tapahtuneen sopimusehtojen mukaisesti.
On tämä kyllä tehty harvinaisen vaikeaksi. Eikö tuota kanavapaketin alkamisaikaa todellakaan pysty itse mistään tarkistamaan ?  eikö oli aihetta lisätä se esim. OmaElisaan ?
Tuntuu tosi typerältä nykypäivänä soitella jonnekin asiakaspalveluun tuollaisen takia.

Osallistu keskusteluun