Kysymys

Maksuttomien lisäkanavien näkyvyys

  • 30 maaliskuu 2010
  • 10 kommenttia
  • 4111 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Sain tuossa vihdoin tämän tilattua ja pettymys oli suuri huomatessani, että maksuttomat lisäkanavat eivät näy töllöstä. Väittää, että IPTV--signaalia ei löydy. Mitä tehdä ja miten, jotta pääsen katsomaan Al-Jazeeraa, TV 7:aa, sun muita mielenkiintoisia kanavia?

10 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Onko käytössäsi Viihde ADSL-modeemilla vai kaapelimodeemilla?
ADSL on käytössä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Siinä tapauksessa varmista, että digiboksi on kytketty suoraan verkkokaapelilla modeemiin (ettei välissä ole omia reitittimiä tms.) ja että käytössä on Viihde-laitepaketin mukana toimitettu valkoinen Elisa Kotiboksi -modeemi. Jos käytössäsi on oma modeemi, IPTV vaatii modeemilta IGMP proxy -tuen.

Jos Viihteen laitteet on käytössä ja kytkennät OK, resetoi Kotiboksi-modeemi pitämällä takapaneelin reset-painiketta pohjassa 10 sekuntia laitteen ollessa virrat päällä, odota että modeemi muodostaa yhteyden uudelleen ja testaa IPTV-kanavia uusiksi.
Elisan omat laitteet on käytössä.

Resetoin modeemin, mutta mitään muutosta kanavien näkymiseen ei tapahtunut. Samaa IPTV-signaalin puuttumista herjaa edelleen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
OK, ongelma jää todennäköisesti verkkoon, kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, auki 24h:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot
Ok, kiitos kuitenkin nopeista vastauksista!

Sain tuossa vihdoin tämän tilattua ja pettymys oli suuri huomatessani, että maksuttomat lisäkanavat eivät näy töllöstä. Väittää, että IPTV--signaalia ei löydy. Mitä tehdä ja miten, jotta pääsen katsomaan Al-Jazeeraa, TV 7:aa, sun muita mielenkiintoisia kanavia?


Moi, sama vika Jyväskylässä että herjaa "Huono signaali - IPTV -signaalia ei löydy" ja IP TV-kanavat ei näy. Muut antennin kautta tulevat kanavat näkyvät ok. Myös tänä viikonloppuna näkyvät PlusTV.n kanavat..

Viime lokakuusta asti eiliseen toiminut ok, jolloin ongelmat alkoivat. Eli maksuttomat lisäkanavat ja MTV3 Max jonka pitäisi tänä viikonloppuna näkyä, eivät näy vaan tulee tuo virheilmoitus. ADSL-modeemina Viihteen oma ja digiboksi yhdistetty Ethernetillä.

Tehty seuraavat toimenpiteet:
-Käynnistetty digiboksi uudestaan, myös irrottamalla virtajohto.
-Palautettu tehdasasetukset. Kanavahaussa löytyi kaikki kanavat.
-Menty digiboksin Elisa Viihde -valikkoon, ja esim. tiedotteet näkyvät ok.
-Menu/Vian selvitys/Verkko kohdassa näkyy että yhdistetty Ethernetillä sekä IP jonka ADSL purkki arponut

Buutattu myös ADSL-boksi. Ajettu www.speedtest.net:in nopeustesti jonka tulos (Download 15,30 Mb/s) oli seuraava


Netti toimii normaalisti. Aamulla kun kokeilin taas tuota IPTV-kanavien näkyvyyttä, ei muut tietokoneet käyttäneet adsl-yhteyttä, eivätkä nuo ole aikaisemminkaan haitanneet.

Tehty myös vikailmoitus.

Laitoin eilen Omassa Elisassa ADSL-boksiin USB-levyjaon päälle, mutta sillä ei luulisi olevan vaikutusta. Kytkin ADSL-boksin USB-väylään Maxtorin 500 Gb USB-kovalevyn, joka on formatoitu EXT3 formaattiin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Resetoi vielä Kotiboksi-modeemi pitämällä takapaneelin reset-painiketta pohjassa 10 sekuntia laitteen ollessa virrat päällä, odota että modeemi muodostaa yhteyden uudelleen ja testaa IPTV-kanavia uusiksi.

Resetoi vielä Kotiboksi-modeemi pitämällä takapaneelin reset-painiketta pohjassa 10 sekuntia laitteen ollessa virrat päällä, odota että modeemi muodostaa yhteyden uudelleen ja testaa IPTV-kanavia uusiksi.


Eipä auttanut ADSL-boksin resetointi tähän.

EDIT: Peruutus ylläolevaan. Eli auttoi asiaan, nyt kanavat näkyvät ok.

Reseteoin toisen kerran ADSL-boksin reset -painikseesta boksin takaa (Pitää painaa aika kauan aikaa ennenkuin boksi resteoituu), Tämän jälkeen uudelleenkäynnistin myös digiboksin, menin viihdevalikkoon jolloin tuli ilmoitus että päivitetään salausavaimet. Tämän jälkeen nuo kanavat alkoivat näkyä.

Eli kiitokset suuret. Mites tuo netin kautta tehty vikailmoitus, miten sen voi perua?

En tiedä oliko reseteoinnilla vai hetkellä merkitystä mutta speetestissä sai hieman paremman Download arvon (16,53 Mb/s)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Hieno homma. Häiriöilmoituksesta tulee varmasti vastaus vielä, jossa kysytään lisätietoja, jolloin ilmoituksen voi perua. Toinen vaihtoehto on soittaa vikapalveluun ja perua ilmoitus puhelimitse.

Osallistu keskusteluun