Vastattu

Mitä yhteydelle tehtiin?

  • 16 joulukuu 2014
  • 16 kommenttia
  • 2270 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
  • Poistunut OmaYhteisöstä
  • 670 kommenttia
Moi. Yhteyteni oli poikki ja tein häiriöilmoituksen. Ongelma oli tänä aamuna korjattu, kiitos. Uutta mysteeriä tuli tilalle, nyt yhteys jää valtaosan ajasta alle 90M rajan. Aiemmin nopeus oli 93M/9M luokkaa. Uutena lisukkeena myös se, että nopeus "hyppii" esimerkiksi ladattaessa 1Gnull tiedostoa ja seuratessa nopeuskäyrää yhteys pomppii jatkuvasti 50M-85M nopeuden välissä. Aiemmin tätä ei tapahtunut. Sama on havaittavissa myös muissa latauksissa jotka käyttävät suuren osan kaistasta. Useampaa tiedostoa ladatessa "hyppiminen" pienentyy jonkin verran, mutta siitä huolimatta sitä tapahtuu.

Modeemi kättelee edelleen entisellä nopeudellaan 100088/10048 kbps.

Kysyisin, että mitä yhteydelle on tehty ja onko tämän tarkoitus mennä näin?

Yhteytenä VDSL2 100M/10M.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi nistop 26 tammikuu 2015, 18:31

Jaahas, asia selvä. Esimerkillistä toimintaa! Näin niitä asioita hoidetaan. Aloitetaan, hiljennytään, sitten pahoitellaan hiljaisuutta ja lopuksi vielä hiljennytään uudelleen. Tämähän on kuin asiakaspalvelun ABC... En lähde arvailemaan syitä, mutta minun kohdallani onnistuitte nyt väsyttämään minut. Merkitsen tämän viestin nyt ratkaisuksi, koska asia on nyt minun osalta tässä.

Uusi modeemi lähti varastoon pölyttymään muiden romujen joukkoon. Yhteys hoidetaan nyt aiemmin mainitulla tavalla, eli vanha modeemi siltaavana ja reititykset hoitaa erillinen reititin.

Irtisanoisin samantien jos vain suinkin olisi mahdollista, mutta tuli haksahdettua tuohon määräaikaisuuteen. Nyt lasketaan päiviä päättymiseen.

Kiitos suoliston läpi kulkeneen ruuan mausta joka tästä jäi suuhun.
PS. Mikäli kukaan näitä viestejä lukee niin tunnukseni täältä palstalta voi poistaa, vaikuttaa olevan yhtä tyhjän kanssa. Tästä lähtien hoidan vaikka vikailmoitukset kirjepostilla kun ei sinne vikapalveluunkaan saada edes julkista numeroa.

Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Ei sen juurikaan pitäisi hyppiä. Kättelynopeus on meidän päästäkin tuo 100m modeemille jatkuvasti. Sovittiinkin puh. kautta miten jatketaan tämän tiimoilta. Pistähän viestiä jos jää vaivaamaan niin laitetaan tutkintaan.
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Tein vielä kerran resetin modeemille ja testailin. 

     edit1.png

     edit2.png

    edit 3.pngedit 4.png

    edit 5.png

    Eli heittelyä esiintyy aikalailla, ennen katkosta yhteysnopeus oli tasainen kuten kiinteältä linjalta voi olettaa.

    Miten mielestänne tässä tilanteessa kannattaa toimia? Onko vikatiketille syytä?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Kysytään nyt varmuuden vuoksi, että tuo testi on tehty piuhalla, eikä WLAN:lla ?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Piuhalla tehty.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    nistop kirjoitti:
    Eli heittelyä esiintyy aikalailla, ennen katkosta yhteysnopeus oli tasainen kuten kiinteältä linjalta voi olettaa.

    Miten mielestänne tässä tilanteessa kannattaa toimia? Onko vikatiketille syytä?

    Kysytään vielä, että kannattaako tälle heittelylle mitään tehdä? 

    Yhteys toimii muuten OK jos nyt ei lasketa viime viikonloppuista katkosta josta olikin tieto vikatiedotteissa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Tehdäänpäs nyt niin, että vaihdetaan sinulle uusi modeemin, jotta voidaan rajata se pois ongelman aiheuttajista! Lähetän uuden laitteen tulemaan. Vaihda modeemin mukana puhelinjohto uuteen ja kokeile toimivuutta myöskin toisessa puhelinpistorasiassa, jos sellainen on. Tulee ainakin sitten sisäverkko rajattua. Jos ongelma jatkuu näilläkin, täytynee häiriöilmoitus tehdä.
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Okei! Sen verran kokeilinkin tuossa aiemmin jo, että kokeilin eri puhelinkaapelia ja sitä kolmepiikkistä liitintä jolla se rasiaan kytketään (puhelinpistoke?). Katsotaan mitä uusi modeemi sanoo, vaikea vaan kuvitella että olisi juuri vikaantunut kun yhteys oli poikki, mutta nämä taitaa olla niitä henkimaailman juttuja 😃 Puhelinpistorasioita tässä kämpässä on yksi joten toista rasiaa ei kykene testaamaan :(

    Hyvä, että selvisi sekin että tämä luokitellaan häiriöksi/ongelmaksi ja että tosiaan tälläistä ei tulisi esiintyä.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Noniin uusi modeemi käytössä ja ilmeisesti sama ongelma tuli joka oli heti alussa eli nopeus jää alle 10M nopeuksiin. Ongelma korjattiin silloin vaihtamalla modeemin ohjelmisto vanhempaan. Nyt uudessa modeemissa on VMG3326-D20A_Elisa7_AAII5D0. 

    1

    Pingi ainakin hyvä :)
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Tein tuossa hieman testejä vielä tällä vanhalla modeemilla, koska tuo uusi on vielä ainakin käyttökelvoton yllämainitsemani ongelman vuoksi.

    Törmäsin osittaiseen ratkaisuun. Siltasin modeemin ensimmäisen portin jossa kone on siis kiinni. Yllätys yllätys, nopeuskäyrä on tasainen ja jopa Speedtestilläkin päästään alkuperäisiin nopeuksiin.

    1

    edit1.png

    Mitä tästä pitäisi päätellä? Tässä vanhassa modeemissa on joku mystikäs bitti vinossa tuon reitittämisen suhteen jota edes resetti ei nollaa tai se todellakin on jollain tapaa rikki.

    Laitan tuon uuden modeemin kuitenkin kiinni tässä illan päätteeksi, jos sieltä joku heittäisi siihen jonkun toimivamman ohjelmistoversion niin pääsen huomenna jossain vaiheessa testaamaan miten se toimii reitittävänä 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Vaatiiko tämä tosiaan soiton taas asiakaspalveluun? Ei millään kiinnostaisi taas jonotella puhelimessa vain päästäkseen siihen vaiheeseen että pyydetään tekemään resetit ynnä muut ja sitten vasta pääsee jonottamaan vikapalveluun. :smileyangry:
    Eiköhän moderaattorit voi tämänkin hoitaa.

    Laita yksityisviesti esim spaiderille, joka nyt näyttäisi olevan paikalla., niin hoituu varmemmin.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Kiitti vinkistä, testataan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Yksityiviesti kokeiltu, viesti näkyy luettuna samalla minuutilla kuin se on lähetetty. Vastausta ei ole näkynyt tai kuulunut.

    Asia on nyt ratkaistu omin keinoin. Ellun vanha purkki siltaavana ja perässä Buffalon vuosia vanha reititin DD-WRT:llä varusteltuna ja homma toimii. Yhteys rullaa tasaisesti ja hyvillä nopeuksilla.

    1

    Kiitos tosiaan avusta siihen asti kuin sitä riitti. Tämä lopputulos eli täydellinen hiljaisuus niin täällä, kuin yksityisviestin osalta jättää kyllä erittäin huonon maun suuhun. Kun asiaa lähdetty yhdessä kanavassa hoitamaan niin olisi suotavaa jos sen saisi myös sitä kautta loppuun hoidettua ja mielellään niin ettei siitä joutuisi huomauttelemaan. Oletin että tälläinen onnistuisi myös täällä.
    Käyttäjätaso 3
    Olen syvästi pahoillani, jos yhteydenottoihisi ei olla vastattu. Meillä kyllä seurataan toistenkin viestejä, mutta ilmeisesti jotenkin lipsahtanut kaikista "haaveista" sun viestisi läpi. Meidänkin tavoitteemme on hoitaa asia loppuun asti. Olen pahoillani, ettei sinun kohdallasi siihen pystytty.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    OK. Tilanne on kuitenkin edelleen uuden modeemin osalta auki. Sellainen on lähetetty ja lienee tarkoitus ottaa käyttöön? Ilmoittanette jos näin ei ole tai vaihtoehtoisesti sen ajankohdan jolloin laite tulee kytkeä jotta siihen saadaan se ohjelmiston päivitys/alennus sisään. Siihen asti käytän tuota vanhaa modeemia, syyn kirjoittelinkin jo aiemmin tässä keskustelussa.

    Kiitos.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Jaahas, asia selvä. Esimerkillistä toimintaa! Näin niitä asioita hoidetaan. Aloitetaan, hiljennytään, sitten pahoitellaan hiljaisuutta ja lopuksi vielä hiljennytään uudelleen. Tämähän on kuin asiakaspalvelun ABC... En lähde arvailemaan syitä, mutta minun kohdallani onnistuitte nyt väsyttämään minut. Merkitsen tämän viestin nyt ratkaisuksi, koska asia on nyt minun osalta tässä.

    Uusi modeemi lähti varastoon pölyttymään muiden romujen joukkoon. Yhteys hoidetaan nyt aiemmin mainitulla tavalla, eli vanha modeemi siltaavana ja reititykset hoitaa erillinen reititin.

    Irtisanoisin samantien jos vain suinkin olisi mahdollista, mutta tuli haksahdettua tuohon määräaikaisuuteen. Nyt lasketaan päiviä päättymiseen.

    Kiitos suoliston läpi kulkeneen ruuan mausta joka tästä jäi suuhun.
    PS. Mikäli kukaan näitä viestejä lukee niin tunnukseni täältä palstalta voi poistaa, vaikuttaa olevan yhtä tyhjän kanssa. Tästä lähtien hoidan vaikka vikailmoitukset kirjepostilla kun ei sinne vikapalveluunkaan saada edes julkista numeroa.

    Osallistu keskusteluun