Miten palvelupäivitys voi olla näin vaikeaa? Kipukynnys ylitetty

  • 9 kesäkuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 658 katselukerrat

Minulle kaupattiin puhelimitse (jo kolmatta kertaa) Elisan mobiililaajakaista korvaamaan nykyinen Elisan kiinteä laajakaistaliittymä, jota ei tänne perälle saa nopeammaksi. Suostuin palvelupäivitykseen.

Seuraavana päivänä tulleessa vahvistusviestissä kerrottiin sitten ohimennen, että spostipalvelu sulkeutuu kiinteän liittymän sulkeutuessa. Dah? Miksi tällaista asiaa ei huomioitu jo uutta liittymää myydessä? Meillä on vaimon kanssa ollut yli 10 vuotta sama spostitunnus ja se haluttaisiin pitää. Nyt jouduin soittamaan palveluun, jossa kyllä saatiin spostit lisäpalveluna liittettyä uuteen soppariin.
Samalla huomasin, että sopimuksiin oli lisätty myös uusi 3g-mokkulasopimus 14,9 €/kk, vaikka tällaisesta ei ollut puhetta. Vieläkin se siellä näkyy, vaikka se piti sieltä poistaa 2pv sitten.

Kamelin selkä katkesi kuitenkin, kun hain juuri mobiililaajakaistareitittimen postista. SIINÄ EI OLE KIINTEITÄ VERKKOLIITYNTÖJÄ, VAIKKA PUHELIMESSA SANOTTIIN, ETTÄ SIINÄ ON 4 VERKKOLIITÄNTÄÄ.
Jo katuosoitteesta näkee, että asumme omakotitalossa, joissa aika usein on käytössä kiinteitä verkkoyhteyksiä. Miksi sitten kaupataan automaattisesti jotain söpön näköistä mitääntekemätöntä purkkia????????

Tämä on todella surkeaa palvelupäivittämistä. Elisan palvelumyynnistä vastaavat palvelutuotteistajat eivät ole ajan tasalla ja voisivat mennä johonkin muualle pätemään.

Huolimatta spostitunnusten vaihdon lisätuskasta irtisanon kaikki liittymät Elisaan huomenna ja tilaan meille uuden mobiililaajakaistan, joltain pätevämmältä taholta (ei ole vaikeaa olla pätevämpi) ja tilaan uuden spostipalvelun. On tämä sen verran pätemätöntä ja suoraan sanottua ihan surkeaa palvelua. Ei se riitä, että puhelimessa on mukava nainen/mies ottamassa iskuja vastaan. jos palvelumyynnistä vastaavat eivät osa suunnitella kunnollista asiakaspolkua.

Pelottaa vaan, että onnistuuko edes liittymien irtisanominen. Herra varjele mitä sieltä tulee....

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

En ota kantaa Elisan toimintaan, mutta suosittelen tekemään päätökset aina itse. MIKSI.

Koska Elisalla hinnasto on hyvin kallista. 4G-reitittimet, Etherneteillä, poikkeuksetta yli 200 euroa - kun B315S Huawei maksaa Luurinet-nimisessä kaupassa jämptisti 99 euroa. Miksi maksaisit 50 prosenttia enemmän? Nuo saippuamokkulat, jätä kauppaan. Naapurini haukkui niitä Telian liittymällä tarpeeksi, ystäväni haukkui kahta tuollaista, viimeisin oli vieläpä kaikkein KALLEIN.

Onneksi molemmilla nykyään Elisan taloyhtiölaajakaistat! Ei enää 4G-hermoromahdusta!

Elisa voi myydä 4G-liittymän, mutta sen nopeus ruuhka-aikaan voi olla mitä tahansa 5-100M välillä. Kiinteässä, oli se kuinka hidas tahansa, nopeus on tasainen ja DSL 10M on aina DSL 10M. Mobiili 100M voi olla mobiili 5M huonoimmillaan. Lisäksi minusta mobiili on hyvin kallis yhteys siihen nähden kuinka vaihtelevasti toimii vaikka vaihtaisit kuukausittain 4G-operaattoreita.

Halvin 4G 100M tällä hetkellä on 18 euroa, mutta en kerro mistä, koska täällä ei saa Elisan mukaan mainostaa. Voit toki yksityisviestillä olla yhteydessä jos haluat vastauksen.

Minullakin oli aikoinaan Elisan saippuamokkula, hermoromahdus oli taattu päivittäin! Hyvä kun tuli tämä Realian isännöinnin tarjoama taloyhtiölaajakaista Elisan kautta, niin on saanut hermoja lepuuttaa jatkuvasti. En enää murehdi nettiasioita tai miksi se ei hidastele.

Nyt soi Da Tweekaz & Destructive Tendencies - We Are Fighters (Extended Mix).
Käyttäjätaso 3
Terve @PitäkääTunkkinne ! Nyt on kyllä kertomasi perusteella kieltämättä mennyt tarpeettoman hankalaksi noiden sopimusten päivitys enkä voi kuin omasta puolestani pahoitella että kokemus on painunut näin pahasti negatiivisen puolelle 🙁Siitä kyllä olen samaa mieltä, että tuo sähköpostiosoitteiden säilyttäminen kiinteän laajakaistan irtisanomistilanteessa on hyvä käydä aina läpi, hyvä että se ilmeisesti on kuitenkin saatu jälkikäteen katsottua kuntoon ja osoitteet avattua vielä käyttöön!
Tässä tapauksessa varmasti monta kohtaa mistä voidaan ottaa vastaisuutta varten opiksi, ja mielellään vien palautetta eteenpäin. Jos et vielä ole kerennyt sopimuksia irtisanomaan ja on jotain mitä voidaan asian / tilanteen pelastamiseksi vielä tehdä, heitätkö meille vaikka OmaYhteisö -tiimille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin voitaisiin sitä kautta tilannettasi vielä käydä läpi yhdessä kanssasi 🙂
Tämä juna lähti jo asemalta. Irtisanoin uuden sopparin ja katselen rauhassa toisen operaattorin ja spostipalvelun ennen kuin suljen kiinteän laajakaistan ja spostit. Toivon ainoastaan, että asiakaspolun suunnittelusta vastaavat saavat tämän palautteen.

Osallistu keskusteluun