Kysymys

Muutto uuteen osoitteeseen ja palvelun toimimattomuus

  • 8 kesäkuu 2011
  • 13 kommenttia
  • 1589 katselukerrat

Onneksi nykyisin laki sallii vierailun naapurin wlan verkossa. Kohta meinaan neljä kuukautta, tusina puhelinsoittoja ja useampi elisa shopissa vierailu myöhemmin, ei liittymä vieläkään toimi!

Muuttoilmoitus on kyllä elisalle tehty, ja itse asiakaspalvelian tietokoneen ruudulta todettu että kyllä se on ihan oikeasti muutettu vastaamaan nykyistä osoitetta. Nykyinen osoite on elisa viihteen saatavuusalueella.

Modeemissa ei syty Power valon lisäksi muita valoja. Ei auta vaikka kuinka resetoi, vetää piuhoja irti seinästä tai pidättää hengitystä.

Asiakaspalvelussa, teknisessä tuessa ja liikkeessä kaikissa sama laulu "kyllä sen pitäisi toimia". Ai ihanko oikeasti? No kyllä soisi toimivan joo muutaman kuukauden jälkeen.

Eikä auta vaikka ihan itse kerron tekniselle tuelle missä vika, huoneistoa ei ole kytketty talojakamoon. "kyllä sen pitäisi toimia" "mutta kun ei olla kytkettyinä" "eikun täällä lukee että kyllä sen pitäisi toimia". Yhteenkään huoneiston puhelinrasioista ei tule jännitettä. Ei yhtään. VAIKKA ei olisi mitään liittymää tilattuna mutta huoneisto yhdistettynä talon omaan jakamoon, näyttäisi linja noin 20-30v tasajännitettä.

Talonyhtiöön ja huoltoyhtiöön soittelun (mainitsin vain jännitteettömistä rasioista, en sanallakaan maininnut elisaa tai laajakaistaa) ja sähköpostittelun tuloksena sai seuraavan viestin:

Hei

Emme hoida puhelinverkkoasioita. Kannattaa soittaa Elisaan


Eli tarvitseeko tässä mennä baarista pokaamaan joku naispuoleinen elisan asentaja vai mitä oikeesti tarvitsee tehdä että joku viitsisi tulla piippaamaan meidän huoneistosta talojakamoon päin ja kytkis meidät siihen?

Kiitos,
Tapio.L.

13 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Pahoittelut heti ensi alkuun, ettei kohtaamisesi asiakaspalvelun kanssa ole mennyt ihan nappiin. Vaikka kytkentä olisikin kuitattu tehdyksi, asiakkaalla on aina oikeus jättää liittymästä häiriöilmoitus halutessaan. Eikös sinulle tosiaan tarjottu tätä vaihtoehtoa? Tuossa tosin on reunaehtona se, että asiakas hyväksyy mahdollisen maksun siitä, jos Elisan verkko-osuus on kunnossa ja häiriö jää esim. talon sisäverkkoon (sisäverkko ei ole Elisan vastuulla, jolloin kyseessä on ns. aiheeton häiriöilmoitus Elisan kannalta).

Lisäksi puhelinrasioissa ei myöskään kulje jännitettä jos kytkettynä / tilattuna ei ole lankapuhelinliittymää, joten se on ihan normaalia tässä tapauksessa ettei jännitettä ole.

Jos Kotiboksi-modeemissa ei pala mikään muu kuin virtavalo, niin kuulostaisi kyllä jumittuneelta tai vioittuneelta laitteelta. WLAN-valo pitäisi syttyä hetken kuluttua käynnistämisestä (ellei WLAN:ia ole otettu pois päältä) ja lisäksi LAN-valot pitäisi syttyä jos kytkee tietokoneen modeemiin verkkokaapelilla vaikkakaan ADSL-yhteys ei muodostuisi ja ADSL-valo syttyisi.

Kannattaa siis kokeilla myös modeemin resetointi:
http://www.elisa.fi/asiakastuki/700.3/elisa-viihde/8811/kotiboksi-modeemin-uudelleenkaynnistaminen-ja-resetointi/
Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.

Kenelle tämä sisäverkon kuntoon saaminen sitten kuuluu? Kovasti nimittäin taloyhtiö, huoltoyhtiö ja isännöitsijä haluais laittaa palloa elisan käsiin. Ts tuleeko joku sieltä elisalta hoitamaan sen sisäverkon kuntoon sillä 70 /h palkalla?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.

Kenelle tämä sisäverkon kuntoon saaminen sitten kuuluu? Kovasti nimittäin taloyhtiö, huoltoyhtiö ja isännöitsijä haluais laittaa palloa elisan käsiin. Ts tuleeko joku sieltä elisalta hoitamaan sen sisäverkon kuntoon sillä 70 /h palkalla?


Kuuluu taloyhtiölle. Kuvio menee niin, että jos teet häiriöilmoituksen ja vika tosiaan rajataan sisäverkkoon, Elisa lähettää käynnistä laskun tilaajalle eli sinulle. Laskun maksaminen ei kuitenkaan ole sinun vastuullasi vaan kuten mainittu, taloyhtiön, joten voit välittää mahdollisen laskun jälleen eteenpäin taloyhtiölle. Jos taloyhtiö tarvitsee laskun kirjanpitoa ym. varten osoitettuna omiin nimiinsä, taloyhtiö voi pyytää laskun uudelleen taloyhtiölle osoitettuna asiakaspalvelustamme.
No nyt tuli selkeät ohjeet! Erittäin suuresti kiittäen!
noniin, TT:n kanssa sujui juttelut hyvin, asentaja tulee alkuviikosta viimeistään. Yks hauska tosin mikä kävi, niin TT soitti perään ja ilmoitti että osoitteesemme ei tule kuin maksimissaan 8 megaa/s. Elisan sivujen mukaan osoitteeseen kuuluisi saada Viihde palvelu. Eli tallenteet voi unohtaa samantien. Noh, kattoo sit alkuviikosta kuinka pahasti tökkii
Kunniamerkki
Tallenteet itseasiassa voi toimiakkin 8megan liittymällä, mutta HD- ja iptv kanavat jäävät kyllä haaveeksi tuolla nopeudella.
Eli elisa ei siis silloin täytä omaa osuuttaan sopimusehdoista?

No eipä mitään, ehkä mä nyt sen verran selviin jos sais edes sen 8 megaa tulemaan. Ainiin, tänään töissä ollessani tuli tekstiviesti "adsl yhteytesi on nyt korjattu". Hei kivaa, vihdoin. Onpa vain outoa että asentajaa ei koskaan käynyt.. Noh, ehkä joku sai sen suoraan talojakamosta kiinni ilman huoneistosta piippausta. Noh, kas kummaa kun kotiin päästyäni huomaan että modeemin resetointikaan ei auta, power ja wlan valot palaa, muuta ei. Ja kappas, ei oo vieläkään jännitettä rasioissa.

Eikait siinä auta kuin taaaas soittaa tekniseen maanantaina
Kiitos vinkistä, nopeasti vastattiin kun kymmenen maissa yhdeksän jälkeen illalla soitti  🙂 "Kuittaus onnistuneesta korjauksesta on ollut aiheeton"
No nyt on se adsl valo. Ainoo vaan että max 7 megaa sisään. Jos tällä 7 megalla ei toimi minulle myydyt palvelut, (tallenteet, vuokraus, iptv jne) eivät toimi hitaan yhteyden vuoksi, niin eikö minulla ole täysi oikeus saada sopimuksen purku? Mielestäni 7 megaa/s ei kuitenkaan ole sama kuin 24 megaa/s kuin mikä mulle myytiin. 
tjaa, turhaan hätiköin. Siirsin boksin toiseen huoneeseen jotta sais digiboksiin kiinni. Ei toimi enään. Eikä toimi enään siinäkään pistokkeessa jossa toimi vartti sit
Voisit koettaa auttaisiko modeemin uusi resetointi ja tarkista, että puhelinkaapeli on kunnolla liittmissä.
Kokeiltu, eikä toimi. Kokeiltu myös kahdella muulla piuhalla, eikä toimi siltikään. Enää ei iske edes epätoivo tän suhteen, puhdas ketutus vaan.
Tänään kävi elisan asentaja. Hetken ropas ja sen jälkeen kommentoi "purkakaa sopimus, ei tää tuu teillä toimimaan niin kuin pitäisi"

Osallistu keskusteluun