Vastattu

N7700 ja Netflix

  • 23 tammikuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 422 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
  • Hyvä tyyppi
  • 201 kommenttia
Hankin tuossa lasten pitkän kiukuttelun jälkeen Netflixin ja olen koittanut sitä nyt käyttää tuolla N7700 boksilla. Silloin kuin toimii, niin toimii ihan ok, mutta melkein päivittäin joutuu alustamaan muistia ja poistamaan kirjautumistietoja. Eihän tämän pitäisi olla normaalia?

Ongelmatilanteissa sovellus käynnistyy, elokuvan voi valita ja toiston aloittaa. Ohjelmaa näkyy noin sekunti ja sen jälkeen sovellus ilmoittaa, että ohjelmaa ei voida toistaa tms. Ongelma ratkeaa tekemäällä noita nollauksia, mutta ei tuo toiminta nyt kyllä tyydyttävää ole. Tuohon nollaus ja kirjautumisrumbaan menee kuitenkin aina useita minuutteja ja ainakin vaimolla menee herne nenään yleensä ennen, kun boksi saadaan toimimaan.

Boksi on yhdistetty wlanin avulla, mutta netfliksin oma analytiikkä näyttää kyllä siltä, että yhteysnopeus on ihan ok ja samalla yhteydellä homma toimii, kunhan boksi on nollattu. Ongelma yleensä palautuu viimeistään seuraavalla katselukerralla tai sitten jo mahdollisesti seuraavassa ohjelmassa, jos katsoo useampia putkeen.

Mikä siis avuksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 24 tammikuu 2018, 09:55

jusbe, ei ole normaalia tuollainen temppuilu Netflixin kanssa. On totta, että jonkin verran jumiongelmia Netflixin kanssa on ilmennyt, mutta kyllä nämä yleensä aina kuntoon on saatu. 🙂 Joskus jumittelua voi aiheuttaa esimerkiksi häiriöinen wlan -yhteys joka kuormittaa digiboksia. Autamme ilman muuta asian kanssa, ja etsitään tähän yhdessä ratkaisu. Voit olla meihin yhteydessä esimerkiksi Facebookin kautta yksityisviestillä, tai muuta haluamaasi reittiä pitkin: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ . Meille voi laittaa myös yksityisviestiä täällä Palstalla http://elisa.fi/palstatiimi , mutta tätä kautta voi olla pientä viivettä vastauksessa.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Mikä siis avuksi?

Netgem 7800 saattaa toimia paremmin, ehkä. Jos tässä on ongelmia, niin uusi ja korjaava päivitys tulee lomien jälkeen, vuosi vielä päättämättä.

Toimii varmasti Full HD-laadulla:
1) Ostat läppärin, jossa on Windows 10
2) Ostat sopivan pituisen HDMI-piuhan
3) Yhdistät piuhalla läppärin telkkariin
4) Avaat W10 Edgen ja siitä Netflixiin
5) Nautit Netflixistä ongelmitta
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikä siis avuksi?

Netgem 7800 saattaa toimia paremmin, ehkä. Jos tässä on ongelmia, niin uusi ja korjaava päivitys tulee lomien jälkeen, vuosi vielä päättämättä.

Toimii varmasti Full HD-laadulla:
1) Ostat läppärin, jossa on Windows 10
2) Ostat sopivan pituisen HDMI-piuhan
3) Yhdistät piuhalla läppärin telkkariin
4) Avaat W10 Edgen ja siitä Netflixiin
5) Nautit Netflixistä ongelmitta


Tai toista Netflixiä jollain muulla laitteella.

Vaihtoehtoja ovat mm.
- Playstation
- Xbox
- Chromecast + älyluuri / tabletti

Turha tapella Elisan digiboksin kanssa. Elisa ei saa tuota toimimaan sulavasti tällä vuosikymmenellä, mikäli tämä tahti jatkuu. Elisahan toi tuohon ongelmaan "korjaavan" päivityksen viime syksynä, muistaakseni. Lopputuloksena ongelmat vain pahenivat monella käyttäjillä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
jusbe, ei ole normaalia tuollainen temppuilu Netflixin kanssa. On totta, että jonkin verran jumiongelmia Netflixin kanssa on ilmennyt, mutta kyllä nämä yleensä aina kuntoon on saatu. 🙂 Joskus jumittelua voi aiheuttaa esimerkiksi häiriöinen wlan -yhteys joka kuormittaa digiboksia. Autamme ilman muuta asian kanssa, ja etsitään tähän yhdessä ratkaisu. Voit olla meihin yhteydessä esimerkiksi Facebookin kautta yksityisviestillä, tai muuta haluamaasi reittiä pitkin: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ . Meille voi laittaa myös yksityisviestiä täällä Palstalla http://elisa.fi/palstatiimi , mutta tätä kautta voi olla pientä viivettä vastauksessa.

Osallistu keskusteluun