Vastattu

NETFLIX

  • 21 huhtikuu 2019
  • 22 kommenttia
  • 927 katselukerrat

Oisko kellään ensiapu ohjeita kun Elisa Viihteen Netflix ei toimi ? Oon kertaalleen koittanu resetoida digiboxin eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Muuten se aukeaa ihan normaalisti mutta kun laittaa jotain pätkää pyörimään niin alkaa kuva nykii tosi pahasti ja näyttää punaista ruutua.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jamppa-77 23 huhtikuu 2019, 18:39

Elisalta oltiin muhun päin yhteydessä ja ilmeisesti vika on laajempikin kun heille on tullut monta vika aivan samasta asiasta. Kuulemma selvittelevät asiaa ja ilmoittavat kun asia on korjaantunut.
Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @Jamppa-77!

Jotta ongelmaa olisi helpompi ratkaista, tarvittaisiin vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
  • Mikä digiboksi sinulla on käytössä?
  • Mikä modeemi sinulla on käytössä?
  • Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa?
Joissain tilanteissa laitteen sisäisen muistin alustus saattaa auttaa asiaan. Mikäli digiboksi on langattomassa verkossa, kokeile langallista, mikäli mahdollista. Joskus myös langattoman verkon kanavan asettaminen kiinteäksi (mielellään sellaiseksi, jota naapurit eivät käytä) voi auttaa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Anopilla oli vähän samanlaisia ongelmia mm. Netflixin kanssa kun käytössä oli Elisan toimittama Zyxel VMG3925 -modeemi ja langaton verkko. Kun tuo modeemi korvattiin Telewellin modeemilla, ongelmat katosivat ja sen jälkeen Netflix sekä muut verkon yli tulevat palvelut ovat toimineet moitteetta.
  • Digiboxi on Netgem N7800
  • Zyxel modeemi
  • Digiboxi on kyllä modeemissa piuhalla kiinni
Muut palvelut Viihteessä kyllä toimii moitteetta muta tuo Netflix ois ainoa mikä "vähän" kiukuttelee
Toi modeemi malli on just toi sama eli VMG3925
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@Jamppa-77 Kokeilepa alustaa tuon digiboksin sisäinen muisti, ohjeet tähän löytyy tuolta aiemmin laittamastani linkistä.

Ovatko nämä ongelmat alkaneet vasta hiljattaen vai onko samaa vaivaa ollut jo pidemmän aikaa? Elisalta on tässä joku aika takaperin tullut modeemeille Elisa10 -ohjelmistopäivitys. Aika monella asiakkaalla tämä on kuitenkin tuottanut ongelmia. Kannattaa tarkistaa tuo ohjelmistoversio modeemin paikallishallinnasta ja tarvittaessa resetoida myös tuo modeemi.

Mikäli näillä toimenpiteillä ei ole mitään apuja tilanteeseen vaan ongelmat jatkuvat, kannattaa varmistaa, että sinulla on asiakasnumero omassa profiilissasi täällä OmaYhteisössä. Asiakasnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiäsi sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumero löytyy esim. laskusta. Kun asiakasnumero on profiilissasi, pääsee @OmaYhteisö-tiimi tutkimaan tuota tilannettasi hiukan tarkemmin ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihtoja ongelman korjaamiseksi.
Äsken alustin digibixin sisäisen muistin eikä sekään tuonut toivottua tulosta. Pitäisiköhän kokeilla ottaa virrat pois sekä modeemista että digiboxista? Jännä juttu kuitenkin että kaikki muut palvelut boxissa skulaa hyvin 🤔
Siis alunperin Netflix toimi ihan jees ja vähän ennen pääsiäispyhiä se siis lakkkas skulaamasta
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Lisäätkö @Jamppa-77 profiiliisi asiakasnumeron sille varattuun kenttään ja modeemin MAC sekä S/N koodit yksityisiin muistiinpanoihin? Voisin vilkaista että näenkö täältä käsin mitään kummempaa tuolle 😕 Modeemin resetoinnin ja digiboksin sisäisen muistin alustuksen sekä tehdasasetusten palautuksen jälkeen yleensä noi Netflix ongelmat on kyllä toennut yleensä, tarvii melkein vilkaista josko siellä olisi sitten jotain muuta mikä selittäisi
Laitoin puuttuvat tiedot esille. Didiboksi on tosiaan laitettu pariin otteeseen tehdasasetuksille ja sisäinen muisti myös alustettu. Modeemiin en oo uskaltanu koskee ettei nettiyhteys menisi samalla...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Modeemiin en oo uskaltanu koskee ettei nettiyhteys menisi samalla...

Modeemi kannattaa resetoida. Nettiyhteys on resetoinnin yhteydessä pois käytöstä korkeintaan muutaman minuutin ja palautuu sitten automaattisesti. Langattomaan verkkoon aiemmin yhdistetyt laitteet toimivat suoraan kun modeemi on saanut kasattua itsensä resetin jäljiltä. Tämä siis silloin, jos käytät oletuksena modeemin takaa löytyvää salasanaa. Jos olet asettanut langattomalle verkolle oman salasanan, eivät laitteet palaudu verkkoon, koska salasana on eri. Tällöin joudut joko käyttämään oletussalasanaa tai asettamaan vanhan salasanan takaisin modeemin paikallishallinnan kautta.
Ei kyllä auttanut modeemin resetointikaan...
Elisalta oltiin muhun päin yhteydessä ja ilmeisesti vika on laajempikin kun heille on tullut monta vika aivan samasta asiasta. Kuulemma selvittelevät asiaa ja ilmoittavat kun asia on korjaantunut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kiitokset tiedoista 🙂 Kävin tarkistamassa ja tuolla tosiaan ollaan tutkimassa tilannetta nyt edempänä, eli jotain yleisempää häikkää tosiaan mahdollisesti voi olla 😕 Tuosta ei vielä sen tarkempia yksityiskohtia ollut muodostunut, eli noiden tietojen perusteella mitä nyt on niin ongelmaa ei ole kaikilla vaan vain osalla asiakkaista ja ilmentymisen syyt on vielä vähän hämyssä. Mutta tutkinnassa ja sen myötä korjauksessa tuo on 🙂
Täällä sama netflix ongelma. Mitä tehdään?
Mites muuten kun löysin Netflixin Ohjeet valikon kautta semmoisen kun Lataa Netflix niin voinko uudelleen ladata sen aiheuttamatta muuta harmia digiboksille?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mites muuten kun löysin Netflixin Ohjeet valikon kautta semmoisen kun Lataa Netflix niin voinko uudelleen ladata sen aiheuttamatta muuta harmia digiboksille?
Hei.

Kyllä voit ladata Netflixin uudelleen.

Latauksen jälkeen saatat joutua kirjautumaan Netflix-palveluun uudelleen asennuksen lopuksi.

Nyt soi Mystical Mind - Faded Away (Original Mix).

Hyvää yön jatkoa!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moro @Karel ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 @Jamppa-77 ping eli tiedoksi myös :)

Tuolla on tuo ongelma edempänä selvityksessä, eli tällä hetkellä oikeastaan ainoa melkein mitä voi tehdä on odotella jos boksin virrattomana piti, sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus ei toimi. Mitä tuolta käsitin niin siellä on jotain ongelmaa joka koskee osaa asiakkaista ja tätä jumpataan nyt Netflixin kanssa yhteistyössä. Olemme pahoillamme häiriöstä ja koitamme olla mahdollisimman tehokkaita!
Moro,

Jokohan alkaisi löytymään ratkaisuja tuohon Netflix ongelmaan? On se kyllä vähän tylsää kun digiboksissa ei Netflix pelitä niin kuin pitäisi ja sitä myöten ei saa rahalle vastinetta. Kaikki mahdolliset temput sille on tehty mutta mikään ei auta. "Hivenen" turhauttavaa...
Käyttäjätaso 2
Ikävä kyllä ei ole tuo kyseinen ongelma vielä ratkennut. Asia on vielä selvityksessä. Sellaisen vielä varmistan, että oletko kokeillut toista HDMI-kaapelia digiboksin ja TV:n välillä?
Itsellä kanssa sama ongelma alkoi tänään, eikä mikään ym. toimista auttanut asiaa.

Kuulostaa aika hurjalta jos täällä on jengillä ollut kolme viikkoa Netflix pimeänä eikä ratkaisua ole löydetty...

Ikävä kyllä ei ole tuo kyseinen ongelma vielä ratkennut. Asia on vielä selvityksessä. Sellaisen vielä varmistan, että oletko kokeillut toista HDMI-kaapelia digiboksin ja TV:n välillä?

Vaikea uskoa että HDMI kyykkäisi juuri siinä vaiheessa kun pistää sisällön pyöriin Netflixistä, kerta toisensa jälkeen jos kaikki muut ohjelmat näkyvät ongelmitta. Mutta voihan sitä kokeilla.
Mikähän lienee tilanne? Eipä ole näkynyt mitään korjauspäivitystä Netflixille. Sama vika jyllännyt siinä jo ties kuinka kauan. Alkaa tuntuu turhauttavalta maksaa täyttä hintaa palvelusta joka ei toimi kunnolla. Kaikki mahdolliset temput kokeiltu ja ei mitään efektiä. Tekis mieli laittaa koko boksi vaihtoon!! Oisko jollain jotain dataa missä mennään?
Terve. Kannoin kotiin juuri elisan viihde-paketin ja asensin sen bränikän N7800 digiboxin. Muuten toimii hienosti, mutta Netflix näyttää katkovaa punaista ruutua. Resetoin modeemini, alustin digiboxin sisäisen muistin. Tilanne säilyi ihan samana: Appi aukeaa, näyttää toimivan ihan niinkuin pitää, kaikki katsotut ohjelmat siellä odottamassa seuraavalla jaksolla. Mutta kun laittaa play, ruutu menee punaiseksi ja ajoittain vilkahtaa jotain pientä siitä ohjelmasta mitä ollaan yrittämässä katso. Olen kokeillut yllämainittujen keinojen lisäksi myös digiboxin eri resoluutioita ja virkistystaajuuksia. Tilanteessa ei ole tapahtunu minkäänlaisia muutoksia.
Käyttäjätaso 2
Terve. Kannoin kotiin juuri elisan viihde-paketin ja asensin sen bränikän N7800 digiboxin. Muuten toimii hienosti, mutta Netflix näyttää katkovaa punaista ruutua. Resetoin modeemini, alustin digiboxin sisäisen muistin. Tilanne säilyi ihan samana: Appi aukeaa, näyttää toimivan ihan niinkuin pitää, kaikki katsotut ohjelmat siellä odottamassa seuraavalla jaksolla. Mutta kun laittaa play, ruutu menee punaiseksi ja ajoittain vilkahtaa jotain pientä siitä ohjelmasta mitä ollaan yrittämässä katso. Olen kokeillut yllämainittujen keinojen lisäksi myös digiboxin eri resoluutioita ja virkistystaajuuksia. Tilanteessa ei ole tapahtunu minkäänlaisia muutoksia.

Moikka @Gimulnautti ja tervetuloa Omayhteisöön! Mikäli nuo resetit ja alustukset olet saanut tehtyä jo, voisitko ihan laittaa meille vaikka yksityisviestillä elisa.fi/omayhteisotiimi sarjanumeroa tuosta digiboksista niin kurkataan tilannetta hieman tarkemmin. Voit esimerkiksi myös lisätä profiiliisi asiakasnumeron jo valmiiksi.

Osallistu keskusteluun