Vastattu

Netflix ei toimi


Mikähän ton netflix donitsi sovelluksen on tappanut? Viikkoon ei ole päässyt sisään netflixiin. 7700 boxi bootattu seitsämän toista kertaa. Pidetty virtanappi pohjassa niin kauan, että boxi lähtee asentamaan päivitystä. Netflixin kun käynnistää, niin ensin tarkistaa sovellusta ja sitten sinisellä ruudulla juoksee pisteitä maailman tappiin kunnes boxi menee jumiin. Muutenkin toi koko sovellus menee jumiin jos tätä "viihdelaatikkoa" ei irroittele sähköistä vähän väliä....

Edit // Kirosana
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sonja_ 28 marraskuu 2017, 13:17

Meillä käytössä langaton yhteys. Mutta yllättäen tänään jälleen kerran tehdyn tehdasasetuspalautuksen jälkeen netflix on toiminut ilman ongelmaa! 🙂
Palaan asiaan mikäli ongelmat alkavat uudelleen!

Katso alkuperäinen viesti

21 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Koititko alustaa sisäisen muistin ja myös poistamaan Netflix tunnarit? Löytyy kohdasta Asetukset ja olikohan Lisäasetukset minne pääset lapsilukon pin-koodilla sisään.
Koitin juuri. Palauta tehdasasetukset, Alusta muisti ja poista netflix käyttäjätiedot. Ei apua. Virtajohto irti ja uudestaan ei apua.
Meillä ollut myös ainakin sen viikon verran ongelmaa netflixin kanssa, boxina sama 7700. Sovellus kyllä avautuu, antaa selailla kaikessa rauhassa ohjelmatarjontaa.. mutta kun alat katsoa jotakin, niin ohjelma näkyy muutaman minuutin ja heittää sen jälkeen pihalle koko sovelluksesta. Sovellus käynnistyy uudelleen tarkastuksen jälkeen, mutta sama toistuu. Yle Areena ja ohjelmakirjastot toimii normaalisti, mutta netflix ei. On sammuteltu ja palauteltu asetuksia jne jne.. mutta ei tunnu mistään olevan apua.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Moro Samppa1978 ja tervetuloa Palstall! 🙂 Ikävä kuulla ongelmista Viihteen kanssa 😕 Tuossa hyvin olet kerinnyt jo testaamaan noita perustoimenpiteitä vianrajaamiseksi, sen verran vielä varmistaisin että oliko boksi verkkojohdolla vai langattomasti? Mikäli WLAN niin testaa vielä verkkojohdolla, johdon kytkemisen jälkeen tee tehdasasetusten palautus vielä kertaalleen. Ilmoittele sitten miten kävi 🙂

Sonja_:lle kanssa tervetuloa Palstalle ja sama kysymys tuosta verkkojohdolla yhdistämisestä 🙂 Lisääthän vielä asiakasnumerosi profiiliisi mikäli ongelma toistuu verkkojohdolla niin päästään sinuakin auttelemaan paremmin 🙂
Meillä käytössä langaton yhteys. Mutta yllättäen tänään jälleen kerran tehdyn tehdasasetuspalautuksen jälkeen netflix on toiminut ilman ongelmaa! 🙂
Palaan asiaan mikäli ongelmat alkavat uudelleen!
Hei Patomiäs. En nyt rupea vetämään 20metrin verkkopiuhaa kun boxi kuitenkin pelannut wlanilla jo kaksi vuotta. HBO kuitenkin toimii normaalisti. Sen huomasin tuolta lisäasetuksista, että jos koittaa alustaa sisäinen muisti, niin se ilmoittaa aina ole "hyvä ja odota, kovalevyä tarkistetaan virheiden varalta" ilmeisesti muisti rikki tai korruptoitunut... Mistä saan uuden boxin?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Samppa1978 kirjoitti:

Hei Patomiäs. En nyt rupea vetämään 20metrin verkkopiuhaa kun boxi kuitenkin pelannut wlanilla jo kaksi vuotta. HBO kuitenkin toimii normaalisti. Sen huomasin tuolta lisäasetuksista, että jos koittaa alustaa sisäinen muisti, niin se ilmoittaa aina ole "hyvä ja odota, kovalevyä tarkistetaan virheiden varalta" ilmeisesti muisti rikki tai korruptoitunut... Mistä saan uuden boxin?


HBO ja Netflix tulee vähän erilaisella signaalilla, eli voi olla että ongelmia ilmenee vain toisen toistossa. Tuo verkkojohdolla testaaminen on aina se helpoin ja selkein mahdollisuus rajata ongelmaa, eli tuolla saa helpolla tsekattua johtuuko ongelma langattomuudesta vai jostain muusta. Tämän vuoksi siis sitä ehdotin 🙂

Sisäisen muistin alustus tarkistaa tuon sisäisen muistin kunnon samalla, eli tuo ilmoitus on ihan normaali. Kun teit tuon toimenpiteen niin huomasitko mitä(än) eroa toimivuudessa?
Hei, En huomannut mitään eroa toiminnassa. Edelleenkään ei toimi. Tarkistaa aina sovelluksen ja sitten pisteet juoksee ruudussa...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Pistin sulle nyt uuden modeemin ensimmäisenä testiin, tuo Netflixin kirjautuminen kuitenkin vaikuttaisi tavalla tai toisella jäävän boksin saamaan internetyhteyteen ja sen liikennöintiin jumiin. Vaihda samalla uudet johdot käyttöön mitä paketissa tulee ja palauta uuden modeemin myötä kertaalleen vielä tehdasasetukset boksille. Kuittaa tänne jos tuosta ei ole apua vaan ongelma säilyy ennallaan niin katsotaan jatkotoimenpiteet sitten 🙂
Hei,

minulla on netgem 7800 boksi. Tein siihen aamulla tehdasasetusten palautuksen, koska JÄLLEEN olivat kanavat vaihdelleet paikkaa, mistä viasta onkin toisaalla paljon keskustelua (https://palsta.elisa.fi/digiboksit-ja-kaeyttoe-14/viihteen-kanavapaikat-504763).

No, tämän jälkeen boksin netflix sovellus ei enää toiminut, ei valikosta eikä kanavalta 498. Virheilmoitukseksi tulee että, "laite ei provisioitu netflixille". Kuitenkin olen käyttänyt netflixiä jo aiemmin boksillani, viimeksi eilen. Olen palauttanut jälleen tehdasasetukset, alustanut sisäisen muistin, tyhjentänyt netflix käyttäjätiedot, ottanut virrat pois seinästä. Ei mikään auttanut, vaan sama virheilmoitus edelleen. Mitäs sitten??????????

edit: niin ja netti on johdon kautt boksissa kiinni, ei wlanissa.
edit2. päätin koittaa palauttaa vielä kolmannen kerran tehdasasetukset ja nyt toimii... Harvinaisen ärsyttävää mutta ratkasu löytyi
Patomiäs kirjoitti:

Pistin sulle nyt uuden modeemin ensimmäisenä testiin, tuo Netflixin kirjautuminen kuitenkin vaikuttaisi tavalla tai toisella jäävän boksin saamaan internetyhteyteen ja sen liikennöintiin jumiin. Vaihda samalla uudet johdot käyttöön mitä paketissa tulee ja palauta uuden modeemin myötä kertaalleen vielä tehdasasetukset boksille. Kuittaa tänne jos tuosta ei ole apua vaan ongelma säilyy ennallaan niin katsotaan jatkotoimenpiteet sitten :)


No eipä ollut apua uudesta modeemista. Tätä jo tosin odottelinkin, koska ei se toiminut kännykän hotspotillakaan.
Ei toimi vieläkään tämä donitsi netflix/ viihdepurkki! Miten tämmöistä donitsia kehdataan myydä ihmisille?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Pistin vaihtaen tuon digiboksin, katsotaan mitä uusi sanoo.
Uudella 7800 boxilla netflix rupesi toimimaan. Muutenkin nopeampi käyttää kuin vanha tahma 7700 boxi.
Samaa ongelmaa täällä. Purkkina N7700
Netflix lopetti toiminnan. Ennen toimi, tosin kertaalleen aina alkuun pätkäissyt leffan ja uudelleen aloituksen jälkeen yleensä toiminut loppuun saakka.

Nyt kun neflix ohjelman käynnistää, pyörivät 6 pistettä ruudussa sinisellä pohjalla. Joskus alareunassa ehtii välähtää teksti tarkistetaan ohjelmaa/aplikaatiota tms.

Kaikki muu toimii. Wlanilla on yhdistetty nettiin, kaapelia en kokeile. Ongelman laajuudesta päätelleen ei ole yhteystyypistä kiinni.

Päivitelty uusimpaan versioon, tehdasasetukset palautettu useampaan kertaan, neflix käyttäjätiedot tyhjennetty, sisäinen muisti alustettu (alareunassa välähtää teksti odota hetki, tarkistetaan kiintolevy virheiden varalta tms). Mitään ei tuon jälkeen tapahdu.

Mitäs kautta uuden boxin saa kokeiluun?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
svani kirjoitti:

Samaa ongelmaa täällä. Purkkina N7700
Netflix lopetti toiminnan. Ennen toimi, tosin kertaalleen aina alkuun pätkäissyt leffan ja uudelleen aloituksen jälkeen yleensä toiminut loppuun saakka.

Nyt kun neflix ohjelman käynnistää, pyörivät 6 pistettä ruudussa sinisellä pohjalla. Joskus alareunassa ehtii välähtää teksti tarkistetaan ohjelmaa/aplikaatiota tms.

Kaikki muu toimii. Wlanilla on yhdistetty nettiin, kaapelia en kokeile. Ongelman laajuudesta päätelleen ei ole yhteystyypistä kiinni.

Päivitelty uusimpaan versioon, tehdasasetukset palautettu useampaan kertaan, neflix käyttäjätiedot tyhjennetty, sisäinen muisti alustettu (alareunassa välähtää teksti odota hetki, tarkistetaan kiintolevy virheiden varalta tms). Mitään ei tuon jälkeen tapahdu.

Mitäs kautta uuden boxin saa kokeiluun?


Verkkojohdolla testaaminen olis hyvä tehdä WLAN ongelmien poisrajaamiseksi, johdon kytkennän jälkeen hyvä tehdä vielä kertaalleen boksin nollailut
Tilasin Netflix 1 kuukauden koeajalla. Tarkoitus käyttää Telkkarissa Elisa Viihde N7700 boksin kautta. Kerran on saatu leffa toimimaan, muuten ilmoittaa että ei yhteyttä , yritä uudestaan myöhemmin tai sitten heittää kokonaan ulos palvelusta. En halua mitään vippaskonsteja kokeilla, palvelu pitää toimia, kaikki muu toimii.
Tämä ongelma näköjään ollut jo vuosi, eikä vieläkään korjattu. No onneksi voi lopettaa koko Netflix palvelun, ilmankin pärjää . hyvin.
Minä kyllä haluaisin että korjaisitte vian. N7700 ja jumi/kaatumisongelma on taas täällä.
Noin 20 minuuttia pelittää, sitten kuva hyytyy mutta äänet jatkuvat jonkin aikaa, sitten purkki pimenee ja käynnistää itsensä. Sen jälkeen toimii taas.
Mutta eilen illalla alkoi uusi ongelma. Ohjelmaa esitetään muutama minuutti ja sitten heittää ulos Netflixistä Elisa Viihteen ohjelmakirjaston valikkoon. Uusinta jatkaa pysäytyskohdasta mutta toistaa sitten ongelmaa niin kauan kuin olen jaksanut sinnitellä.

Langaton yhteys jolla muut käyttämäni palikat toimivat. Olen huomenna saikulla joten sopii tulla mittaamaan jos muka ette saa tätä itse toistettua.

Kuten yllä sanottiin, palvelun pitää toimia. Tästä maksan teille ja Netflixille.
Hei!

Itsellä ollut tuo digiboxi (ilmeisesti mallia 7700) käytössä jo parin vuoden ajan. Viimeisen vuoden aikana ongelmat ovat kuitenkin lisääntyneet. Kanavalista hidastelee ja boxi jäätyilee silloin tällöin, ongelmista päästy kuitenkin eroon yleensä tehdasasetusten palautuksella ym kepulikonsteilla. Suurimmaksi ongelmaksi on kuitenkin osoittautunut netflixin käyttö.

Netflix toimii ongelmitta ehkä noin yhden kerran kymmenestä. Boxia saa olla jatkuvasti buuttailemassa, jotta koko aplikaatiota saa edes käyntiin... Usein ohjelmaa/elokuvaa ladatessa lataus jämähtää 99 prosentin kohdalle kaataen aplikaation tyystin eikä sittemmin onnistu lataamaan alkuunkaan ilman boxin buuttaamista. Viimeaikoina joidenkin tiettyjen elokuvien käynnistys aiheuttaa koko aplikaation kaatumisen suoraan ja ruutuun ilmestyy mainos "aloita ilmainen kuukauden kokeilujakso nyt!". Kun painaa ok niin aplikaatio siirtyy takaisin "kirjaudu sisään" -osioon, josta käynnistyy uudelleen takkuilematta, mutta tämän jälkeen minkä tahansa ohjelman valinta aiheuttaa jälleen saman kaatumisen ja siirtymisen mainokseen.

Boxi on kaapelilla yhdistetty ja kaikki konstit kokeiltu ongelmien välttämiseksi, mutta tuo netflix ei vain tunnu korjaantuvan millään! Juuri tappelin teidän tarjoaman reitittimen kanssa yli vuoden, koska menetti internetyhteyden jatkuvasti (serverin pyörityksessä äärimmäisen vakava ongelma). Sain ongelman lopulta korjattua, sillä naapurini (töissä elisan liikkeessä), ymmärsi yskän ja fiksumpana osasi tarjota uutta reititintä (vihdoinkin), jolloin tästä ongelmasta päästiin eroon. Aijempana Soneraviihteen asiakkaana voin vain ihmetellä miten ihmeessä teidän vekottimilla voi olla näin paljon ongelmia ja silti pärjätä kilpailussa. Ikäväkseni jouduin tuosta aijemmasta sopimuksesta erkanemaan johtuen muutosta uuteen osoitteeseen, jossa elisan kanssa taloyhtiödiili. Kilpailijanne viihteen kanssa ei KERTAAKAAN ollut minkäänlaisia ongelmia.

Ja vielä tarkeentaakseni, koska tätä varmasti kysytte muuten kun ette valmiiksi usko, Netflix toimii netillänne kaikissa muissa laitteissa ongelmitta. Haluaisin myös tietää onko mahdollista pyörittää toisen palveluntarjoajan viihdettä teidän tarjoamalla nettiyhteydellä?

Nimim. Kyllästynyt sekundaan
Itsellänikin lakkasi Netflix toimimasta noin viikko sitten.
Tulee ilmoitus: Netflix-virhe. Ongelman tarkistus on menossa.
Kun menen tarkista verkko kohtaan lisätiedoista niin ilmoittaa: laitteesi ei ehkä ole internetyhteydessä.
Ja muuten varmasti on ja muilla laitteilla samassa verkossa Netflix toimii.
Resetoinnit ja kaikki muut tehty.
Purkki Netgem 7700
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa ottaa yhteys vikapalveluun suoraa soittamalla laitteiden ääreltä kun toimenpiteet, kuten tehdasasetusten palautus ja muistin alustus ei auta.
Vikapalvelussa päästään ihan yksityiskohtaisesti katsomaan just sitä sun tilannetta. 🙂
Vikapalvelu toimii numerossa 010190240 ympäri vuorokauden.

Osallistu keskusteluun