Netflix playback toimii VAIN jos 5.1 ääni

  • 1 toukokuu 2016
  • 4 kommenttia
  • 744 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Kokeiltiin tossa Netflixiä ensimmäistä kertaa.

Toimi oikein hienosti, mutta ihmeteltiin, kun valittiin suomenkielinen ääniraita, niin jäikin jumiin. Punaiset pyörivät pallot ilmestyvät, ja lataus pysähtyy 25% kohdalla, joka kerta.

Tätä on nyt sitten testattu enemmän. Jos otetaan esimerkiksi vaikkapa Shrek (2001), niin suomenkielinen ääniraita itseasiassa toimii, kunhan valitsee 5.1 -version. Mikä tahansa ääniraita toimii kunhan se on 5.1 - heti kun valitsee tavallisen stereon, homma jumittaa.

Tämä on tietenkin pakko saada korjattua, mutta väliaikaisesti voimme kiertää ongelman valitsemalla 5.1 -vaihtoehdon. Huolestuttaa kuitenkin, että pian kohdalle osuu leffa jossa tuota 5.1 -audiota ei ole saatavilla, ja sitten ei auta edes itkut markkinoilla.

Laitteessa on 7.2.01-784. Tehdasasetusten palauttamista on kokeiltu.
Tilanne on sama, jos boksin ääniasetus on "PARAS MAHDOLLINEN" tai "DIGITAALINEN STEREO".
Sen enempää en ole eri vaihtoehtoja kokeillut.

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onpas kyllä hieman outo ongelma. Lisäisitkös ainakin sun asiakasnumeron profiilitietoihin, jotta päästään tarvittaessa kurkkaamaan. Onko teillä boksi ihan peruskytkennöillä telkkarissa kiinni vai onko käytössä kotiteatterisysteemit?
Terve!

Tähän hätään ei asiakasnumeroa löydy - kyse on vanhempien käytössä olevasta laitteesta.
Mulla sattuu olemaan muistissa joitakin laitteen diagnostiikkatietoja:

Laitteen nimi: Elisa Viihde [7D : DA : 04] *
MAC-osoite: 00:**
WLAN MAC-osoite: 48:a9:**
ESN: NTG-7700-0 00***
Paikallisen verkon IP: **
* Lisätty välilyönnit automaattisen hymiökoodin välttämiseksi. Valitettavasti hymiötä ei pysty estämään edes code-tagin avulla.

Laite on käytössä osoitteessa ****.

EDIT 2.5.2016: Editoitu tietoja piiloon. 🙂 - Noora
Ai niin, ja audio tulee SCARTin kautta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Testailtiin täällä meidän testilaitteilla ja ei saatu ongelmaa toistettua, tosin meillä käytössä HDMI-johto eikä Scartia millä testata. Voisitkos siis testata vielä HDMI:llä niin nähdään ettei vaan Scartiin se ongelma juurikin jää? Piilotin tuosta viestistäsi hieman noita tietoja kun tänne julkisesti ne laitoit, esim. katuosoitetta ei ainakaan kannata laittaa. 🙂 Asiakasnumero on hyvä jatkoa ajatellen jostain laskusta kaivaa ja laittaa sinne profiiliin sille varattuun kenttään niin se näkyy sitten vain moderaattoreille eikä julkisesti. 🙂

Osallistu keskusteluun