Netgem 7700 ja Netflix - "yhteys katkaistu" - boksi boottaa

  • 12 joulukuu 2016
  • 12 kommenttia
  • 856 katselukerrat

Hei,

Minulla on ollut jo pidemmän aikaa (siitä lähtien kun nuo Netgemit saivat tuon isomman GUI päivityksen) ongelmia tuon Netgem 7700 boksin kanssa.

Käytännössä päivittäin Netflixiä katsottaessa tulee ilmoitus "yhteys katkaistu", jonka jälkeen kuva jumahtaa ja äänet kuuluvat vielä hetken. Tämän jälkeen boksi menee täysin jumiin ja ainoastaan IVO bootti auttaa.

Tuo tapahtuu vain ja ainoastaan Netflixin kanssa.

Boksi on käytetty tehdasasetuksilla tuloksetta.
Nettiin laite on kytketty WLAN:lla (molempia 2.4 ja 5ghz accespointteja testattu - tuloksetta).

Näin jossain aiemmassa keskustelussa että joillain muillakin olisi vastaavia ongelmia. Onko tämä siis tiedossa oleva ongelma johon ei korjausta ole? RJ-45:sta en ala tuon takia kiskomaan 20m talon poikki, eli "kokeile / käytä LAN -piuhaa" on pois-suljettu ajatus (sekä rehellisesti sanoen LAN piuhan käyttö on 2000 luvun ratkaisu kotisovelluksissa, ei 2010 luvun ratkaisu).

WLAN toimii muiden laitteiden kanssa hyvin, eli ongelma ei ole WLAN AP:ssä. Myöskään WLAN kanavat (kumpikaan 2.4 tai 5ghz) ei ole päällekkäin, tai edes lähellä, naapureiden WLAN AP kanavia. Signaalitaso on 5ghz AP:tä käytettäessä n. 64%.

WLAN AP:na toimii Huawein E5186. Ja kuten mainittu, muut laitteet toimivat ongelmitta (Netgemikin toimi kunnes tuli tuo isompi GUI päivitys).

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Katso boksista Netflixin ESN-koodi (asetukset -> diagnostiikka -> ESN), ja laita vaikkapa tähän, niin voin avata tuosta vikailmoituksen. Minkälaista download-nopeutta laitteet näyttävät nyt tuon wlan-verkon yli (vaikka se 5GHz jos boksi on siihen yhdistetty)?
Täällä tasan sama vika, onpa reititinkin sama sillä poikkeuksella, että Huaweista on WLAN pois päältä. Huawein perässä langatonta jakaa Netjwork N300. Download-nopeus on koko ajan luokkaa 30-40 megaa (DNA).

Myös täällä LAN on pois suljettu ajatus. Signaalitaso on 100% ja boksi toimii muuten moitteettomasti, ei ole koskaan pätkinyt.

ESN NTG-7700-000000000000000000000000230205034

ps. Boksi köynnistää itsensä kun aikansa odottaa...
ESN NTG-7700-0...00230114511

Latausnopeus vaihtelee kellonajasta riippuen 20-100mb välillä.
Kunniamerkki +3
Timbba80, tein sun osalta vikailmoituksen tuosta. Manuaali, sulta tarviin tiedon, että kummalla digiboxilla sä olet palvelua käyttänyt. Laitatko yksityisviestillä niitä laitteen tietoja, kiitos!
Käytännössä päivittäin Netflixiä katsottaessa tulee ilmoitus "yhteys katkaistu", jonka jälkeen kuva jumahtaa ja äänet kuuluvat vielä hetken. Tämän jälkeen boksi menee täysin jumiin ja ainoastaan IVO bootti auttaa.

Tuo tapahtuu vain ja ainoastaan Netflixin kanssa.

Boksi on käytetty tehdasasetuksilla tuloksetta.

Minulla myös aivan samanlainen ongelma on jatkunut jo pitkään. Kun Netflix on jymähtänyt kohta tuon "yhteys katkaistu" ilmoituksen jälkeen, olen ottanut boxista virtajohdon pois, tuulettanut siis sitä vähän aikaa. Ja laittanut Netflixin jälleen päälle.
usein Netflix jymähtää myös silloin jos se on paussilla vähän pitemmän aikaa (joskus riittää että vain käy paussilla pikaseen). Sen jälkeen kun alkaa uudelleen käyttää, niin menee ehkä minuutti, niin tulee ilmoitus "yhteys katkaistu".
Kirjoittelin siitä tänne silloin, ja syyksi sanottiin wlan yhteys - kun ei muuta keksitä, niin tuo wlan tuntuu olevan joka asiassa se syy.
Nyt minulla on ollut kuukausia jo boxi langallisena ja silti tuo häiriö on jatkunut.
En ole siksi juuri Netflixiä enää jaksanut boxin kautta katsoakaan.
Kunniamerkki +3
Laita RiepuParka sun laitteen tietoja tulemaan yksärillä, jos haluat asiaa lisää selvitellä. 🙂
Käyttäjätaso 1
hei täällä kans samanlainen ongelma ollu pidemmän ajan jo!
kaapelimodeemi EPC3928AD ja 100/10.
wlanilla on yhteys.
pätkäsee heti noin 5min sisään kun käyttää netflixiä muuten ei pätkäse.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
miklu45 voisitko laittaa tarkemmat tiedot yksityisviestillä niin selvitetään lisää 🙂 http://elisa.fi/palstatiimi
Kai teillä on jo ratkaisu ongelmaan? 8 kuukautta myöhemmin ja itselläni on sama ongelma...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Miekka, olethan tehnyt laitteille tehdasasetusten palautukset? Jos siitä huolimatta vika vaivaa, voidaan kurkata tarkemmin tilannetta yv -puolella http://elisa.fi/palstatiimi .
Moi

Pystyttekö tutkimaan myös mun digiboksin tilannetta? Laite antaa suht tiheästi: Yhteys katkaistu ja yhdistty lähiverkkoon -ilmoituksia. Kuva tietty pätkii siinä samalla.

Digiboksi on uudempaa mallia ja päivitys siihen on tullut. Nuo pätkimiset ovat olleet n. kuukauden ajan. Välillä laite jumiutuu. Digiboksiin palautin tehdasasetukset äsken, se ei näyttänyt auttavat.

Internet yhteys on 100/10 ja toteutuu lähes noin nopeana.

Asiakasnumero löytyy profiilin takaa. Tarvitsetteko laitteista tietoja?

Reititin: EPC3928
Current Software Revision: e3928A-E15-5-E122-c5110r55113-160318c
Firmware Name: e3928A-E15-5-E122-c5110r55113-160318c.bin
Firmware Build Time: Mar 18 09:53:37 2016

Reitittimen ja digiboksin välissä rj45-kaapeli.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei näy erikoisempaa täältä katsottuna, voisitko tehdä täyden resettihomman noille laitteille? Eli tämän mukaan (järjestyksessä):

1. Tarkista että digiboksi on suoraan verkkojohdolla (RJ45) kiinni modeemissa, modeemin porttia 4 tulee välttää, portit 1-3 ok. Langatonta yhteyttä voi toki käyttää jos verkkojohdon vetäminen ei ole mahdollista.

2. Sammuta digiboksi ja modeemi. Kytke modeemiin virrat, ja resetoi se painamalla "reset"-nappia 20 sekuntia. Katso että laite väläyttää valoja resetin merkiksi.

3. Kun nettiyhteys taas toimii, ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua. Tämä pakottaa digiboksin hakemaan päivityksiä.

4. Kun kuva palautuu normaaliksi, paina digiboksin virtanappia nopeasti viisi kertaa peräkkäin palauttaaksesi sille tehdasasetukset (jos sinulla on valkoinen Pace-digiboksi, palauta sille tehdasasetukset valikon kautta).

5. Kokeile toimiiko nyt kunnolla.

Tarkista mielellään myös RJ45:n kunto, ja kokeile toista porttia modeemissa. Jos näistä ei ole apua, lienee digiboksi rikki.

Osallistu keskusteluun