Vastattu

Netgem N7700 Netflix ongelma.

  • 18 toukokuu 2016
  • 5 kommenttia
  • 471 katselukerrat

  • Kiinnostunut
  • 3 kommenttia
Tämmöinen ongelma ilmaantunut netflixin käytössä.

Rupean katsomaan kyseisen boksin kautta neflixiä niin silloin tällöin ilmoittaa yhteys katkaistu ja noin 15 sekunnin päästä koko boksi jämähtää ja ei vastaa mihinkään komentoihin paitsi virtanäppäimeen kun pitää pitkään painettuna.

Laite myös tuntuu normaalia kuumemmalta päältä kun tämä tapahtuu.

Kysymys kuuluukin onko tämä nyt softavika uuden päivityksen myötä vai onko itse laitteessa jotain vikaa?

Itse en tiedä oliko ongelma jo ennen kun aikasemmin tullut katsottua netflixä muuta kautta.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 30 toukokuu 2016, 16:25

Yleensä jotain muuta ongelmaa taustalla kuin itse boksi. Liikkeeseen ei kannata viedä, neuvovat silloin soittamaan vikapalveluun. Ensiksi kannattaa tarkistaa netin toimivuus, eli paljonko nopeutta tulee wlanin yli. Sen jälkeen olisi hyvä vertailla ilmeneekö sama ongelma jos boksin yhdistää suoraan verkkopiuhalla nettiin. Kannattaa myös palauttaa boksille tehdasasetukset, sekä tehdä flashboot (virtapiuha irti -> taikaisin kiinni ja samalla virtanappi pohjaan kolmeksi sekunniksi),

Moyan ongelma voi viitata myös ihan yleiseen wifi-ongelmaan, mutta sen saa tosiaan helposti rajattua pois kokeilemalla yhteyttä verkkopiuhalla. Jos se ei ole mahdollista, tarkista wlan-signaalin voimakkuus digiboksin asetuksista. Jos asut kerrostalossa jossa on muita naapureita käyttämässä wlania, kannattaa langattoman verkon kanava lukita sellaiselle jossa on mahd. vähän liikennettä, tämä onnistuu modeemin asetuksista. Naapureiden kanavat voi tarkistaa esim. Android-puhelimen Wifi analyzer-sovelluksella tai PC:llä Acrylic Wifi-ohjelmalla (https://www.acrylicwifi.com/en/wlan-software/wlan-scanner-acrylic-wifi-free).
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Onko ongelma ilmennyt juuri uuden ohjelmistopäivityksen jälkeen? Käytätkö digiboksia wlan -yhteydessä modeemin kanssa? Silloin kun Netgem on yhdistetty wlanin kautta, on ihan normaalia että se kuumuu enemmän kuin normaalisti. Laitteen ei kuitenkaan missään tapauksessa pitäisi olla mikään lettupannukuuma tai että jättäisi jälkiä kalusteisiin.

Voisitko ensin resetoida modeemisi (reset nappula pohjassa 10sek vaikkapa hammastikulla kiinni pitäen) ja sen jälkeen palauttaa tehdasasetukset digiboksille? Jos vain mahdollista, kytke kehiin vielä verkkojohto modeemin ja boksin välille. Toistuuko sama vielä tämän jälkeen?
Käyttäjätaso 1
Sain eilen uuden N7700 ja se haisi jo paketissa ottaessa palaneelle ja se käy kyllä aika kuumana että kun laittaa käden nii eka kosketus jopa polttaa vähän mutta sen jälkee voi pitää kättä päällä mutta tuntuu kuumalle.
Laitetta käytetään wlanilla.
mulla on ollut tämä sama vika jo siitä asti kun netflix tuli, jatkunut kokoajan nykypäivään asti.
tulee vaan lukemaan yhteys katkaistu ja boksi boottaa ja sen jälkeen voit katsoa vaikka 48h putkeen eikä tule uudestaan, aina vain kun käyttää ensimmäistä kertaa käynnistyksen jälkeen netflixiä
Nyt ilmestynyt pari uutta ongelmaa kyseisen boksin kanssa.

1. Netflixissä kun rupeaa katsomaan jotain niin lataus jämähtää 99% eikä auta mikään muu kuin töpselin irroitus seinästä.
Tämä nyt ilmestynyt pari kertaa, välillä taaseen toimii ihan ok.

2. Wlan ei aina yhdistä kun käynnistää boksin, vaan joutuu käydä asetuksista manuaalisesti yhdistämään.

Voiko tuon boksin käydä viemässä mihin tahansa elisa liikkeeseen?
Koska minun mielestäni tuo ei nyt kyllä ihan täysin toimiva ole.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Yleensä jotain muuta ongelmaa taustalla kuin itse boksi. Liikkeeseen ei kannata viedä, neuvovat silloin soittamaan vikapalveluun. Ensiksi kannattaa tarkistaa netin toimivuus, eli paljonko nopeutta tulee wlanin yli. Sen jälkeen olisi hyvä vertailla ilmeneekö sama ongelma jos boksin yhdistää suoraan verkkopiuhalla nettiin. Kannattaa myös palauttaa boksille tehdasasetukset, sekä tehdä flashboot (virtapiuha irti -> taikaisin kiinni ja samalla virtanappi pohjaan kolmeksi sekunniksi),

Moyan ongelma voi viitata myös ihan yleiseen wifi-ongelmaan, mutta sen saa tosiaan helposti rajattua pois kokeilemalla yhteyttä verkkopiuhalla. Jos se ei ole mahdollista, tarkista wlan-signaalin voimakkuus digiboksin asetuksista. Jos asut kerrostalossa jossa on muita naapureita käyttämässä wlania, kannattaa langattoman verkon kanava lukita sellaiselle jossa on mahd. vähän liikennettä, tämä onnistuu modeemin asetuksista. Naapureiden kanavat voi tarkistaa esim. Android-puhelimen Wifi analyzer-sovelluksella tai PC:llä Acrylic Wifi-ohjelmalla (https://www.acrylicwifi.com/en/wlan-software/wlan-scanner-acrylic-wifi-free).

Osallistu keskusteluun