Vastattu

Netti ei toimi päivityksen jälkeen

  • 25 toukokuu 2019
  • 15 kommenttia
  • 776 katselukerrat

Viime to/pe öisen päivityksen jälkeen ei netti toimi tai jos toimii niin todella hitaasti. Modeemi resetoitu pariin kertaan ilman apua, modeemina zykelin kotiboksi VMG3925-B10B. Nopeimmillaan antaa 10mb yleensä alle yhden mb vaikka nopeuden pitäisi olla 100mb ja onkin ollut ennen päivitystä🤬

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 31 toukokuu 2019, 13:49

HG tilattu vaihdokiksi 🙂 Hyvä että tokeni taas, josko tuolla olisi tekohengitys toimivuudelle siksi aikaa kunnes uusi saapuu noudettavaksi 🙂 Alkaa olemaan vaadittujen resetointien määrät sellaisia että laitteesta voi olla käyttösavut tulossa pian pois
Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuo uusin Zyxelin päivitys on aiheuttanut ongelmia muillakin. Tuossa oli juuri toisella käyttäjällä ongelmana se, että koko modeemi kuoli päivityksen myötä.
https://yhteiso.elisa.fi/laajakaista-70/zyxel-vmg3925-b10b-ei-toimi-paeivityksen-jaelkeen-514054

Suosittelen samoja toimenpiteitä kuin tuossa toisessa aiheessa. Eli asiakasnumeroa omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä ja sen jälkeen yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. Myös modeemin sarjanumero kannattaa tallentaa omaan profiiliin yksityisiin muistiinpanoihin. Jos modeemilla on vielä takuu voimassa, kannattaa pyytää tuota uudempaa Huawein modeemia tilalle.

Toinen vaihtoehto on se, että hylkäät kokonaan Elisan toimittamat modeemit ja hankit oman modeemin. Telewell TW-EAV510AC-B olisi se laite, jonka itse hankkisin Elisan VDSL -yhteydelle.
Tuo uusin Zyxelin päivitys on aiheuttanut ongelmia muillakin. Tuossa oli juuri toisella käyttäjällä ongelmana se, että koko modeemi kuoli päivityksen myötä.
https://yhteiso.elisa.fi/laajakaista-70/zyxel-vmg3925-b10b-ei-toimi-paeivityksen-jaelkeen-514054

Suosittelen samoja toimenpiteitä kuin tuossa toisessa aiheessa. Eli asiakasnumeroa omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä ja sen jälkeen yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. Myös modeemin sarjanumero kannattaa tallentaa omaan profiiliin yksityisiin muistiinpanoihin. Jos modeemilla on vielä takuu voimassa, kannattaa pyytää tuota uudempaa Huawein modeemia tilalle.

Toinen vaihtoehto on se, että hylkäät kokonaan Elisan toimittamat modeemit ja hankit oman modeemin. Telewell TW-EAV510AC-B olisi se laite, jonka itse hankkisin Elisan VDSL -yhteydelle.



Kiitos avusta, asiakasnro ja modeemin srjnumero lisätty profiiliin, jospa @OmaYhteisö-tiimi ottaa tästäkin kopin😄
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pistin Elisa9 firmistä rullaamaan nyt takaisin purkille, kannattaa resetoida kertaalleen modeemi vielä jos tuo ei suorilta päivityttyään auta 🙂
Pistin Elisa9 firmistä rullaamaan nyt takaisin purkille, kannattaa resetoida kertaalleen modeemi vielä jos tuo ei suorilta päivityttyään auta :)

No itseasiassa sain tuon su aikana toimimaan ja nyt ilmeisesti vanhalla päivityksellä ei taasen toimi vaikka modeemi resetoitu🤦🏼‍♂️
Mitäs nyt @OmaYhteisö-tiimi
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Totaah 🙈🙊 Ennen kuin nyt teen mitään enempää, niin varmistettakoon ihan sulta @HenriMatias että mitä haluat mun tekevän? 😃 Modeemi näkyy juttelevan päivityspalvelimelle, eli voin pistää tuonne Elisa11 firmistä takaisin jos tahdot? 🙂
Totaah 🙈🙊 Ennen kuin nyt teen mitään enempää, niin varmistettakoon ihan sulta @HenriMatias että mitä haluat mun tekevän? 😃 Modeemi näkyy juttelevan päivityspalvelimelle, eli voin pistää tuonne Elisa11 firmistä takaisin jos tahdot? :)
Laita vaan uusinta tulemaan👍🏻 Otan yhteyttä jos vielä tökkii
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tulossa 🙂
Jees nyt on kyllä taas nopeudet minimissään uusimman päivityksen tultua(ilmeisesti). Pitäisiköhän tuota modeemia jo kokonaan vaihtaa koska joka päivityksen jälkeen on resetti-jumppa käynnissä x10 ja toimivuus kestää ehkä vuorokauden. Mitäs mieltä @OmaYhteisö-tiimi 🤔

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@HenriMatias Sinuna kyllä vaatisin kokonaan toista modeemia tilalle, jos nykyisessä on vielä takuu voimassa.

Jos takuu on päättynyt, sijoita vaikka tuohon aiemmin linkkaamaani modeemiin ja taistelu loppuu siihen.
@HenriMatias Sinuna kyllä vaatisin kokonaan toista modeemia tilalle, jos nykyisessä on vielä takuu voimassa.

Jos takuu on päättynyt, sijoita vaikka tuohon aiemmin linkkaamaani modeemiin ja taistelu loppuu siihen.


Jees näin täytyy tehdä ja kiitoksia vielä avusta👍🏻
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@HenriMatias laitetakuu löytyy eli vaihdellaan vaan kun ei tästä näemmä meinaa tulla lasta eikä mitään muutakaan vaikka kuinka jumpataan 🙂 Haluatko uuden VMG:n vai vaihdetaanko merkkiä HG635 puolelle?
Terve,

Kokeillaan jos tuo HG635 toimisi varmemmin, sain taas nollaamalla modeemin toimimaan mutta taitaa tämä aika entinen olla.😮
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
HG tilattu vaihdokiksi 🙂 Hyvä että tokeni taas, josko tuolla olisi tekohengitys toimivuudelle siksi aikaa kunnes uusi saapuu noudettavaksi 🙂 Alkaa olemaan vaadittujen resetointien määrät sellaisia että laitteesta voi olla käyttösavut tulossa pian pois
HG tilattu vaihdokiksi 🙂 Hyvä että tokeni taas, josko tuolla olisi tekohengitys toimivuudelle siksi aikaa kunnes uusi saapuu noudettavaksi 🙂 Alkaa olemaan vaadittujen resetointien määrät sellaisia että laitteesta voi olla käyttösavut tulossa pian pois

No nyt on HG tulilla ja nopeus näyttää edelleen tältä🙄

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Sitten ongelma ei johdu modeemista. Mikäli sisäverkko ei ole ihmeellisesti hajonnut itsekseen
( harvemmin ne niin tekee ) Niin linjoissa lienee vuotoa. Kupariparivaihtoa vailla.

Tee vikailmoitus samointein.

010 190 240
auki 24h

Osallistu keskusteluun