Kysymys

Netti ei toimi / Pätkii

  • 11 elokuu 2013
  • 3 kommenttia
  • 2276 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Hei

Minulla on Elisa Viihde laajakaista ja Nettini ei toimi, jos toimii niin se pätkii koko ajan. Speedtestin mukaan nettini nopeus on 1.00-2.00 Mbps vaikka pitäisi olla 10.  Ja jostain syystä aina sunnuntaina netti ei toimi ollenkaan. Modeemi on A2100N. Luin jotain että pitää vaihtaa joku WLAN kanava. Tarviiko siihen Oma Elisa tunnukset vai pitääkö mennä sen boxin hallintaan.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
derppah kirjoitti:
Hei

Minulla on Elisa Viihde laajakaista ja Nettini ei toimi, jos toimii niin se pätkii koko ajan. Speedtestin mukaan nettini nopeus on 1.00-2.00 Mbps vaikka pitäisi olla 10.  Ja jostain syystä aina sunnuntaina netti ei toimi ollenkaan. Modeemi on A2100N. Luin jotain että pitää vaihtaa joku WLAN kanava. Tarviiko siihen Oma Elisa tunnukset vai pitääkö mennä sen boxin hallintaan.

Oma Elisan kautta pääsee hallitsemaan modeemisi WLAN-asetuksia.

Jos tuo mittaustulos on saatu WLAN-yhteydellä , niin kokeile kytkeä tietsikka kaapelilla modeemin LAN-porttiin ja mittaa nopeus.
Käyttäjätaso 3
Aika hitaalta vaikuttaa. Ja miksi yhteyden pitäsi olla vain 10 mb? Viihteen hd tasoinen lähetyskin vaatii käytännössä häiröttömään toimintaan sellaiset noin 12 mb yhteyttä...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Mikäli netin nopeus ei riitä Viihde-palveluiden sujuvaan käyttöön, voi sopimus yrittää purkaa. Elisan vikapalvelussa (vastataan Elisan häiriöilmoitukset) voi kertoa ongelmista, esimerkiksi riittämättömästä kaistasta HD-lähetyksiin, mukavat ihmiset tutkivat asian siellä. Asiaa kuitenkin käsitellään aina tapaus kohtaisesti eli en voi luvata että sopimus siellä purettaisiin. Ensisijaisesti yrittävät korjata vikaa ja jos tämä ei ole mahdollista, voi vaatia kuukausimaksun alennusta tai sopimuksen purkua.

Tilalle voi katsoa vaikka mobiiliverkon liittymä Netflix-palvelulla.

Osallistu keskusteluun