Vastattu

Netti katkeaa sekunniksi todella usein

  • 5 toukokuu 2018
  • 1 kommentti
  • 431 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Viime viikkoina netti on ruvennut katkeilemaan ihan 1-10sec ajaksi jopa pari kertaa minuutin sisällä, todella raivostuttavaa kun vaikka pelaa netissä ja heittää pihalle. Nettipiuhan kautta koneeseen menee. Joskus saattaa toimia jopa tunnin mutta ei sen pidempään.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 5 toukokuu 2018, 06:19

Hei lukezi ja tervetuloa Palstalle.

Olisi hyvä tietää, minkälainen nettiyhteys sinulla on käytössä (ADSL, VDSL, kaapeli, kuitu, mobiili). Myös modeemin merkki ja malli kiinnostavat.

Vian rajaus ja korjaaminen olisi hyvä aloittaa modeemin resetoimisesta. Eli paina esim. avatulla klemmarilla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti vähintään 10-20sek, kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa. Mikäli käytössä on kiinteä laajakaista, suosittelen vaihtamaan modeemin ja pistorasian välisen kaapelin uuteen. Myös koneen ja modeemin välinen kaapeli kannattaa vaihtaa tai ainakin kokeilla toista johtoa. Viallinen / vaurioitunut kaapeli voi aiheuttaa mainitsemaasi pätkimistä.

Kun yhteys katkeaa, tapahtuuko modeemin valoissa muutoksia? Jos ei, vika voi olla itse modeemissa. Mikäli nettiyhteyteen liittyvät valot sammuvat modeemissa, on vika joko piuhassa pistorasiaan tai itse yhteydessä.

Nopeiten saat apua ongelmaan tekemällä asiasta vikailmoituksen Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 (mpm/pvm). Vikailmoituksia ottavat vastaan 24h, sinun pitää vain kuunnella nauhoite loppuun, jonka jälkeen puhelu yhdistyy automaattisesti vikapuolelle. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että mikäli Elisa lähettää asentajan käynnille ja vika on muualla kuin itse yhteydessä, tulee sinulle lasku. Tästä syystä kannattaa tehdä tuota vianrajausta ennen kuin teet vikailmoituksen.

Mikäli asia ei ole ihan päivän päälle, kannattaa sinun lisäillä asiakasnumerosi profiiliisi täällä Palstalla. Tämä onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiäsi sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumeron löydät esim. laskusta. Asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille, joka voi asiakasnumeron avulla mittailla linjasi toimivuutta.
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei lukezi ja tervetuloa Palstalle.

Olisi hyvä tietää, minkälainen nettiyhteys sinulla on käytössä (ADSL, VDSL, kaapeli, kuitu, mobiili). Myös modeemin merkki ja malli kiinnostavat.

Vian rajaus ja korjaaminen olisi hyvä aloittaa modeemin resetoimisesta. Eli paina esim. avatulla klemmarilla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti vähintään 10-20sek, kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa. Mikäli käytössä on kiinteä laajakaista, suosittelen vaihtamaan modeemin ja pistorasian välisen kaapelin uuteen. Myös koneen ja modeemin välinen kaapeli kannattaa vaihtaa tai ainakin kokeilla toista johtoa. Viallinen / vaurioitunut kaapeli voi aiheuttaa mainitsemaasi pätkimistä.

Kun yhteys katkeaa, tapahtuuko modeemin valoissa muutoksia? Jos ei, vika voi olla itse modeemissa. Mikäli nettiyhteyteen liittyvät valot sammuvat modeemissa, on vika joko piuhassa pistorasiaan tai itse yhteydessä.

Nopeiten saat apua ongelmaan tekemällä asiasta vikailmoituksen Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 (mpm/pvm). Vikailmoituksia ottavat vastaan 24h, sinun pitää vain kuunnella nauhoite loppuun, jonka jälkeen puhelu yhdistyy automaattisesti vikapuolelle. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että mikäli Elisa lähettää asentajan käynnille ja vika on muualla kuin itse yhteydessä, tulee sinulle lasku. Tästä syystä kannattaa tehdä tuota vianrajausta ennen kuin teet vikailmoituksen.

Mikäli asia ei ole ihan päivän päälle, kannattaa sinun lisäillä asiakasnumerosi profiiliisi täällä Palstalla. Tämä onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiäsi sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumeron löydät esim. laskusta. Asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille, joka voi asiakasnumeron avulla mittailla linjasi toimivuutta.

Osallistu keskusteluun