Kysymys

Netti pätkinyt oikein urakalla yöllä ja mitä tulevan pitää jatkossa?

  • 27 heinäkuu 2010
  • 23 kommenttia
  • 1063 katselukerrat

Terve.

Eilen päivällä saatiin tämä elisa viihde paketti kotiin ja asentelin sen sitten yms siinä lähtikin sitten toimimaan ihan hyvin, mutta tuossa noin 12-1 maissa yöllä alkoikin netti pätkiä noin 5-10min sisään aina minuutin parin ajaksi ja kerran pari pidemmäksikin ajaksi.

Että tässä haluaisin kysellä, onko tässä mitään tehtävissä (Jotain päivitystä?) vai pitääkö alkaa nyt jo soittelemaan elisaan päin, että mikä mättää jos netti pätkii 10min välein jatkossakin (päivällä tai yöllä).

Sitä vain kyselen, että alkoi hieman mietyttämään että miten sen tuollain pätkii ja tosiaan eka päivä käytössäkin laitteet.

Ja vielä se, että maksiminopeuksiksi sain n: 10-30m speedtest.net avulla, mutta en sitten tiedä kuinka luotettava sivusto on lopulta.

Asun Tampereen lähettyvillä tiedoksi vielä.

Apuja kiitos ja kuittaan.

23 kommenttia

Pätkiminen on liittymän ominaisuus ja mitään ei ole asiakkaan tehtävissä.
Elisaakaan ei tämä ongelma kiinnosta suuremmin, koska ei ole kahdeksassa kuukaudessa korjausta ilmestynyt.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Elisaakaan ei tämä ongelma kiinnosta suuremmin, koska ei ole kahdeksassa kuukaudessa korjausta ilmestynyt.


Kiinnostaa kyllä ja kapasiteettipäivityksiä on http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,862.0.html ' TARGET='_blank ja niitä tullaan loppuvuoden aikana tekemään lisää.

Ikävästi http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1363.msg11933.html#msg11933 ' TARGET='_blank pistivät muut/uudet kapasiteettipäivitykset jäihin, kunnes Viihde-kaapelimodeemiin saatiin uusi firmware tarjolle, joka estää jatkossa Järvenpään päivityksissä esiintyneet ongelmat (modeemi ei jää uudella firmwarella jumiin väärille päätaajuuksille).

Tuon jälkeen iski kesälomakausi päälle, joten kapasiteettipäivityksiä ei voitu vieläkään jatkaa vaan vasta kesälomakauden jälkeen päästään jatkamaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Elisaakaan ei tämä ongelma kiinnosta suuremmin, koska ei ole kahdeksassa kuukaudessa korjausta ilmestynyt.


Kiinnostaa kyllä ja kapasiteettipäivityksiä on http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,862.0.html ' TARGET='_blank ja niitä tullaan loppuvuoden aikana tekemään lisää.

Ikävästi http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1363.msg11933.html#msg11933 ' TARGET='_blank pistivät muut/uudet kapasiteettipäivitykset jäihin, kunnes Viihde-kaapelimodeemiin saatiin uusi firmware tarjolle, joka estää jatkossa Järvenpään päivityksissä esiintyneet ongelmat (modeemi ei jää uudella firmwarella jumiin väärille päätaajuuksille).

Tuon jälkeen iski kesälomakausi päälle, joten kapasiteettipäivityksiä ei voitu vieläkään jatkaa vaan vasta kesälomakauden jälkeen päästään jatkamaan.


Ikävästi (asiakkaan näkökulmasta) Järvenpään kapasiteettiongelmat eivät kuitenkaan jumittaneet ELISAn laskutusta. Se ei näytä kärsivän kapasiteettipulasta.

Myöskään laskutuksella ei näytä olevan kesälomakautta, toiminta jatkuu täydellä teholla...

Summa summarum. Jos kerran palveluntuottaja ei pysty tuottamaan palveluaan kuten on sovittu, niin miksi siihen ei panosteta kaikkea mahdollista voimavaraa? Miksi palveluntuottajan itse toteamat ongelmat palvelussa eivät automaattisesti näy palveluiden laskutuksessa??
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ikävästi (asiakkaan näkökulmasta) Järvenpään kapasiteettiongelmat eivät kuitenkaan jumittaneet ELISAn laskutusta. Se ei näytä kärsivän kapasiteettipulasta.

Myöskään laskutuksella ei näytä olevan kesälomakautta, toiminta jatkuu täydellä teholla...

Summa summarum. Jos kerran palveluntuottaja ei pysty tuottamaan palveluaan kuten on sovittu, niin miksi siihen ei panosteta kaikkea mahdollista voimavaraa? Miksi palveluntuottajan itse toteamat ongelmat palvelussa eivät automaattisesti näy palveluiden laskutuksessa??


Koska häiriö ei koske kaikkia asiakkaita, vaan osaa asiakkaista, ei alennettua laskutusta/hyvitystä pysty mitenkään luotettavasti kohdentamaan vain niihin asiakkaisiin, joilla on ongelmia ollut.

Hyvitysten saaminen edellyttää aina häiriöstä ilmoittamista häiriöilmoituksen muodossa, jonka kautta saadaan tutkittua kuuluuko asiakas ko. häiriön piiriin vai onko kyse jostain yksittäisestä liittymähäiriöstä/-viasta. Tämän jälkeen asiakkaalla on mahdollisuus reklamoida laskustaan ja saada hyvitystä, jos asiakas on hyvityksiin oikeutettu (jos ei ole kyse "normaalista" häiriöstä, joka saatu korjattua sopimusehtojen mukaisella aikataululla = viiden arkipäivän sisään).
(modeemi ei jää uudella firmwarella jumiin väärille päätaajuuksille).

... ja itse kiitän tästä. 🙂 , mutta sen olen huomannut, että täällä Keravalla minua ainakin pompotellaan välillä kahdella eri taajuudella. Eli IP hukkuu ja saan toisen taajuuden ... jonkin ajan kuluttua IP katoaa taas, mutta pääsen takaisin edelliselle taajuudelleni. Onko tämä bugi firmwaressa vai onko tämä sitä kuuluisaa kaistan priorisointia? ^^
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

(modeemi ei jää uudella firmwarella jumiin väärille päätaajuuksille).

... ja itse kiitän tästä. 🙂 , mutta sen olen huomannut, että täällä Keravalla minua ainakin pompotellaan välillä kahdella eri taajuudella. Eli IP hukkuu ja saan toisen taajuuden ... jonkin ajan kuluttua IP katoaa taas, mutta pääsen takaisin edelliselle taajuudelleni. Onko tämä bugi firmwaressa vai onko tämä sitä kuuluisaa kaistan priorisointia? ^^


Kuvaamasi tilanne kuulostaa verkon suorittamalta kuormantasaukselta. Vanha taajuus ruuhkautuu, jolloin osa käyttäjistä siirretään toiselle taajuudelle. IP-osoitteen ei pitäisi ko. prosessissa hukkua, joten sinulla lienee kyseessä sama ongelma kuormantasauksen yhteydessä, jota on muillakin käyttäjillä esiintynyt, eli julkisen IP-osoitteen uusiminen ei onnistu aina automaattisesti (vaatii yleensä virtabuutin modeemille).
Käyttäjätaso 5


Ikävästi (asiakkaan näkökulmasta) Järvenpään kapasiteettiongelmat eivät kuitenkaan jumittaneet ELISAn laskutusta. Se ei näytä kärsivän kapasiteettipulasta.

Myöskään laskutuksella ei näytä olevan kesälomakautta, toiminta jatkuu täydellä teholla...

Summa summarum. Jos kerran palveluntuottaja ei pysty tuottamaan palveluaan kuten on sovittu, niin miksi siihen ei panosteta kaikkea mahdollista voimavaraa? Miksi palveluntuottajan itse toteamat ongelmat palvelussa eivät automaattisesti näy palveluiden laskutuksessa??


Koska häiriö ei koske kaikkia asiakkaita, vaan osaa asiakkaista, ei alennettua laskutusta/hyvitystä pysty mitenkään luotettavasti kohdentamaan vain niihin asiakkaisiin, joilla on ongelmia ollut.

Hyvitysten saaminen edellyttää aina häiriöstä ilmoittamista häiriöilmoituksen muodossa, jonka kautta saadaan tutkittua kuuluuko asiakas ko. häiriön piiriin vai onko kyse jostain yksittäisestä liittymähäiriöstä/-viasta. Tämän jälkeen asiakkaalla on mahdollisuus reklamoida laskustaan ja saada hyvitystä, jos asiakas on hyvityksiin oikeutettu (jos ei ole kyse "normaalista" häiriöstä, joka saatu korjattua sopimusehtojen mukaisella aikataululla = viiden arkipäivän sisään).


Edellyttää ja edellyttää. Luulisi ihan oikeasti, että joku edellyttäisi Elisa tekevän asialle jotakin. Mitä se minua kiinnostaa jos keväällä on asialle jotain tehty, jos se ei enään vaikuta mihinkään. Taas on kuitenkin myyty verkot tukkoon ja linjat pätkii. Edelleenkään sen ei luulisi olevan minun vikani ja päänvaivani jos teillä homma kusee ja yhteydet pätkivät. Ettekö todellakaan osaa myydä liittymiä senverran kuin verkkonne kestää kuormitusta vai mikä oikeasti on ongelma? Soitanko siis tästälähtien joka ikinen kerta kun yhteyteni katkeaa vikailmoitukseen, teen häiriöilmoituksen ja haukun kaikki? Ja jos ja kun ei asiakaspalveluun palautteen antaminen auta, niin pitääkö soitaa vielä jollekkin ylemmälle taholle joka vastaakin jostain? Olisi hauska välillä kuulla jonkun muunkin sönkötystä, että missä menee pieleen kun pelkästään Gronerin tai Sakarialanteen.

Miksi nettiyhteyteni katkeilee edelleen vielä KAHDEKSAN kuukauden jälkeen? Vika tuskin on minussa, laitteistossani tai asunnossani, koska keväisen remonttinne jälkeen yhteys toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Täällä päässä taas ei ole muuttunut mikään muu, kuin että nyt taas yhteys katkeaa entistä useammin.

Mitä Elisa aikoo tehdä asialle? Sain jonkun epämääräisen tekstiviestin asiakaspalvelusta, että "ehkä" viikolla 41 voidaan asialle tehdä jotain. Eli yksitoista viikkoa taas ihmetellään josko "ehkä" asialle ei tehdäkkään mitään. Tässä ajassa Samuli ehtii silti myydä taas monta uutta viihdettä.

Onko yhteyden katkeminen siten, että se nousee virtajohdon tuuletuksen jälkeen ylös häiriö? Jos se on häiriö oikeuttaako se hyvityksiin automaattisesti? Jos se taas ei ole häiriö, niin mikä se on? Minua se ainakin häiritsee suunnattomasti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Ikävästi (asiakkaan näkökulmasta) Järvenpään kapasiteettiongelmat eivät kuitenkaan jumittaneet ELISAn laskutusta. Se ei näytä kärsivän kapasiteettipulasta.

Myöskään laskutuksella ei näytä olevan kesälomakautta, toiminta jatkuu täydellä teholla...

Summa summarum. Jos kerran palveluntuottaja ei pysty tuottamaan palveluaan kuten on sovittu, niin miksi siihen ei panosteta kaikkea mahdollista voimavaraa? Miksi palveluntuottajan itse toteamat ongelmat palvelussa eivät automaattisesti näy palveluiden laskutuksessa??


Koska häiriö ei koske kaikkia asiakkaita, vaan osaa asiakkaista, ei alennettua laskutusta/hyvitystä pysty mitenkään luotettavasti kohdentamaan vain niihin asiakkaisiin, joilla on ongelmia ollut.

Hyvitysten saaminen edellyttää aina häiriöstä ilmoittamista häiriöilmoituksen muodossa, jonka kautta saadaan tutkittua kuuluuko asiakas ko. häiriön piiriin vai onko kyse jostain yksittäisestä liittymähäiriöstä/-viasta. Tämän jälkeen asiakkaalla on mahdollisuus reklamoida laskustaan ja saada hyvitystä, jos asiakas on hyvityksiin oikeutettu (jos ei ole kyse "normaalista" häiriöstä, joka saatu korjattua sopimusehtojen mukaisella aikataululla = viiden arkipäivän sisään).


Edellyttää ja edellyttää. Luulisi ihan oikeasti, että joku edellyttäisi Elisa tekevän asialle jotakin. Mitä se minua kiinnostaa jos keväällä on asialle jotain tehty, jos se ei enään vaikuta mihinkään. Taas on kuitenkin myyty verkot tukkoon ja linjat pätkii. Edelleenkään sen ei luulisi olevan minun vikani ja päänvaivani jos teillä homma kusee ja yhteydet pätkivät. Ettekö todellakaan osaa myydä liittymiä senverran kuin verkkonne kestää kuormitusta vai mikä oikeasti on ongelma? Soitanko siis tästälähtien joka ikinen kerta kun yhteyteni katkeaa vikailmoitukseen, teen häiriöilmoituksen ja haukun kaikki? Ja jos ja kun ei asiakaspalveluun palautteen antaminen auta, niin pitääkö soitaa vielä jollekkin ylemmälle taholle joka vastaakin jostain? Olisi hauska välillä kuulla jonkun muunkin sönkötystä, että missä menee pieleen kun pelkästään Gronerin tai Sakarialanteen.

Miksi nettiyhteyteni katkeilee edelleen vielä KAHDEKSAN kuukauden jälkeen? Vika tuskin on minussa, laitteistossani tai asunnossani, koska keväisen remonttinne jälkeen yhteys toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Täällä päässä taas ei ole muuttunut mikään muu, kuin että nyt taas yhteys katkeaa entistä useammin.

Mitä Elisa aikoo tehdä asialle? Sain jonkun epämääräisen tekstiviestin asiakaspalvelusta, että "ehkä" viikolla 41 voidaan asialle tehdä jotain. Eli yksitoista viikkoa taas ihmetellään josko "ehkä" asialle ei tehdäkkään mitään. Tässä ajassa Samuli ehtii silti myydä taas monta uutta viihdettä.

Onko yhteyden katkeminen siten, että se nousee virtajohdon tuuletuksen jälkeen ylös häiriö? Jos se on häiriö oikeuttaako se hyvityksiin automaattisesti? Jos se taas ei ole häiriö, niin mikä se on? Minua se ainakin häiritsee suunnattomasti.



Juuri näin, mutta jätä haukkuminen pois. Se ei auta, kun häiriöilmoituksen vastaanottaja ei voi tuolle suurelle kuviolle yhtään mitään. Ilmoita (ilmoittakaa) kaikista, siis ihan kaikista yhteyden katkeamisista. Tapahtuivatpa ne 10min, ½h, tunnin tai useamman tunnin välein. Älkää buutatko modeemia ennen häiriöilmoituksen tekemistä.

Modeemin buuttaaminen useasti vuorokaudessa ei kuulu normaaliin palvelun käyttöön. Järjestelmän tulee toimia. Kun teet(te) häiriöilmoitusta, niin vaatikaa että asiakastietoihin kirjataan tekemänne häiriöilmoitus. Kun näitä häiriöilmoituksia on kerääntynyt esim. 10 kpl/kk, niin sen jälkeen kirjallinen (sähköpostitse riittänee) vaatimus kuukausimaksun alentamisesta häiriöihin vedoten.

Itse olen saanut yhden kuukauden hyvityksen, tehtyäni kuukudessa 6 häiriöilmoitusta katoavasta IP:stä.

Jääkiekkotermillä; Painetta ELISAn päätyyn.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Olisi hauska välillä kuulla jonkun muunkin sönkötystä, että missä menee pieleen kun pelkästään Gronerin tai Sakarialanteen.


Luulisi ihan oikeasti, ettei julkisen keskustelupalstan ylläpidon vastauksia aleta vähättelemään sönkötyksiksi, vaikka saatu vastaus ei juuri itseäsi miellyttäisikään.

Muistutuksena vielä http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1030.0.html ' TARGET='_blank, sillä seuraavasta asiattomasta kommentistasi saat porttikiellon Palstalle.

Mitä viestisi varsinaiseen sisältöön tulee, ymmärrän, että on turhauttavaa jos yhteyttäsi ei ole saatu toimimaan vakaana noinkaan pitkässä ajassa. Ongelma ei kuitenkaan valittamalla poistu, vaan vaihtoehdot on purkaa sopimus (jota sinulle on aiemminkin jo suositeltu) tai kärsivällisesti odottaa, että kapasiteettia saadaan lisää. Muita vaihtoehtoja ei tilanteessasi valitettavasti ole tarjolla.

Jos taas kaikesta huolimatta haluat jatkaa palvelun käyttäjänä, mutta haluat hyvityksiä kokemistasi yhteysongelmista, niin havaitsemistasi ongelmista tulee ilmoittaa vikapalveluun.
Kuvaamasi tilanne kuulostaa verkon suorittamalta kuormantasaukselta. Vanha taajuus ruuhkautuu, jolloin osa käyttäjistä siirretään toiselle taajuudelle. IP-osoitteen ei pitäisi ko. prosessissa hukkua, joten sinulla lienee kyseessä sama ongelma kuormantasauksen yhteydessä, jota on muillakin käyttäjillä esiintynyt, eli julkisen IP-osoitteen uusiminen ei onnistu aina automaattisesti (vaatii yleensä virtabuutin modeemille).

Asia  selvä, kiitän. 🙂
Käyttäjätaso 5


Olisi hauska välillä kuulla jonkun muunkin sönkötystä, että missä menee pieleen kun pelkästään Gronerin tai Sakarialanteen.


Luulisi ihan oikeasti, ettei julkisen keskustelupalstan ylläpidon vastauksia aleta vähättelemään sönkötyksiksi, vaikka saatu vastaus ei juuri itseäsi miellyttäisikään.

Muistutuksena vielä http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1030.0.html ' TARGET='_blank, sillä seuraavasta asiattomasta kommentistasi saat porttikiellon Palstalle.

Mitä viestisi varsinaiseen sisältöön tulee, ymmärrän, että on turhauttavaa jos yhteyttäsi ei ole saatu toimimaan vakaana noinkaan pitkässä ajassa. Ongelma ei kuitenkaan valittamalla poistu, vaan vaihtoehdot on purkaa sopimus (jota sinulle on aiemminkin jo suositeltu) tai kärsivällisesti odottaa, että kapasiteettia saadaan lisää. Muita vaihtoehtoja ei tilanteessasi valitettavasti ole tarjolla.

Jos taas kaikesta huolimatta haluat jatkaa palvelun käyttäjänä, mutta haluat hyvityksiä kokemistasi yhteysongelmista, niin havaitsemistasi ongelmista tulee ilmoittaa vikapalveluun.


Sori jos tuli kärjistettyä taas liikaa, mutta sönkötystermillä lähinna tarkoitin sitä, että täällä on useita ketjuja ja kommentteja muiltakin kuin minulta, että yhteys katkeilee luvattoman usein, jonka jälkeen homma ei toimi. Näihin ketjuihin ei kommentoi kukaan muu Elisan puolelta kuin ehkä sinä ja itse ongelmaa ei kommentoida juuri mitenkään. Ihan kuin mitään ongelmaa ei edes olisi. Jos ja kun se näyttää olevan kapasiteettipula tai mikälie modeemin softajuttu niin itse ainakin kaipaisin selviä vastauksia missä mennään ja miksi asialle ei tehdä mitään ja jos tehdään, niin miksi niin tooodella hitaasti. Se, että saan tekstiviestin, että ehkä ongelmaa korjataan joskus 11 viikon kuluttua tuntuu jotenkin saamattomalta jos Viihteen mainokset rullaa samaan aikaan televisiossa täydellä teholla. Tosin nyt näyttää mainoksetkin jo loppuneen. Nettini on nyt pysynyt pystyssä 7 päivää katkeamatta joten lupaan olla kirjoittamatta mitään tänne kunnes netti seuraavan kerran taas katkeaa. Toivotaan parasta. Mieluummin ottaisin kuitenkin porttiohjaukset kun porttikiellon:)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2



Olisi hauska välillä kuulla jonkun muunkin sönkötystä, että missä menee pieleen kun pelkästään Gronerin tai Sakarialanteen.


Luulisi ihan oikeasti, ettei julkisen keskustelupalstan ylläpidon vastauksia aleta vähättelemään sönkötyksiksi, vaikka saatu vastaus ei juuri itseäsi miellyttäisikään.

Muistutuksena vielä http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1030.0.html ' TARGET='_blank, sillä seuraavasta asiattomasta kommentistasi saat porttikiellon Palstalle.

Mitä viestisi varsinaiseen sisältöön tulee, ymmärrän, että on turhauttavaa jos yhteyttäsi ei ole saatu toimimaan vakaana noinkaan pitkässä ajassa. Ongelma ei kuitenkaan valittamalla poistu, vaan vaihtoehdot on purkaa sopimus (jota sinulle on aiemminkin jo suositeltu) tai kärsivällisesti odottaa, että kapasiteettia saadaan lisää. Muita vaihtoehtoja ei tilanteessasi valitettavasti ole tarjolla.

Jos taas kaikesta huolimatta haluat jatkaa palvelun käyttäjänä, mutta haluat hyvityksiä kokemistasi yhteysongelmista, niin havaitsemistasi ongelmista tulee ilmoittaa vikapalveluun.


Sori jos tuli kärjistettyä taas liikaa, mutta sönkötystermillä lähinna tarkoitin sitä, että täällä on useita ketjuja ja kommentteja muiltakin kuin minulta, että yhteys katkeilee luvattoman usein, jonka jälkeen homma ei toimi. Näihin ketjuihin ei kommentoi kukaan muu Elisan puolelta kuin ehkä sinä ja itse ongelmaa ei kommentoida juuri mitenkään. Ihan kuin mitään ongelmaa ei edes olisi. Jos ja kun se näyttää olevan kapasiteettipula tai mikälie modeemin softajuttu niin itse ainakin kaipaisin selviä vastauksia missä mennään ja miksi asialle ei tehdä mitään ja jos tehdään, niin miksi niin tooodella hitaasti. Se, että saan tekstiviestin, että ehkä ongelmaa korjataan joskus 11 viikon kuluttua tuntuu jotenkin saamattomalta jos Viihteen mainokset rullaa samaan aikaan televisiossa täydellä teholla. Tosin nyt näyttää mainoksetkin jo loppuneen. Nettini on nyt pysynyt pystyssä 7 päivää katkeamatta joten lupaan olla kirjoittamatta mitään tänne kunnes netti seuraavan kerran taas katkeaa. Toivotaan parasta. Mieluummin ottaisin kuitenkin porttiohjaukset kun porttikiellon:)



Ai että tuo Trent osaa lohkaista!  😃 😃 😃 😃 😃 Ihan OT mutta oli vaan pakko...
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki



Olisi hauska välillä kuulla jonkun muunkin sönkötystä, että missä menee pieleen kun pelkästään Gronerin tai Sakarialanteen.


Luulisi ihan oikeasti, ettei julkisen keskustelupalstan ylläpidon vastauksia aleta vähättelemään sönkötyksiksi, vaikka saatu vastaus ei juuri itseäsi miellyttäisikään.

Muistutuksena vielä http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1030.0.html ' TARGET='_blank, sillä seuraavasta asiattomasta kommentistasi saat porttikiellon Palstalle.

Mitä viestisi varsinaiseen sisältöön tulee, ymmärrän, että on turhauttavaa jos yhteyttäsi ei ole saatu toimimaan vakaana noinkaan pitkässä ajassa. Ongelma ei kuitenkaan valittamalla poistu, vaan vaihtoehdot on purkaa sopimus (jota sinulle on aiemminkin jo suositeltu) tai kärsivällisesti odottaa, että kapasiteettia saadaan lisää. Muita vaihtoehtoja ei tilanteessasi valitettavasti ole tarjolla.

Jos taas kaikesta huolimatta haluat jatkaa palvelun käyttäjänä, mutta haluat hyvityksiä kokemistasi yhteysongelmista, niin havaitsemistasi ongelmista tulee ilmoittaa vikapalveluun.


Sori jos tuli kärjistettyä taas liikaa, mutta sönkötystermillä lähinna tarkoitin sitä, että täällä on useita ketjuja ja kommentteja muiltakin kuin minulta, että yhteys katkeilee luvattoman usein, jonka jälkeen homma ei toimi. Näihin ketjuihin ei kommentoi kukaan muu Elisan puolelta kuin ehkä sinä ja itse ongelmaa ei kommentoida juuri mitenkään. Ihan kuin mitään ongelmaa ei edes olisi. Jos ja kun se näyttää olevan kapasiteettipula tai mikälie modeemin softajuttu niin itse ainakin kaipaisin selviä vastauksia missä mennään ja miksi asialle ei tehdä mitään ja jos tehdään, niin miksi niin tooodella hitaasti. Se, että saan tekstiviestin, että ehkä ongelmaa korjataan joskus 11 viikon kuluttua tuntuu jotenkin saamattomalta jos Viihteen mainokset rullaa samaan aikaan televisiossa täydellä teholla. Tosin nyt näyttää mainoksetkin jo loppuneen. Nettini on nyt pysynyt pystyssä 7 päivää katkeamatta joten lupaan olla kirjoittamatta mitään tänne kunnes netti seuraavan kerran taas katkeaa. Toivotaan parasta. Mieluummin ottaisin kuitenkin porttiohjaukset kun porttikiellon:)



Minä ottaisin mielumin kaistaa lisää kuin porttiohjaukset tai porttikiellon. :-)
Hyvä että johonkn annetaan edes aikataulua et milloin ehkä korjataan, Keravalla on odotettu jo 6kk kaistan lisäystä/ korjausta eikä ole edes aikataulua annettu moiselle.!!!

Taitaa liian vähän elisan omaa väkeä asustella Keravalla, jotta täällä tapahtuis jotain!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Sori jos tuli kärjistettyä taas liikaa, mutta sönkötystermillä lähinna tarkoitin sitä, että täällä on useita ketjuja ja kommentteja muiltakin kuin minulta, että yhteys katkeilee luvattoman usein, jonka jälkeen homma ei toimi. Näihin ketjuihin ei kommentoi kukaan muu Elisan puolelta kuin ehkä sinä ja itse ongelmaa ei kommentoida juuri mitenkään. Ihan kuin mitään ongelmaa ei edes olisi. Jos ja kun se näyttää olevan kapasiteettipula tai mikälie modeemin softajuttu niin itse ainakin kaipaisin selviä vastauksia missä mennään ja miksi asialle ei tehdä mitään ja jos tehdään, niin miksi niin tooodella hitaasti. Se, että saan tekstiviestin, että ehkä ongelmaa korjataan joskus 11 viikon kuluttua tuntuu jotenkin saamattomalta jos Viihteen mainokset rullaa samaan aikaan televisiossa täydellä teholla. Tosin nyt näyttää mainoksetkin jo loppuneen. Nettini on nyt pysynyt pystyssä 7 päivää katkeamatta joten lupaan olla kirjoittamatta mitään tänne kunnes netti seuraavan kerran taas katkeaa. Toivotaan parasta. Mieluummin ottaisin kuitenkin porttiohjaukset kun porttikiellon:)



Eipä mitään. :)

Kaapelimodeemin pätkimisongelmien eteen tehdään kyllä töitä, mutta iso pyörä pyörii valitettavan hitaasti. Suurena hidasteena on vielä nyt ollut kesälomakausi, jolloin isoja päivityksiä ei pystytä tekemään kesälomien vuoksi, koska kaikkia tarvittavia tahoja ei ole saatavilla resurssien edellyttämällä tavalla.

Sellaisiin asioihin ei ole kommentoitu, joista ei ole ollut mitään uutta kerrottavaa. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö asia kiinnostaisi Elisaa tai että asialle ei tehtäisi mitään.

Omalta osaltani voin vain pahoitella tilannetta ja toivotaan, että iso pyörä lähtee lomien jälkeen kunnolla pyörimään.
Pakko päivittää tähän ketjuun nytten.

Netti on toiminut nytten muutaman päivän katkeilematta mielestäni (tai ainakaan en ole itse ollut paikalla kun on katkennut).

Mistähän se sitten johtui, että tuossa pari päivää katkeile 5min välein ja nytten ei ole ollut mitään?

Mutta hyvä, että on toiminut.


... vaan vaihtoehdot on purkaa sopimus (jota sinulle on aiemminkin jo suositeltu) ...

Onko Elisa muuttanut siis sopimusehtojaan että nämä 2 vuoden sopparit voi nykyään purkaa ilman mitään sen kummempia?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


... vaan vaihtoehdot on purkaa sopimus (jota sinulle on aiemminkin jo suositeltu) ...


Onko Elisa muuttanut siis sopimusehtojaan että nämä 2 vuoden sopparit voi nykyään purkaa ilman mitään sen kummempia?


Määräaikainen sopimus voidaan tapauskohtaisesti purkaa kaapelimodeemin tapauksessa, mikäli toteutuva yhteysnopeus jää pääsääntöisesti alle 30M eikä nopeutta ole mahdollista saada parannettua järkevän ajan kuluessa (esim. kapasiteettipäivitys tulossa vasta usean kuukauden kuluttua). Tämä edellyttää kuitenkin häiriöilmoituksen jättämistä vikapalveluun ongelman tutkimiseksi ja vahvistamiseksi, sillä monissa tapauksissa on kyse "normaalista liittymäviasta", joka saadaan korjattua häiriöilmoituksen kautta (kaapelivika, viallinen antennirasia tms.).
Mutta jos yhteyttä saa boottia joka päivä 5-10 kertaa ja digiboxi toimii miten toimii, on minun vain maksettava laskut ja nautittava siitä kuinka näiden laitteiden kanssa touhuamiseen ja kiroiluun menee enemmän aikaa kuin niiden käyttämiseen?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Mutta jos yhteyttä saa boottia joka päivä 5-10 kertaa ja digiboxi toimii miten toimii, on minun vain maksettava laskut ja nautittava siitä kuinka näiden laitteiden kanssa touhuamiseen ja kiroiluun menee enemmän aikaa kuin niiden käyttämiseen?


Jos kuvaamaasi ongelmaa ei saada häiriöilmoituksen kautta korjattua, voit reklamoida ja vaatia sopimuksen purkua.
Taas pätki netti monta kertaa tunnin sisään.
Ja tää häiriöautomaatti on täys vitsi, ei ymmärrä katunumeroa mitä tälle yritin varmaan 20 kertaa sanoa, ja YH ja SH lyhenteet ovat yhtä tuntemattomia kuin ties mitkä.
Ja sitten se automaatti sanoo kerran sen numeron mihin pitää soittaa, ja ilman varoitusta. Eipä ollut kynää siinä lähettyvillä niin pitää ilmeisesti uudelleen vartoilla kun toi tunnistelee mun puhetta tai käydä noi teidän asiakaspalvelusivut läpi sen numeron toivossa.
Kaks tekstiviestiä se kyllä mulle lähetti, mutta kumpaankaan voinut tämä numero eksyä! (Joku 050 numero se oli, jos joku muu saattaisi tietää? Kokeilen onneeni 050 960 600 tuon kanssa.)
Nyt Elisa s****na tähän hommaan jotain ryhtiä! Menee hermo.

Taas pätki netti monta kertaa tunnin sisään.
Ja tää häiriöautomaatti on täys vitsi, ei ymmärrä katunumeroa mitä tälle yritin varmaan 20 kertaa sanoa, ja YH ja SH lyhenteet ovat yhtä tuntemattomia kuin ties mitkä.
Ja sitten se automaatti sanoo kerran sen numeron mihin pitää soittaa, ja ilman varoitusta. Eipä ollut kynää siinä lähettyvillä niin pitää ilmeisesti uudelleen vartoilla kun toi tunnistelee mun puhetta tai käydä noi teidän asiakaspalvelusivut läpi sen numeron toivossa.
Kaks tekstiviestiä se kyllä mulle lähetti, mutta kumpaankaan voinut tämä numero eksyä! (Joku 050 numero se oli, jos joku muu saattaisi tietää? Kokeilen onneeni 050 960 600 tuon kanssa.)
Nyt Elisa s****na tähän hommaan jotain ryhtiä! Menee hermo.


Hei,

Automaattisen häiriöilmoituksen epäonnistuessa voit ottaa yhteyden vikapalveluun: 050 960 600 (pvm/mpm), auki ympäri vuorokauden.
Hei tulipa tässä mieleen, että onko tämä nytten oikea osoite tehdä vikailmoitus elisa viihteen kaapelimodeemin toiminnasta.

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio#
ja tuolta alhaalta Elisa Viihde ja ADSL. Sitä vain mietin kun tuolla ei ole kohtaa kaapelimodeemille elisa vihteessä.

On meinaan taas netti pätkinyt satunnaisesti, enkä nyt oikein usko siihen että täällä meillä tämä vika piilee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei tulipa tässä mieleen, että onko tämä nytten oikea osoite tehdä vikailmoitus elisa viihteen kaapelimodeemin toiminnasta.

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio#
ja tuolta alhaalta Elisa Viihde ja ADSL. Sitä vain mietin kun tuolla ei ole kohtaa kaapelimodeemille elisa vihteessä.

On meinaan taas netti pätkinyt satunnaisesti, enkä nyt oikein usko siihen että täällä meillä tämä vika piilee.


Viihteen kaapelimodeemille ei ole vielä omaa lomaketta tarjolla, joten voit tehdä häiriöilmotuksen mainitsemallasi ADSL-lomakkeella tai sitten ihan tavallisen Elisa kaapelimodeemin / Laajakaista Heti -liittymän lomakkeella.

Osallistu keskusteluun