Kysymys

Nokian nopeudet



Näytä ensimmäinen kirjoitus

156 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
MeriT kirjoitti:
Vian rajautuessa verkkoon ei vikailmoituksen teosta ja vian korjauksesta tietenkään kerry maksuja käyttäjälle.

Kyseiset toimenpiteet voi tietenki tehdä jo ennen vikapalveluun soittamista, jolloin vikailmoituksen jättäminen sujuu nopeasti. Myös mikäli vikailmoituksen tekee lomakkeella, on hyvä mainita mitä toimenpiteitä on tehty, jolloin tarkentavia lisäkysymyksiä ei välttämättä tarvita.

Siis palauttaako Elisa rahat maksullisista soittonumeroista kertyneistä laskuista automaattisesti vian ilmoittajalle? Myös omagurusta?

Normikäytäntö vikajutuissa on valitettavasti se, että liitetään se vakiovastaus johtojumpasta yms. vian ilmoittajalle, vaikka kuinka selkeästi olisi jo kertonut kaikki ne tehneensä ja kätensäkin ristiin laittaneensa yms. vastaavat kommervenkit.

Sisälukutaito ja/tai luetun tekstin ymmärrys joskus koetuksella asiakaspalvelussa?

Josko on usein myös kirjoitetun tektstin selkeydessä toivomisen varaa varmaankin.
Käyttäjätaso 3
V12 kirjoitti:

 Kuinka selvitetään ELISAn vastuulla olevien, asiakkaan käytössä olevien laitteiden osuus häiriöön? Lisäksi kiinnostaa tietää, kuinka usein esim. modeemia pitää normaalioloissa resetoida, että se vielä tulkitaan toimivaksi laitteeksi?


Edelleen odotan sitä tietoa, kuinka voi varmistua siitä, että tietoliikenneyhteyden ollessa poikki, puhelimitse tehtävä vikailmoitus on asiakkaalle maksuton, vian kohdituessa operaattorin vastuualueelle.


Ymmärsin kysymyksen ilmesesti väärin, kun ajattelin kyseessä olevan vianrajausmaksuun liittyvä keskustelu. Puhelimitse vikapalveluun yhteydessä ollessa puhelua ei automaattisesti hyvitetä. Maksuttomasti vikailmoituksen voi tehdä Elisan asiakaspalvelusivustolta löytyvän yhteydenottolomakkeen avulla. Mikäli vikailmoituksen haluaa tehdä Omguru -palvelun kautta, ei tätä puhelua hyvitetä.

Laitteiden, eli pääsääntöisesti modeemin kunnon varmistus on mahdollista todeta ainoastaan testaamalla modeemia toisessa liittymässä tai toista modeemia liittymässä. Kaapelimodeemiyhteyden ollessa kyseessä tietenkin toisella modeemilla yhteyden testaaminen on hieman aikaa vievämpää, sillä testauksessa käytettävän modeemin mac -osoite on ensin ilmoitettava operaattorille.

Resetoinnista on vaikea sanoa mitään kertamäärää, minkä jälkeen laite muuttuu vialliseksi. Mikäli modeemia täytyy resetoida esimerkiksi useita kertoja päivässä tai päivittäin, ja jokaisen resetoinnin jälkeen linja nousee ylös, on syytä jo epäillä että modeemissa olisi vikaa. Mutta kuten sanoin, tähän on hankala sanoa mitään tiettyä määrää.
Taaskin netti yhteys kaapeliverkon kautta Poikki ei auttanut resetointikaa @ valo vilkuu

Yhteys katkennut jokus 2:00 aikoihin 28.5.2012. Nokia ilkanalue

 Aamulla resetoin modeemin ja käynnistin tietokoneen uudellee eikä sekään autta asiaan sitten

otin mokkulan käyttöön niin sen avulla sain kirjoitettua tämän viestin

Katkeeminen näkäjään johtu Elisan huoltotöistä Valtakunnanverkossa löysin sellaisen viesti
Myös Taka-Lauttalassa pätkiny pahasti koko viikonlopun ajan. Eilen oli pitkään vallan poikki, eilen myöhään illalla uudestaan ja edelleen tänä aamuna. Poikki, pätkii, poikki, pätkii... Sähköpostit lähtee satunnaisesti...

Hiukan turhan epävarma tämä Elisan kaapelimodeemiyhteys! Tämä viesti kirjoitettu tab wlanmodeemina...
Vaihteeksi kaapelinetti yhteys poikki kokonaa ilkan alueella

netti ollut poikki noin 3 tuntia 2.6.2012 netti katkesi noin 18:00 aikoihin

Modeemi ei ole saanut yhteyttä sen jälkeen, modeemissa palaa kolme ylintä mutta @ valo vilkkuu kokoajan

Tämäkin vistini kirjoitettu mokkulan avulla se sentään toimii
Poikki on Taka-Lauttalassakin! Taas!!!!!!

Osallistu keskusteluun