Kysymys

Nokian nopeudet


Käyttäjätaso 1
  • Satunnainen osallistuja
  • 18 kommenttia
http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank
Onko muillakin Nokialla nopeudet yhtä huippunopeaa,kyl noilla kelpaa tallenteita tai hd leffoja katsella vuokraamon kautta.

156 kommenttia

näytti johtuvan elisan uusimmasta tietoturva versiosta 12

palautin vanhan version ( Elisa Tietoturvapalvelu Lapsilukolla 9.01)

niin lähtevä nopeus nousi takaisin normaaliin lukemiin yli 4 kun se oli alle 0,4 versio 12:sta
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tuossa vielä oikein laitettu kuva:



Tee asiasta häiriöilmoitus vaikka tänään numeroon 050 950 500 (24/7 joka päivä mpm).
https://[url=http://www.speedtest.net]http://www.speedtest.net]http://www.speedtest.net/result/2405496115.png[/url][/url]

Mikä on vialla kun lähtevä nopeus on noin heikko

Mutta sisään tuleva nopeus on normaali

Tämä on ilkan alueella nokialla  ja tälläistä on ollut pari päivää
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
AK kirjoitti:
koskahan nokiasta on tullut tamperetta kun ...

Elisalla sisäpiirin tietoa tulevista pakkoliitoksista ??? :smileycheesy:
Ilkan-alueella yhteys pätkii jatkuvasti toimii välillä ihan hyvin välillä hitaasti välillä ei toimi ollenkaan.

saattaa olla toimimatta noin 1minuutin ja sitten taas toimii 1minuuti kun pätkii

ja koskahan nokiasta on tullut tamperetta kun häiriöilmoitukssessa mikä on netissä pn mainittu nokia alueita tapereen alueikksi

Tampereen Alhonniityn, Alisenjärven, Lahdenniityn ja Halimaan alueilla Elisan kaapelimodeemipalvelussa esiintyy häiriöitä 14.11.2012 klo 16:30 alkaen. Alueiden kaapelimodeemiliittymät toimivat, mutta niissä saattaa esiintyä hitautta..

Vikaa korjataan edelleen.

Tiedotamme muutoksista ja häiriöistä osoitteessa www.elisa.fi/hairiotiedotteet ja häiriökartallamme www.elisa.fi/hairiokartta. Palvelunäkymät saat myös älypuhelimilla sekä kaapeli-tv:n infopaikalta 319 ja Elisa Viihde -palvelusta kanavapaikalla 799.

Pahoittelemme asiakkaillemme häiriötilanteesta aiheutuvaa haittaa.
Kaapelimodeemi yhteys poiki Ilkanalueella ollut noin 1h Onko muilla nokialla

Havaitsin noin 22:00. 5.10.2012  

TV puoli toimii normaalisti

onneksi on tämä mukkula yhtes varala

Olikin Omissa laitteissa vikaa
Yhteydet poikki Myös TV puoli mykkänä Eli kaikki kaapeli yhteydet pokki Ilkanalueella 4.7.2012

huomasin vian noin 8:00 aikoihin vika ilmoitus jätetty

onneksi on tämä mokkula joka toimii
Vieläkin on vastaamatta siihen, miten voi varmistua siitä, että Elisan vastuulla olevasta viasta tehdystä vikailmoituspuhelusta ei veloiteta.:(
Käyttäjätaso 3
V12 kirjoitti:

 Kuinka selvitetään ELISAn vastuulla olevien, asiakkaan käytössä olevien laitteiden osuus häiriöön? Lisäksi kiinnostaa tietää, kuinka usein esim. modeemia pitää normaalioloissa resetoida, että se vielä tulkitaan toimivaksi laitteeksi?

Edelleen odotan sitä tietoa, kuinka voi varmistua siitä, että tietoliikenneyhteyden ollessa poikki, puhelimitse tehtävä vikailmoitus on asiakkaalle maksuton, vian kohdituessa operaattorin vastuualueelle.


Ymmärsin kysymyksen ilmesesti väärin, kun ajattelin kyseessä olevan vianrajausmaksuun liittyvä keskustelu. Puhelimitse vikapalveluun yhteydessä ollessa puhelua ei automaattisesti hyvitetä. Maksuttomasti vikailmoituksen voi tehdä Elisan asiakaspalvelusivustolta löytyvän yhteydenottolomakkeen avulla. Mikäli vikailmoituksen haluaa tehdä Omguru -palvelun kautta, ei tätä puhelua hyvitetä.

Laitteiden, eli pääsääntöisesti modeemin kunnon varmistus on mahdollista todeta ainoastaan testaamalla modeemia toisessa liittymässä tai toista modeemia liittymässä. Kaapelimodeemiyhteyden ollessa kyseessä tietenkin toisella modeemilla yhteyden testaaminen on hieman aikaa vievämpää, sillä testauksessa käytettävän modeemin mac -osoite on ensin ilmoitettava operaattorille.

Resetoinnista on vaikea sanoa mitään kertamäärää, minkä jälkeen laite muuttuu vialliseksi. Mikäli modeemia täytyy resetoida esimerkiksi useita kertoja päivässä tai päivittäin, ja jokaisen resetoinnin jälkeen linja nousee ylös, on syytä jo epäillä että modeemissa olisi vikaa. Mutta kuten sanoin, tähän on hankala sanoa mitään tiettyä määrää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
MeriT kirjoitti:
Vian rajautuessa verkkoon ei vikailmoituksen teosta ja vian korjauksesta tietenkään kerry maksuja käyttäjälle.

Kyseiset toimenpiteet voi tietenki tehdä jo ennen vikapalveluun soittamista, jolloin vikailmoituksen jättäminen sujuu nopeasti. Myös mikäli vikailmoituksen tekee lomakkeella, on hyvä mainita mitä toimenpiteitä on tehty, jolloin tarkentavia lisäkysymyksiä ei välttämättä tarvita.

Siis palauttaako Elisa rahat maksullisista soittonumeroista kertyneistä laskuista automaattisesti vian ilmoittajalle? Myös omagurusta?

Normikäytäntö vikajutuissa on valitettavasti se, että liitetään se vakiovastaus johtojumpasta yms. vian ilmoittajalle, vaikka kuinka selkeästi olisi jo kertonut kaikki ne tehneensä ja kätensäkin ristiin laittaneensa yms. vastaavat kommervenkit.

Sisälukutaito ja/tai luetun tekstin ymmärrys joskus koetuksella asiakaspalvelussa?

Josko on usein myös kirjoitetun tektstin selkeydessä toivomisen varaa varmaankin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
MeriT kirjoitti:
Hei V12!

Häiriöilmoitusta tehdessäsi vikapalvelu käy kanssasi läpi ne toimenpiteet, jotka on syytä tehdä jotta voimme varmistua siitä ettei vika jää sisäverkkoon, laitteisiin, kytkentöihin tai johtoihin. Kaapelimodeemiyhteydellä näitä toimenpiteitä ovat modeemin resetointi, testaus toisella antennikaapelilla sekä testaus ilman mahdollista antennihaaroitinta. Myös testaus toisessa antennipistokkeessa on hyvä tehdä, samoin kuin modeemin testaaminen toisessa liittymässä, mikäli tämä on mahdollista. Näillä voidaan varmistua siitä, että vika mita suurimmalla todennäköisyydellä jää verkkoon.

Vian rajautuessa verkkoon ei vikailmoituksen teosta ja vian korjauksesta tietenkään kerry maksuja käyttäjälle. Kyseiset toimenpiteet voi tietenki tehdä jo ennen vikapalveluun soittamista, jolloin vikailmoituksen jättäminen sujuu nopeasti. Myös mikäli vikailmoituksen tekee lomakkeella, on hyvä mainita mitä toimenpiteitä on tehty, jolloin tarkentavia lisäkysymyksiä ei välttämättä tarvita.

Hei MeriT,

Vaikka en ole koskaan törmännyt antennikaapeliin, joka vioittuisi itsekseen toimittuaan esim. vuoden ihan OK, tai kun vastaavaa kaapelijumppaa on tehty jo aiemminkin, niin luotan että noilla tiedoilla saa selville osan ELISAn vastuulla olevien laitteiden osuudesta ongelmiin, eli verkon laitteet. Kuinka selvitetään ELISAn vastuulla olevien, asiakkaan käytössä olevien laitteiden osuus häiriöön? Lisäksi kiinnostaa tietää, kuinka usein esim. modeemia pitää normaalioloissa resetoida, että se vielä tulkitaan toimivaksi laitteeksi?

Edelleen odotan sitä tietoa, kuinka voi varmistua siitä, että tietoliikenneyhteyden ollessa poikki, puhelimitse tehtävä vikailmoitus on asiakkaalle maksuton, vian kohdituessa operaattorin vastuualueelle.
Käyttäjätaso 3
Hei V12!

Häiriöilmoitusta tehdessäsi vikapalvelu käy kanssasi läpi ne toimenpiteet, jotka on syytä tehdä jotta voimme varmistua siitä ettei vika jää sisäverkkoon, laitteisiin, kytkentöihin tai johtoihin. Kaapelimodeemiyhteydellä näitä toimenpiteitä ovat modeemin resetointi, testaus toisella antennikaapelilla sekä testaus ilman mahdollista antennihaaroitinta. Myös testaus toisessa antennipistokkeessa on hyvä tehdä, samoin kuin modeemin testaaminen toisessa liittymässä, mikäli tämä on mahdollista. Näillä voidaan varmistua siitä, että vika mita suurimmalla todennäköisyydellä jää verkkoon.

Vian rajautuessa verkkoon ei vikailmoituksen teosta ja vian korjauksesta tietenkään kerry maksuja käyttäjälle. Kyseiset toimenpiteet voi tietenki tehdä jo ennen vikapalveluun soittamista, jolloin vikailmoituksen jättäminen sujuu nopeasti. Myös mikäli vikailmoituksen tekee lomakkeella, on hyvä mainita mitä toimenpiteitä on tehty, jolloin tarkentavia lisäkysymyksiä ei välttämättä tarvita.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ilana kirjoitti:
V12 kirjoitti:
Ilana kirjoitti:
Hei kaikille,

Nokian ja Pirkkalan alueella tosiaan oli yleinen vikatilanne, joka on saamani tiedon mukaan korjattu noin 3.6.2012 klo 1:50. Mikäli yhteys ei edelleenkään kuitenkaan toimi, tulee asiasta olla vikapalveluumme yhteydessä. Häiriöilmoituksen tekoaikana kannattaa olla kotosalla paikan päällä, mahdollisia etätestauksia jne varten:

050 960 600 (pvm/mpm) Häiriöilmoitukset 24/7

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/

Hei Ilana,

Vastaatko tännekin vielä, kuinka tulee menetellä että saa häiriöilmoituksen tehtyä maksutta siinä tapauksessa, että häiriö on ELISAn laitteissa tai verkossa.

Huomenta!

Mikäli vika rajataan Elisan laitteisiin tai Elisan verkkoon, ei häiriöilmoituksen jättämisestä tule kuluja.

Huomenta vaan,

Kun kysyin "kuinka tulee menetellä", niin oletin saavani siihen vastauksen, eli kuinka tulee mentellä.

Kuinka kuluttajan tulee menetellä varmistuakseen siitä, että ilmoituksesta syntyvät kulut jätetään veloittamatta, jos tuo vian kohdentaminen ei onnistu siinä puhelun aikana?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
sussu-70 kirjoitti:

Viikonloppuna kun jälleen tein vikailmoitusta. luvattiin että ainakin 20 € on hyvitystä jo "ansaittuna" laskuun mutta että kannattaa odottaa että katsotaan miten tämä viimeisin vika korjaantuu jotta saadaan laskettua oikea määrä hyvitystä seuraavalle laskulle. Nyt kun vika näyttää korjaantuneen ainakin hetkellisesti niin pitääkö minun ottaa yhteyttä hyvityksen saadakseni vai miten asiassa kuuluisi edetä..?


Hei sussu-70,

mikäli olet saanut kuittauksen, että vikailmoitus on käsitelty ja kuitattu, ole sen jälkeen yhteydessä asiakaspalveluun. Mikäli kuittausta ei ole vielä tullut niin vikailmoitusta ei ole käsitelty vielä loppuun, ja mahdollisia lisähyvityksiä ei voida luvata.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
V12 kirjoitti:

Ilana kirjoitti:

Hei kaikille,

Nokian ja Pirkkalan alueella tosiaan oli yleinen vikatilanne, joka on saamani tiedon mukaan korjattu noin 3.6.2012 klo 1:50. Mikäli yhteys ei edelleenkään kuitenkaan toimi, tulee asiasta olla vikapalveluumme yhteydessä. Häiriöilmoituksen tekoaikana kannattaa olla kotosalla paikan päällä, mahdollisia etätestauksia jne varten:

050 960 600 (pvm/mpm) Häiriöilmoitukset 24/7

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/


Hei Ilana,

Vastaatko tännekin vielä, kuinka tulee menetellä että saa häiriöilmoituksen tehtyä maksutta siinä tapauksessa, että häiriö on ELISAn laitteissa tai verkossa.


Huomenta!

Mikäli vika rajataan Elisan laitteisiin tai Elisan verkkoon, ei häiriöilmoituksen jättämisestä tule kuluja.
Viikonloppuna kun jälleen tein vikailmoitusta. luvattiin että ainakin 20 € on hyvitystä jo "ansaittuna" laskuun mutta että kannattaa odottaa että katsotaan miten tämä viimeisin vika korjaantuu jotta saadaan laskettua oikea määrä hyvitystä seuraavalle laskulle. Nyt kun vika näyttää korjaantuneen ainakin hetkellisesti niin pitääkö minun ottaa yhteyttä hyvityksen saadakseni vai miten asiassa kuuluisi edetä..?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ilana kirjoitti:
Hei kaikille,

Nokian ja Pirkkalan alueella tosiaan oli yleinen vikatilanne, joka on saamani tiedon mukaan korjattu noin 3.6.2012 klo 1:50. Mikäli yhteys ei edelleenkään kuitenkaan toimi, tulee asiasta olla vikapalveluumme yhteydessä. Häiriöilmoituksen tekoaikana kannattaa olla kotosalla paikan päällä, mahdollisia etätestauksia jne varten:

050 960 600 (pvm/mpm) Häiriöilmoitukset 24/7

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/

Hei Ilana,

Vastaatko tännekin vielä, kuinka tulee menetellä että saa häiriöilmoituksen tehtyä maksutta siinä tapauksessa, että häiriö on ELISAn laitteissa tai verkossa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Hei kaikille,

Nokian ja Pirkkalan alueella tosiaan oli yleinen vikatilanne, joka on saamani tiedon mukaan korjattu noin 3.6.2012 klo 1:50. Mikäli yhteys ei edelleenkään kuitenkaan toimi, tulee asiasta olla vikapalveluumme yhteydessä. Häiriöilmoituksen tekoaikana kannattaa olla kotosalla paikan päällä, mahdollisia etätestauksia jne varten:

050 960 600 (pvm/mpm) Häiriöilmoitukset 24/7

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/
Käyttäjätaso 1
Ja Pirkkala palstalta näkee, että Pirkkala ainakin Pakkalankulma poikki. Viimeksi kun pätki kolme päivää sitten, oli asiakaspalvelun mukaan sekä Pirkkala, että Nokia ongelmissa. Mun tämänkertainen ongelma alkoi 1.6. ja edelleenkään kaapelinetti ei toimi. TV signaali kyllä kulkee. Asiakaspalvelun mukaan pääsevät jatkamaan maanataina kaapelinmittaus / korjausta. Jotenkin käryää isomman jakamon yms ongelmalta - ei näin pahaa ja pitkää vikaa ole ollut ainakaan puoleen vuoteen
Poikki on Taka-Lauttalassakin! Taas!!!!!!
Vaihteeksi kaapelinetti yhteys poikki kokonaa ilkan alueella

netti ollut poikki noin 3 tuntia 2.6.2012 netti katkesi noin 18:00 aikoihin

Modeemi ei ole saanut yhteyttä sen jälkeen, modeemissa palaa kolme ylintä mutta @ valo vilkkuu kokoajan

Tämäkin vistini kirjoitettu mokkulan avulla se sentään toimii
Eipä Alisenjärven alueellakaan nopeuksissa ole hurraamista.
Samoin täällä pätkii viikonloppuisin aika rankasti.
Alla maanantai-illan tilanne (klo 20:10).

Myös Taka-Lauttalassa pätkiny pahasti koko viikonlopun ajan. Eilen oli pitkään vallan poikki, eilen myöhään illalla uudestaan ja edelleen tänä aamuna. Poikki, pätkii, poikki, pätkii... Sähköpostit lähtee satunnaisesti...

Hiukan turhan epävarma tämä Elisan kaapelimodeemiyhteys! Tämä viesti kirjoitettu tab wlanmodeemina...
Taaskin netti yhteys kaapeliverkon kautta Poikki ei auttanut resetointikaa @ valo vilkuu

Yhteys katkennut jokus 2:00 aikoihin 28.5.2012. Nokia ilkanalue

 Aamulla resetoin modeemin ja käynnistin tietokoneen uudellee eikä sekään autta asiaan sitten

otin mokkulan käyttöön niin sen avulla sain kirjoitettua tämän viestin

Katkeeminen näkäjään johtu Elisan huoltotöistä Valtakunnanverkossa löysin sellaisen viesti
Nokian ilkan alueella ei toimi kapeliverkossa netti vaikka kaikki näyttää että on kunnosa mutta mihinkään www. sivuille ei pääse on koitettu resetointia ja titokoneen uudelleen käynnistystä mikään ei auta

tämäkin viesti tehty mokkulan kanssa sillä sentään netti toimii normaalisti 20.5.2012 10:21

Osallistu keskusteluun