Vastattu

nopeus ei ole ilmoitetun mukainen

  • 1 helmikuu 2016
  • 10 kommenttia
  • 992 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Maksan 39,90 joka kuukausi. Nopeuden pitäisi olla 10-20 M. Se on ylensä vain 3-6. joskus 7-8 Ei koskaan 10 tai enemmän.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 9 helmikuu 2016, 10:22

N7700 digiboksi toimii minkä tahansa operaattorin kiinteän tai mobiilin netin kanssa, kunhan vain nopeus on riittävä.

N7600/N8100 ja Pace toimivat vain Elisan kiinteän verkon laajakaistaliittymillä (IPTV-kanavien osalta).

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Eki2 kirjoitti:
Maksan 39,90 joka kuukausi. Nopeuden pitäisi olla 10-20 M. Se on ylensä vain 3-6. joskus 7-8 Ei koskaan 10 tai enemmän.

Teepä asiasta vikailmoitus , jos kerran nopeus on sopimusehtojen minimin alapuolella jatkuvasti.

https://my.surveypal.com/app/form?_d=0&_sid=359080345&_k=v5gou91w2ryHliohxjk5OzsjfcJqufIu-J8s_ZppKMXEC4we7aIpkq5CPuGCQBgi&_hid=Viesti-Elisan-asiakaspalveluun
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Yhteys näyttää tulevan modeemilla asti n.10M luokkaa. Onko nuo mittaukset suoritettu wlanissa vai verkkojohdon päässä? Mittaukset tulisi tehdä verkkojohdolla ja niin ettei muut laitteet käytä samanaikaisesti yhteyttä. Onko sulla käytössä iBox vai tuo uudempi modeemi, kun asiakkuudellesi on merkitty kaksi laitetta? 🙂
  • Reititin on zyxel. Nopeus on mitattu sekä kaapelin kanssa että langatttomana.

    Tulokset ovat jokseenkin samat.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Kerroit tuossa aiemmin että välillä nopeus on tuota 7-8, onko nopeus tuota luokkaa esim. resetoinnin jälkeen ja sitten taas putoaa noihin alempiin nopeuksiin vai missä tilanteissa nopeus käy tuolla ylempänä? Auttaako siis resetointi tuohon hitauteen edes hetkellisesti? Huomasin että olit laittanut myös tuon aiemman linkin kautta meille postia ja sulle olikin sieltä vastattu viimeksi eilen illalla asiaan liittyen. 🙂
  • Elisalta soitettiin minulle. Viesti oli, että nopeusongelmaa tuskin saadaan korjattua. Ratkaisu olisi 4g mobiililaajakaistayhteys.  Tilasin sitten sellaisen. Sovittiin, että hän soittaa 15.2 ja keskustellaan onnistuiko. Jos ei, niin perun kaupan ja palautan reitittimen ja sim-kortin.

    Nyt tuntuu nettiyhteys toimivan kohtalaisesti, mutta vähän epäilyttää. Käyttäneiden mukaan nopeudet kuulemma vaihtelevat runsaasti.

    Elisan viihdeboksi on yhdistetty ethernet-kaapelilla reitittimeen. Tämä ei toimi oikein. Vain kotimaiset peruskanavat näkyvät. HDMI-kanavat ei, eikä eurosport CNN ym eikä maksullisest palvelut kuten Viasat sport ja MTV Total Sport.

    IPTV-singnaalia ei löydy.

    Tallentamiset ja niiden katselu toimivat kuitenkin normaalisti!?

    Onko ongelma tekninen vai pitäisikö tehdä uusi sopimus?. Vai mistä on kysymys?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Digiboksikin on vaihdettu ? Netgem N7700 toimii mobiiliverkossa (tai toisen operaattorin kiinteässä verkossa).

    Se valkoinen Pace-boksi toimii vain Elisan kiinteän verkon laajakaistan kanssa, koska siinä IPTV tulee multicast-jakeluna.
    Reititin on vaihdettu. Se on nyt Huawei B315.

    Digiboxia ei ole vaihdettu.

    Se on Elisan harmaa boxi. Ollut sama koko ajan vuodesta 2010,
    Jatkoa edelliseen.

    Ilmeisesti pitäisi hankkia Netgem N7700  digiboksi.

    Onko 4G mobiililaajakaista, Huawei reititn ja Netgem N7700 digiboksi sitten toimiva kokonaisuus?

    Käsittääksebi en enää tarvitse Elisa viihteen 39,90 € maksavaa palvelua.

    Tarvitsen vain Elisa viihde-sopimuksen ilman laajakaistaa.

     Voiko sopimuksen vaihtaa ennen määräaikaisen sopimuksen päättymistä (päättyy huhtikuussa)?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    N7700 digiboksi toimii minkä tahansa operaattorin kiinteän tai mobiilin netin kanssa, kunhan vain nopeus on riittävä.

    N7600/N8100 ja Pace toimivat vain Elisan kiinteän verkon laajakaistaliittymillä (IPTV-kanavien osalta).
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Eki2 kirjoitti:
    Onko 4G mobiililaajakaista, Huawei reititn ja Netgem N7700 digiboksi sitten toimiva kokonaisuus?

    Käsittääksebi en enää tarvitse Elisa viihteen 39,90 € maksavaa palvelua.

    Tarvitsen vain Elisa viihde-sopimuksen ilman laajakaistaa.

     Voiko sopimuksen vaihtaa ennen määräaikaisen sopimuksen päättymistä (päättyy huhtikuussa)?

    Itselläni on Saunalahti 4G, Huawei B593 ja Netgem N7700 digiboksi. Hyvin toimii sekä HD-lähetykset että tallennusten katselu.

    Ja Elisan toivomusboksiin olen laittanut viestin, että olisi kiva jos 39,90 € maksavan palvelun saisi jatkossa myös mobiililla laajakaistalla, koska meillekään ei saa kiinteätä, joka olisi riittävän nopea.

    Osallistu keskusteluun