Vastattu

Ohjelmaopas WWW Rikki?

  • 22 heinäkuu 2016
  • 28 kommenttia
  • 754 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Vähän väliä tulee virheilmoa, että on jotain vikaa, yritä myöhemmin uudelleen. Nauhoitusten pallukoita ei näy (eli ei näe mitä on nauhoittamassa mitä ei). Onkos pitkä vika tiedossa? (Selain Chrome, käyttis Win10)
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 29 elokuu 2016, 08:01

Niinkun tuossa eBin jo aiemmin mainitsikin niin "Korjausaikataulua ei tällä hetkellä vielä ole, mutta viankorjaus on työn alla." Eli ei ole unohdettu. :8
Katso alkuperäinen viesti

28 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko ohjelmaopas tehnyt tuota pitkään? Itse testasin juuri ja minulla toimi kyllä ihan normaalisti ohjelmaopas ja tallennus elisaviihde.fi:ssä. Onko sillä vaikutusta, jos tyhjennät välimuistin ja käynnistät koneen ihan kokonaan uudestaan? Entä toimiiko ohjelmaopas toisella selaimella normaalisti?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitetaan tähän samat infot mitkä kerroin ByteHeavenille, eli ongelma esiintyy käyttäjillä jotka ovat luoneet runsaasti tallennussääntöjä. Korjausaikataulua ei tällä hetkellä vielä ole, mutta viankorjaus on työn alla.
Käyttäjätaso 4
Hei, juu laitoinkin, kun hoksasin logostasi, että et ole palstatiimiläinen 🙂 Eivät vielä ole vastanneet, mutta toivottavasti asia pian selkiää ja saavat tunnukseni taas toimimaan normaalisti. Sovtis1310 laita sinäkin viestiä palstatiimille, ongelmasi lähde lienee jollain tavalla sama kuin omani ja veikkaanpa ettemme ole ainoita.. kunhan keksivät mitä ihmettä meni rikki 😃
Käyttäjätaso 1
Ilmeisesti tämäkin vika korjataan unohtamalla sen olemassa olo
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Niinkun tuossa eBin jo aiemmin mainitsikin niin "Korjausaikataulua ei tällä hetkellä vielä ole, mutta viankorjaus on työn alla." Eli ei ole unohdettu. :8
Sama ongelma myös iPhonessa. Siinä tulee ohjelmaoppaassa välillä virhe: Toiminto epäonnistui - Tekemäsi toiminto ei onnistunut. Esim. kun klikkaa ohjelmaa, joka on toistuva tallennus, niin tuplapallukka tulee ok, mutta häviää kohta ko. virheilmoituksen myötä. Tallennukset kuitenkin toimivat mutta olisi mukava nähdä mitä on jo tallentumassa. Nyt pompitaan edes takas, että saisi edes vilaukselta nähtyä tallennettavat. Selaimilla (IE 11.0.9600.18321, Firefox 47.0.1, Chrome 52.0.2743.82) ja käyttis on Win 8.1 Enterprise. Sama ongelma kotona Win 10:llä.
Ongelma on ollut ainakin keväästä, jos ei jo aiemmin. Ennen auttoi sivun päivitys, mutta ei enää.
Käyttäjätaso 4
Ok kun selvisi lähde ongelmalle, niin aloin tutkailla. Onnistuin korjaamaan vähentämällä rankasti jatkuvien tallenteiden määrää (olisi kiva saada tarkka numero, jonka jälkeen hajoaa, tänne). Tuo tietenkin oli mielenkiintoinen kun ei tallennesivu lataa, mutta:

- Android Applla on jatkuvien tallenteiden sivulla filtteröinti optio. Sekään _ei_ näytä mitään, mutta kun aloitti filtteröimällä pienempää määrää sääntöjä tuo näyttikin ne. Sitten vaan poisteli ns. tyhjiä varmuusnauhoituksia (itse pidän niitä päällä, että huomaa kun alkaa uusi kausi sarjasta).
- Kun näitä siivosi jokusen alkoi android app näyttää jo koko listaa, sitten kun siivosi vähän aikaa lisää, alkoi www-liittymän pallukat jo toimia.
- Aika rajunkin siivouksen jälkeen alkoi www-liittymässäkin toimia jatkuvien tallenteiden sivu.


Eli tämähän on _kiertotie_ saada nyt rikki oleva sivu toimimaan, ei fiksi, ettei Elisan kehitystiimi totea, että oke hienoa, ei ongelmaa ole...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minulla ei ole jatkuvan tallenteiden sääntöjä kuin 13 kpl. Tallenteita sen sijaan on paljon, samoin kansioita/alikansioita.
Käyttäjätaso 4
Joo itse olen tosiaan jo hyvän aikaa käyttänyt noita jatkuvia tallenteta ns. varmistuksena, ettei missaa uutta kautta sarjoista (varsinkin, kun joidenkin EPG tiedot ovat syvältä ja poikittain ja aina ei huomaa). Eli järjestään kaikkea tulee oletuskansioon, käy siinä sitten aina pari kertaa viikossa siivoamassa ja kun huomaa että jaha uusi kausi, niin tarksitaa oliko jo, jos ei ollut, korjaa uuteen alikansioon tallentumaan... nopeampaa ja helpompaa kun laittaessa nauhoituksia aina tavata pilkuntarkasti jokaista läpi..

Toivon mukaan tuo jatkuvien tallenteiden ongelma saadaan pian korjattua... tuo että varoittamatta levisi alle niin pahasti, ettei edes pääse käsin säätämään enää tallennussääntöjä oli aika anteeksiantamaton bugi... YV:nä palstatiimille laitoinkin jo pikaisia ensiapukorjausehdotuksia, ennen kuin saavat ongelman ytimen korjattua..
Mullakin toimii samoin virheilmoiTus ja talletuspallukat ei päivity. Ios ja android ja macbookissa chromen kautta vika ollut muutaman päivän. Väittäisin elisan puolelle vikaa. Jos valitsee ohjelman niin näyttää kyllä talletuksen tilan. Please dix this! 🙂
Käyttäjätaso 4
Eiköhän nuo selaimen uusiksikäynnistys, selaushisrtorian siivous ja koneen uusiksikäynnistys nyt ole ne, jotka jokainen ensin kokeilee.. ei, eivät vaikuta mitenkään. Eli vaihteeksi teidän palvelu on rikki Chromen kanssa. Minua ei kiinnosta, toimiiko se jollain muulla selaimella, koska ei, en aio alkaa asentaa firefoxia (joka on kökkö raskasta muistia vuotavaa sitä itseään) enkä alkaa käyttämään sitä susihuonoa Edgeä. Vosiitteko ystävällisesti kun teette muutoksia _testata_ ne yleisimmillä selaimilla ja katsoa että toimii, ennen kuin laitatte tuotantokäyttöön... tämä kun ei ole ensimmäinen kerta, kun viihteen ominaisuuksia hajoaa chromessa, joka kuitenkin on yksi suosituimmista selaimista.. Onkohan nyt tämän bugin korjaukselle edes jotain aikataulua tiedossa? Ilman noita pallukoita on todella tuskallista käydä läpi nauhoitukseen laitettavia..
Käyttäjätaso 4
Ainiin, ja EDELLEEN ei tuotakaan ole korjattu, että Chromella ohjelmat eivät merkkiydy katsotuksi (se pallukka jää ohjelman eteen, vaikka katsoo sitä chromella), josta jo hyvän aikaa sitten täällä raportoin ja itsekin vahvistitte...
Käyttäjätaso 4
No just, ihan samat ongelmat muuten sitten Internet Explorerillakin (Win10), etttekö te herra jumala testaa tota teidän systeemiä millään muulla kuin firefoxilla??? Duh. Varsinaista www-ohjelmiston kehitystä... ei pahalla, mutta ei kyllä millään hyvälläkään. Näin maksavana asiakkaana odottaisin, että palvelu toimiikin.
Käyttäjätaso 4
Sillain vinkkinä, haisisi pahasti siis siltä, että teidän HTML5 toteutus vuotaa ja pahasti.. voisitteko ystävällisesti pikimiten korjata edes nämä perusasiat kuntoon)
Käyttäjätaso 4
Hups, ja nyt on testattu siis Chrome, Internet Explorer, Edge ja Firefox (juuri asensin) ja sama ongelma kaikissa.. järjestelmä siis Win10 X64, ja ennen kuin alat kertoa että käyttikseni on rikki, niin tämä on tuore uuteen rautaan asennettu 10, jossa ei ole vielä juuri muuta sisällä kuin ajurit, pari peliä ja selaimet ja office... joka ei ole siis vuosia pyörinyt ja rikki... Ja Firefox ei näemmä edes ala tositaa nauhoitusta, pyörii vain pallukkaikoni että "lataa" ja mitään ei tapahdu. Ja se random virheilmo on:
"Osio ei ole juuri nyt saatavilla

Pahoittelemme, teknisen vian vuoksi tämä osio ei ole juuri nyt saatavilla. Korjaamme vian mahdollisimman pian."

Nyt olen utelias, toimiiko kellään tämä millään selaimella ja käyttiksellä tällä hetkellä oikein?
Käyttäjätaso 4
Ja pientä mahdollisten ongelmien jäljitystä:
Avastin sammutus: Ei vaikutusta
Windows palomuurin sammutus: Ei vaikutusta
Elisaviihde cookieiden poisto: Ei vaikutusta
Käyttäjätaso 4
Ja nyt testattu toisella koneella (Dellin läppäri) Chrome, Internet Explorer, Edge ja Firefox Nighlty alpha (marraskuulta jäädytettynä VR kehityksen vuoksi) ja samat ongelmat kaikilla niilläkin (ja tuossakin koneella tuo on aiemmin kyllä toiminut).

Eli kerropa vielä, että ongelma on koneessani tai selaimessani 😉
Käyttäjätaso 4
Ja nyt vahvistettu, että ongelma (nauthoituspallukoiden näkymisen puuttuminen ohjelmaoppaassa) koskee _vain_ osaa käyttäjätunnuksista. Ohjelman merkkautuminen katsotuksi myös sellaista, jossa tuota toista bugia ei ole.

Eli: Testattu äitini koneella, hänen tunnuksellaan nauhtoituspallukat ohjelmaoppaassa näkyvät moittettta, mutta edelleen ohjelma ei merkkaudu katsotuksi, kun sitä katsoo.

Ja tärkeintä: Testattu omalla selaimellani, hänen tunnukselllaan toimii ja pallukat näkyvät ohjelmaoppaassa eikä tunnu tulevan tuota virheilmoitusta että on vikaa osiossa. Omalla tunnuksellani hänen koneellaan ihan samat virheet. Eli ongelma liitttyy tunnukseen...

Olisiko sillä, että tunnukseni on ikivanha (saunavisiolta asti) jotain tekemistä asian kanssa? Vai sillä, että määräaikaisuuksien uusimisessa olen jo pari kertaa ottanut lisätilaa, ja tilaa on 15 teraa? Vai sekoaako yhtäkkiä (jonkin muutoksen jälkeen) järjestelmänne siihen, että minulla on raskaasti todella paljon jatkuvia nauhoituskia (aikaisemmin tuo ei ole aiheuttanut ongelmia?)
Käyttäjätaso 4
Jep, ja yritys katsoa tallennussääntöjä johtaa joka kerran virheeseen "Osio ei ole juuri nyt saatavilla

Pahoittelemme, teknisen vian vuoksi tämä osio ei ole juuri nyt saatavilla. Korjaamme vian mahdollisimman pian."

Eli haisisi pahasti, että joku ääliö on jossain päivityksessä pistänyt sinne jonkun turhan pienen max arvon, joka johtaa sitten virheisiin... tuleepa mieleen Microsoftin megakämmi, että max 512 ohjelmaa tai start menu hajoaa...
Olen myös "ikivanha" saunavision käyttäjä.:@
Käyttäjätaso 4
Ok, eli näyttäisi siltä, että nämä ongelmat koskevat meitä, joiden käyttäjätunnus on muotoa gsm*** vuodelta miekka ja kivi? Kuinkas sulla, onko sulla tallennustilaa otettuna lisää uusinnoissa / onko sinullakin ehkä jopa satoja (ainakin sata) jatkuvan tallennuksen sääntöä?
Käyttäjätaso 4
Ja tosiaan näyttäisi siltä, etten edes pysty avaamaan tuota tallennussääntösivua, tulee joka kerta tuo virheilmo vain...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minäkin olen vanha Saunavision käyttäjä 10 teran quotalla (2008 luotu tunnus). Muuten toimii kaikki tässä ketjussa mainitut jutut, paitsi että Chrome-selaimella ei tallenne mene "katsotuksi".
Käyttäjätaso 4
ok, eli koskee vain osaa tunnuksista? Pystytkö elisalaisena jotenkin tarkistamaan minun tunnukseni ettei siinä ole jotain solmussa?
Käyttäjätaso 4
Hmm ja pienenä lisäinfona vielä. Uusin sopimukseni siis tässä alkukesästä, kun tuli siitä ilmoa, jolloin sain lisätilan (nyt 15 teraa), joka tuli heti voimaan, mutta sopparin uusimispäivä on 17.7 (eli siitä päivästä asti voimassa taas kaksi vuotta) ja tämä toimi aivan ongelmitta kun lähdin reissuun 15.7, reissun aikana jotain mennyt rikki ja kun tulin takaisin (20.7) oli nämä ongelmat. Haisee siis siltä, että liittyy jotenkin tuohon 2 vuotis kauden uusintaan?

Osallistu keskusteluun