Kysymys

oliskohan jotain korjausta? eivät teknisestä tuesta suostuneet mitään tekemään..

  • 21 marraskuu 2014
  • 7 kommenttia
  • 27803 katselukerrat

Olen tässä viimeaikoina huomannut hyvinkin paljon sellaista, että n. 50% sivuista latautuu hirvittävän hitaasti tai ei ollenkaan ja tulee vähän väliä DNS lookup failed. Koneesta se ei ole kiinni, sillä on juuri uudelleen asennettu windows. Modeemi on käynnistetty uudestaan, resetoitu,  ping ja latency heittelee, ei ole muita laitteita verkossa ja latausnopeuskin on hirvittävän hidas...

http://www.speedtest.net/my-result/3927224245 

http://www.pingtest.net/result/111102944.png

tuossa hieman speedtestin ja pingtestin tuloksia.. muita laitteita ei ole verkossa. Ai niin nettiyhteyden siis pitäisi olla 20/1mb, mutta tuosta päätellen yhteyteni on 8/1mb. en kyllä tiedä mitä ihmettä tässä pitäs oikein enää tehdä, kun tekninenkään tuki ei tee mitään enää.

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Yhteytesi toimii kieltämättä hitaasti 20 megan yhteydeksi. Onko nopeus ollut aina sama? Toimivatko Viihde-palvelun tallenteet ongelmitta? Entä kun testaat, onko samalla muita laitteitta verkkoa käyttämässä?

Jos haluat, että Elisa tutkii ongelmaa tarkemmin, käyhän profiilissasi ja lisää siihen asiakasnumerosi, jonka löydät laskulta. Profiiliin pääset ylävalikon käyttäjäkuvastasi ja nimimerkkilinkistä ja sieltä Omat Asetukset.

Jos käy ilmi, että nopeutta ei voi lisätä, niin suosittelen vaihtamaan 4G LTE -verkkoon, sillä se on tällä hetkellä ADSL:ää ripeämpi. Kun lisäät asiakasnumerosi, lähetä viesti moderaattorille niin hän tutkii sitten linjaa yms.
Kyllähän mulla onkin tuolla asiakasnumero 🙂 viihdepalvelun tallenteissa en ole nyt huomannu mitään ihmeellistä. Sitten kun on tuo viihde päällä ni hidastuu entisestään tuo netin käyttö. tämä alkoi vasta viikko sitten. nopeus on ollu alusta asti sama kyllä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Dralace kirjoitti:
Olen tässä viimeaikoina huomannut hyvinkin paljon sellaista, että n. 50% sivuista latautuu hirvittävän hitaasti tai ei ollenkaan ja tulee vähän väliä DNS lookup failed. Koneesta se ei ole kiinni, sillä on juuri uudelleen asennettu windows. Modeemi on käynnistetty uudestaan, resetoitu,  ping ja latency heittelee, ei ole muita laitteita verkossa ja latausnopeuskin on hirvittävän hidas...

http://www.speedtest.net/my-result/3927224245 

http://www.pingtest.net/result/111102944.png

tuossa hieman speedtestin ja pingtestin tuloksia.. muita laitteita ei ole verkossa. Ai niin nettiyhteyden siis pitäisi olla 20/1mb, mutta tuosta päätellen yhteyteni on 8/1mb. en kyllä tiedä mitä ihmettä tässä pitäs oikein enää tehdä, kun tekninenkään tuki ei tee mitään enää.

Teoreettinen maksiminopeus on 20/1M, mutta käytännössä jatkuvan nopeuden tulee olla vähintään kolmannes maksiminopeudesta. Tarkoittaa sitä, että tuo 8/1M on vielä sallituissa rajoissa. Syy tuohon alhaiseen nopeuteen on todennäköisesti se, että asut useamman kilometrin päässä lähimmästä Elisan "keskittimestä" tms. Pitkät etäisyydet keskittimen ja käyttäjän välillä laskevat yhteysnopeutta käyttäjän päässä.

Joillain Elisa Viihteen digibokseilla on ominaista syödä kaistaa tolkuttomasti, minkä takia nettisurffaus hidastuu entisestään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Dj_God kirjoitti:

Teoreettinen maksiminopeus on 20/1M, mutta käytännössä jatkuvan nopeuden tulee olla vähintään kolmannes maksiminopeudesta. Tarkoittaa sitä, että tuo 8/1M on vielä sallituissa rajoissa. Syy tuohon alhaiseen nopeuteen on todennäköisesti se, että asut useamman kilometrin päässä lähimmästä Elisan "keskittimestä" tms. Pitkät etäisyydet keskittimen ja käyttäjän välillä laskevat yhteysnopeutta käyttäjän päässä.
Viihteen sopimusehtojen mukaan ADSL-yhteyden DL-suunnan nopeuksien vaihteluväli on 10..20 Mbit/s ja UL-suunnan 0.5..1 Mbit/s.

http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/Elisa_Viihde_Sopimusehdot.pdf

Jos jäädään pysyvästi minimien alle , niin sitten on vikailmoituksen paikka.
siis itsellänihän on matkaa tuohon seuraavaan paikkaan alle 2km. ja jos ette lukenut tarkkaan niin sanoin että viikon verran ollut hidastelemista. Eli siis sitä ennen toiminut ihan ok tämä liittymä. Nyt siis viikon verran ollut hidastelemista. Soitin tekniseen tukeen, eivätkä tehneet mitään kun "heidän mielestään liittymässä ei ole vikaa." minun mielestäni on, eikä asialle ole tehty mitään sen ratkaisemiseksi. Vielä siis selvennän:

Viikko sitten alkoi hidastelemaan yhteys. Yhteys on ollut ~6mb download ja 0,7mb uppi. siis uppikaistassa ei vikaa vaan download puolella. Niinkuin tuossa sanottiin että 8-10mb on se minimi mikä tuossa yhteydessä saisi olla. Ennen tätä download oli 13-17mb. nyt yhtäkkiä hemmetin hidas eli se ~6mb kuten tuossa speedtestin mittauksessa näkyy. ja sitä tässä kyselinkin että mitä tässä nyt tekis, kun teknistä tukea ei tunnu ongelma kiinnostavan...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Dralace kirjoitti:
siis itsellänihän on matkaa tuohon seuraavaan paikkaan alle 2km. ja jos ette lukenut tarkkaan niin sanoin että viikon verran ollut hidastelemista. Eli siis sitä ennen toiminut ihan ok tämä liittymä. Nyt siis viikon verran ollut hidastelemista. Soitin tekniseen tukeen, eivätkä tehneet mitään kun "heidän mielestään liittymässä ei ole vikaa." minun mielestäni on, eikä asialle ole tehty mitään sen ratkaisemiseksi. Vielä siis selvennän:

Viikko sitten alkoi hidastelemaan yhteys. Yhteys on ollut ~6mb download ja 0,7mb uppi. siis uppikaistassa ei vikaa vaan download puolella. Niinkuin tuossa sanottiin että 8-10mb on se minimi mikä tuossa yhteydessä saisi olla. Ennen tätä download oli 13-17mb. nyt yhtäkkiä hemmetin hidas eli se ~6mb kuten tuossa speedtestin mittauksessa näkyy. ja sitä tässä kyselinkin että mitä tässä nyt tekis, kun teknistä tukea ei tunnu ongelma kiinnostavan...

Jos nopeus on alle sopimusehtojen minimin (10 Mbit/s) , niin asian pitää vikapalvelua kiinnostaa ja korjaustoimiin ryhtyä.

Ei muuta kuin uutta vikailmoitusta vain sisään.
pitänee siis yrittää uudelleen tonne tekniseen.. 

Osallistu keskusteluun