Kysymys

Ongelma: Yhteyttä tallennuspalvelimeen ei saada

  • 1 joulukuu 2009
  • 6 kommenttia
  • 1504 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Mistähän kannattaisi vikaa etsiä, kun boksin ohjelmavalikon kautta tallennusta yrittäessä tulee vain virheilmoitus "Yhteyttä tallennuspalvelimeen ei saada. Tarkasta internetyhteyden toimivuus". Netti kuitenkin toimii, kuten myös tallenteiden katsominen, maksukanavat, HD-kanavat ja kaikki muukin mitä keksin yrittää.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ota digiboksista virtajohto irti 10 sekunniksi ja kytke takaisin. Jos ongelma ei tuon jälkeen poistu, palauta tehdasasetukset Menu > Vianselvitys > Info > Tehdasasetusten palautus.
Virtaresetti tehty ja tehdasasetuset palautettu. Edelleen kaikki muu toimii, mutta boksin ohjelmavalikosta ei tallentaminen onnistu, antaa saman virheilmoitusen.
Mainittakoon vielä, että "Edelliset 36 H" palvelun kautta tallentaminen onnistuu.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Onko digiboksi kytkettynä suoraan Kotiboksi-modeemiin (tai Wippies Homeboxiin, jos olet vanha Saunalahti KotiTotaali -käyttäjä), ettei käytössä ole omaa modeemia tai välissä erillisiä reitittimiä tms.? Jos ongelma ei johdu tuosta, resetoi vielä Kotiboksi/Homebox pitämällä takapaneelin reset-painiketta pohjassa n. 10 sekuntia ja kokeile uudelleen.
Digiboksin ja Kotiboksin välillä on Zyxelin datasähkösovittimet, ei muita laitteita. Kotiboksinkin jo resetoin, mutta silläkään ei vaikutusta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Digiboksin ja Kotiboksin välillä on Zyxelin datasähkösovittimet, ei muita laitteita. Kotiboksinkin jo resetoin, mutta silläkään ei vaikutusta.


Ongelma voi jäädä datasähkösovittimiin, joskin se on erittäin epätodennäköistä koska kaikki muu toimii. Jos vain mahdollista, niin kannattaa varmuuden vuoksi kokeilla ilman datasähkösovittimia tai ainakin parittaa datasähkösovittimet uudelleen. Muussa tapauksessa yhteys häiriöilmoituksiimme 050 960 600, niin voimme tutkia ongelmaa tarkemmin.

Osallistu keskusteluun