Kysymys

Ongelmia, ongelmia....

  • 29 heinäkuu 2010
  • 17 kommenttia
  • 1170 katselukerrat

Nettiyhteys (Elisa viihde) katkesi 16.7. Tein häiriöilmoituksen asiakaspalveluun yritettyäni ensi setviä asioita robotin kanssa.
Asentaja soitti 23.7 ja ilmoitti, että vika on löytynyt Elisan päästä ja nyt kaikki on kunnossa. Kotiin päästyäni napsautin virrat modeemiin, mutta ADSL ja Internet valot olivat edelleen pimeinä.

Uusi häiriöilmoitus ja taas jaarittelua robotin kanssa, joka vähemmän yllättäen ilmoitti ettei taaskaan pysty ratkaisemaan ongelmaa vaan yhdisti pitkän odotuksen jälkeen fyysiselle henkilölle. Hän epäili modeemia vialliseksi ja pyysi kokeilemaan vanhalla toimiiko yhteys. Kytkin vanhan Speedstreamin puhelinpistokkeeseen ja yhteys muodostui saman tien. Asiakaspalvelija lupasi lähettää uuden modeemin postitse ja sanoi samalla näkevänsä lokitiedostoista, että korjauksen jälkeen yhteys oli ollut 15M, vaikka se minulla on ollut aikaisemmin 11-13M. Mahtavaa, ajattelin mielessäni ja aloin vanhalla modeemilla testailemaan nopeuksia. Yllätys oli suuri,kun ilmeni että nopeuden nousun sijaan se olikin laskenut vajaaseen 7 megaan. Ja toisin kuin asiakaspalvelija väitti niin ko Speedstream on ADSL2+ modeemi.

No eilen keskiviikkona sain postissa uuden Elisa viihteen modeemin, joka muuten on jo neljäs vuoden sisällä. Kytkin sen kiinni, asianmukaiset valot valot syttyivät ja yhteys muodostui, mutta vain 8M nopeudella. Tein tästäkin häiriöilmoituksen, tällä kertaa Elisa avustajan välityksellä.
Kaiken lisäksi tänään aamulla modeemi ei enää toiminut eli ADSL ja Internet valot ovat taas tässä uudessakin modeemissa pimeinä. Vanha Speedstream sen sijaan toimii heittämällä.
Mitä nyt? Vähän alkaa olla neuvoton olo. Saanko viidennen modeemin, tippuuko nopeus entisestään, pitäisikö kohta saada hyvitystä vai miten mahtaa käydä.

17 kommenttia

Käyttäjätaso 1
tuohan olisi kuullunut elisan tarkastettavaksi, tosin jos vika olisikin löytynyt sisäverkosta niin elisa olisi laskuttanut tyliin 70 euroa tuntia ja minimi 2 tuntia / vartin hommasta. Ei kysymään jos elisa kustantaisi sen saludopaketin 😛
Tuttu kaveri teki Saludopalkalla 😃
Käyttäjätaso 2
Paljonko asentaja veloitti talon johtojen tutkimisesta? Pitäis myös teettää.
Puhelinasentaja kävi viime viikolla ja tarkisti talomme puhelinjohtojen liitokset. Kaikki on/oli kunnossa täällä päässä. Pätkimistä ei ole viimeisen viestin jälkeen juurikaan esiintynyt paria lyhyttä poikkeusta lukuunottamatta, mutta nopeus ei ikinä ole noussut takaisin entiselleen.

Onko puhelinkeskuksia todellakin niin harvassa että, muitakin viestejä vähän silmäilleenä, etäisyydet venyvät tiuhaan asutuissa kaupungeissakin niin pitkiksi, että siitä johtuva alhainen nopeus tulee asiakkaalle yllätyksenä. Ja mikäli uusia keskuksia rakennetaan lähemmäs, niin tarkoittaako se automaattisesti nopeuden nousemista. Kuluttajillehan ei ilmeisen tarkoitukselliseti levitellä puhelinkeskusten sijainnista tietoa, joten minulla ei ainakaan ole harmainta aavistusta missä itselleni lähin sijaitsee. Ja mikäli se todellakin sijaitsee yli kolmen kilometrin päässä niin tällä alueella on muutama muukin, joilla nettinopeus tahmaa.
Jos ymmärsin yhtään tuota viestiäsi, niin useamman tunnin odottelu kättelylle on aika pitkä aika....Bewan meinaan löysi vähän ennen klo 19 yhteyden. Olin päivän mittaan yrittänyt tätä useammankin kerran ja pisimmillään monta tuntia putkeen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Se on ollut  viikon ajan vaihdettuna automaattiselta tuolle, mutta ei toimi yhtään sen varmemmin. Olen muuten edelleen Speedstreamin varassa, kun Bewan on vieläkin mykkänä.


Oletko antanut Kotiboksin olla kytkettynä pidemmän aikaa? Ajattelen tilannetta, jossa olisit irrottanut laitteen rasialta liian hätäisesti ja jos Kotiboksi kättelee kohdallasi ADSL-linjan vain hitaammin kuin Speedstream. Huomaa myös, että Kotiboksin ADSL-merkkivalo ei vilku ADSL-yhteyttä hakiessa vaan valo jää suoraan palamaan kun yhteys on muodostunut.
Se on ollut  viikon ajan vaihdettuna automaattiselta tuolle, mutta ei toimi yhtään sen varmemmin. Olen muuten edelleen Speedstreamin varassa, kun Bewan on vieläkin mykkänä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tänään sunnuntaina Elisa viihteen purkki ei jälleen kytkeytynyt verkkoon, mutta vanha modeemi siinä taas onnistui, eli ongelma on aivan sama kuin itse asiassa huomenna tasan kuukausi takaperin. Jotain häikkää Elisan linjoissa täytyy olla, kun se klaaraa yhdellä modeemilla yhteyden, mutta toisella (millä se juuri pitäisi hoitua) ei. Siksi onkin vaikea uskoa että meidän päässämme on ongelmaa. Kaiken lisäksi kyseessä on okt, jonka ns. puhelinkeskus on mallia hyvin yksinkertainen.
Tuleeko tämä asiakassuhde olemaan koko sen jäljellä olevan keston ajan tuuripeliä ja kahden eri modeemin kanssa kikkailua vai yritettäisiinkö tähän asiaan paneutua vähän syvemmin.
Taas muistutan siitä, että mikäli olisin heittänyt roskiin aikanaan käytöstä poistamani modeemin, olisin ollut jo kuukauden päivät k***ssa uuden Bewanin kanssa.


Kokeilepa pakottaa Kotiboksin 192.168.100.1-hallinnasta kättelyprotokolla ("Internet Setupin" alta ADSL mode) ADSL2+ 24M/1M -tilaan. Auttaako pätkimiseen?
Tänään sunnuntaina Elisa viihteen purkki ei jälleen kytkeytynyt verkkoon, mutta vanha modeemi siinä taas onnistui, eli ongelma on aivan sama kuin itse asiassa huomenna tasan kuukausi takaperin. Jotain häikkää Elisan linjoissa täytyy olla, kun se klaaraa yhdellä modeemilla yhteyden, mutta toisella (millä se juuri pitäisi hoitua) ei. Siksi onkin vaikea uskoa että meidän päässämme on ongelmaa. Kaiken lisäksi kyseessä on okt, jonka ns. puhelinkeskus on mallia hyvin yksinkertainen.
Tuleeko tämä asiakassuhde olemaan koko sen jäljellä olevan keston ajan tuuripeliä ja kahden eri modeemin kanssa kikkailua vai yritettäisiinkö tähän asiaan paneutua vähän syvemmin.
Taas muistutan siitä, että mikäli olisin heittänyt roskiin aikanaan käytöstä poistamani modeemin, olisin ollut jo kuukauden päivät k***ssa uuden Bewanin kanssa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ei palaudu palvelu sille tasolle millä se oli heinakuulle asti. Taas uusi ilmoitus, että ilmoittamanne häiriö on korjattu. Kuitenkaan ei  minkäänlaista parannusta ole havaittavissa. Kun ei muu auta niin taidan tehdä uuden häiriöilmoituksen. Jokuhan tässä on vialla!
Tänään muuten netti oli taas poikki puolitoista tuntia klo 13.58-16.25.


Vastasinkin sinulle jo tuolla toisessa ketjussa. Tuo katkos aiheutui todennäköisesti siitä, että asentaja vaihtoi liittymäsi kupariparit toisiin.
Ei palaudu palvelu sille tasolle millä se oli heinakuulle asti. Taas uusi ilmoitus, että ilmoittamanne häiriö on korjattu. Kuitenkaan ei  minkäänlaista parannusta ole havaittavissa. Kun ei muu auta niin taidan tehdä uuden häiriöilmoituksen. Jokuhan tässä on vialla!
Tänään muuten netti oli taas poikki puolitoista tuntia klo 13.58-16.25.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Pientä päivitystä.
Aika monennen häiriöilmoituksen tehtyäni aloin tietysti odottamaan että elisankin päässä tehtäisiin jotain.
3.8 sain asiaa tiedustellessani vastauksen, että "työ on tänään vahvistettu asentajalle ja enää ei pitäisi mennä kauan."
5.8 kysyin taas samasta asiasta ja sain yllättäen vastauksen "työ on tänään vahvistettu asentajalle ja enää ei pitäisi mennä kauan." Siis täsmälleen sama vastaus!!??

Kaiken lisäksi asiaa tarkennettiin siten että tänään (siis viime torstaina) tai seuraavana päivänä viimeistään vika on todennäköisesti korjattu ja asentaja lähettänyt siitä tekstiviestin. Nyt on sunnuntai ja kirjoitan tätä viestiä vanhan modeemin välityksellä, koska elisa viihteen purkki ei taas tänään, eikä muuten eilenkään halunnut yhdistää itseänsä nettiin. Ja nettiyhteyden nopeus on edelleen säälittävää luokkaa.

Luuletteko te siellä elisan päässä tosiaan että vastailette 4 vuotiaalle lapselle, jonka vanhempien mielestä kiusalliset päähänpistot kuitataan hokemalla "kohta" ja "katsotaan nyt sitten" ja samalla toivotaan että mukula unohtaisi koko jutun.

Nyt vähän ryhtiä ja kunnon selitys/selvitys että miksi te ette saa palautettua minun nettiyhteyttäni sellaiseksi kuin se on ollut heinäkuun 16. päivä asti. Jos minulla ei olisi ollut käytettävissäni vanhaa elisan modeemia, jolla viihteen laatikon sijasta pääsee nettiin, niin olisin kyllä polttanut päreeni jos mahdollista vielä pahemmin.
Olen muuten nyt yli tunnin yrittänyt päästä taas kerran asiakaspalvelun chattiin tuloksetta. Ei oikein homma toimi.
Minulla olisi muutakin tekemistä kuin tämä.

edit: Nyt on mennyt jo lähes 3 tuntia, enkä vieläkään ole päässyt elisan asiakaspalvelu chattiin. Firma voisi palkata sinne toisen työntekijän tai sitten tyytymättömiä asiakkaita vain on niin paljon. On tämä melkoista pelleilyä ja asiakkaiden täydellistä kyykyttämistä.


Pahoittelut, jos koet saaneesi huonoa asiakaspalvelua. Laitatko häiriöilmoituksesi käsittelytunnisteen yksityisviestillä, niin katson tilanteen huomenna.

Mitähän kautta mahdat Chatiin jonotella, sillä palvelu ei ole viikonloppuisin auki:
http://www.elisa.fi/asiakastuki/1399.5/reaaliaikainen-keskustelu-chat/
Pientä päivitystä.
Aika monennen häiriöilmoituksen tehtyäni aloin tietysti odottamaan että elisankin päässä tehtäisiin jotain.
3.8 sain asiaa tiedustellessani vastauksen, että "työ on tänään vahvistettu asentajalle ja enää ei pitäisi mennä kauan."
5.8 kysyin taas samasta asiasta ja sain yllättäen vastauksen "työ on tänään vahvistettu asentajalle ja enää ei pitäisi mennä kauan." Siis täsmälleen sama vastaus!!??

Kaiken lisäksi asiaa tarkennettiin siten että tänään (siis viime torstaina) tai seuraavana päivänä viimeistään vika on todennäköisesti korjattu ja asentaja lähettänyt siitä tekstiviestin. Nyt on sunnuntai ja kirjoitan tätä viestiä vanhan modeemin välityksellä, koska elisa viihteen purkki ei taas tänään, eikä muuten eilenkään halunnut yhdistää itseänsä nettiin. Ja nettiyhteyden nopeus on edelleen säälittävää luokkaa.

Luuletteko te siellä elisan päässä tosiaan että vastailette 4 vuotiaalle lapselle, jonka vanhempien mielestä kiusalliset päähänpistot kuitataan hokemalla "kohta" ja "katsotaan nyt sitten" ja samalla toivotaan että mukula unohtaisi koko jutun.

Nyt vähän ryhtiä ja kunnon selitys/selvitys että miksi te ette saa palautettua minun nettiyhteyttäni sellaiseksi kuin se on ollut heinäkuun 16. päivä asti. Jos minulla ei olisi ollut käytettävissäni vanhaa elisan modeemia, jolla viihteen laatikon sijasta pääsee nettiin, niin olisin kyllä polttanut päreeni jos mahdollista vielä pahemmin.
Olen muuten nyt yli tunnin yrittänyt päästä taas kerran asiakaspalvelun chattiin tuloksetta. Ei oikein homma toimi.
Minulla olisi muutakin tekemistä kuin tämä.

edit: Nyt on mennyt jo lähes 3 tuntia, enkä vieläkään ole päässyt elisan asiakaspalvelu chattiin. Firma voisi palkata sinne toisen työntekijän tai sitten tyytymättömiä asiakkaita vain on niin paljon. On tämä melkoista pelleilyä ja asiakkaiden täydellistä kyykyttämistä.
Sitä paitsi minä en ole pyytänyt ensimmäistäkään modeemia vanhan tilalle vaan niitä on minulle lähetelty sieltä päin. Mieluummin näkisin että korjaatte vian jotenkin muutoin
Ensimmäinen modeemi meni vaihtoon, kun siinä oli täysin suojaamaton yhteys. Yhteys minkä olemassaolon Elisa kiisti jyrkästi. Olin Viihteen palvelun alkuaikojen pioneerejä tuolloin.
Toinen modeemi lähti vaihtoon kun sen Wlan kantoi noin kolme metriä ja kolmas kun se ei saanut yhteyttä palveluntarjoajaan ja nyt neljäs on temppuillut niinikään samaan tyyliin kuin modeemi nro 3. Asiakaspalvelussa tosin sanoivat mahdolliseksi syyksi sen, ettei se syystä jota toivottavasti tutkitaan osaa kätellä. Vanha Elisan modeemini sen sijaan tämän kättelyn taitaa. Eri protokolla kyseessä tai sitten jotain muuta. Nopeus joka tapauksessa on edelleen normaalia selkeästi alhaisempi, eivätkä IPTV kanavat näy lainkaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ei ole normaalia, että vuodessa hajoaa viisi modeemia. Sen sijaan, että aina pyytää uuden laitteen tilalle kannattaisi selvittää ongelmanaiheuttaja eli mahdolliset sähköverkon aiheuttamat häiriöt / ylijännitepiikit ym.

Jos modeemin virtalähde on kytketty sähköjatkojohtoon, kannattaa kokeilla ilman jatkojohtoa, sillä jatkojohto voi olla vikaantunut tai ei osaa välittää tarpeeksi virtaa kaikille laitteille. Tämä saattaa johtaa siihen, ettei modeemi saa tarpeeksi virtaa eikä täten toimi normaalisti (sinun tapauksessasi ei saa tahdistettua ADSL-linjaa ylös).
Hyvitystä!

Osallistu keskusteluun