Kysymys

Palautetta Elisa Viihteestä

  • 31 elokuu 2011
  • 3 kommenttia
  • 2710 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Näin ensi alkuun voisin todeta, että olen aika pitkämielinen kaveri, enkä aivan pienestä valita. Mutta on tämä totisesti surkeaksi mennyt tämä Elisa Viihteen touhu.

Asiakkaana olen ollut jo vuosina 2008-2010, alun alkaen Saunalahden ja sittemmin Elisan palvelussa. Näinä vuosina palvelu toimi kuin buick -- lukuunottamatta satunnaisia kuvan pätkimisiä -- ja olimmekin perheineni kaikin puolin tyytyväisiä palveluun.

Tätä taustaa vasten teimme uuden sopimuksen vuoden tauon jälkeen viime heinäkuussa, jolloin saimme esim. tämän keskustelufoorumin perusteella käsityksen, että palvelun laatu olisi edelleen hyvällä tasolla. Mutta, mutta..

Ensiksi, jo luvattu toimitusaika oli pitkähkö ja kaiken kukkuraksi digiboksi ja modeemi myöhästyivät noin viikon luvatusta toimituspäivästä. Laskutus lähti kuitenkin rullaamaan jo luvatusta toimituspäivästä, vaikkei laitteitakaan ollut tullut -- reklamaation jälkeen asia hoitui kuitenkin kuntoon, joten tämä ei ollut iso ongelma.

Olimme varmaan ensimmäisiä jotka saivat käyttöönsä uuden valkoisen Pace-digiboksin. Otettuamme boksin käyttöön oli jo parin tunnin käytön jälkeen päivänselvää, että olimme saaneet käsiimme täydellisen raakileen.

- Digiboksi saattaa hyytyä useita kertoja illassa katselun aikana, niin tallennetta kuin suoraa TV-lähetystäkin katsottaessa. Koska laite ei usein reagoi kaukosäätimen tai virtakytkimen painalluksiin, jää ainoaksi vaihtoehdoksi vetää virrat pois ja uudelleenkäynnistää laite. Palvelua olemme nyt käyttäneet n. kuukauden verran ja olisiko pari-kolme iltaa, kun boksia ei ole tarvinnut buuttailla.

- Lähes joka kerta digiboksia käynnistettäessä tulee n. 2 minuutin käynnistysviive, josta johtuen digiboksia on siis alettava käynnistää useita minuutteja ennen aiottua katseluajankohtaa. Tällaista ei voi pitää hyväksyttävänä tämäntyyppisessä palvelussa.

- Maksuttomat IPTV-lisäkanavat eivät näy. Kanavia valittaessa tulee ilmoitus "Käyttö estetty".

- Digiboksin virranhallinnassa on virheitä. Laite saattaa yön aikana kytkeytyä itsestään päälle tai se jää päälle, vaikka virtavalonsa perusteella näyttää sammutetulta.

Siis näitä tuttuja juttuja, joita foorumilla onkin jo käsitelty. Ja lisäksi useita muita seikkoja esim. boksin käytettävyydessä, joita en tähän jaksa listata.

En odotakaan virheiden ratkaisua tässä yhteydessä -- luonnollisesti olen ko. asioista tehnyt häiriöilmoituksen (itse asiassa jo pari-kolme viikkoa sitten), mutta yksikään ongelma ole tätä kirjoitettaessa ratkennut. Boksin ohjelmistopäivitystä on luvattu kyllä tulevaksi jo useaan otteeseen, mutta eipä sitäkään ole boksiin asti tullut.

Kaiken kaikkiaan boksia ja modeemia on buutattu yhteensä jo varmaankin viitisenkymmentä kertaa ja tehdasasetuksiakin on palauteltu enemmän kuin tarpeeksi -- ilman tuloksia.

Kappas vain, tätä kirjoitettaessakin boksi hyytyi taas kertaalleen.. mutta positiivista kuitenkin, että tällä kertaa riittikin vain tallenteen stoppaaminen ja uudelleenkäynnistys.

Summa summarum:

- Olen erittäin pettynyt palvelun nykylaatuun
- Haluan toimivan palvelun, joka vastaa (korkeahkoa) kuukausimaksua.
- En halua vapaa-ajallani harrastaa Elisan beta-testaajana toimimista tai viritellä ja buuttailla bokseja. Muutakin elämää on.
- En myöskään jaksaisi roikkua keskustelufoorumeilla, kirjoitella vikailmoituksia tai raapustella tätäkään tekstiä - saadakseni palvelun, josta olen maksanut täyden hinnan.
- Sen ymmärrän, että uusissa tuotteissa ja palveluissa saattaa olla lastentauteja.
- Sitä en ymmärrä, että tällaiset palvelut jaellaan raakileina maksaville asiakkaille.

=> Olisi enemmän kuin kohtuullista, että Elisa hyvittäisi asap Elisa Viihteen kuukausimaksut kokonaisuudessaan siihen asti, kun palvelu on saatu toimivaksi.

Kiitos mahdollisuudesta palautteen antoon. Toivottavasti Elisalla mietitään jatkotoimenpiteitä nyt huolella asiakastyytyväisyyden näkökulmasta.

3 kommenttia


Näin ensi alkuun voisin todeta, että olen aika pitkämielinen kaveri, enkä aivan pienestä valita. Mutta on tämä totisesti surkeaksi mennyt tämä Elisa Viihteen touhu.

Asiakkaana olen ollut jo vuosina 2008-2010, alun alkaen Saunalahden ja sittemmin Elisan palvelussa. Näinä vuosina palvelu toimi kuin buick -- lukuunottamatta satunnaisia kuvan pätkimisiä -- ja olimmekin perheineni kaikin puolin tyytyväisiä palveluun.

Tätä taustaa vasten teimme uuden sopimuksen vuoden tauon jälkeen viime heinäkuussa, jolloin saimme esim. tämän keskustelufoorumin perusteella käsityksen, että palvelun laatu olisi edelleen hyvällä tasolla. Mutta, mutta..

Ensiksi, jo luvattu toimitusaika oli pitkähkö ja kaiken kukkuraksi digiboksi ja modeemi myöhästyivät noin viikon luvatusta toimituspäivästä. Laskutus lähti kuitenkin rullaamaan jo luvatusta toimituspäivästä, vaikkei laitteitakaan ollut tullut -- reklamaation jälkeen asia hoitui kuitenkin kuntoon, joten tämä ei ollut iso ongelma.

Olimme varmaan ensimmäisiä jotka saivat käyttöönsä uuden valkoisen Pace-digiboksin. Otettuamme boksin käyttöön oli jo parin tunnin käytön jälkeen päivänselvää, että olimme saaneet käsiimme täydellisen raakileen.

- Digiboksi saattaa hyytyä useita kertoja illassa katselun aikana, niin tallennetta kuin suoraa TV-lähetystäkin katsottaessa. Koska laite ei usein reagoi kaukosäätimen tai virtakytkimen painalluksiin, jää ainoaksi vaihtoehdoksi vetää virrat pois ja uudelleenkäynnistää laite. Palvelua olemme nyt käyttäneet n. kuukauden verran ja olisiko pari-kolme iltaa, kun boksia ei ole tarvinnut buuttailla.

- Lähes joka kerta digiboksia käynnistettäessä tulee n. 2 minuutin käynnistysviive, josta johtuen digiboksia on siis alettava käynnistää useita minuutteja ennen aiottua katseluajankohtaa. Tällaista ei voi pitää hyväksyttävänä tämäntyyppisessä palvelussa.

- Maksuttomat IPTV-lisäkanavat eivät näy. Kanavia valittaessa tulee ilmoitus "Käyttö estetty".

- Digiboksin virranhallinnassa on virheitä. Laite saattaa yön aikana kytkeytyä itsestään päälle tai se jää päälle, vaikka virtavalonsa perusteella näyttää sammutetulta.

Siis näitä tuttuja juttuja, joita foorumilla onkin jo käsitelty. Ja lisäksi useita muita seikkoja esim. boksin käytettävyydessä, joita en tähän jaksa listata.

En odotakaan virheiden ratkaisua tässä yhteydessä -- luonnollisesti olen ko. asioista tehnyt häiriöilmoituksen (itse asiassa jo pari-kolme viikkoa sitten), mutta yksikään ongelma ole tätä kirjoitettaessa ratkennut. Boksin ohjelmistopäivitystä on luvattu kyllä tulevaksi jo useaan otteeseen, mutta eipä sitäkään ole boksiin asti tullut.

Kaiken kaikkiaan boksia ja modeemia on buutattu yhteensä jo varmaankin viitisenkymmentä kertaa ja tehdasasetuksiakin on palauteltu enemmän kuin tarpeeksi -- ilman tuloksia.

Kappas vain, tätä kirjoitettaessakin boksi hyytyi taas kertaalleen.. mutta positiivista kuitenkin, että tällä kertaa riittikin vain tallenteen stoppaaminen ja uudelleenkäynnistys.

Summa summarum:

- Olen erittäin pettynyt palvelun nykylaatuun
- Haluan toimivan palvelun, joka vastaa (korkeahkoa) kuukausimaksua.
- En halua vapaa-ajallani harrastaa Elisan beta-testaajana toimimista tai viritellä ja buuttailla bokseja. Muutakin elämää on.
- En myöskään jaksaisi roikkua keskustelufoorumeilla, kirjoitella vikailmoituksia tai raapustella tätäkään tekstiä - saadakseni palvelun, josta olen maksanut täyden hinnan.
- Sen ymmärrän, että uusissa tuotteissa ja palveluissa saattaa olla lastentauteja.
- Sitä en ymmärrä, että tällaiset palvelut jaellaan raakileina maksaville asiakkaille.

=> Olisi enemmän kuin kohtuullista, että Elisa hyvittäisi asap Elisa Viihteen kuukausimaksut kokonaisuudessaan siihen asti, kun palvelu on saatu toimivaksi.

Kiitos mahdollisuudesta palautteen antoon. Toivottavasti Elisalla mietitään jatkotoimenpiteitä nyt huolella asiakastyytyväisyyden näkökulmasta.



Well said. We experience a non-working setup here from the start. No IPTV channels at all visible here.
Itse itselleni vastaten ja omakohtaiset käyttökokemukseni palautteen muodossa jakaen:

- Digiboksin uusi ohjelmistoversio (v70) päivitetty  tänään

- Käytetty boksia 5 min => ensimmäinen hyytyminen => mikään muu ei auta kuin virrat pois ja takaisin.

- Varmuuden vuoksi resetoitu vielä Elisa-modeemi ja palautettu digiboksin tehdasasetukset

- Käynnistymisviive (~2 min) edelleen uskomattoman pitkä, ainakaan ei tunnu lyhentyneen päivityksen myötä

- Digiboksi käynnistyy, kappas vain ääni kuuluu mutta yhdeltäkään kanavalta ei kuva näy => uudelleenkäynnistys ja sitten antennikanavat näkyvät ok

- IPTV-kanavat eivät edelleenkään näy. Virheilmoitus tosin muuttunut; aiemmin oli "Käyttö estetty", nyt  "NO CA Access allowed".  Lopputulos kuitenkin sama eli kanavaa ei näy.

- Jotain muutosta näyttäisi fonteissa yms. - varmaan ihan kiva juttu, mutta jos perustoiminnallisuus ontuu, ei tästä oikein osaa iloita.

Palautetta tiedotuksesta:

- Ei oikein tunnu tiedotuksellisesti vahvalta, jos palstalla tiedotetaan tänään maanantaina päivityksen tulevan ensi viikolla, mutta päivitys tupsahtaakin boksiin jo samana päivänä. Erheitä tietty sattuu, mutta tiedotuksen soisi olevan tarkempaa, varsinkin kun tilanne on mikä on. Tiedottaa voisi mielellään ennakoivasti päivä-pari etukäteen, jos mahdollista - että esim. tänään olisi jo ennalta osannut varautua päivitykseen ja sen vaatimiin toimiin ja aikaan.

- Teknisten asioiden tiimoilta saa tällä palstalla kohtuuhyvin tietoa jos osaa ja jaksaa etsiä (pitkälti gronerin aktiivisuuden ansiosta?), mutta nyt toivoisi myös aktiivisempaa ja vahvempaa tiedottamista muissakin kanavissa, esimerkiksi:

    - Elisa Viihde -valikon "Elisa Viihde tiedottaa" -osiossa
    - Sähköpostitse / tekstiviestitse
    - Tällä palstalla ennalta määritetyssä paikassa, ei esim. pirstaleisesti eri threadien yhteydessä

Keskeisimpiä pointteja mielestäni on se, että pidetään aktiivisesti asiakkaat ajan tasalla siitä mitä milloinkin tapahtuu, ja erityisesti uskalletaan tiedottaa jämptisti ja avoimesti myös negatiivisemmista asioista, kuten siitä, että digiboksin päivitys viivästyy aiotusta tai että digiboksissa on tällä hetkellä toiiminnallisuutta merkittävästi heikentäviä virheitä.

Myös häiriöilmoitusten etenemisen tiimoilta toivoisi aktiivisempaa tiedotusta; esim nyt on tekemämme case ollut kolmisen viikkoa auki, eikä meillä ole mitään käsitystä siitä, mikä casen status tällä hetkellä on (=ollaanko Elisan puolelta tekemässä asialle jotakin vai ei ja jos ollaan, niin mitä). Esim. raportoimamme IPTV-kanavien näkymisongelman tiimoilta tiedotettiin jo kertaalleen, että ongelma on ratkaistu, mutta ilmoitettuamme takaisin että kanavat eivät edelleenkään näy, ei asiasta sen koommin ole kuulunut mitään. Yhtään ei auta asiaa, että Oma Elisassa casen statukseksi on merkitty "Valmis"..

Digiboksin uuden ohjelmistoversion toimivuuden pystyy paremmin toteamaan varmaan vasta muutaman päivän sisällä --  toivotaan että päästään perustavaa laatua olevista ongelmista eroon, jotta meillä kaikilla on mukavampaa ja päästään siirtämään painopistettä bugeista toiminnallisuutta parantaviin kehityskohteisiin.

Itse itselleni vastaten ja omakohtaiset käyttökokemukseni palautteen muodossa jakaen:

- Digiboksin uusi ohjelmistoversio (v70) päivitetty  tänään

- Käytetty boksia 5 min => ensimmäinen hyytyminen => mikään muu ei auta kuin virrat pois ja takaisin.

- Varmuuden vuoksi resetoitu vielä Elisa-modeemi ja palautettu digiboksin tehdasasetukset

- Käynnistymisviive (~2 min) edelleen uskomattoman pitkä, ainakaan ei tunnu lyhentyneen päivityksen myötä

- Digiboksi käynnistyy, kappas vain ääni kuuluu mutta yhdeltäkään kanavalta ei kuva näy => uudelleenkäynnistys ja sitten antennikanavat näkyvät ok

- IPTV-kanavat eivät edelleenkään näy. Virheilmoitus tosin muuttunut; aiemmin oli "Käyttö estetty", nyt  "NO CA Access allowed".  Lopputulos kuitenkin sama eli kanavaa ei näy.


Same symptoms here.
Soon the digibox goes into the closet for the next 24 months. It seems of no use. A waste of time and money.

Osallistu keskusteluun