Kysymys

Puhelu elisan myyjältä

  • 1 huhtikuu 2015
  • 11 kommenttia
  • 1941 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Moro. Elikkäs sain taas tuossa perinteisen puhelun elisan myyjältä, joka tarjos tablettia ja kyseli samalla miten on laitteet toiminu. Kerroin sitten että toi valkoinen digiboksi on ihan täys susi, lähes poikkeuksetta jämähtää ainakin kerran per päivä. Myyjä sitten tuumas, että elisan asiakkaana mulla on täysi oikeus vaihtaa se digiboksi uudempaan veloituksetta ja onnistuu helposti netin kautta. Hetken selailin kuitenkaan löytämättä, miten sen uudemman digiboksin sais tilattua ja soitin sitten asiakaspalveluun, kun kuulemma onnistui sitäkin kautta. Asiakaspalvelussa kuitenkin tuumattiin, että ei onnistu, maksaa 100€ jos haluan sen uudemman digiboksin... Mitä v*****?! Tuli taas huomattua miten elisan asiakasta viilataan linssiin *****apuheilla.

11 kommenttia

Nämä puhelut kun tulevat säännöllisesti niin olen ottanut jo tavaksi sanoa että vasta vastasin...joskus olen kysynyt kyllä mikäs on ajankohtainen tarjous että voidaan tämä haastatteluvaihe ohittaa. On ollut hyviäkin tarjouksia.

Itse sain teknisen asiakaspalvelun kautta järjestymään boksin vaihdon, oli kyllä asiantunteva kaveri joka etänä diagnosoi mitä kaikkea boksi on tehnyt. Minä sain boksin vaihdon uusimalla määräaikaisen viihde tilaukseni. Minun käytössäni palvelu on toiminut riittävän hyvin (boksia lukuunottamatta) - että viitsin uusia.

Tässä asiassa olisi hyvä että Elisalla olisi selkeä linja. Toki nämä puhelinmyyjät varmaan edustavat moninaisia telemyyntifirmoja, mutta heilläkin olisi syytä olla checklista yleisimmistä valituksista ja Elisan linjasta niihin.
Käyttäjätaso 6
Puhelinmyyjähän ei ole koskaan Elisalta suoraan vaan meidän yhteistyökumppani tai sisaryhtiö (Enia). Näistä vääränlaisista infoista laitamme kyllä paljon palautetta, jotka sitten käsitellään heidän puolellaan.

Myyjä myös monessa tapauksessa sanoo mitä tahansa, kunhan asiakas pidetään tyytyväisenä eikä ala huutamaan hänelle.

Pahoittelut minun puolestani saamastasi väärästä tiedosta myyjän toimesta 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Elisan ja Saunalahden puhelinmyynniltä voi kieltäytyä. Onnistuu Oma Saunalahdessa / Oma Elisassa. Tämä esto ei kuitenkaan ole telemarkkinointikielto, mutta estää Elisan kiehtovat Viihde-puhelut. Jos on Saunalahden liittymä, se sisältää vain tekstiviesti- ja sähköpostimainontaa, puhelinmyynnistä voi kieltäytyä. Adblock puhelimessa ja sähköpostissa poistaa muut Saunalahden mainokset. Viihteeseen ei mainontaa edes kuulu, tai siitä ainakin voi kieltäytyä.
hpguru kirjoitti:
 Viihteeseen ei mainontaa edes kuulu, tai siitä ainakin voi kieltäytyä.

:smileyshocked:

Tuohan on taas aivan väärä tieto.

Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista. Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä tai sähköpostilla.

http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/Elisa_Viihde_Sopimusehdot.pdf
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
antero kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
 Viihteeseen ei mainontaa edes kuulu, tai siitä ainakin voi kieltäytyä.

:smileyshocked:

Tuohan on taas aivan väärä tieto.

Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista. Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä tai sähköpostilla.

http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/Elisa_Viihde_Sopimusehdot.pdf

Ei ole tullut yhtäkään Elisalta ja nekin tulleet juurikin Elisan asiakasrekisteristä olen itse ainakin voinut estää sanoutumalla niistä irti linkin kautta. Kun itse Viihteen avasin, alkoi tulla käyttövinkkejä ja leffavuokraussuosituksia, kaikista niistä on voinut sanoutua irti. Bastun asiakasrkisteristä tulee kyllä roskaa, XXL kauppaa, lehtitarjouksia ja järjettömiä voita tonni kilpailuja - mutta ne suodattimet estää - ettei niistä tule ilmoitusta. Mutta ainakin Bastun ja Elisan puhelinmyynnistä voi sanoutua irti.
Kaipaisin tätä edellä kuvattua linkkiä: "Elisan asiakasrekisteristä olen itse ainakin voinut estää sanoutumalla niistä irti linkin kautta."
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Vanhasta Oma Elisasta löytyy kohta haluaako tiedotteita/mainoksia Elisalta. Kohtiin voi laittaa En kiitos halua mitään.

Koska siellä lukee alussa "Haluamme palvella sinua mahdollisimman hyvin ja kertoa sinulle uutisista, eduista ja palveluistamme. Kerro meille miten haluat vastaanottaa uutisia ja kampanjaviestejä." - tulkitsen asian niin, että näin olen estänyt Elisan Viihde-palveluun sisältyvät mainokset. Saunalahden spämmistä voi kieltäytyä jos maksaa euron, mutta se ei ole järkevää, kun eston hoitaa itse ilmaiseksi. Myös Oma Saunalahdesta voi tosin estää Saunalahden liittymän markkinointipuhelut. Ne tosin koskevat Elisan Eniaa, ei muita markkinointi puheluita.

 

Vanha Elisa, Omat tiedot, Asiakasviestintätiedot.

En kiitos halua viestejä sähköpostiini

En kiitos halua viestejä matkapuhelimeeni

En kiitos halua mainoksia kirjepostina

En kiitos halua, että minulle soitetaan markkinointi- ja myyntipuheluja

Saunalahden liittymän spämmin nämä eivät estä, joten siihen on sitten spämminestoja ja tekstiviestisuodattimia Androidissa.
hpguru kirjoitti:
Vanhasta Oma Elisasta löytyy kohta haluaako tiedotteita/mainoksia Elisalta. Kohtiin voi laittaa En kiitos halua mitään.

Koska siellä lukee alussa "Haluamme palvella sinua mahdollisimman hyvin ja kertoa sinulle uutisista, eduista ja palveluistamme. Kerro meille miten haluat vastaanottaa uutisia ja kampanjaviestejä." - tulkitsen asian niin, että näin olen estänyt Elisan Viihde-palveluun sisältyvät mainokset. Saunalahden spämmistä voi kieltäytyä jos maksaa euron, mutta se ei ole järkevää, kun eston hoitaa itse ilmaiseksi. Myös Oma Saunalahdesta voi tosin estää Saunalahden liittymän markkinointipuhelut. Ne tosin koskevat Elisan Eniaa, ei muita markkinointi puheluita.

 

Vanha Elisa, Omat tiedot, Asiakasviestintätiedot.

En kiitos halua viestejä sähköpostiini

En kiitos halua viestejä matkapuhelimeeni

En kiitos halua mainoksia kirjepostina

En kiitos halua, että minulle soitetaan markkinointi- ja myyntipuheluja

Saunalahden liittymän spämmin nämä eivät estä, joten siihen on sitten spämminestoja ja tekstiviestisuodattimia Androidissa.

Tämä ei ainakaan aikaisemmin koskenut Viihteen sopimusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä, mutta ei ainakaan ole tullut enää Elisan mainoksia. Ennen tuli Elisa Lompakkoa, Elisa Vuokraamoa... Olen aina lähettänyt mainoksen takaisin asiakaspalveluun ja sanoin, etten ole moisia pyytänyt - saati että olisi kerrottu Viihteen mainoksista. Aina on poistettu lähetyslistalta viimeistään sieltä. Ei minulle myyjä kertonut tiskillä ainakaan että Viihteesen pitäisi ottaa läjäpäin mainontaa, kun Saunalahtikin jo lähettää tätä sontaa ihan tarpeeksi.
hpguru kirjoitti:
Kyllä, mutta ei ainakaan ole tullut enää Elisan mainoksia. Ennen tuli Elisa Lompakkoa, Elisa Vuokraamoa... Olen aina lähettänyt mainoksen takaisin asiakaspalveluun ja sanoin, etten ole moisia pyytänyt - saati että olisi kerrottu Viihteen mainoksista. Aina on poistettu lähetyslistalta viimeistään sieltä. Ei minulle myyjä kertonut tiskillä ainakaan että Viihteesen pitäisi ottaa läjäpäin mainontaa, kun Saunalahtikin jo lähettää tätä sontaa ihan tarpeeksi.

Eipä taida myyjät muistaa näyttää sopimusehtoja, joihin ostaja sitoutuu.

Olet varmaaan saanut tilausvahvistuksen, johon nämä ehdot sisältyvät. Kun et niistä ole reklamoinut, niin olet ne hyväksynyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Voiskohan näille myyjille kehitellä semmosen toimivan järjestelmän, mihin voisi laittaa ylös esim. mihin aikoihin ko asiakkalle olisi hyvä soitella, jos kerran pakko soitella(edellyttäen että ovat aiemmin soitelleet). Osa porukasta käy kuitenkin töissä ja ainakaan itse en ala edes keskustelmaan asiasta työaikana ja varsinkin, jos myyjä alottaa jankkaamisen, kun nätisti sanoo ei kiitos. Lisäksi voisi laittaa merkinnän, jos asiakas on jo kolmesti kieltäytynyt, niin antaa sen asiakkaan olla, tuskin se heti perään neljänneltäkään sitä ostosta tekee.

Vielä kun kysytään, että ymmärränkö koko viihteestä mitään, niin miks h........ssä näin tyhmälle asiakkaalle ylipäänsä tuputetaan viihdettä???? Ei ei ei ja vielä kerran ei kiitos. Mitä useammin jankutatte sitä varmemmin luuri kolahtaa korvaan. Kun ei hyvällä, niin sitten pahalla ja kaikilla p.....kan maku suussa. Terveiset vaan sille Elisan myyjälle joka soittelit 10.43. Älkää häiritkö työaikana. Näköjään teillä tehdään kuitenkin "pakkomyyntiä" myös iltaisin, koska  kerrotte aina voivanne soittaa myöhemmin uudelleen. Minulle sopisi soitot klo 20-20.05 välillä(vastaan jos jaksan), jos kyse on uudesta asiasta, eikä siitä samasta viihteestä, mistä olette jo muutaman kerran puhelimessa suu vaahdossa selitelleet. Kiitos!

t. puupää Manipenni

Osallistu keskusteluun