Vastattu

Reklamaatio: Elisa Viihde ja mikään ei toimi

  • 11 lokakuu 2014
  • 4 kommenttia
  • 2388 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Elisalla ei näytä olevan mitään sähköpostiosoitetta, mihin osoittaa reklamaatio, joten kirjoitan sen tänne palstalle.

5.9.2014

Kyllästyneenä Sonera Viihteeseen, päätin tutustua Elisa Viihteeseen. Menin Elisan sivuille tutkimaan asiaa ja keskustelin chatissä asiakaspalvelijan kanssa Elisa Viihteen ominaisuuksista. Kerroin, että nettiä tarvitaan ja telkkarista katsotaan erityisesti Valioliigaa. Ohjelmakirjasto-ominaisuus olisi hyvin tärkeä. Tiedustelujeni jälkeen päädyin tilaamaan Elisa Viihteen. Chat-keskustelun aikana soitin Soneralle ja irtisanoin Sonera Viihteen päättymään 3.10. Kerroin tämän myös asiakaspalvelijalle ja sovimme, että Elisa Viihde alkaa 3.10.

Sain sähköpostissa tilausvahvistuksen. Myöhemmin postissa tuli valtakirja entisen laajakaistaliittymän irtisanomista varten. Ja ohje, että jos se on jo irtisanottu, tulisi laittaa viestiä asiakaspalveluun. No, minähän olin jo kertonut asiakaspalvelijalle, että se on irtisanottu.

2.10.2014

Tulipa mieleeni ajatus, että pitäisikö varmuuden vuoksi ilmoittaa Elisalle, että se Sonera Viihde on irtisanottu, tuskin tuplailmoituksesta haittaakaan olisi.

3.10.2014

Tekstari, että Elisa Viihde aukeaa klo 20 mennessä. Jee!

Eipä avaudu. Klo 19.50 jälkeen luen tekstarin uudestaan. Elisa Viihde aukeaa 9.10. klo 20 mennessä. Eli aivan toista mitä olimme sopineet. Asiakaspalvelussa auki enää myyntipalvelu, joka ei osaa auttaa asiassa.

4.10.2014

Soitto asiakaspalveluun (16 min 3 sek). Ensin selitykseksi yritettiin antaa resurssipulaa (ei tilaukseni kuitenkaan yllätyksenä tullut!) Seuraavaksi sitä, että valtakirja oli kyllä lähetetty. No, siinä valtakirjan saatekirjeessä mainittiin, että irtisanomiseen tulee varata 14 vrk ja asennus voi viivästyä, jos irtisanomisessa kestää. Sitä paitsi, kun minä olin jo ilmoittanut asiasta 5.9. tilatessani. Oli lauantaipäivä, ja Viihdettä ei joka tapauksessa saataisi auki viikonloppuna. Mutta että mahdollisimman pian, jos maanantaina tai tiistaina.

Tässä vaiheessa todettakoon, että taloudessamme asuu kaksi ihmistä. Minä teen tällä hetkellä töitä n.10 h päivässä, myös lauantaisin ja sunnuntaisin, kotona, etänä. Eli nettiyhteys on ehdoton edellytys. Toinen meistä katsoo Valioliigaa. Eli jos minä olen ensin raivoissani, kun en pysty tekemään töitä, se ei ole mitään verrattuna siihen pettymykseen (ja siitä seuranneeseen raivoon) kun mieheni ei nähnyt Manchester Unitedin matsia 5.10. Puhumattakaan ylipäätänsä siitä ärtymyksestä ja harmista, mikä koko sotkusta on seurannut.

3.-6.10.2014

Elisa Viihde ei toimi, netti ei toimi.

7.10.2014

Tiistaina netti rupesi vihdoin toimimaan. Ja Elisa Viihde. Jee! Paitsi Cmoren ohjelmakirjastot eivät toimineet.

Soitto OmaGuruun (2,19€/min + mpm/pvm; puhelun kesto 3 min). Siellä ei osattu oikein auttaa, ohjeiden mukaan buuttailimme bokseja, mutta mikään ei auttanut.

Soitto asiakaspalveluun (26 min.) Ohjelmakirjastojen toimimattomuuden syyksi mainittiin, että laskutusta ei oltu vielä avattu(!), lupasivat selvittää asiaa.

Ihmettelimme, miksi ohjelmakirjastoissa ei näy MTV Sportia. Elisa Viihteen chatistä sitten kerrottiin, että Elisa Viihteellä ei MTV Sportin ohjelmakirjastoa ole, toisin kuin Soneralla. No, tämä on kuitenkin ehdoton edellytys Valioliigan seuraajalle, joten päätimme vaihtaa takaisin Soneraan. Asiakaspalvelu jo kiinni, joten yhteys seuraavana päivänä.

8.10.2014

Soitto asiakaspalveluun (25 min.) ja Elisa Viihteen irtisanominen. Olin ollut jo yhteydessä Sonera Viihteeseen, ja he olivat arvioineet ensimmäiseksi mahdolliseksi asennuspäiväksi 17.10. En halunnut katkoja nettiin tai viihdepalveluun ja minulle luvattiin, että Elisa Viihde lopetetaan 17.10.

9.10.2014

Tekstiviesti "Hei, Elisa Viihde -tilauksesi on peruttu. Mikäli sinulla on kysymyksiä - - " Jep, niinhän minä sen eilen peruin.

Illalla klo 20.10 raskaan työpäivän jälkeen pääsen vihdoinkin oikaisemaan jalkani sohvalle, syömään herkkuja ja kappas, toteamaan, että Elisa Viihde -palvelu todella onkin katkaistu. Netti kuitenkin toimii normaalisti. Asiakaspalvelu kiinni, joten yhteydenotto siirtyy seuraavaan päivään.

10.10.2014

Soitto asiakaspalveluun (19 min.) ja tiedustelu asiasta. On kuulemma ihan oikein pyydetty katkaisemaan vasta 17.10., mutta jostain syystä lopetettu Viihde aikaisemmin (no, eipä minua kiinnosta kuka on tehnyt väärin ja kuka ei, kiinnostaa ainoastaan, että Viihde toimisi). Asennuspyyntö pikaisena eteenpäin. Hienoa, homma siis hoidossa.

11.10.2014

Viihde ei toimi edelleenkään.

Soitto asiakaspalveluun (26 min.) ja tiedustelu asiasta. Ei ole kytketty vielä (ei niin, siksi soitin.) Eikä pysty lupaamaan, ehtiikö ollenkaan ennen 17.10. Siis mitä. Niin, ainoa asia, mitä asiakaspalvelija minulle hoki, oli ettei pysty lupaamaan ehditäänkö asentaa Viihdettä enää ollenkaan, kun on viikon kytkentäaika. Minulle viikon kytkentäaika tarkoittaa sitä, että kytkentä aloitetaan päivänä x ja lopetetaan siitä 7 päivän päästä. Tuskin tällaisesta kytkemisestä on Viihteen kohdalla kyse? Miksi (edes) tätä Elisan virhettä ei korjattu heti 10.10.? Vai voiko todella olla muka niin, että se olisi mahdotonta? Epäilen.

Summa summarum

Koko homman hoitaminen on aiheuttanut minulle runsaasti päänvaivaa (ja aiheuttaa edelleen) ja vienyt minulta arvokasta (työ)aikaani. Olen myös joutunut olemaan yhteydessä maksullisiin numeroihin useaan otteeseen (erityisesti puhelu OmaGuruun tuli maksamaan lähes 7 euroa!).

Olisi toivottavaa, että minuun oltaisiin yhteydessä asiasta. Toivon myös, että minuun on yhteydessä jokin sellainen henkilö, jolla on oikeasti jonkinlaista päätäntävaltaa, sillä minua ei kiinnosta kuunnella pelkkiä selityksiä. Yhteystietoni ja asiakasnumeroni löytyvät profiilini tiedoista.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mosni 26 helmikuu 2015, 18:48

  • Asia on hoidettu. Laitoin sinulle vielä yksityisviestiä tästä :)

  • Katso alkuperäinen viesti

    4 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
  • , tervetuloa Palstalle!

    Tarkistin tilanteesi läpi ja olitkin kontaktoinut tästä asiakaspalveluamme eilen ja asia on selvityksessä ja sinuun ollaan tästä vielä yhteydessä.

    Pahoittelut vielä minunkin puolesta tätä sotkua.
  • Tässäpä toinen tarina siitä kun yrittää toimia Elisan ohjeiden mukaan. Tässä on toistaiseksi mennyt vähemmän päiviä, mutta hermoja aikaa ja rahaa riittävästi.

    Ma 19.1. Viihteen adsl lakkasi toimimasta
    Tarkistin häiriökartan ja laitteiston ohjeen mukaisesti. Laitteet ok eikä kartalla mitään meilläpäin.
    Soitin asiakaspalveluun, josta yhdistettiin tekniselle puolelle. Modeemiin ei päässyt Elisan suunnasta, joten vaihtoehtona olivat kuulemma laiterikko tai poikki oleva linja. Koska Elisan päässä kaikki on kuitenkin kunnossa, menisi vian rajaus minun piikkiini. Parempi olisi selvittää itse ensin että laitteisto ja linja kiinteistön alueella on kunnossa. Modeemini oli kuulemma vanhaa mallia ja mulle lähetettiin uusi.

    Ke 21.1. Modeemi saapui ja pääsin toteamaan oliko laitteistosta kiinni. Ei ollut. Nyt vika ei siis ole Elisalla eikä laitteissa. Kiinteistön piuhoissa siis. Seinänaapurissa kuitenkin Elisa toimi, joten vikamahdollisuus rajautui piuhavetoon meidän asuntoomme. Kutsuin asentajan korjaamaan vian, koska kiinteistön osuus kuuluu asiakkaalle.

    To 22.1. Asentajan kanssa etsimme vikaa toista tuntia. Ei löytynyt. Soitin uudestaan Elisalle ja nyt tiedettiinkin kertoa että kyseessä on laajempi ongelma alueella. Jotkin kytkentätyöt eivät ole onnistuneet. Asiakaspalvelija kirjasi numeroni että saisin tiedon koska vika korjataan. Tiedustelin minne voin reklamoida palvelusta. Asiakaspalvelija opasti minut tekemään reklamaati omaelisan kautta. Sieltä en löytänyt muuta mahdollisuutta kuin tehdä häiriöilmoitus. Ja sen alla linkki hinnastoon vianrajaamisesta.

    Puhelimen jälkeen sain viestin, jossa kerrottiin että häiriöilmoitus on vastaanotettu ja että saisin uuden viestin kun se on käsitelty.

    Arvoisa Elisa:
    -Miksi asiakkaita ei informoida jos adsl-yhteys katkeaa asennusvirheen seurauksena? Ei luulisi teleoperaattorille olevan vaikeaa lähettää tekstiviestiä
    -Miksi asiakaspalvelussa ei tiedetä vikoja vaan annetaan virheellistä tietoa?
    -Miksi tietojani ei kirjattu ensimmäisellä soittokerralla ja kun lisätietoa on tuon jälkeen tullut, sitä viestitetty minulle? Olisiko minun pitänyt tiedotukseen päästäkseni tehdä vikailmoitus, jonka toimenpiteiden maksajaksi asiakaspalvelija heti kättelyssä kertoi minun joutuvan?
    -Miksi en vielä toisenkaan yhteydenoton jälkeen ole suoraan tiedotuslistalla vaan kirjattiin ilmoitus jonka käsittelyä nyt odotan?
    -Miksi kyseisestä ongelmasta ei koko aikana ole ollut mitään häiriökartalla?
    -Kuka maksaa ohjeiden mukaisesti mutta lopulta turhaan kutsumani asentajan?
    -Koska saan liittymän, josta koko ajan maksan, takaisin käyttööni?

    Toivon vastausta!
    -
    Hei

    Nyt sain tästä vielä laskun. Kypsyin tähän niin pahasti syksyllä, että kiinnostus lähteä nyt soittelemaan asiakaspalveluun on tasan nolla. Voisitteko selvittää asian ja mitätöidä laskun. Syksyllä asiakaspalvelusta luvattiin, että tämän koko hässäkän vuoksi ei todellakaan mitään laskua tule.

    Kiitos.
    Käyttäjätaso 3
  • Asia on hoidettu. Laitoin sinulle vielä yksityisviestiä tästä 🙂
  • Osallistu keskusteluun