Kysymys

Surkeaa asiakaspalvelua Elisa! Kiitos hienosta vedätyksestä!

  • 27 syyskuu 2011
  • 6 kommenttia
  • 2206 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Johdantoa asiaan...
Itse hoidan kaikki laskut aina suoraveloituksina / automaattisina e-laskuina, joten en niitä välttämättä syynää hirveän tarkkaan, ennen maksamista, etenkään isompien tahojen selviä laskuja.

No nyt kävi sitten näin...
Tuli keväällä otettua Viasat kulta kanavapaketti, kun Elisa sitä "tyrkytti" hintaan 9,95 €/kk Elisastudiolla. Elin siinä uskossa viime viikkoon asti, että hinta oli 9,95 € / kk ja kaikki oli reilassa. Ajattelin irtisanoa sopimuksen, kun 6 kk määräaika tulee täyteen. Varmistin vielä vanhasta e-laskusta omia tietojani ja samalla huomasin, että Elisa on veloittanut joka ikisessä laskussa kyseistä palvelusta 39,95 €/kk - 20 € kampanjahyvitys, eli 19,95 € / kk, kympin siis liikaa per kuukausi.

Virheen huomattuani otin välittömästi yhteyttä Elisan asiakaspalveluun ja reklamoin asiasta. Asikaspalvelu henkilö myönsi, että VIRHE ON TAPAHTUNUT ELISALLA ja minulle on "virheellisesti" laitettu väärä kampanja. Kuitenkaan maksamiani ylimääräisiä maksuja ei Elisan kuulemma tarvitse hyvittää/palauttaa, koska olen ne maksanut...itsellä heräsi vaan mielenkiinto asian suhteen, että kuinka monelle muulle on "ihan vahingossa" käynyt näin??

Mielenkiintoista on myös se, että mihin nämä virheellisillä kampanjoilla saadut "ylimääräiset" tulot kirjataan kirjanpidossa ja miten verottaja suhtautuu asiaan...toki varmaan verottajaa ei yksittäistapaus kiinnosta näin ison firman kohdalla, mutta kuullostaa silti omaan korvaan todella erikoiselta toimintatavalta, että jos asiakas maksaa liikaa, niin ne rahat voidaan hyvillä mielin pitää, eikä niitä tarvitse palauttaa...muissa, firmoissa käytäntönähän on yleensä se, että asiakkaalle nämä ylimääräiset maksut kertyvät plussa-saldoksi, joka automaattisesti vähennetään seuraavissa laskuissa (tai pyydettäessä maksetaan takaisin asiakkaan tilille).

Elisa lupasi hyvittää tässä tapauksessa kompromissinä 20 € (tämä summa ei perustu mihinkään), mutta itse en ole tähän periaatteesta tyytyväinen, koska kuitenkin alkuperäinen virhe on Elisan tekemä! Tein sopimuksen, jossa palvelun hinta on 9,95 € / kk ja näin minulle asiasta kerrottiin henkilökohtaisesti!

Tämä kaikille varoittavan esimerkkinä siitä, että miten likaista peliä loppujen lopuksi Elisalla pelataan. Elisalla tehdään virhe (vahingossa tai tahallaan) ja asiakas maksaa heidän virheestään, todella hienoa ja esimerkillistä asiakaspalvelua. Itsellä tuli ainakin sellainen ajatus mieleen, että näitä virheitä saattaa sattua useamminkin ja yllättäen asiakkaille, jotka maksaa laskunsa automaattisesti, suoraveloituksena / e-laskuina, eikä kyttää niitä erikseen jokainen kuukausi...

6 kommenttia

Eikö tuo kuullosta jo varastamiselta? Tee rikosilmoitus poliisille.

Eikö tuo kuullosta jo varastamiselta? Tee rikosilmoitus poliisille.


Kyllähän tuo omaankin korvaan kuulostaa aika ryöstöltä. Onneks tässä nyt ei ole mistään kivitalojen hinnoista kyse, joten tuskin nyt sentään rikosilmoitusta, mutta periaate tasolla tämä asia v*tuttaa suunnattomasti.  😠
Käyttäjätaso 2
Minulta on joskus liikaa peritty mutta seuraavassa laskussa on hyvitetty.
Kyllä tämä on jotenkin Elisalla ymmärretty väärin tai ei ole ollenkaan ymmärretty. Ei selvää virhettä voi sillä perusteella kuitata, että asiakas on huomaamattaan maksanut virheellisen summan. Veloittaahan se Elisa itsekin jälkikäteen lisää, jos on laskuttanut väärin.
Kirjallinen reklamaatio vain perään.

Niin ja sitten liikaa laskutetun palautuksen lisäksi Elisan tulisi käsitellä tämä 20 euroa asikaspalvelusyistä normaalina hyvityksenä vaivasta yms, mikä on aina joskus ollutkin Elisan käytäntönä. 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


...Elisa on veloittanut joka ikisessä laskussa kyseistä palvelusta 39,95 /kk - 20 kampanjahyvitys, eli 19,95 / kk, kympin siis liikaa per kuukausi...



ELISAhan on ilmoittanut, toimittamastaan palvelusta, että  "...lähtökohtaisesti Elisa Viihde -palvelu myydään toimivana palveluna..." (http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,4145.0.html) . Ilmeisesti laskutuskin toimii lähtökohtaisesti oikein Mitä se sitten tarkoittaakaan...  ??? ???



...Elisa on veloittanut joka ikisessä laskussa kyseistä palvelusta 39,95 /kk - 20 kampanjahyvitys, eli 19,95 / kk, kympin siis liikaa per kuukausi...



ELISAhan on ilmoittanut, toimittamastaan palvelusta, että  "...lähtökohtaisesti Elisa Viihde -palvelu myydään toimivana palveluna..." (http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,4145.0.html) . Ilmeisesti laskutuskin toimii lähtökohtaisesti oikein Mitä se sitten tarkoittaakaan...  ??? ???

Loistavaa palvelua näemmä lisää. Jeps näin se varmaan on juu, että laskutuskin toimii näemmä lähtökohtaisesti oikein... 😃

Osallistu keskusteluun