Kysymys

Tampereella jumittaa ?



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

186 kommenttia



Tässä mitä olen kirjannut itse ylös pätkimisiä. Mainittakoon että ennen Hervannan päivitystöitä ei pätkimistä ole tapahtunut näin paljolti.



Sama homma... huononnuspäivitys
Atalassa näyttää hyvältä! uploadin modulaatiokin vaihtu joten data liikkuu iloisesti molempiin suuntiin. melkein vuosi odotettiin korjausta mutta nyt vaikuttaa hyvältä! 🙂
Joo Atala kuittaa myös. Tällä hetkellä näyttäisi toimivan nopeuden puolesta hyvin. Sattumaa tai ei, mutta jostain syystä ps3 (+online pelit) heittää verkosta ulos paljon herkemmin kuin ennen.

Joo Atala kuittaa myös. Tällä hetkellä näyttäisi toimivan nopeuden puolesta hyvin. Sattumaa tai ei, mutta jostain syystä ps3 (+online pelit) heittää verkosta ulos paljon herkemmin kuin ennen.


Kuitataan tämäkin hervannassa, fifaan kun pääsee peliin niin jo kohta ollaan pihalla 😕
Pätkii, p ätkii, pä tkii, pät kii, pätk ii. FIx it now. Tähän hintaan ja vielä määräaikaisena tämän on toimittava. Keskustassa viel niin ei ole kaapelin pituudestä kysy. Vaan mistä?

Hyvähän tällä on kuukausimaksullisia/mikromaksullisia verkkopelejä pelailla kun p ätkii pä tkii pät kii pätk ii.

Pakkasella tuulettaessa se antiikkinen kuparinlangan pätkä seinästä modeemiin vielä kutistuu kylmän vaikutuksesta ja silloin yhteys on varmasti poikki kunnes lanka lämmittyään laajenee takaisin alkuperäisiin mittoihinsa.
Haukiluomassakin näyttäisi viimeviikon matokuuri tehonneen: nopeus on kohdillaan eikä edes pätki. No tämähän oli tilanne n. kuukauden verran myös viime syys- ja lokakuun aikana jonka jälkeen tilanne huononi oleellisesti, toivottavasti Elisa vastedes pitää paremman huolen kapasiteetista  ::)
Härmälässä pätkii vähintään sen pari kertaa päivässä. Ja uusi firmis ei todellakaan ole mikään parannus. Alkuun vaikutti hieman vakaammalta, mutta nyt ei yleensä nouse enää linjoille itsestään. Välillä nousee, mutta useimmiten joutuu katkaisemaan virrat jotta palaa linjoille.

Ei todellakaan vakuuta. Kapasiteettipäivitykset on vissiin Tampereella tehty ja seuraavaa ohjelmistopäivitystä saadaan vissiin odottaa taas 6kk. Hohhoijaa...
No joo, jos vaan pari kertaa päivässä katkeiskin yhteys mutta kun nyt kai jo viides kerta. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Aikasempi yhteys oli 100 kertaa hitaampi mutta sentää enimmäkseen vakaa. Tämä jotain aivan muuta.

Aa, kerkeny edes uloskirjautumaan kun yhteys taas poikki. Bravo!
33230 alueella ei ole toiminut lauantain jälkeen laisinkaan .  😠
Ainaista samaa vinkumista.
En ymmärrä miten ihmiset jaksaa ja jaksaa valittaa samoista ongelmista Viihteen saralta. ???
Kamat kasaan ja laatikkoon,sit mars Elisa shopittiin ja irtisanominen ei se ole sen kummempaa.

Elisa vähät välittää,kun muutama immeinen soittelee ja pyytää alennusta,kun Viihde ei toimi(ainakaan kaapelipuolella).

Mutta kun porukka rupee irtisanoon tarpeeks noita Viihteitä niin johan rupee immeiset Elisalla ihmetteleen mikäs nyt on vialla
ja tarttis varmaan tehdä jotain.

Omasta tagistani näkee missä mennään 😉 😉 😉

Mutta kun porukka rupee irtisanoon tarpeeks noita Viihteitä niin johan rupee immeiset Elisalla ihmetteleen mikäs nyt on vialla
ja tarttis varmaan tehdä jotain.

Omasta tagistani näkee missä mennään 😉 😉 ;D

No helvata, toi sun irtisanoma liittymä taisi olla sitten se vimonen niitti Elisalle ja ne päättivät laittaa setit kuntoon Tampereellakin. Nyt on taas pätkimätön 100/5 käytössä, Kiitos!


Kyllä tää nyt ihan kohtuudella rullaa Atalassakin. Enkä oo huomannu pätkimistäkään.
En tiedä itkeäkkö vai nauraakko  ???. Olen pistänyt ConnectionMonitorin pingaamaan googlea koko eilisen päivän (24h) ja tänä aikana yhteyteni on katkennut n. 130 kertaa,
siis toistan:
24h / 130 pätkäisyä.

Se tekee tuntia kohden keskimäärin n. 5 pätkäisyä.
Pätkäisyjen kesto vaihtelee suurestikkin, joskus se on 10 sekunttia. Joskus pahimmillaan voi mennä 10minuuttia. Veikkaisin pätkäisyjen kestoksi keskimäärin 5min (en jaksa laskea niitä).
Kirjasin pätkäisyjä käsinkin ylös mutta kyllästyin kun tahti on ollut jo sitä luokkaa ettei se kannata.

Olen lähettänyt asiasta vikailmoituksen 4.2.2011 johon vastattiin sähköpostiin että on vastaanotettu.
Torstai iltana 10.2.2011 laitoin asiasta sähköpostia, sävyltään kiukkuisempi, koska asiasta ei ollut kuulunut mitään. Tähän vastattiinkin heti seuraavana päivänä:
"Korjauksenne on juuri nyt käsiteltävänä."

Viikonloppu onkin tässä sopivasti ja yhteyteen tuskin kannattaa suurilla odotuksilla luottaa. Viestin kirjoittamisenkin aikana netti pätkäisi 3x.
Käyttäjätaso 1
Eli tässä paras tulos koko sopimuksen aikana (6kk)



Tampere/Hervanta
Tuli nuolastua ehkä vähä liian aikasi, taas tippu uploadin modulaatio tuttuun QPSK ja muutaman kerran tökkässy tallenteen katselukin.

Atalassa.



uubeibeeee

Tuli nuolastua ehkä vähä liian aikasi, taas tippu uploadin modulaatio tuttuun QPSK ja muutaman kerran tökkässy tallenteen katselukin.

Atalassa.



uubeibeeee


Elämä on  😉 😉 😉
Noni, nyt se modeemi on tolla turvallaan ja ettii elämäänsä. Saunalahti 3G pelastaa pahimmilta FB vierotusoireilta.

Seo nättiä ja seo HELMEE! 😎
Asun myös Pispalan alueella ja kärsin samasta ongelmasta, eli kaapelimodeemin yhteys katkeilee ja ongelmana näyttää joka kerta olevan julkisen IP:n puute.

Minulla oli vuoden 2010 alusta lähtien käytössä Saunalahden 100M ja Bewanin CM100.
Yhteys pelasi erinomaisesti aina marraskuuhun asti. Yhteys katkesi todetusti kaksi kertaa koko vuonna, ongelma korjautui kun purkille teki kylmästartin.

Nopeuskin oli kohdillaan, mittausten mukaan sisään liikennettä lähes aina yli 80Mbit/s.
Sitten 18.11. jälkeen katkoilu alkoi ja siitä tuli yhtä h e l ve tt iä.
Huomasin Elisan teknisen tiedotteen: Katkoksia Elisan kaapelimodeemipalvelussa Tampereen alueella 18.11.2010.
Tiedotteen aika natsasi kummasti yhteysongelmien alkamisen kanssa, en ole varma onko yhteys näiden kahden välillä todellinen.

Olen yrittäjä ja minulla on toimistolla räkkikaupalla palvelimia joihin pitää olla koko ajan yhteydessä, en käytännössä voi elää yli 10min ilman verkkoyhteyttä, tämä ongelma on ollut siksi erityisen ikävä, olen käytännössä joutunut asumaan toimistolla jossa yhteydet pelaavat (eivät ole Elisan yhteydet).

Kärvistelin ongelman kanssa vuoden vaihteen yli kunnes minulle tarjottiin mahdollisuutta vaihtaa Elisan kaapelimodeemiin. Kerroin myyjälle ongelmista ihan piruuttani ja kysyin onkos tämä sitten toimiva yhteys. Tiesin vastauksen jo valmiiksi, kunhan katsoin mitä myyjä vastaa. Vakuutettiin tietenkin ettei ongelmia ole kun tämä on täysin eri systeemi joten ajattelin katsoa kortit.

No, uusi yhteys tuli ja jo seuraavana päivänä oli katki.
Raportoin tekniseen tukeen, keskusteltu on pitkät kirjeenvaihdot ja ns.idioottitestit on jo tehty, vaihtoehdot minun vehkeiden syyttämiseksi ongelmasta on ammuttu alas.

Huoltomies kävi. Vikatilanne oli juuri sopivasti päällä.
Totesi että radiopuoli on täysin kunnossa, teknisesti kaikki on ok, kaapelointi erittäin hyvälaatuinen, modeemi ei saa verkosta julkista IP:tä vaikka kaikki edellytykset sille ovat paikallaan.

Ehdotti kaapelimodeemin vaihtoa.
Sanoin että alan miehinä meistä kumpikaan ei varmasti oikeasti usko että kaapelimodeemin vaihtaminen korjaisi ongelman. Hän myönsi asian ja sanoi että tietty polku on kuljettava jotta asia etenee Elisalla, vaikka hän tietäisikin ettei ongelma ole modeemissa.

Uusi purkki tuli ja tänään on toinen päivä, yhteys oli taasen katki kun töistä kotiin tulin.
Julkinen IP taasen kateissa. Reilun puolen tunnin starttailun jälkeen yhteys nousi ylös.

Toinen ongelma on kaistan nopeus.
En ole päässyt yli 40Mbit/s nopeuksia missään vaiheessa, kun Saunalahden liittymä vielä hetkeä ennen vaihtoa kellotti yli 78Mbit/s.

Olen käytännössä joutunut opettelemaan uudenlaisen kotielämän jossa ei ole mitenkään varmaa että kotona on minkäänlaista verkkoyhteyttä.
Käytän enenevässä määrin muistitikkuja siirtääkseni kotiin työasemalle tiedostot joita normaalisti käsittelin suoraan palvelimilta. Itse nettiä surffailen iPadillä ja nettitikulla joista on tullut korvaamaton väline tässä ongelmassa. Sori vain Saunalahti että 3G kaistaa kuluu aivan helkkaristi, jollain työt on tehtävä.

Tämä näyttää niin yleiseltä ongelmalta että kutsuisin sitä jo epidemiaksi.
Toivon todella että ongelma saadaan korjattua pian, tämä on naurettavaa. Tulen vaatimaan jatkossakin kuukausimaksun peruuttamista kunnes tuote on siinä kunnossa että sen kautta voi katsoa YHDEN elokuvan ilman yhteyskatkosta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

En tiedä itkeäkkö vai nauraakko  ???. Olen pistänyt ConnectionMonitorin pingaamaan googlea koko eilisen päivän (24h) ja tänä aikana yhteyteni on katkennut n. 130 kertaa,
siis toistan:
24h / 130 pätkäisyä.

Se tekee tuntia kohden keskimäärin n. 5 pätkäisyä.
Pätkäisyjen kesto vaihtelee suurestikkin, joskus se on 10 sekunttia. Joskus pahimmillaan voi mennä 10minuuttia. Veikkaisin pätkäisyjen kestoksi keskimäärin 5min (en jaksa laskea niitä).
Kirjasin pätkäisyjä käsinkin ylös mutta kyllästyin kun tahti on ollut jo sitä luokkaa ettei se kannata.

Olen lähettänyt asiasta vikailmoituksen 4.2.2011 johon vastattiin sähköpostiin että on vastaanotettu.
Torstai iltana 10.2.2011 laitoin asiasta sähköpostia, sävyltään kiukkuisempi, koska asiasta ei ollut kuulunut mitään. Tähän vastattiinkin heti seuraavana päivänä:
"Korjauksenne on juuri nyt käsiteltävänä."

Viikonloppu onkin tässä sopivasti ja yhteyteen tuskin kannattaa suurilla odotuksilla luottaa. Viestin kirjoittamisenkin aikana netti pätkäisi 3x.


Keravalla ihan samantapaista toisinaan:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,2156.msg28275.html#msg28275


Ehdotti kaapelimodeemin vaihtoa.
Sanoin että alan miehinä meistä kumpikaan ei varmasti oikeasti usko että kaapelimodeemin vaihtaminen korjaisi ongelman. Hän myönsi asian ja sanoi että tietty polku on kuljettava jotta asia etenee Elisalla, vaikka hän tietäisikin ettei ongelma ole modeemissa.

Uusi purkki tuli ja tänään on toinen päivä, yhteys oli taasen katki kun töistä kotiin tulin.
Julkinen IP taasen kateissa. Reilun puolen tunnin starttailun jälkeen yhteys nousi ylös.


Minä ostin oman Ciscon modeemin, mutta eipä sekään auttanut.
Pahimmillaan ihan samaa pätkimistä.

Kuitenkin joskus voi olla 2-3 viikkoa ilman yhtään huomattua pätkäisyä.

Uusiksi pitää minunkin laittaa tekniseen tukeen "pientä" palautetta.
Hetken aikaa näytti että elisa sai homman kuntoon, mutta nyt liikenne katkeaa useamman kerran tunnissa, niin että modeemin yhteysvalot palavat, mutta liikenne ei kulje. Käytännössä tämä tarkoittaa että tallenteiden katsominen jumiutuu useamman kerran ohjelman aikana, vpn putoaa ja mahdolliset lataukset katkeavat. Nämä kestävät yleensä 0.5-2 minuuttia.

Tämän lisäksi normikatkoksia on nyt muutaman kerran päivässä (kestävät pidempään, yhteysvaloista ainakin alin, yleensä useampi, sammuu).

Muilla sama juttu, vai pitäisikö yrittää vaihtaa modeemi tms?

Tämä siis keskustassa (Satakunnankatu).
Pätkinnästä tehty vikailmo joitain päiviä sitten, ja tänään onkin ollut yhteys totaalisen poikki koko päivän. Puhelintuen ohjeiden mukaan resetoitu ja odotettu 2 tuntia - ei apua. Uusi soitto ja kehotettiin kokeilemaan toista rasiaa - tästäkään ei apua (sisäverkossa ei vikaa). Nyt ei kuulemma auta kuin odotella että vika korjataan samalla kuin se pätkinnästä tehty häiriöilmo selvitetään - ei vaikka totaalisen poikki oleva yhteys on mielestäni akuutimpi vika.

Hallintasivun perusteella taajuudet löytyy ja yhteys syntyy, mutta ip:tä ei saada. Hetken päästä modeemi luovuttaa ja aloittaa haun uudestaan. Harmi tosiaan että vaihtoehtoja ei ole - tähän monopolifirmat yleensäkin varmaan luottaa?
Mitenkä pelaa Atalassa muualla? tTas vaihteeks tänään tässä illalla välillä hidastelee ja tallenteet nykii, vaikka juuri viimeviikolla tuli viestiä että muka ois viat korjattu. 
Uudella purkilla nyt menty mutta yhteys katkeilee ahkerasti.
Tasaisesti IP:n puuttuminen on ongelman syy.

Laitoin monitoriohjelman kyyläämään yhteyden katkoilua ja joka päivä näyttää olevan ongelmia.
Pahin oli pe-la välinen pätkä jossa iltaysiltä (just silloin 'parhaaseen' aikaan, ei olisikaan ollut mitään tekemistä silloin) yhteys katkesi ja palasi vasta aamuneljältä.

Tällä välillä mikään toimenpide ei palauttanut yhteyttä toimintaan. En ole uskovainen mutta kokeilinpa rukoilutkin läpi - ei tullut Suuresta Verkosta paketin pakettia...

Kerään viikon katkoilut ja pudotan lokit Elisan tukeen josta polleasti jo informoitiinkin että ongelma on korjattu.
Hyvä.
Yhteys toimi hienosti muutaman viikon ajan päivitysten jälkeen, mutta nyt on palattu taas vanhojen ongelmien pariin. Upload-modulaatio on taas QPSK, joten upload-nopeus on reilusti alle 2mbps. Tallenteet pätkivät.

On koitettu modeemin resetointia ja virtapiuhan tuuletusta, ei apua.  ???
Joo, naapurissa Nokialla sama meininki:

http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank

Alkuvuodesta joitakin päiviä uppi oli 16QAM ja nopeus noin 3mb/s, mutta putosi takaisin QPSK:lle, johon täällä on totuttu. Parannuksia ja päivityksiä lupaillaan kuukaudesta toiseen, mutta huononnukselta tämä näyttää. Ei aina kaista riitä edes pätkimättömään katseluun parhaaseen aikaan illalla. (mainoksessa ja sopimuksessa puhutaan "supernopeasta = 100/5" laajakaistasta!!!).

Eipä ole hidastuminen yllätys, kun Viihteen mainokset taas pyörivät täysillä houkuttelemassa lisää lypsettäviä hyväuskoisia.

Olisi kohtuullista hoitaa sovitut palvelut kuntoon, ennen kuin Elisa haalii lisää uhreja jakamaan jo ennestään riittämätöntä kapasiteettia. Voi tulla vati kohta täyteen itse kullakin, jos ei sovittuja palveluja ala kuulua.

Taitaa myynti ja johto saada provikkansa, vaikka myydään katteettomia lupauksia ja haalitaan tyytymättömiä asiakkaita ja päättyviä määräaikaissopimuksia. Tätä tämä pörssiyhtiön kvartaalitalous ja kannustinjärjestelmät teettää!

Elisa on onnekseni pitänyt huolen siitä, että sopimuksen purkamiselle löytyy varmasti perusteet, jos siihen täytyy mennä!